Den sosiale World of Warcraft-tråden

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Det er jo enkelte folk som faktisk håper det. :p Jeg sikter til psykochinken Ming.
 
Tror nok det er for mange eldre folk som spiller WoW til at selve WoW-communitien blir sånn som CS er/var, men vet at det er mange som spiller som oppfører seg sånn:p
 
Fun fact: Jeg er i Rhyme and Punishment på min første main-character, og kjenner guildleader Serendipity og Falcore relativt godt. /epeen +1 inch. Or not. Sånn helt fra en ting til en annen, dog, så leker jeg meg i PvE igjen og har forsåvidt gitt opp PvP. Ligger for tiden på +948 spell damage, men så har jeg mer eller mindre en "juksebuild", dvs 40/21/0. Holder for tiden på å grinde til Runic Spellthread, noe som er utrolig kjedelig. Bleh.
 
Hvorfor gimper du dmgen din når du er pve? Virker bare veldig unødvendig om du ikke PvPer (selvom AP-PoM bare funker i 2v2 :p), full fire er jo bedre for grinding og dmg. :eek:
 
Vil ikke si at jeg gimper damagen min.

http://www.wowhead.com/?talent=ki0Ab0czxIziZVgMzf00o

Dette er min nåværende build. Det den går ut på er å simpelheten spamme Scorch til en får krampe i fingeren. Scorchen min hitter for rundt 800-850 når jeg har stacket +15% fire vulnerability, og critter for rundt 1300-1400. Saken er at scorch er magenes mest mana-vennlige spells, og hiver man opp et party sammen med en shaman og en shadow priest, så går jeg absolutt -aldri- out of mana, trenger ikke engang bruke managems. Derfor kan jeg holde DPS 100% oppe iløpet av en altfor lang kamp, hvor andre mager ofte må potte, evocate (8 sekunder hvor de ikke gjør DPS?) o.l.

I tillegg har mitt raid ofte med to shamans, og har da tilgang på x2 Bloodthirst iløpet av bossfights. Stack opp trinket + AP (+PoM+Pyrocrit for 7k kthx) + Bloodthirst = Scorch med 1.1 casting time som hitter for 1,1k damage og critter for rundt 2k og oppover.

Samtidig har jeg også, som sagt, "syk" mana regen på grunn av talentet som gir meg +15% regen while casting, og utrolig mye mana pågrunn av +15% intellect talentet, som igjen gir meg ekstra +dmg.

Kanskje magene i mitt guild suger (vi er en Karazhan-guild), men jeg er som regel averangely top eller second top DPS på synced SWStats.
 
Jeg tror jeg har en veldig bra PvE spec atm men si i fra hvis dere vet om noen bedre, dere kan sjekke hva jeg har her.
Sanaz er strengt tatt ute etter å gjøre så mye dmg som overhode mulig med gearet mitt.

Kan vel si det snn at jeg er en av de som gjør størst dmg av melee, men jeg har lyst til å slå locks og mages:D
 
PvP :

Den trinket nerfen nerfer ikke rogues såååå mye, er f.eks verre med druids/hunters som kan trinke ut av cyclone/traps ... dessuten, det ER IKKE verre at DU bruker det i din taktikk. Lure han til å bruke trinket, alt du må nå er å tenke taktisk dvs å lure din motstander til å bruke den trinketen, på lik linje i 2v2 som jeg og min rogue lurer paladinen til å bruke bubble.
Rouge er heller ikke gimped i 2v2 og 3v3, ok .. kan ha litt vansker i 5v5, men det kommer heeelt an på settupet, hunter blir jo sett på det verste, men KZN som jeg linket til tidligere .. hans 5v5 har nå 2404 rating med en hunter i teamet. Linken til 5v5 vids er lengre oppe i dette emnet.

Her er PvP glad sesong 2sammenligner

+997 Armor
+6 Stam
-4 Int
0 Crit
4 Res
17 Dam

Thats the difference between season 1 & 2.

Heres the difference for Warriors
+639 Armor
+36 Str
+31 Stam
+22 Crit
+18 Hit
+6 Res


Rogues
+300 Armor
+30 Stam
+19 Agi
+2 Crit
+11 Res
+28 AP

Er ingen hemmelighet at blizz er veldig konservative til mages av en eller annen rar grunn, er vel fordi Kalgaz (blizzard employe) enda hevder slik han selv skrev : mages dmg = z0mg !!!!1, men i 5v5 er min rolle 100% CC og ikke dmg.


Når det gjelder firebuildscorsh så ville ikke jeg brukt den videre for deep raiding, ja, builden er temmelig brukbar, faktisk imba på heroics, og den funker noenlunde, men fireball har uansett en del mer DPS (mindre DPM) enn scorsh(43% +dmg) vs (100%) irriterende at om du tar 5/5 så mister du 10% av fireball men blizzard er som sagt temmelig rare.

Faktisk så er builden genial, du får jo + spellpower og + 30% critt i clearcasting", men du aner ikke hvor viktig molten fury er, når mine fireballs hitter maghterion for 3500 + så snakker vi, issiue er at du mister firepower, playing with fire som bare der er 13% mindre. Og jeg går heller aldri OOM heller, grunnen til det er at jeg har 40% critt med fireballs buffet + sammen med elemental shammy = master of elemental = aldri OOM.
10/48/3 er det desidert beste PvE raidingspeccet for mages uten noe som helst tvil for tiden.
Men jeg skal faktisk teste litt frost PvE neste mag for å se åssen jeg gjør det i forhold til fire. Nå som vi nærmer oss bosser som er immune mot fire og nature. :(

Og jeg LOLER stadig over blizzards ..... uvitenhet .. jaja .. gladsesong 2 warlocs + 36 stanima .. mages : + 6 stanima.
Woops, glemte meg .. tilbake til PvE : Hvorfor i HELVETE har vi spirit på tiergearet vårt? Jo, fattige evocation!
Blizz fatter det ikke, hvis jeg går tom for mana (har to deler av tier4 = litt spirit) så skifter jeg til staffen min som har + 75 spirit og wand som har + 18 spirit, sammen med blessings etc så får jeg tilbake ca 90% av min mana, spirit for mages er en DØD stats, samme med spellpenetration, er så tåpelig at jeg bruker gladiatorchest for PvE og ikke tier4chesten som jeg har gitt bort.

Jeg mener ! Spellepenetration og spirit på tier4/5 ! 100% av alle mages vil ha warlocks sine stats, og det inkluderer bonusett .. 20% mer dmg på arcaneblast men 20% mer cost .. JIIPI!



For å komme til en konklusjon : Er så mye rart i dette spillet, og warlocks er tydligvis blizzards happy-classe; affliction starter å bli drøyt for PvE nå, prøv å scroll over Warlocks class-beskrivelse på blizzard.com så får du Warlock " played by cool guy/girl" at dem FAKTISK tør å ta et slikt stunt!




Til slutt : Her er et emne om reskinning av gladiator, du Eivind nevnte at svart/sort så hadde også tier2 sett rått ut . Er så sant

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.h...63311&sid=1

http://youtube.com/watch?v=8hscWcGIKcg imba mage PvP sett slik det skulle ha sett ut ! Iallefall for Horde/UD, jeg SAVNER warlord tidene da UD hadde mørke/evil casts mens alliance hadde mer .. "gloooria" i sitt. Nå ser jo nesten alle samme ut, og det irriterer vettet av meg ! Jeg vil ikke se likt ut som den fitta av en en rosa gnom foran meg!
For å ikke starte å snakke om r14 staffen til horde ! <3

Skjekk ut de kule bildene, blizz burdte ansette han !
 
Det som virker saken for meg er at, jo bedre gear man har, jo bedre er 10/48/3 egnet for raiding. Jo mer man critter (rundt 40% med dugende gear kk), jo mer mana får man tilbake. Jo mer damage man har, jo mer hitter fireball. Dette er jo saken i alle builds, men som du sa scaler fireball mye bedre enn scorch. Jeg tror jeg holder meg til mitt manavennlige build nå mens gearet mitt ennå er middelmådig, og deretter får jeg heller begynne å våge meg tilbake til 10/48/3. Som du sier er også Molten Fury imba for spesielt bosses, da 20% health og nedover på bosser tilsvarer en relativt stor mengde healthpoints. På trashmobs i spesielt Karazhan er det mer eller mindre udugelig dog.

btw. "sammen med elemental shammy"? Hva gir de deg? Jeg er ofte sammen med restoration-shamans, og det jeg får av dem er Mana Spring-totem og Wrath of Air. Har elemental shamans noe annet å by på enn det +3% crit-totemet?

Edit: En annen ting er at mitt build er, etter hva jeg har merket meg, bedre på mobs som dør fort. Jeg vet at SWStats og damagemeters generelt ikke er helt til å stole på, men man kan bruke dem som en pekepinn. Før Curator hadde en 10/48/3-mage omtrent 50k mer damage enn meg, men etter to wipes og et successful try på Curator (merkelige greier, har aldri slitt med ham før. wipet på 1% og 7%.. kjipt.) var jeg 100k over ham, og vi var begge, innlysende nok, på adds.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Greit, jeg skal lage en grinde-alt. Lurer egentlig litt paa hvilke klasser hadde egnet seg. Tenker naa enten Hunter, Mage, Lock, Priest eller Druid. Spillre prot warrior til daglig, og han suger salty bawls til aa grinde cash med (dessuten hadde jeg likt aa ha tailor+herbalist paa alten). Kommer nok ogsaa til aa kjoere alten i noen instances, og healing er ikke noe jeg er redd for, men jeg gidder ikke tanking eller healbotting, saa druid virker jo midt i blinken.

Har spilt Mage foer, og det var forsaavidt greit.

Saa hva er goody goody two-shoes for soloing? Burde jeg tenke shammy eller rogue ogsaa, spesielt om jeg skulle ville PvP'e litt (fun pvping that is)?
 
Vivi : Grinding så bør du ta en hunter, er en grunn til at alle kinesere bruker hunters. :p
Men om du bare har spilt en warrior så er det faktisk veldig moro med en hybrid aka shammy, har en vll 49 Ku shammy enchanment twink og herregud jeg koser meg, slo jo lvl 60 mages med twinken. :D

Sant, curater er så moro, ingen av oss gidder å ta de siste addsa, men vi tar jo han ned før den første evocation er over da, eller når vi gjorde kara that is. Vel .. + 3 critt og + 3 hit er jo så sinnsykt imba, + hit er UTEN tvil det mest viktigste statsen for pve raiding evher. Jeg er alltid i gruppe med elemental PvE wise, så jeg har 10% i gear + 3% talent + 3% via totems = 16%
16% hit er også maks PvE cap, og + hit kan gi deg mer dmg enn vanlige +dmg

Jeg tar en elemental shammy i PvE foran en shadowpriest anyday liksom, men forrige maghterion så var jeg i begge to. :D
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Kunne jo tenkt meg en love-troll shammy...

Hmmm... Hmmm... Hmmm.... Jo ja, faar vel teste shaman, har faktisk aldri gjort det :S Det morsomme blir jo aa gjoere noe annet enn aa tanke i instancer, og shamans har jo blanede drops, healing, buffing og dmg.

Jeg vet at hunters er dritbra til grinding, men saa blegh... huntard er veldig blegh :p Om shamans har grei solo capability saa er jo det et meget stort pluss, de kan jo heale.
 
Ghost wolf på lvl 20 var det ikke? Iallefall veldig tidlig og helt sjef, men du burdte ta Tauren, tauren er og blir det mest sjarmerende vesenet på Azeroth, og warstompe gnomer ihjel med 5% mer HP er også digg. :D
 
Grinding så er Hunter uten tvil det beste, vil du ha noe morsomt samtidig som du kan grinde, får fløyta en helt annen tone...

Anngående magebuilden, så må du vel selv inrømme at du er helt på bærtur når du snakker om trash-dps, trash er ikke vannskelig, i noen instancer, derfor er det jo derfor helt molbo å specce etter mobs.
Så teit som det høres ut som, så er ikke manapoolen til DPS kun deres ansvar, om man ikke har helt sinnsyk burst dmg og aggrogain gjør tanken deres noe feil om man ikke kan gå så og si all out, samme hvilken klasse man spiller, har dps en shadowpriest i gruppa går man ikke oom, i verste fall har du evoc, som uten "spirit gear" gir deg rundt 50-70% mana (vil jeg tro), noe man ikke taper all verden på.

Men jeg kan jo forstå utgangspunktet ditt, i guilder som ikke har kommet seg så langt på vei er det ofte fordi folk ikke er dedikerte nok og har riktig spec, da er det alltid kos med ekstra dmg på trash.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
SITAT
vil du ha noe morsomt samtidig som du kan grinde, får fløyta en helt annen tone...[/b]
Alles hemmelige drøm er å ha en lommehuntard de kan logge på når de trenger litt cash. Å grinde som dagger rogue er i det minste konsentrasjonskrevende, men faen så slitsomt det blir i lengden.

Driver og fikler med noen alts om dagen, står mellom holy priest og spelladin. Er ikke helt sikker på om jeg vil spille en klasse som bruker 80% av tiden på å redde sin egen ræv i PvP, uansett hvor mektig man er, men samtidig hadde det vært en høyst velkommen change of pace.