Den offisielle Halo 3-tråden [X360]

Nå har jeg spilt litt over live igjen. Fikk Killing Frenzy (10 kills uten å dø), men ingen achievement. Samme gjelder med Mongoose Mowdown, den har jeg heller ikke fått. Hva kan være årsaken? Spilte ranket team slayer, forresten.
 
Ok, men så vidt jeg husker var det i free for all...
 
Hmmm, du nevte at du spilte Team Slayer og på game history så har du så vidt jeg ser ingen ranked FFA-kamper. Som Mongis sa, Lone Wolves er det du må spille for å få achivementsene. Og ja, det er ganske vanskelig.
 
Alright. :D Får spille Lone Wolves, da. Takker for hjelpen.
 
Som en Halloween-bonus blir det Infection i matchmaking en kort tid. Achievements vil være mulig å tjene og enklere å oppnå siden modusen støtter flere enn 5 spillere. Infection-only medaljer som "Infection Spree" og "Hell’s Janitor" kan også skaffes.

Mer info her
 
D

Deleted member 91

Gjest
En skulle nesten tro alle som var interessert i medaljene hadde gjort språktrikset, men uansett en kul greie av Bungie. Infeksjon er jo tross alt heite greier.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
Martin, alltid sent ute med nye kule spill™, har nå lekt seg nok med Walo til å kunne tvinge sitt inntrykk på verden.

Etter å ha ditcha heroic som var så latterlig at jeg ikke skjønte at jeg hadde spilt meg gjennom hele spillet en gang, så gikk jeg for legendary, noe som er balle helvetes vanskelig til tider. Faktisk så vanskelig at jeg blir pissur. Når jeg spiller med en kompis, derimot, er det helt greit. Jeg mener, greit nok, legendary skal være nettopp det; men skal det være på grensen til umulig hver gang det er mer enn 5 brutes? Riktignok går det greiere etter å ha spilt det intenst en stund, men den kan være riktig så straffende. Især hvis du skulle rote deg borti en litt dårlig checkpoint.

Brutes er ganske flotte å spille imot, de er passe harde og taktiske nok til at det er litt utfordring å banke dem, og man føler seg litt kul etter man har drept et kompani av dem. Gruntene har blitt litt mer kjekkas enn i tidligere spill hvor man bare slo dem ned som en ren ettertanke, og klarer faktisk å ta livet av deg om du er litt uoppmerksom. Skjønt, mesteparten av tida er de bare granatføde. Sniperne i de tidlige brettene er helt helt HELT homo, og dreper mye av flyten. Det hadde hjulpet å ha dem med i såpass lav grad som i 2-ern, hvor de var en litt vrien fiende, men ikke så til de grader at du bruker all tida di på å kikke forsiktig rundt neste hjørne. Dronene er totalt malplasserte. Mao, de burde nesten holdt seg til skjoldgutta, grunts, og en grei mengde brutes. Flood, derimot, er helt hjelpeløst lett å ta av dage, minus disse nye pure formene som kan velge å klatre opp på vegger og skyte på deg; noe som er helt homo. Forsøket på å hinte mot en høyere kollektiv bevissthet som er sånn passe sofistikert dreper mye av moroa med flood, som egentlig skal være viljeløse parasitter som bare spiser. Når de faktisk joiner deg for å ta seg av profeten, da er løpet kjørt. Then again, den pulserene house/technoen de kjører i bakgrunnen på alle flood-bretta er nydelig. Gjør meg akkurat passe anspent.

Våpna? Plasmapistolen er nærmest ubrukelig, bare slått av magnumen som nå er så elendig at du liksågodt kan hive den på fienden. SMG-en er tona ned til fordel for assaultrifla, men assaultrifla er bare piss på avstander større enn en halv meter uansett. Til tross for at spikeren har blitt beefa opp, føles den litt hjelpeløs. Plasmarifla har, om mulig, blitt enda mer genial, det er bare grisesynd at man ser så lite til den i campaignen. Kanskje litt urettferdig sterk, men den står i større grad som kontrast til battlerifla fremfor assault. Battlerifla er battlerifla, den får jobben gjort. Bittelitt større maxammo hadde gjort seg, men da hadde den kanskje blitt litt vel slem også. Spikern er i og for seg et greit nytt våpen, men funker best i tandem med plasmarifla. Mauleren er litt kul, men igjen, best i tandem med enten spker eller plasmarifle. Carbinen føles i stor grad uforandret bortsett fra at den er litt mer puslete enn battlerifla. Brute shot er grei nok, men litt vel ineffektiv mot kjøretøy (især når enkelte baner er så innmari kjøretøytunge). Rakettkasteren er fortsatt kul, men hvor faen har lock-onen blitt av? Alien-laungern er grei nok, men virker uferdig og mest en del av å ha alienvarianter av alle menneskevåpna. Samme med snipern. Menneskevarianten er grei og fin, men kanskje litt vel kraftig. Hammeren er kjekk, men milevis unna sverdet i håndterlighet. Spartan laser? Mjææææææ. Jeg er ikke helt overbevist om at den er funksjonell i det hele tatt. Brute-granatene er kule, selv om de er enda tyngre enn plasmagranatene å hive, og syklinga mellom de tre forskjellige granatene er litt vel tungvint. Maks to av hver-grensa er forståelig, men irriterende. Hadde foretrukket 2x3. Jeg orker ikke å telle med branngranatene som er beyond udugelige. Bobleskjoldene føler jeg er ubrukelige til noe som helst annet enn å gjøre deg til et lett melée-bytte, med mindre du er veldig flink til å storme frem og tilbake. De vanlige skjolda er i og for seg greie nok, og jeg ser absolutt potensialet. Regeneration-field beveger jeg meg for mye rundt til å dra noen nytte av, flare virker for treig til å gjøre noen reell nytte, minene har igjen bevegelsesproblemet og åpner for en mye mer puslete forsvarstaktikk enn den tradisjonelle raidinga walo liksom skal være all about. Dritkul er deirmot den som stjeler all energien din og sprenger på slutten. Låter som en ny kombo med battlerifla...

Jeg liker økt fokus på kjøretøy, selv om mongoosen er ræva for alt annet enn kjappe angrep (som gjør deg forferdelig åpen for angrep samtidig) og jeg har til gode å finne ut av hva fordelen med elefanten er. Chopperen er ålreit, ghosten har rett og slett blitt for bra. Skuddene skal være litt mer puslete enn som så. Eller i det minste fyre av litt treigere, som chopperen. Horneten er grei nok, men igjen bare et teit balansesuplement til bansheen, som er kul. Scorpionen er dritkul, men kan enkelt transformeres til en brennende grav. Warthogen er warthogen, og vil alltid være å-så-beinkul. Wraithen funker greit, men er litt vel anonym. Akkurat som to-seteren til brutes. Kjøretøy er liksom festlige nok, men man mangler raketter med lock-on og i det hele tatt en litt bedre sjanse mot dem om man er til fots.



Selve historien er grei nok, men jeg klarer ikke helt å bli engasjert, og ihvertfall ikke når Gravemind og Cortana avbryter HELE TIDA! Å nei, han er i hodet mitt! Jeg gir da faen, jeg fortsetter å drepe slemminger? Sentrale karer som Johnson, Hood, Keyes; sågar Arbiter og Master Chief – de føles uutviklet og uten noen historie knyttet til seg. Man aner konturene av en bakhistorie til Johnson etter det Truth sier til ham før Keyes avgår med døden (en scene som for øvrig var så intetsigende og påklistra at jeg fikk litt vondt – Master Chief er to korridorer ned, og Keyes bestemmer seg bare for å kræsje inn en pelikan og så bare stå og bli skutt?), men det skjer ikke noe mer (lol, må ha materiale til en Walo 4, ikke sant!), og Master Chief virker om mulig enda mer distansert til alt utenom et slags sykelig forhold til Cortana. Det er nesten så det ikke er ”Finish the Fight”, men heller ”The Hunt for Cortana”. Truths endelikt er ganske patetisk, meeen det blir litt spennende i og med at han også blir assimilert i Gravemind (går jeg ut ifra), og dermed enda mer moro for Walo 4. Jeg savner derimot såpass god historieutvikling som for eksempel i Walo 2, når eliten som ledet invasjonen av jorda blir stemplet som syndebukk og derfra gjort til Arbiter. En prima scene, spør du meg.

Det jeg derimot har hengt meg litt opp i er disse ”øynene” som er rundt omkring i The Ark (jeg har funnet rundt sju, ihvertfall) som tilsynelatende er tekster fra Forerunnerene som først skapte/utviklet flood (de kaller dem et eller annet festlig på H), gir meg litt samme følelsen som Cho’Arrim-tekstene rundt omkring i Metroid, en stygg nysgjerrighet etter å vite mye, mye mer. Clevar concept, men igjen bare underbyggende for en eventuell Walo 4.

Så ja, sammenraska historie, men god campaign, og leder mot en Walo 4, men ifølge diverse uttalelser spøker det jo for et spill til i serien. Spørsmålet er derfor, hvorfor ikke sørge for en god historie i dette spillet fremfor et fremtidig potensielt ikke-eksisterende spill? Og før noen foreslår det: fuck bøkene.



Dog, det sentrale med Walo er jo multien, og det har jeg faktisk ikke gått løs på enda, siden jeg ikke får internett på ei uke enda. Men jeg går egentlig ut ifra at det blir skamkult og at jeg kaster bort fire kvelder i uka i et år på det igjen. Så ja, klipp ut deler av veggen av tekst og diskuter, eller fortell meg at jeg er helt på jordet.
 

Endre

Ødela forumet
Jeg orker ikke kommentere alt, men her er noe:
- Jeg synes sniperne i Halo 2 (på Legendary) var mer urettferdige enn de i Halo 3.
- Jeg blir ikke engasjert av historien selv, og har lest (hah) at terminalene (de øynene, ja) skal ha en litt tøff historie, men ikke brydd meg om de. Det har blitt sagt en del ganger at det hadde vært lurt å gjøre historien i selve spillet spennende, fremfor å gjemme den vekk som tekst et eller annet sted (eller som bøker ...), og det er jeg helt enig i.
- Jeg er ganske uenig i de fleste våpenobservasjonene dine, men det kommer kanskje av at jeg har spilt en del multi.

:eng101: Si i fra når du får internett, så skal jeg vise deg hvor nyttig Spartan Laser-en kan være.
 
SITAT(Mongis @ 30.10.07, 22.00) 87356
Som en Halloween-bonus blir det Infection i matchmaking en kort tid. Achievements vil være mulig å tjene og enklere å oppnå siden modusen støtter flere enn 5 spillere. Infection-only medaljer som "Infection Spree" og "Hell’s Janitor" kan også skaffes.

Mer info her
[/b]
Hvordan er det med tider og slikt, når kan vi forvente å se gametypen? Vil spille og få medaljer, men jeg aner ikke når jeg skal logge på med amerikanske tider and shit. :$
 

Endre

Ødela forumet
Jeg spilte også litt tidligere i dag, men hadde problemer med å finne kamper. Når man først finner en, er det som oftest kun norske folk som er med. Jeg vet ikke om det er positivt eller negativt, egentlig.

Dette er forresten en god sjanse til å rake sammen de achievementene man mangler fra Free For All-kamper. Jeg fikk to stk. double kill med laser tidligere, men mangler triple kill med sverd. Har nesten aldri starta kampen som zombie, og menneskene kan selvsagt ikke plukke opp sverda deres. :(
 
Jeg må innrømme at jeg har gått litt lei av mapsa som er med i Halo 3, det er få av dem som er så gode at man alltid vil spille dem, som med Coagulation på Halo 2. Lurer på hvor mye den vil koste... :/
 

Endre

Ødela forumet
Urk, Mongis. Hva er vitsen med å lenke til en side som tar utgangspunktet i en av Bungies egne oppdateringer? Det er faenmeg lite vits. Det er forsåvidt seks brett på vei, men jeg vet ikke om vi får alle på én gang.

Brettene har følgende kallenavn:
Jodrell Banks - Skal visstnok passe godt til Team Slayer med både sverd og snipere, på grunn av layouten. Fungerer med 8-10 spillere, og har potensiale for flere. En favoritt blant Luke og Frank.
Moonbase Alpha - De har ikke sagt noe om størrelsen, men det skal visst passe bra til Objective-baserte kamper såvel som Infection
John Carpenter's Prince of Dorkness - Et stort brett som støtter kjøretøy, men av en eller annen grunn ikke trenger de. Brettet er visstnok mørkt, og passer bra til Infection, uten at det sier så mye ...
Purple Reign - Symmetrisk eller semi-symmetrisk, først var brettet litt forvirrende, men med en ny bakgrunn og en ny midtseksjon er det visst bedre. Jeg tenkte først at dette kunne være midship, mest på grunn av navnet og at det skulle være symmetrisk, men det er ikke godt å si. Kanskje det låner noen elementer?
O.K. Coral - Brettet er i en tidlig fase av utviklingen, har en varm øh ... følelse (muligens på grunn av hvor sola står på himmelen), er asymmetrisk med en sprengt struktur på midten, hvor mesteparten av kampene vil foregå. Det er også flere etasjer med lange ganger med god utsikt ned mot den ødelagte greia i midten, såvidt jeg forstår.
Vandelay - Tanken bak dette brettet er visstnok å tilby et brett til de som driver i Forge, så geometrien er visstnok veldig enkel.

Litt generelt:
- To av brettene er veldig svære
- To av brettene vil gjøre Halo-øh-samfunnet veldig fornøyde ("will cause a Three Mile Island scale pant-fill-disaster"), noe som kanskje hinter til at de blir remakes? I motsetning til hva mange synes, er Midship et jævlig populært brett, spesielt blant MLG/turneringsgreier, så kanskje det kommer tilbake?
- Brettene vil passe bra inn i matchmaking-spillelistene, så vi kan vel regne med at de dukker opp der rimelig kort tid etter at de er klare.
- Flere brett er langt i utviklingsprosessen, så kanskje vi får noen nye innen jul?
 
Digger bare dette spillet mer og mer etterhvert som jeg spiller det.
Har bare spilt igjennom story mode en gang før jeg slang meg online.
Spiller Sosial slayer: big team battle og har ikke brydd meg om noe som heter rank, medaljer, draktdeler osv.
Noen andre game modes jeg bør sjekke ut, eller noe jeg burde gjøre offline?
 
Team Doubles med en kompis, ranked eller sosial. Dritgøy hvis du spiller med en du er god sammen med, intenst og spennende. ;)
 
Bilder av kartene i den kommende Heroic Map Pack:


Foundry----------------------------Rats Nest-------------------------Standoff

Kommer 11 desember, til en pris av 800 MS Points. De blir ikke gratis før i løpet av våren 2008.

Og forresten, Rocket Race ligger nå i matchmaking under social games.

Edit: korrekt nå?
 
I følge Bungie.net er Standoff det mapet du viser bilde av helt til venstre.

Standoff ser forresten helt nydelig ut, jeg tror det får samme status som Coagulation og Blood Gulch.