Den sosiale World of Warcraft-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Aha. Har sett Hamstring ja, men tenkte ikke det var noe å satse på. :p

Er level 14 nå, forresten. Går greit så langt, men jeg vil gjerne se noe nytt snart.
 
Vært i Loch Modan?
Hvis ikke, så går til Stormwind og inn til Dwarven district og tar toget til Ironforge.
Derfra følger du veien ut av Ironforge mot øst. Da kommer du gjennom en passasje ut til Loch Modan.
Grei plass med en del quests som passer fint rundt lvl 14.
 
Deadmines-questlinen er i min mening den gøyeste og mest engasjerende questlinen i hele spillet. Da snakker jeg om den som først begynner i Westfall, tar deg til Redrige - mye frem og tilbake - og siden fra Cleef til Stockades, deretter til Stormwind Keep.

Deadmines er min favoritt instance. Veldig gøy med et helt splitter nytt party. Da tenker jeg på folk som aldri har spilt WoW før og går igjennom sin første instance.

Anbefales dog å ha et 18+ party, ville jeg ha sagt. Cleef er 22, er han ikke, og med et fult level 17 party vil det være nært umulig å engang treffe ham.
 
Grunnen til at DPS klasser er undervurdert og blir lett sett på som en lett jobb er fordi mange gjør en grei job, og nøyer seg med det. Men hvis du spiller en DPS klasse, og gjør dette med litt innsatts så må du klare å beregne hvorvidt maks DPSen din ligger før du tar aggro fra tanken.

Jeg startet med en rogue som min første klasse, men jeg kan vel ikke si at jeg gjorde ikke en god job som dette. (Normalt gjorde jeg en grei job, som de fleste andre. Men dette er ikke godt nok)
Jeg startet deretter en warrior, og spillte denne til 60 og ble med i raids helt opp til Chromaggus(med eller uten, husker ikke helt). Når jeg da ble lei av denne warrioren, valgte jeg igjen å starte opp en ny klasse. Jeg følte at jeg nå hadde lært mye mer om aggro og tanking, som fikk meg til å forstå hvordan jeg burde makse ut DPSen uten å stjele aggro.

Når jeg nå begynnte å raide med den nye roguen min var jeg en mye bedre rogue. Jeg gjorde mye mer damage, og de fleste andre som gjorde en "grei" jobb var rett og slett noobs. Det ligger mye mer bak DPS en å spamme opp SS, ta på slice n dice, eviscrate og en feint av og til.

Om det at broren min var MT, og det at jeg lærte han grunnleggende tanking, som resulterte i at han tanket i en stil som ved en viss grad var lik min har noe å si for at jeg gjorde en god jobb. Det kan hende. Men forsatt står meningen min om at hvis man setter seg litt inn i aggro, hvordan tankene tanker o.l. Så hvil man kunne makse ut DPSen i en større grad uten å være redd for å bli bossens neste bytte.


Jeg sier ikke at DPS er den viktigste rollen i et raid, det kan godt være den minst viktige. Men å si at man kan sove ved siden av raiding og forsatt dele ut en god dose DPS er nokk desværre feil.

Og til slutt, som Eivind har nevnt. "Uten tanks ville bossen gått amokk og drept alle"-argumentet er helt ubrukelig da alle roller kan gå bruke et slikt argument til sin fordel.

Dog, et raid uten tanks blir ganske fort wipe, et raid uten healers blir ganske fort wipe, men et raid uten DPS kan holdes oppe en stund. Kanskje derfor noen bosser har "timers".
 
Er vel det som er poenget ja, et raid er like avhengig av alle klasser sånn ca. Men jeg valgte å svare slikt jeg gjorde fordi det virket omtrent som at Eivind her mente at tanks bare var no dritt som raidet stua bort i ett hjørne...
 

EagleJin

Bear Necessity
SITAT(Eivind @ 22.12.06, 02.14) 43362
skjønner du ikke at det argumentet er dass?

Raidet er avhengig av at healerne lykkes
Raidet er avhengig av at DPS lykkes

Har du hamstering enda? Husker ikke når man får det.

Hvis ikke, så er det greit å beregne mye DMG rett før moben løper (spare litt rage etc)
[/b]
Går det til helvete hvis 1 healer dør? Nei.
Går det til helvete hvis 1 dps dør? Nei
Går det til helvete hvis main tanken dør? Ja
 
Nei. Rogue f.eks kan lett ta over på 80% av contentet som finnes om folk er våkne. På det andre encounterene er det alltid en annen tank som står klar på aggrolisten som kan ta over. Main tanken i min guild dør ganske ofte egentlig, siden healerene er mer eller mindre glade i å sove. Går bra oftere enn det går "katastrofalt".
Litt ggman å miste en med mye threat på Thaddius rundt 50-60% f.eks, men det har da gått bra det og.

Søpplewarriors, dere ekke viktigere enn noen andre.

Går det til helvete om en nabb dpsklasse tar aggro tidlig i fighten og tanken ikke får aggro generata tidlig?
Går det vanligvis til helvete om healere ikke kan heale skikkelig?
Går det til helvete om tanken ikke kan spille?
Ja til alt, hva sier det?

Og anngående knappetrykk, det er 2 skills man bruker 90% av fighten til å generere aggro, er det ikke slik? Har lest det skrevet av tanker på EJ-forumene som er i guilder som har drept Kel'Thuzad osv, har og snakket en del om tanking med warriorene i guilden, mens vi har hele fire. Ggus man 50% more skill osv pga knappetrykk.

Det er så jævlig overvurdert at det trenges mye mer skill for å være warrior enn noe annet, samme arroganse har mange healere.
Greit at vi "alle" kanskje trodde det når MC kom og de store gigantene var søte og fryktinngytende, men noen av oss la av oss noobishnessen når typ Nefarion typ Cthun typ Naxx begynte å dø.
 
Det går da for faen ikke til helvete om èn tank dør? Faen for no ubrukelige fitter er det du gamer med isåfall.

Du har alltid minst èn tank klar i tanking gear, det er standar. Se å dra huet ut av ræva.
 
JA! Vi står klar i tanking gear å får rage fra....ingenting!
Mens vi klarer å være #2 på threat lista.
Dra huet ut av ræva slutt å drit deg ut. Det er åpenbart at du ikke har snøring, så bare kutt ut.
 

EagleJin

Bear Necessity
SITAT(Maximum @ 22.12.06, 14.39) 43404
Det hadde jo utrolig mye å gjøre i denne tråden:p
[/b]
Jeg kan forsvare det slik:
De ikonene beskriver alle inntrykkene en leser får når vedkommende titter innom tråden. Gjelder spesielt O_?. :confused:, WTF, -_- og >:|
:p
 
SITAT(Crizpy @ 22.12.06, 15.36) 43413
JA! Vi står klar i tanking gear å får rage fra....ingenting!
Mens vi klarer å være #2 på threat lista.
Dra huet ut av ræva slutt å drit deg ut. Det er åpenbart at du ikke har snøring, så bare kutt ut.
[/b]
Raidet behøver ikke å dø fordi en boss slår på en dps.
Hvordan får dps-warriors rage da? tryller de det frem med det magiske dps-gearet sitt?
Det er fint mulig å ha to tanks som bygger aggro på en statisk boss, du tar feil, og det verste er at du vet det.
 
Haha. Nei, det er umulig for 2 warriors å være nesten likt på threat etterhvert. Det er ikke sånn at thunderfury finnes, for eksempel. Og jeg glemte at man ikke får rage i det hele tatt uten å bli slått på.
 
SITAT(Eivind @ 22.12.06, 16.00) 43416
Hvordan får dps-warriors rage da? tryller de det frem med det magiske dps-gearet sitt?
Det er fint mulig å ha to tanks som bygger aggro på en statisk boss, du tar feil, og det verste er at du vet det.
[/b]
Haha ja? dps warriors får rage fra å slå hardt
Derfor alle syter om den jævla rage nerfen.
Når du har dps gear, slår du hardt, og du får mye rage. Når du har tanking set, slår du som en fitte, og får null rage.
Det går ikke fint å ha to tanks Eivind.

Edit: scrubs ftw. Ler like mye hver gang jeg ser han kuken der =D

SITAT(Thomas @ 22.12.06, 16.02) 43417
Haha. Nei, det er umulig for 2 warriors å være nesten likt på threat etterhvert. Det er ikke sånn at thunderfury finnes, for eksempel. Og jeg glemte at man ikke får rage i det hele tatt uten å bli slått på.
[/b]
Redigert igjen: Med det gamle rage systemet, fikk du 1 rage for 33 dmg. Hvor mye slår en warrior i defensive stance med en 1hander for? 150?
Yay, nesten 5 rage pr hit. Etter 3 hit snakker vi en hel sunder armor. Mens dette pågår pøser main tanken løs med revenge, sunder armor spam, heroic strike spam, (noe som er HELT umulig hvis du ikke tar skade) andre dps warriors har massivt med rage fra å gjøre mye skade.
Jeg tanka nefarian ên gang da main tanken døde. For jeg slo på bossen hele tida og brukte berserker rage når mt hadde den på cooldown. Tanka han fra 10% og ned, med rank 13 settet. Var pur flaks +shieldwall som gjorde at jeg overlevde.
Ett thunderfury proc er ca. det samma som 1 sunder armor.
Og det er foresten gul dmg, noe du ikke får rage fra.
Og det er ikke alle guilder som har en tf warrior. Og ja, det er umulig.
Funker på vael, men alle skjønner at det er ett untak.
 
Så Crizpy, du mener at fury tanks ikke klarer å få rage uten å ha fult dps gear? Tanken jeg snakker med nå mener noe annent.

Nemmelig OTen i guilden min, med 5/8 DN og thunderfury.
Det står ikke skrevet i stein at man må stå i defensivestance og slå med 1hander selvom man skal bygge aggro btw. Tenkte det var greit å vite.
 
Hmmm, nå skjønner jeg ikke stort her. Altså som warrior i guilden er jeg arms speccet, men når jeg står klar som offtank så står jeg i def stance og spammer sunder og revenge, pluss bleed(blood frenzy) og klarer da å være på lik linje med de fleste andre warriors, dog ikke så mye som de protsepcca, siden de automatisk generer mer threat. Men det har hendt utallige ganger at vi har hentet oss inn i en boss fight selvom MT har dødd, blant annet på chromaggus og neffy... Men nå får jo jeg automatisk mer rage fordi jeg har endless rage da... Men kan ikke si at de andre tanksa som har prot har noen problem med å hente inn rage til å ta over om en tank skulle dø. Men vet ikke helt åssen det har blitt etter rage nerfen vi fikk her forleden...
 
SITAT(Eivind @ 22.12.06, 16.55) 43427
Så Crizpy, du mener at fury tanks ikke klarer å få rage uten å ha fult dps gear? Tanken jeg snakker med nå mener noe annent.

Nemmelig OTen i guilden min, med 5/8 DN og thunderfury.
Det står ikke skrevet i stein at man må stå i defensivestance og slå med 1hander selvom man skal bygge aggro btw. Tenkte det var greit å vite.
[/b]
Teit at det er...hva var det? 62.5% mer threat i defensive stance enn i battlestance? Uten defiance? Tenkte det var greit å vite.
10% mindre dmg done, som resulterer i mindre rage, men alikevel.

Det er umulig å produsere like mye threat som main tanken når han tar og gir skade, får utrolige mye mer rage, kan spamme alt han har, når du står og slår i defensive stance med tanking gear.

Hvis det har seg sånn at en offtank faktisk klarer det, har dere utrolig ræva dps. Så latterlig dårlig at det kan tenkes at det tar ferdigheter for å gjøre det, og at de folka du gamer med er ubrukelige fitter.
 
Ingen som sier at man skal ha like høy threat som MTen, men det er faen ikke umulig å ligge rett under, det er fakta. Jeg har sett det selv vært jævla raid jeg har vært på.

Og det var snakk om å få opp rage, ikke spamme sunder i battle/beserker.

Til og med Maximum, som spiller warrior, skjønner hva vi snakker om.