Den sosiale World of Warcraft-tråden

...Ja?

Argumentet deres har blitt motbevist alt for mange ganger. Det er bare å raide, du ser fort at det er noen DPSklasser som ikke gjør jobben sin skikkelig.

Sant det Eivind, men det er fordi de ikke har noen Hjerneløse aper.
Seriøst? folk som ikke klarer DPS skal sparkes på hue og ræva ut av guildet, gjør de ikke dps nok er de enten afk eller tilbakestående så det holder.

Uansett hva det er som skjer, er det DPS sin skyld er det ikke, Eivind? Er det noen som dør, over DPS-er de, går du tom for mana er det en som ikke har høy nok DPS, hvis tanken dør, er det for lite DPS, hvis taken mister Aggro, er det for mye DPS...

Aggrocontroll bør være intuitivt for alle DPS-klasser etter ett raid i en highend instance.

Roguen min kom ikke lengere enn til BWL, og selvom bwl er ganske simpelt, var jeg som oftest nummer 1-5 på lista, og tok ikke aggro fra MTen om jeg ikke gikk inn for det for moroskyld.

Kan dere som raider med hånd på hjertet si at dere ikke har sett folk som ikke er flinke til å DPSe?
Prøv å makase dmg-outputen din som lock, det er kanskje noe av det mer krevende med tanke på curse/magic timers.

Og de som sier at rogue-dps er å trykke på to knapper hele tiden tar feil, det er tross alt 4 (SnD, feint)

ÅÅÅ HJELPES MEG 4 KNAPPER!
Blir nesten litt for mye det gitt.

Selfølgelig har jeg sett folk som ikke er flinke på det.
Som noen casual warriors i guilden min. Står med full might, skjold og 1hander, og "dps'er"

Jeg har sett mange elendige tanker og. Betyr det at jeg har sagt det er vanskelig?

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Min main er jo lock, og spilt det meste i alle instancer (mangler et par i Naxx).

Jeg må innrømme at det til tider er vanskelig å DPS`e, nettopp på grunn av at jeg skaper så høy treath, og det å alltid ligge på grensen mellom maksimum DPS uten å pulle aggro, KAN på noen bosser være kjipt, og da spesielt grunnet DOT`s, som man tross alt ikke kan kontrollere etter at de er hevet... Og når man da er Affliction speccet, med CoA, Corruption, Immolate, Unstable Affliction og Siphon Life, som tikker på en gang, skal man ha spilt litt før man kjenner hvor mye man kan gi på...

Under forutsetning at KTM Threath Meter er for feiginger ;)

Jeg sier ikke at det er det vanskeligste i hele verden noensinne ever, men at ihvertfall det å spille lock faktisk krever litt ferdighet, hvis man vil holde bra DPS oppe, og ikke aggroe.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jepp, når tanken dør så dør raidet, men tingen er at hvorvidt tanken lever eller ei kommer ikke ann på tanken selv, det kommer ann på healerene. Det finnes gode tanks, spesielt mot bosser som Gothik the Harvester Undead side der man må være lynrask til å ta adds og få aggro på de fort. Samme kan til en viss grad sies om Thaddius der man må arbeide for å holde aggro fra raidet som spyr ut skade på han, beste magene våre gjør 1600dps på Thaddius...

Healere handler om å erfaring, forutsigelse av skade og velge riktig heal til hver situasjon. Man kan flash heal spamme og gjøre det brukbart, men i mana intensive kamper vil du gå tom for mana, droppe tanken. Ingen klasse i WoW er direkte kjernefysikk, det er bare forskjell i ansvar. Gjør du en feil som en healer får du pepper for det, fordi det er så lett å se når en feil skjer. DPSere får først bråk når de etter flere ganger feiler på noe som åpenbart burde vært en kill (Thaddius igjen, er han ikke ferdig før 5 min så griller han raidet). Utfordringen till damage dealere er å presse dpsen sin like under aggrogrensen, det krever litt kunnskaper. M

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
SITAT(Lurtz @ 21.12.06, 23.23) 43339
Utfordringen till damage dealere er å presse dpsen sin like under aggrogrensen, det krever litt kunnskaper. M
[/b]

Det var dette jeg ville fram til i min post og. :) QFT

Tanking er ikke bare hs+sunder+shieldblock og revenge heller.
Mye stancedancing, plassering av bosser, i det heletatt få bossen til å angripe deg først, passe på at du er i range for heals (chromaggus feks)

Fra defensive til berserker og berserker rage på under 1.5 sek så du ikke blir feara, ordne strategier for å offtanke nefarian i tilfelle mt'en har berserker rage på cd.
Aggrotransfer på vael..?
Det er ikke bare fryd å tanke, så kom faen ikke her å si at det er vanskeligere å være dps. Herregud.

SITAT(Crizpy @ 21.12.06, 23.00) 43334
ÅÅÅ HJELPES MEG 4 KNAPPER!
Blir nesten litt for mye det gitt.
[/b]
Ja, det var en spøk gitt.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så bra alle er enige. :kos:

Sånn for å spørre, jeg får litt inntrykk av at alle de gangene jeg har sett "Skutnabb-Kangas attempts to run away in fear!" er fordi jeg gjør noe spesielt... er det riktig? Hvordan unngår man at ens neste drapsoffer løper lukt inn i Svære Tenner 'R' Us? Tips mottas med takk. ^_^

PS: Heroic Strike, Sunder og Rend er best, ingen protest!

skjønner du ikke at det argumentet er dass?

Raidet er avhengig av at healerne lykkes
Raidet er avhengig av at DPS lykkes

Har du hamstering enda? Husker ikke når man får det.

Hvis ikke, så er det greit å beregne mye DMG rett før moben løper (spare litt rage etc)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
DPS er Damage Per Second, ikke sant? Sånn at når dere skriver "DPS" og refererer til det som en figur, så er det da en eller annen løk som har som jobb å gjøre mye skade per sekund, eller hur? Hilsen Nysgjerrig. :)

Jepp, dps-klasse har blitt betegnelse på en klasse som gjør dmg. evt. dmg-klasse.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kjekt å vite. :)

Hvor høy level måtte man være for å rusle inn i Daugruva, forresten?

SITAT(Yetipants @ 22.12.06, 02.13) 43361
Sånn for å spørre, jeg får litt inntrykk av at alle de gangene jeg har sett "Skutnabb-Kangas attempts to run away in fear!" er fordi jeg gjør noe spesielt... er det riktig? Hvordan unngår man at ens neste drapsoffer løper lukt inn i Svære Tenner 'R' Us? Tips mottas med takk. ^_^
[/b]
Hamstring får du ved lvl 10 tror jeg og det gjør slik at du dazer ofrene, 50% speed decrease eller noe slikt.
Grunnen til at de løper vekk er fordi de har lite hit points igjen. :)