Den sosiale Age of Conan-tråden!

Drauden

SGs kollektive lillebror
#41
Er spellcaster, så jeg slipper mesteparten av siktinga som physical classes har. Det som irriterer meg er at så mange spells er så bugga. Diameteren på f.eks Quicksand eller Idol of Set vises ikke, og musa kan forsvinne, som gjør det umulig å få plassert den. Silence abilitien min funker faktisk ikke.

Men alt i alt er det mer underholdende enn WoW, spillet er fortsatt i launch-modus.
 
#42
Noen som har lyst på The Drinking Cape? Fikk en mail fra Funcom her om dagen som gav meg tilgang til en, men siden jeg ikke spiller det så ryker koden ut her:

To register your cape, log in to your account page by https://register.ageofconan.com clicking here and under the option "Use a Key" - enter this key:

VPAGC3WMYUWM767W

Once this has been done, use the command "/claim" inside the game to claim your in-game items. These items work for all the characters you create on your account. Note that all in-game items are only available on full accounts, and do not work on pre-order, buddy or (later) trial accounts.
Førstemann til mølla.
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#43
I natt fikk jeg spilt litt. Lagde en Dark Templar ved navn Geit på Fury og kom til lvl 3-4. Førsteintrykket er at combatsystemet er rart og uoversiktlig, men jeg regner med å komme inn i det etterhvert. Artig å løpe rundt i filler med Drinking Cape. Dårlig match, liksom, men jeg gleder meg til å komme til første tavern.
 
#44
Takker og bukker, Riku!

Er en level 35 Herald of Xotli nå (Psylopat på Fury), tar rundt en level om dagen. Tror jeg hadde blitt ganske lei av spillet om det ikke hadde vært for at det er så mange i klassen min som spiller. Så har nå aldri MMORPG klart å holde interessen min særlig lenge, så det at jeg får en Mammut om fem leveler hadde jeg ikke trodd kom til å skje, da jeg så for meg at jeg var lei før jeg kom halveis.
 
#45
Det som suger er jo at den mammuten er totalt ubrukelig, den går treigere enn når man går til fots og den kan ikke omtrent ikke gjøre skade.

I går gjorde jeg ferdig Tier 1 weaponsmithing og tier 1 gathering professions, utenom skinning som er bugga:p Er jo fortsatt litt artig at vi ble ferdig med guild citien vår for to uker siden og snart er klare for å starte med tier 2 der også. Og jeg som hadde trodd at vi ikke begynte å se skikkelige guild cities før om en god stund. Viste seg at en person som da ikke en gang var lvl 80 bidro med nok penger til at vi fikk laget to bygninger.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#46
Hmm, ja har nå blitt lvl 34 jeg da med min Dark Templar. Holder fortsatt på og gjøre mange quests, questboka mi er nesten helt full :S Regner med at de fleste her inne er i en slags Gulid eh? Har så langt i spillet bare kjørt solo og klart meg ganske så greit med det, selv om det er noen oppdrag man nesten bare er nødt til og være flere i gruppa for og klare.

Men er det andre her som har problemer med de comboen man kan bruke. Jeg har skikkelige problemer med mange av dem, når de kommer uti gradene som II og III. Er liksom det når jeg skal trykke på alle de knappene samtidig eller nå hva pokker man skal gjøre, de vil uansett ikke funke :/ Så jeg får bare brukt de som er enkle, sånn som pil opp. De som bare krever pil opp funker fint, selv om de ikke altid gjør så mye skade. Men det irriterer meg at jeg ikke får brukt oppgraderte versjonene av dem, siden de krever mere piltaster i forskjellige rettninger. Men ja noen som har tips om dette, sånn at jeg kan få de til og funke?

Og en annen liten ting, er det mulighet for og få seg en større backpack etterhvert med? Siden inventoryen min er nesten bestandig full, får liksom ikke plass til at jeg skal ha der, så kunne trengt en litt større en. Og den tradposten som jeg kan lagre ting hos også, er omtrent altid full.
 

oma

Village Drunk
#47
Nå spiller jeg ikke spillet, eller har noen planer om det, men det virker som om man levler fortere her enn man gjorde i wow? (sånn hørt fra venner og sånnt) Vil ikke det gjøre spillet litt kjedeligere i lengden?
 
#48
Levling i mmo er bare en forlenget og dårlig turtorial. Akkurat nå kan det sammenliknes med farten i wow. Det går fortere fra 1-40, men fra 40 og uttover synker anntallet quester drastiskt, og du blir rett og slett tvunget til å gjøre noe som funcom lovte oss at vi ikke skulle behøve - Grinde. Spillet har så sinnsykt potensial, nesten mer enn wow vil jeg si, men det nytter ikke når funcom har klart å tråkke i hver jævla salat på veien mot det perfekte mmo.
 
#49
Ligger en dev note som newsletter i klienten at de skal fikse dette i løpet av juni, spesielt når det gjelder slutten av level 30 og 50, der er det mest grinding, merket ikke dette på level 30, men merker dette som faen på level 50. Og Halky: comboene har delay, så det gjelder å spamme retningene til du ser retningen fader ut på combo displayet. Spillet sliter fortsatt med en masse bugs som forhåpentligvis blir fikset i løpet av denne måneden. blant annet skal de legge til PvP XP og rewards samt straff for å drepe spillere som er grå for deg.

Her er en quote fra Game Director:
Originally Posted by Gaute Godager - Game Director
Fellow Hyborians!

As you may have noticed we have had frequent patches the last two weeks. We hope this will soon start to quiet down, but as long as there are major issues – and there have been – we will dedicate the Conan team to fixing them and giving you these fixes as soon as possible! We have a plan on how to move this game forward because as you know, what you have today is but the platform – the dawn of this world. I hope you enjoy the game as is, but I can ensure you, this is but the beginning!

Our focus from now on can be summarized by these points:

1. We will add content, specifically in mid-late thirties and mid-late fifties and make the leveling speed smoother in those areas, reducing the need to grind.

2. We will have an overhaul of the PvP system – adding consequence and a host of small things.

3. We are fixing bugs you reported through all channels we can get information from.

4. We will add a new large outdoor region in the 55-60 range this summer!

5. This is only a small teaser! More information about the exciting summer and fall Roadmap will come the end of the next week!

6. We are staffing up Customer Service, Quality Assurance and Community departments!

I will spend some words on a bit more details now.


1. Filling “thin areas” in our content

We have seen that there are certain level ranges of these Hyborian Adventures that do not have the amount of quality we wish them to have. Most specifically these are the end of the Thirties and the end of the Fifties level ranges. We are addressing this in several ways.

* Several mid-late thirties dungeons are getting a complete overhaul (Black Castle, Pyramid of the Ancients and Treasury of the Ancients)
* Several quests are being made fuller and more entertaining. If people wish to revisit these quests, we will add a system to let them try them out again.
* we are adding first a batch of quests in Eiglophian Mountains (lvls 55+)
* We are also adding in a bunch of quests that didn’t quite make it for launch in the 30+ areas.
* Around 60 quests through the game have been flagged as “Lore Quests”. They will now be patched out with full Voice-Over. (Roughly 1 quest per level after level 20).


All this will come in June! In July the first level 80 additional Dungeon will be patched out. More on that later…



2. Overhauling the PvP System

People like our open PvP system. There are many plans on how to give this open free PvP even more meaning and Purpose. In the meantime we will be doing some smaller tweaks, and we plan to get these out sometimes in June. I will not go into 100% detail here, but that will come next week! What I can promise is:

* An update on how sneaking and perception works in PvP (nothing major, but an adjustment).
* A change in the amount of information you get when you hover over an other player.
* An added system of consequence to “ganking”. (Killing much-much lower level players).
* A system of adding consequence to losing a PvP match, and winning a PvP match + turning on PvP Leveling.
* A change in how Crowd Control (Root, Knockback etc) works in PvP.
* PvP gear.



3. New Massive Region

We will unveil this location later, but it will feature a host of quests, new monsters and places of dreams or horror. It will be styled towards the players in the late 50s and bridge the experience on the way to Atzels Approach. We have plans for releasing several of the areas that didn’t quite make it for the release.



4. Fixing bugs and increasing Customer Service

Funcom has always prided ourselves with having great customer satisfaction. The success so far for this title has left us with the need to increase the size of CS. This will go in parallel with the constant fixing of bugs and other issues that lead people to petition. Included in this is even better testing of the game by increasing the size of Quality Assurance and informing you better about changes by staffing up the Community Department. I know a blurb like this will haunt me always, but I will still venture one: We aren’t satisfied until all our customers are! You know we had a very, very difficult launch of Anarchy-Online! That was a very painful process for all of us working on it – 4 years. You might not understand how driven we are to make sure you enjoy this game, and all the support around it!


The future is very bright for Hyboria. There will be many bright mornings following this, the very first. Together we shall surge ahead and build the world even bigger, better and more detailed!

Yours truly,

Gaute Godager

Game Director
Age of Conan, Funcom
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#50
Ok, da var jeg lei Age of Conan. Vet ikke hvorfor. Elsker MMORPG, men føler bare at dette spillet mangler et eller annet.
Synes heller ikke det er verdt å bruke penger på å oppgradere PC'en sånn at den skal kjøre AoC på High, når jeg likevel hører at spillet kan være choppy selv da.

Vet ikke om jeg skal starte med WoW igjen eller ikke, men jeg tror at WoW vil dominere MMORPG-markedet en stund til.
 
#51
Tru dat. Håper virkelig spillet blir bedre, det er ihvertfall noe det virkelig trenger.
 
#52
Kek bur! Vistrix server first Wildsoul:D
Det er oss det!:D

Vistrix død!

Instance serveren kræsja på 0% sånn som med de andre guildene som har tatt han:p
 

Aslak

Humanoïde, incognito
#53
Uff, masse folk er lvl 80. Jeg er lvl 27 og orker ikke spille så mye. Etter tortage blir det for mye å forholde seg til, for langt til grave yard, generelt for store områder å gå på og så helvetes forvirrende. Åja, jeg skal gjøre en quest der sånn, for å komme meg dit må jeg først snakke med han der, gå et stykke, snakke med en eller annen borti der et sted, gå enda mer og snakke med enda en kar der borte, gå enda litt og så gå gjennom en dør der sånn... :/
 
#54
Fikk meg aoc idag, kjempemorro.
Men andre gangen jeg ville starte spillet...nei da kunne jeg bare drite i det.

Den age of conan update mangeren bare ligger minimert på taskbaren og gjør ingenting. får det ikke til og starte lenger.
 
#56
Det er så alt for langt i fra casual i den tilstanden det er i nå, om du ikke regner casual som grinding såklart, begynner å bli møkk lei av å slakte kannibaler nå, slik som jeg ahr gjort i 3 uker. Den som sier at WoW hadde mye grinding kan ta seg et tak.
 
#57
Vet ikke helt hva jeg mener egentlig. Synes bare det virker som jeg kan fint fokusere på meg selv og spille som jeg ønsker, når jeg ønsker. Og generelt bare kose meg med det. Foreløpig virker det sånn i hvertfall.
 
#58
Jo da, men sånn er det jo med alle MMO, med mindre man er i en hardcore guild.
 
#59
Fikk det igang igjen, bytta skjerm og da funka det med en gang...sært.

Har ikke spilt så mye, er på lvl 11 liksom, men joa. det er MMO det... Kjøpte det egentlig for en kompis av meg er artwork artist hos funcom og mente att det var det feteste MMOet og finne.

Sålangt så det helt ok, men jeg vet ikke om jeg kommer til og dra til hyboria så hyppig.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#60
Det er så alt for langt i fra casual i den tilstanden det er i nå, om du ikke regner casual som grinding såklart, begynner å bli møkk lei av å slakte kannibaler nå, slik som jeg ahr gjort i 3 uker. Den som sier at WoW hadde mye grinding kan ta seg et tak.
Grinding, kanke si jeg har gjort så mye av det akkurat for og komme meg opp i lvl. Vet ikke helt hvilken lvl du er nå, men jeg er nå lvl 57 og questboka mi er helt full, og jeg har enda en god del quester jeg kan ta.

Sånn ellers syntes jeg spillet er ganske så bra, men nå har jeg heller aldri prøvd WOW så jeg kan liksom ikke samenligne spillet med dette.