Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

demake

Seksuelt godteri
Om det fortsatt var noen tvil om at dette er den beste tråden på spillegal, liksom.

Edit: verdens beste promobilde evar fra Trains-ekspansjonen som kommer seinere i år. Må ha!
 

demake

Seksuelt godteri
Fikk spilt en runde Archipelago sammen med Jarle, @Waloran, Illimar og Jos (som takk for at han modda headsettet mitt, han ville heller være med på en spillkveld i stedet for å få penger).

Det står på boksen at en runde med fem spillere og lange mål skal ta rundt 240 minutter, og jeg tror vi bortimot greide det på minuttet. Det vil si, vi greide det ikke, eller det vil si Waloran vant fordi han var separatist. Separatisten vinner om øyboerne gjør opprør, noe de gjorde lett siden vi andre var alt for griske når det kom til ressurser. Vi hadde alt for lite ressurser på markedene og det åpne seierskortet viste at den som har mest byer får poeng. I tillegg var hele to av de fire skjulte vinnermålene også byer (poeng for byer i områder med fisk og byer i områder med ananas). Så markedet var ribbet for stein. Det ble ikke bedre av at jeg hoardet stein så jeg kunne bygge pyramiden som ville gi meg to kjappe poeng. Neste gang får vi være litt mer altruistiske.

Men vi hadde ananas!
ImageUploadedByTapatalk1391940557.030949.jpg


Og her er en skitten separatist.
ImageUploadedByTapatalk1391940579.762282.jpg


The aftermath.
ImageUploadedByTapatalk1391940607.812521.jpg
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen


Som man kan se av min hulde vivs entusiastiske snap fra i går kveld, så var "it Francis Drake-time". Med ingen ringere enn Houseman og Househustru (close enough, iallfall). Har nå spilt Francis Drake en god del ganger, og... vel, jeg har funnet en taktikk som stort sett gir meg seier. Betyr det at det er en dårlig spillen? Nei, det gjør jo ikke det, for denne taktikken avhenger av at mine motspillere gir meg lov til å gjøre akkurat det jeg trenger for å vinne, så... jeg har bare hatt flaks og sluppet unna med det. Greia er at så godt som alt i spillet som virker som en stor ulempe, kan snus til en fordel hvis du bare veit hva du driver med. Jeg er veldig langt unna å være lei dette spillet, for å si det sånn.

Ingen av våre ærede besøkende hadde spilt spillet før, men etter en god regelrunde var alle med på notene (mer eller mindre). Lett å lære, lett å like.

Ja og vi spilte Dominion etterpå, som vanlig hadde jeg en BRILJANT plan som funka PERFEKT bare at den slo inn cirka tre runder for seint. Jaja, neste gang skal jeg totalt brutalmyrde alle med min geniale Forge-kombo.
 

demake

Seksuelt godteri
Spilte Dominion for noen dager siden og laga en maskin som spytta ut 19 gull på én hånd. Det jeg hadde glemt av var å holde øye med poengkorta for å se om det var noe særlig med provinser igjen. Spoiler: det var det ikke, så jeg tapte.
Holder fortsatt en knapp på Trains som den beste stokkbyggeren.
 

demake

Seksuelt godteri
Et av kortene er en biskop som slår ned på opprørere om man betaler cash og tapper den. Den snoka Waloran seg til selvsagt, og for en bombe at han ikke ville bruke den selv.

Så det endte med god humor som "om dere gir meg penger så tapper jeg biskopen"
 

demake

Seksuelt godteri
Gode gud! Se i nåde!
 

demake

Seksuelt godteri
Brettspill er uansett ikke tollpliktig (?). Men man må betale moms om det koster mer enn 200. Kan noen bekrefte dette eller farer jeg med løgn?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Frakta med UPS eller FedEx? De gjør dritt som det, fått stygge overraskelser med plater jeg har gitt ut. Om det var vanlig post kan du kanskje slippe unna. kan
 
Brettspill er uansett ikke tollpliktig (?). Men man må betale moms om det koster mer enn 200. Kan noen bekrefte dette eller farer jeg med løgn?

Har hørt noe om at tegneserier ikke er tollpliktige, men ikke noe om brettspill. Fikk Libertalia i posten her om dagen og kan bekrefte at man må må punge ut. Om Yetipants ikke sa det tydelig nok tidligere i tråden så eier denne spillen!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare for å ta dette enda en gang: Det er ganske få varer som er tollpliktige, men du må betale moms for greier som koster over 200 spenn. Denne momsavregningen er det Tollvesenet som tar seg av. Derav forvirringen.
 
Forvirringen kommer nok av at Posten tar et fast tollbehandlingsgebyr. Dagens sats er vel 135 kr for varer opp til 1000 kr.
Fedex/ups osv opererer med andre satser.
 
Frakta med UPS eller FedEx? De gjør dritt som det, fått stygge overraskelser med plater jeg har gitt ut. Om det var vanlig post kan du kanskje slippe unna. kan
Vanlig post. Alltid måtte betale tollen ved utlevering på posten før. Ganske sikker på at jeg slapp unna, gitt.

Sånn ellers har jeg kommet til M i alfabetet i sleevinga. Tar forhåpentligvis resten i morra!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå smalt jeg inn langt færre kort enn deg, men jeg bare satte på noen The IT Crowd-episoder mens jeg ordna kort så gikk det av seg selv.