Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

demake

Seksuelt godteri
Det virker litt dillete, men jeg hadde kjøpt det om jeg ikke hadde Agricola fra før.
 
Caverna er noe å se frem til om du har sansen for mye av de som foregikk i Agricola. Agricola er et av mine favorittspill, men Caverna er bedre i mine øyne.

Er sammen med Terra Mystica, Nations og Robinson Crusoe mine favoritter blant nyankomne titler 2013 tror jeg.
 

demake

Seksuelt godteri
Archipelago er så sexy! Her fra femspillerrunden tidligere i dag.

ImageUploadedByTapatalk1393003857.184578.jpg
 
I arbeidstiden!?

Uansett, noen foredeler skal man ha av å bo med folk som jobber på outland: Fikk King of Tokyo av ham i går, uåpnet. Han fikk tilbud om å ta det med seg, men ville ikke ha det selv fordi reglene var på norsk. Satser på at det er fett! Skal teste det i kveld.

Har forøvrig også laget meg liste over spilla mine på boardgamegeek.
 

demake

Seksuelt godteri
Stipendiater, master- og bachelorstudenter i skjønn forening.
Det Offentlige aka. werkin hard or hardly werkin'.

Edit. Nei, men dette spillet altså. Det slår meg at det kanskje ikke passer for alle spillegrupper siden det er semikooperativt så man ikke kan være for aggro-pikk (Hei Jarle), men om alle er klar over at spillet faktisk slutter og alle taper om man er for egoistisk så er det et fantastisk spill. Kan ikke få anbefale det nok.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Vil bare si at King of Tokyo er erkefett, men jeg vil tro det lønner seg å være fire siden flere av mekanikkene baserer seg på at det er mange mot én. Lett å lære, og yatzymekanikken gjør det tilfeldig samtidig som man har en del styring selv. Spillet eier.
 
Najs. Gleder meg til å teste. Mulig vi bare blir to i kveld, men.

Ser forøvrig at det fins en flust av promoer og utvidelser til det, så OCD-en min fører vel til at jeg bruker en del penger selv om det var gratis.
 
Testa det tre omganger med to stykker og....

tjah.

Forhåpentligvis er det litt mer spennende når man er flere. Merker og at jeg irriterer meg av oversettelsene. Kom borti et par tvilstilfeller om hvordan enkelte kort fungerer, og mye er veldig klønete beskrevet.
 

demake

Seksuelt godteri
Ukens WIN på spillfronten? Jeg viste ONUW til noen venner forrige torsdag, deriblandt ei som aldri har spilt noe som helst brettspill før, og vel...heller ville slått meg som den typen som sier "Herregud, brettspill?? Seriøst??".
Anywho, hun har fortalt om ONUW (som hun virkelig likte) til alle venna sine og alle bare "Det høres så sykt fett ut. Hvor kjøper vi det hen?"

:smugdog:

Jeg trur grunnen til at hun likte det er at hun er en drama- og intrigemaker av natur. Løgnene og renkesmieriet trillet ut av henne som perler på en snor.
 
Testa det tre omganger med to stykker og....

tjah.

Forhåpentligvis er det litt mer spennende når man er flere. Merker og at jeg irriterer meg av oversettelsene. Kom borti et par tvilstilfeller om hvordan enkelte kort fungerer, og mye er veldig klønete beskrevet.
Kring of Tokyo er et bra "filler game" i mine øyne. Eventuelt noe å dra fram som siste spill en kveld etter å ha brent hjernen på ressurs og poengsanking i ulike tyngre spill.

Som hovedrett, holder ikke king of Tokyo synes jeg. Men med 20 min spilletid med 4-5 spillere - flott filler.
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg greide det! Endelig, jeg slo Emil i Netrunner!

Jeg spilte Shaper med noen Criminal-kort splasha inn for enkle penger. I tillegg til Crypsis fordi det kan være greit å ha på hånden. Emil spilte Haas-Bioroid med litt Jinteki-greier (Snares og Junebugs, jeg hater deg!!!). Jeg åpna med å løpe på R&D (stokken hans) og fikk tilgang til tre kort derfra, og to av dem var Priority Requisition som ga meg 6 poeng. Da mangler jeg bare ett for å vinne. Shiiiiiiit, det tredje kortet jeg tar fra R&D er selvsagt en Snare som nesten flatliner meg. Dvs, hadde jeg hatt ett kort mindre på hånden hadde jeg tapt. Noen runder går der Emil bygger opp noen servere med ICE. Han scorer fire poeng på agendaer og jeg løper på den serveren jeg er sikker på at inneholder en agenda, BÆM en Junebug med to tokens som gir meg fire damage, og jeg har faen bare tre kort på hånden...nei, vent! Jeg har et program som gjør at jeg kan betale en credit for å forhindre den ene skaden, og jeg overlever så vidt igjen.
Emil scorer nok en to-poeng agenda, og får se på de tre øverste kortene i R&D, hvis det er ICE får han installere den gratis. Alt annet går i arkivet, og der, JESS! Han må discarde en trepoengs agenda! Han slenger opp en sentry ICE foran arkivet sitt. Faen, så nært men akk så fjernt. Så trekker jeg pokker meg Crypsis, installerer den, hamrer meg gjennom ICE'n hans med de siste creditene mine og grafser til meg vinnerpoengene. Yess! Føles så bra, mann!

ImageUploadedByTapatalk1393611232.858709.jpg


Hvorfor er det ikke fler her som spiller Netrunner. @Agradula, nå må du steppe opp gamet og hooke noen SG'ere i #schtøggeoschlo
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg prøvde å kjøpe det på Outland for en stund siden. Nei, det har de slutta å produsere, sa den hyggelige dama (som kunne vært litt striksere på hva de ansatte sier foran kundene, men det er en annen sak). Så, ja, jeg veit ikke.

Edit: Får legge det ut her, og "det" er at vi har fått nye stuemøbler. Hva faen har det med brettspill å gjøre, nei gjett hvorfor vi valgte det jævla faens bordet da hm gjett.

 

demake

Seksuelt godteri
Netrunner er ute av trykk annenhver måned, og utsolgt resten av tiden.
 

demake

Seksuelt godteri
Vil bare nevne at de har fått inn Ei Natt Ultimat Varulv på Outland i Bergen nå, så da har de nok fått det i Oschlo også. Så løp og schöp den bedste partyspillen.
 
Siden jeg har slutta å slappe kona, blir det ikke noen moro snap fra meg med det første. Agradulis sin homemade tortilla chips vant nettopp Internett syns jeg.
 

demake

Seksuelt godteri
Nok en vellykka spillkveld. Vi startet med The Cave som går ut på å utforske en grotte på den mest imponerende måten. Det er fra 2-5 spillere så jeg var token-master mens Illimar, Jarle, @Oma, Alek og @waloran utforska grotten. I grotten finner man iskalde vann som man må padle over eller dukke ned, flotte grotteformasjoner man kan ta bilder av eller dype hull man kan rappellere ned i. Alt sammen mens man forsøker å sjonglere utstyr, rasjoner og et telt. Ikke noe er så lulzete som når noen glemmer å legge igjen utstyr i teltet. Glemmer å bytte utstyr mellom telt og ryggsekk.

ImageUploadedByTapatalk1394325515.172492.jpg


Eller enda bedre, glemmer hvor de satte opp teltet sitt.

ImageUploadedByTapatalk1394325529.704891.jpg


Så spilte vi mange runder ONUW fordi det er best, og alle burde spille det. Avsluttet kvelden med noen runder The Resistance siden Oma maste så jævlig. Han var full og herlig som vanlig og naboene hater oss <3

ImageUploadedByTapatalk1394325540.371670.jpg


SG avdeling Bergen har det beste hemmelige sosiale spillmiljøet.

Trur neste stipend ordner meg Cyclades så da blir det backstabbing og dårlig blod.
 

oma

Village Drunk
Jeg må inn her og si at The Cave eide. Det var veldig moro ^^

Jeg hadde ikke sett for meg at ONUW var sååå drastisk anderledes enn Resistance. Gleder meg til mer ONUWing, ONUW WIN, OWNING!
 

demake

Seksuelt godteri
Oppdatert liste da.

Mine spill:

Agricola (herjer)
Android: Netrunner
Archipelago (dette er den bpste spillen)
Cyclades (light-krigsspill som er unnagjort på en time aka. gode greier)
Forbidden Desert
A Game of Thrones (+ to ekspansjoner)
K2 (herjer)
One Night Ultimate Werewolf ( <3 beste spill som tar under 10 min ever?)
Oregon
Pandemic
The Resistance
Settlers of Catan
Smallworld (herjer)
Space Alert (her er Vlaada-spillen du skal gå for om du bare skal ha ett)
Ticket to Ride: Europe
Trains (aldri mer Dominion)
Tsuro (kjapt og veldig enkelt spill for opp til 8 spillere)
Zombies!!! (dette suger, håper jeg aldri spiller det igjen, byttes gjerne vekk)