Den sosiale World of Warcraft-tråden

SITAT(Eivind @ 27.05.2006, 20.54) 6121
Jeg har 3k hp og eier rogues med C'thun daggern.
[/b]
Kanskje i duels, ja, men i PvP når du blir jumpa... kkthxbye
 
SITAT(Affable @ 28.05.2006, 11.53) 6220
Kanskje i duels, ja, men i PvP når du blir jumpa... kkthxbye
[/b]
Du glemmer at Eivind er skikkelig pro da. Han overlever 2.5k Ambushes fulgt av 2k Backstabs med 3k hp han vet du.
 
Ah, jeg må ha oversett den viktige delen.

Slem rogue. :(
 
Spiller du mage i pvp er du passe tjukk i huet om du ikke har mana shield oppe, imp mana shield med noen pvp deler absorber rundt 1000 dmg, da ble ambushen plutselig kuttet ned til 1000-1500. (om den critter)

Selv er jeg såpass våken at de fleste rogues ikke rekker å ta en ambush - backstab før jeg rekker å blinke, pom pyro for rundt 1500 base, 1700-2200 med zg trinket, critter den får han 3400 dmg rett i trynet etterfulgt av en skummel ignite debuff. Og ja, jeg anser meg selv som å være bedre enn de fleste i pvp, da de fleste ikke kan en dritt om klassene untatt den de spiller selv.
 
Jeg vet du er veldig god, Eivind, men BG er så som så. hva om du akkuratt har drukket og spist ferdig og drukket det du skal i Tyr's hand og får en 2.5k crit rett etterfulgt av 1.-1.5k ett sekund etterpå? Jeg er riiimelig sikker på at du ikke hadde klart det selvom jeg ikke er helt sikker på hvor god du er.

Og mage er vel by far den letteste klassen i PvP, kanskje med unntak av Warlocks.
 
Både mages og warlocks blir dengt av hunters og shadowpriests. Latterlig enkle klasser imo.
 
En venn av meg sier at de er 'utfordrene' klasser å spille mot som warlock, men de skal vite hva de driver med for å ta han. Han har 3/4 felhart og noen random epix, tror jeg.
 
noen som har tenkt på Ambush - Gouge når man sloss mot mages her?
Prøv det selv, man må være litt kjapp, men det går ann å få inn en ambush i tillegg til at magen får "gouge" effekten når han har blinka.
eller kick som opener med Imp. Kick.
 
En paladin kan jumpe deg mens du ser på tv, det betyr ikke at det er noe galt med klassen av den grunn. Du kan ikke diskutere om noe er ubalasert i et spill når objektet du bruker er i en totalt ufokusert tilstand.

Det er et faktum at så og si alle klasser kan jumpe hverandre, det kan kanskje ta litt lengere tid som rogue og ta en warrior, men dere skjønner fortsatt poenget.

Om jeg drar til WPL eller silithius for world pvp, er jeg klar over at jeg kan bli ambusha når som helst. Men om jeg grinder etter EoS, eller rep, eller hva som helst, kan man bli satt ut, men sånn er spillet, og sånn skal klassen være.

Klasser som burde fikses, slik jeg ser det, er priests (shadowtreet og spells) og warlocks (soul linken), skulle gjerne sett shamans med litt mindre dps, men det kommer jo aldri til å skje.

Hunters er ubrukelige og burde fjernes fra spillet. Som hunter behøver du 4-5 knapper og en macro til FD-trap for å ta alt som er.
 
Jeg syntes endelig at shamans hadde begynt å bli en relativt balansert klasse, men så buffes de altså plutselig i neste patch. Skjønner ikke greia med det, ettersom andre klassers buffs gjorde shamans til en mer balansert klasse.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Aldri si aldri Eivind. Både SL locks og Shadow priest får en stor nerf i 1.11 via nerfen av fear effekten (for 100. gang). Når en nå fearer et target og damager det targetet så brytes/ikke brytes fear på den faktiske skaden du gjør, slik var det ikke før, da var det det spellet du brukte sine base damage som bestemte hvorvidt fear ble brudt, så +damage hadde ikke noe å si på det feltet, nå får det det. Så har mine tvil på at mind flay ticks på 350 ikke bryter fear lengre :/

Fear er en latterlig skill, enten så er den altfor bra eller altfor dårlig, det hjelper ikke at 50% av horde er UD som breaker fear som det passer de (det må jammen være avslappene å spille horde karakter med fear skill sammenlignet med alliance). Når fear derimot en sjelden gang fungerer fult ut så er det en syk skill, har du bra gear så dreper du en fyr mens han er feared. Tror problemet er størst for priests med tanke på at de har 30 (26) sekunders cooldown på sin fear, jeg føler at det å trykke på psychic scream er litt som å spille i lotto, altfor tilfeldig om det snur hele kampen til min fordel eller at det hele går opp i røyk og jeg dør på flekken.

Rogues er helt ok, det er vanvittig få rogues som faktisk ambusher deg for mer enn 2000. Det er en sjelden gang at man blir wtfpwned, men det er utrolig sjeldent, hvis man dør så dør man som regel etter en nogelunde fair fight. Skal også nevnes at når først rogues faller bakpå så gjør de det noe så jævlig og de er ikke så vanskelig å drepe.
Shamans er heller ikke noe stort problem hvis du vet hva de kan og hva de ikke takler.

Eneste klassen jeg finner tilnærmet latterlig er warlocks. Syk skade, god crowd control og har også mulighet for å specce til å tåle rimelig mye. Deres defense skill death coil er blitt alt for bra, det er ikke lenger bare en defense skill, det har den altfor range til å være.
 
Jeg er forsåvidt enig i det du sier. Anngående death coil tror jeg de kunne gjort noe av det følgende:

-Fjernet fear effecten
-Gjort den om til FEAR effekt, istendfor noe som ikke kan dispelles
-Gjør den om til stunn
-Kutte ned rangen til 8 (som scatter shot)

Det er helt sant det du sier om rogues. Når en rogue faktisk driter seg ut, er det utrolig vannskelig å ta seg opp igjen. Derfor har mages et såpass stort overtak når de får dem unna seg.

Min taktikk er vanligvis PoM pyro rett etter blinken, det er ikke no poeng i å prøve å sheepe etc, det blir bare risikabelt, braker sheepen er roguen ute av combat og kan stealthe. Etter pyro er det naturlig å slowe dem, r1 frostbolt fikser det, så er det bare å løpe rundt dem med fireblast, og blast wave om du vil leke nærme flammene.
 
Weeee, prøvde oss på AQ40 i dag, fikk Skearm ned i 48%, gikk ikke så veldig bra, men vi var bare 37 stykker også. Fikk meg også ett gult insket til å ri på, kanskje ikke så stort ettersom at det omtrent er 50% drop på alle mosa der inne:p Men gøy var det allikevel:)

Dette var da vår første gang i AQ40...
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Og da begynte mann med hardcore raiding :)

Må si at det nesten er litt sprøtt, jeg lever WOW. Jeg kunne gjerne sluttet på jobben bare for å komme med på samtlige raids. Avhenighet, er den så ille når den er så deilig? Clearet MC nå, vel ikke Ragnaros, men Domo er down. Nesten litt morsomt, guilden sleit i tre timer med han; jeg joiner som en løs tank til å plukke opp løpske adds og vips, domo down. Vi sliter litt i ZG, ikke klart å ta Panther, også er ikke Tiger akkuratt på farm.

Wow er knukket og brukket, men faen så... instant hate/love det er. Å samle mats til craftable items, å vente på droppen sin. passet tre might items for Breastplaten, må si det var verdt det. Nå er det egentlig ikke mye som kan stoppe meg i å nå BWL :) Og der stopper det vel, om ikke i Nax.

Jaja, /w meg ingame på AQ horde om det skulle være noe. Krummi warrior i Revival.

Og Razzly, kan du dra med det ubrukelige Marshall Teamet ditt et annet sted til cross server pvp kommer?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Vi downet Nefarion i går, for første gang, og det var litt koselig! :)

Nå håper jeg bare vi farmer BWL litt, før vi på død og liv skal videre til AQ40, så jeg får gjort ferdig Nemesis settet mitt!
 
Var med på del2 av et MC raid, vi grisa Domo ganske enkelt, har han på farm nå, så wipet vi en gang på Raggy, fordi meele folka ikke helt klarte å time knockbacken hans, blant annet meg:p men andre gang grisa vi han:) Fikk min første epic som jeg bruker, Onslaught Girlde, den har visst droppa 4 ganger på rad nå:p Har vel egentlig hele MC på farm nå...

Ellers har jeg vært med guilden to ganger i ZG, begge gangene begynte vi med hexxer og gikk omvendt vei, helt til batgril til slutt... Har enda ikke vært med på Hakkar, men kan vel si at Hexxer ikke akkurat var en hard match...
 
Jaja, rerolla tilbake til det eneste som passer meg.

Rogue :)

Deilig å "være tilbake" =D
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Da har vi C`thun i fase 2 :)

Jeg er fortsatt rimelig overbevist om at C`thun ikke er spesielt vanskelig i det hele tatt, det er bare det at alle må være mentalt tilstede hele tiden, det man må gjøre mens man er mentalt tilstede er ikke akkurat kjernefysikk.