Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

demake

Seksuelt godteri
Vil gjøre oppmerksom på at det er ettårsjubileum for #denkvelden i dag. Her er ønskereprisen.
For å hedre Ole og parketten så blir det spillkveld igjen nå på fredag, og denne gangen får vi storfint besøk fra hovedstaden ved @Klaymen
Det blir nok både snaps og aftermath-effort.

photo 1.PNG
photo 2.PNG
photo 3.PNG
photo 4.PNG
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg lurer fortsatt på hvem eller hva ingebrigt er.
 

demake

Seksuelt godteri
RIP Coop Extra posen
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Husker den herregårdsseieren, den gjorde godt! Jeg er dog mer nysgjerrig på hvem som skjuler seg bak "fet", er det tut, oma, eller ingen av delene? Nei, det var definitivt en veldig morsom og høylytt kveld!
 

oma

Village Drunk
I morgen.

Det ser ut til å bli så fullt hos Casa Demake at vi må - ghasp - spille i 2 grupper! Hvordan det blir vet jeg ikke, men det blir også ONUWing og COUP. Så en god latter holder nok naboene våkne til langt på natt. :D
 

demake

Seksuelt godteri

demake

Seksuelt godteri
Joda, takker for i går. Det eide! Jeg fryktet en liten stund at Emil skulle spy på orkideene mine, men han venta i allefall til han var ute av heimen.

photo 1.JPG


Det var meg, gubben, @oma, @Waloran, @Klaymen, Alek og Illimar som møtte opp. @MortenKombat hadde hypet oss opp ved å si at han kom også, men morten-blokka oss i siste liten.
Oh well, vi startet med litt Coup, som er i samme gate som The Resistance, ONUW etc, aka jug som faen og backstab dritten ut av venna dine. Det er kanskje det enkleste av skjulte-rolle spill og det er unnagjort på 5-10 min. Alle får utdelt to kort hver, og på de kortene er det avbildet en eller annen person (Duke, Assassin, Contessa, Ambassador eller Captain) som har en spesiell egenskap. Som regel én offensiv og en defensiv egenskap. Hertugen kan for eksempel skattlegge og kan ta tre mynter fra banken (offensivt), eller han kan hindre andre spillere i å ta "foreign aid" (dvs. to mynter). Og sånn er det for alle. Det som gjør dette gøy er at man ikke må bevise at man har kortet man bruker egenskapen til. Man kan skattlegge uten å faktisk ha hertugen så lenge ingen caller bullshitten din. Men det er også risky å calle ut noen, for OM de snakket sant så mister du ett av dine kort, men om personen løy og ikke kan bevise at han har kortet så mister han et av kortene sine. Den siste som sitter igjen med skjulte kort er vinneren. Det er også verdt å merke seg at det finnes kun tre av hvert kort i stokken, og når folk dør så blir kortene deres avslørt så man kan begynne å telle litt kort. Altså, om det ligger to døde kapteiner på bordet, og du har den siste, så kan du skru den neste personen som sier han har en kaptein så jævlig hardt over. Verdt 150 schpenn på Outland. Mye spill i liten eske.

photo 2.JPG


Siden Jarle har blitt FOR flink i Pandemic hadde jeg skaffa ekspansjonen Pandemic: On The Brink for anledningen. Ekspansjonen inneholder tre moduler som kan kombineres. Den første modulen er Virulent Strain, som gjør en av sykdommene ekstra farlig, og hver gang man trekker et epidemi-kort så får den vprste sykdommen ekstra egenskaper som skrur deg sakte men sikkert over. Det eide! Den andre modulen er Mutation, som introduserer en ny sykdom, men den spilte vi ikke med pga. at vi spilte med Bioterrorist i stedet! Bioterrorist er en ny rolle og en helt annerledes måte å spille på. Bioterroristen flyr rundt på kartet i all hemmelighet (og plotter kursen sin og handlingene sine på et privat lite ark, akkurat som i Scotland Yard (om noen husker det)). Terroristen kontrollerer den femte sykdommen og dropper kuber all over the place som om det ikke var ille nok fra før.

photo 3.JPG


Denne rollen falt på IRL-biologene selvsagt, Jarle og Klaymen. De kunne egentlig bare lagt seg på en strand og slappa av, for vi sleit MER enn nok med den jævla virulente strainen som horet opp i midtøsten/asia. Siden vi var alt for opptatt borte i øst la vi ikke merke til at Europa var på randen av utslettelse, og wham bam så eksploderte sentraleuropa i en sky av snørr og andre ekskreter. For å sette spikeren i kista så jevnta Jarle og Klaymen forskningsstasjonen vår i Atlanta med jorda bare fordi de kunne. :qq:

photo 1-1.JPG

photo 2-1.JPG


Siden vi var sju stykker så delte vi oss opp på to bord, der Oma, Illimar og Alek spilte Artic Scavengers, mens jeg, Jarle, Waloran og Klaymen spilte Trains. Begge to stokkbyggere. Skrevet mye om de før, men det var en jævlig spennende Trains-runde der Klaymen og Waloran lå i tet og knivet, men Waloran tok seieren hjem til slutt. Hvem som vant Arktiske Åtseletere vet jeg ikke. Jeg trur også de på det andre bordet spilte en runde Tsuro også, stemmer ikke det?

photo 4-1.JPG



Så koagulerte vi igjen, og spilte The Resistance og ONUW. Det eide, og jeg følte meg så jævlig played av Illimar og Klaymen. Jeg skal aldri stole på dere noensinne igjen :argh::argh::argh:

Topp kveld! Topp stemning!
 

oma

Village Drunk
Vi prøvde Tusuro også ja. Alek vant med 1 poeng fordi han fikk Pharmers og Gearheads med på laget :p jeg kom på andre ^^
 
Ja, dette var som forventet veldig kos. Likte alle spillene veldig godt selv om første runde av resistance ble spillt uten at jeg fikk med meg mulighetene til rollene. Tapet i Trains var utrolig frustrerende, og det var en kul vri av stokkbygging. Kan kanskje gå med på at det er hakket mer interessant enn vanilla-dominion. Dominion med utvidelser, derimot. Når det gjelder folk så var dere veldig hyggelige alle sammen, og jeg misunner dere som har dette som en fast greie. Du får bare beklage til Jarle for meg at jeg ikke klarte å slutte vippe på de fancy stolene hans @demake, jeg fikk en del olme blikk. Her er forøvrig trynet ditt når du innser nederlaget:

uploadfromtaptalk1403360777475.jpg
 

demake

Seksuelt godteri
#misbrukt
 

demake

Seksuelt godteri
Jeg kan fortsatt ikke begripe åssen dere greide å playe meg så jævlig. Jeg mener, hva faen! Jeg er fortsatt sikker på at det eeeeeegentlig var Jarle som var en skitten spion. :argh::argh::argh:
Illimar, viste klart psykokatiske trekk ved å juge så casually.
 
Sånn ellers har visst forloveden til søster en liten brettspillfan i seg og. Fant Twilight Struggle, Android Netrunner og Puerto Rico i hylla her. Skal teste Puerto Rico med et vennepar av dem i kveld, det bør bli bra, med tanke på at en venn av meg tidligere har beskrevet det som hans favorittspill.
 

demake

Seksuelt godteri
Puerto Rico er et spill jeg var skråsikker på at jeg ville like siden jeg vanligvis elsker euro-spill med mye papp og fargede trebiter. Spilt én gang, 1/10 vil ikke spille igjen.
Mine største problemer med spillet er:
"HÆH, kan jeg ikke selge en ressurs som noen andre har solgt før meg???",
"Så den båten skal bare ligge til havn og være ubrukelig ved å nekte å ta med seg korn til moderlandet fordi det allerede er en tønne kaffe ombord..." og
"Endelig! Der kommer det...eeeh....brune trekuber som kan...arbeide på plantasjen min."

White Supremacist Simulator
 

demake

Seksuelt godteri
Det føles mer som om man kjemper mot de tungrodde mekanikkene enn mot de andre spillerne.
 
Hm, jeg likte det ganske godt jeg! De kunne kanskje valgt en annen setting enn at man plasserer brune "kolonister" på plantasjer (syns det er helt utrolig at noen turte produsere dette spillet), og det ble flere og flere ExciteMike-vitser etterhvert som svogeren min poppet flere og flere heimbrygga eplecider med ukjent alkoholprosent.

Synes uansett at det spillmekanisk er helt fortreffelig. De taktiske mulighetene man har til å føkke de andre spillerne er veldig tilfredsstillende. Føler litt det ligner veldig på settlers, men med flere muligheter og uten dice-rolls. Would play again.