Den sosiale analogspilltråden (Snapchat-nicks ITT)

Vi startet på en Dark Souls kampanje i går!

DSC_2100.JPG


Hovedforskjellen på skirmish og kampanje er at ting tar tid, og man må behage seg på endel grinding for å være klar for bossene. Vi hadde heldigvis litt flaks med l00t og fikk tak i en OP fireball og Great mace som herjet det meste.
Dessverre for vår del viste det seg at bossene kan ha noen triks opp ermet i kampanje modus og uten å spoile noe så kom alt ned til et hail mary terningkast ca 00.30 hvor vi feilet med minst mulig margin :(
Tror ikke det burde bli altfor mye stress når vi prøver igjen litt bedre forberedt neste gang!

PS: Produktplassering i mitt hus?! Legg merke til den fete SNES/NES skjorta til Eirik ;)
 
Her er en ting som er offisielt nå:


Ellers så har jeg nesten blitt ferdig med brikkene til DOOM spillet jeg har puslet med:

DSC_2125.JPG


DSC_2126.JPG


Det gjenstår bare scatter terrain pluss (kasser/tønner etc ) litt skyggelegging og blodsøl samt kanskje noe DOOM ikonografi type malte geitebukk hoder/ stjerner.

I morgen kveld skal vi dure videre i Dark Souls kampanjen. Forrige gang løp vi til Gargoyle kampen litt vel kjepphøye, og ble most ganske raskt på nytt. Men på tredje forsøk fikk vi det til og har kommet oss til et nytt område og fått mye bra l00t. Neste miniboss er Titanite Demon som skal være lettere enn Gargoyle. Vi får se.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Skal ha brettspillkveld med naboen og et par venner av han idag.

Spørsmålet er; Hva et greiest å starte med av Wizard's Academy, 404: Law Not Found, eller Scythe? Ingen har spilt noen av de, og sist vi spilte var the Arkham Asylum, altså co-op. Og det funka gull
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Scythe er definitivt lettest å komme i gang med, Wizard's er uten tvil det som vil ta lengst tid, er mest komplisert men også mest givende å spille sammen som gruppe.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Satt meg inn i regler og styr med Wizard's, samt at naboen er gira på det. Tar med begge, så får folk velge
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Wizard's Academy er helt faens fantastisk, men de første gangene blir det en del oppslag i grimoiren for å lære oppførselen til alle threats og monstre og hvordan de interagerer. De første to gamene mine tok fem timer.


PS: Bare ring hvis du lurer på noe.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Wizard's Academy eier så hinsides. Ufattelig moro å spille
 

demake

Seksuelt godteri
TI 4. utgave nærmer seg så folka i SU&SD har laga en dokumentar. Kjenner det klør i fingra etter en ny helaften.

 
Det har blitt mye brettspilling på meg i år og det virker som høsten som kommer blir den travleste hittil! Jeg har fått prøve et par nye spill den siste uka, Trickster og Campy Creatures, begge fornøyelige med en liten knapp på Campy Creatures.



Første aktiviteten på tapeten blir Megaspillings i Oslo, før jeg noen dager senere drar på roadtrip til Tyskland, nærmere bestemt Essen til verdens største brettspill messe! Har fått plass i en bobil hvor vi blir fire stykker og jeg kjenner èn annen, så det blir spennede. Planen er å være der fem/seks dager og sjekke ut alt mellom himmel og jord av brettspill. Det er også en tegneseriemesse der samtidig så jeg kommer nok til å løpe rundt og glise som en unge med mastercard i en lekebutikk.
Etter dette blir det gjensyn med Spill-O-Rama i november, hvor jeg og Buggz og andre jeg har blitt kjent med de siste årene skal spille alt vi har anskaffet det siste året, og selvfølgelig blir det noen gledelige gjensyn av favoritter.
Etter dette igjen så regner jeg med at første leveranse av Kingdom Death: Monster kommer til å ankomme en gang før jul så da har jeg nok å drive på med det kommende året.
Jeg skal prøve å skrive gode trip reports fra alt sammen!
 
Det har blitt litt brettspillings på jobb de siste dagene og her er et som fenget:

DSC_0074.JPG


Her er slutten av spillet og vi teller poeng. Vanligvis er kun et av bonusfeltene man ser til høyre tilgjengelig.

I Iquazù bytter man på å plassere ut edelstener i enten vertikale eller horisontale kolonner, i de vertikale for seierspoeng, og i de horisontale for bonuser som ekstra kort, ekstra action eller bonuspoeng.
Det er mye som påvirker hvor man vil legge ut edelstenene og det er et veldig fint tie-break system oppmuntrer til å bruke mange ressurser for å få de beste plassene på brettet. Jeg har spilt det et par ganger nå og kan godt tenke meg å spille det flere ganger.

Jeg og Jone tok også en tur innom Bergen brettspillklubb her om dagen, og det var en fin gjeng som spilte et bredt spekter av spill. Vi ankom litt sent så alle var i gang med noe, men vi hadde med oss flere spill og tok en prøveomgang med Pixiequeen som viste seg å være et litt tyngre workerplacement enn først antatt. Det var temmelig mye å ta hensyn til, men det virker også som et spill som vil skinne når alle har kjennskap til det.

DSC_0077.JPG


DSC_0078.JPG


De hadde et imponerende lager av spill på klubben, og det var også mulig å låne med seg spill hjem. De har spillkveld hver onsdag med lokasjon og mer info på nettsiden: http://bergenbrettspill.no/
 

demake

Seksuelt godteri
Nei
 
Fireball island er ute i ny versjon på Kickstarter:


For de som ikke kjenner til det så har det vært veldig ettertraktet og originalen har gått for store summer på ebay så dette er en gyllen mulighet!
Sinnanerden hadde også en Board James episode med dette for en stund tilbake:

 

Shinra85

Spillegals effort emo
Er sikkert langt bak de kule kidsa her, men spilte PANDEMIC for første gang i påska og det eide ekstremt. Blir å anskaffes
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Kjøp Pandemic Legacy mens du er i gang. Samme spillet, bare at det endrer seg for hvert game som en slags story mode.
 
Jeg hadde med Buggz og co på hyttetur i helgen og tradisjonen tro ble det analog spilling så snart de små hadde lagt seg.

DSC_0630.JPG


Buggz hadde med et nytt spill, Between two cities, som viste seg å være et veldig lettlært og kjapt lite spill med en bonus om at det ikke tar lengre tid med flere spillere (opp til syv hvis jeg husker riktig).

DSC_0634.JPG


Nå er det nesten et år siden vi ble banket av Kitchen Rush, men denne gangen gikk det overraskende bra! Vi klarte målene med god margin så neste gang blir det nok å avansere fra easy til normal :p
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Da jeg slutta i jobben fikk jeg et gavekort på 1500 kroner til Outland, som jeg løste inn i dag. Sto veldig lenge og vurderte "Terraforming Mars", som ihvertfall har fått en veldig positiv review på Kotaku. (og som naturligvis ville passe tematisk bra til årets Megagame :) )
Men jeg feiga ut fordi jeg mistenker at det kommer til å støve ned (er ikke så lett å få folk med på spill for 2-3 timer lenger), og gikk for to Dominion-sett og Spyfall, som virker veldig tidig (en slags partyspill-versjon av SpyParty).

Men ut av nysgjerrighet, noen som har testa Terraforming Mars? Det virker jo veldig kult.
 
Jeg har ikke spilt det selv, men jeg tror det var det mest spilte spillet på Spill-O-Rama i fjor. Hvis du ikke har noen tunge eurospill fra før av ville jeg nok ha gitt det en sjanse. Dominion og Spyfall er begge gode spill som du sikkert kommer til å få det mye moro med.