Den sosiale World of Warcraft-tråden

SITAT(Eivind @ 25.07.06, 13.11) 16389
asdf Mage = Elementalist, sorry men vis du ikke forstår det så fortjener du heller ikke å vite hvorfor. *river seg i håret av småbagateller og casual-content*
[/b]
Jeg sa jo ikke at mages ikke var elementalists, men det betyr ikke at shamans heller ikke er det! F O R S T Å ! ! ! ! !

Mages bruker flamme og frost som er en del av elementene, shamans bruker jord og vind

Jo det betyr nettop det. Hadde du satt deg litt inn i wow lore, hadde du visst at shamans var combat healers, ledertyper, Hordes svar på paladins. De skal egentlig ikke gjøre damage i det heletatt.
Grunnen til at de heter Mage, og ikke elementalist er fordi de andre klassene også skal få noen damagespells (shamans, druids) slik at de ble spillbare klasser og ikke bare healbots i PvE (.. Nei vent? XD(Noe blizzard har failet sterkt i)).

Uansett, Mage = elementalist, kozepå og ikke no mer krangling, slik er det bare, slå det gjerne opp.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Shamans bruker faktisk alle elementene. Som shamanene i warcraft 3 sier Earth, storm and fire heed my cause! Forskjellen er at de bruker de elementene først og fremst til å hjelpe allierte i lore, f.eks lightning shield, healing, totems osv. Feilen jeg synes Blizzard har gjort er å gi shamanene 2 damage trees og 1 healing tre. Man kan argumentere for at enhancement er et såkalt support tre, men det er litt for mange talents der som kun tjener din egen karakter. Shamans burde kanskje vært:

Elemental :
------------------

Damage treet. Shocks og lightning og alt the styret der.

Enhancement:
-----------------

Utelukkende buff upgrades + talents som unlocker nye buff skills/totems, mana tide burde f.eks vært tidlig i dette treet synes jeg.

Restoration:
----------------

Tre dedikert til healing only

Jeg har aldri likt enhancment wtffury shamans, hører ikke hjemme noe sted. Når jeg hører shaman tenker jeg ikke på en sinnsvak kriger med kjempeøks.

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
SITAT(Eivind @ 25.07.06, 18.57) 16503
Ellers er fighten veldig lett sålenge man har to tanks oppe og et par healers til phase 2. Folk sier generelt at man kan begynne å nuke på 20%, men vi har altid gjort det på 50%, Razorgore har såpass lite hp, så vis dere vanligvis får ned Ragnaros i god tid før andre wave med sonns kommer har man nok mer enn nok dps til å nuke fra 50.
[/b]
Ragnaros går ned lett som bare det (Fikk ikke 30sec warning sist gang, ikke i god tid, men helt grei (bare tatt han to ganger nå tho). Jeg ser ikke helt det store problemet i Raz fighten. Kanskje man må wipe litt for at warriorsene forstår hvordan man kiter? Healere blir bevisste på healing threat? Og for å forstå hvordan hele fighten fungerer. Gleder meg forsåvidt som en unge.

GM'en lurte litt på om det var smart å bruke en mage til å MC'e. For så å Iceblocke, tenker det kan bli litt vanskelig for to tanks å få aggro på han da og en del clothies kan bli oneshotta. Får vel se ikveld XD

edit; så Lurtz, du mener altså at shamans er buff/healers? En ren supportklasse? Så hvorfor, igjen, få både shamans og bubbleboys på samme side? HVORFOR? Nei, man trenger ikke en ekstra supportklasse, nei, nei, man gjør ikke det. FIKS Shamans FFS! /hormones

Tror hvertfall vi har fått raggy på gli nå, tok han i går med 38 folk, der en var lvl 58 og med veldig mange melee dps'rs, vi wipet 3 ganger på sulfuron, 2 ganger på major og brukte bare et forsøk på raggy:D

Men fortsatt er jo shamans like mye elementalists selvom de er der for support, det hele handler om hva slags magi man bruker, da faktisk shamans bruker flere elementer enn mages gjør.

Er enig mer lurtz når det gjelder hvordan man ser for seg en shaman, druids er mer like shamans sånn som jeg ser meg for dem egentlig

SITAT(Evehr @ 25.07.06, 20.55) 16500
Dere warriors som har blitt Grand marshal her, noen builds dere kan foreslå for en med dette gearet?
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1664289
[/b]
MS/enrage 31-20 holder i massevis

men jo mer AP unbuffed han vil få jo bedre PvE dps er det å gi om han finner seg to gode 1h våpen og går fury 17-34
disse to er imba sammen:

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=21650 for MH
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19363 for OH

også huske på å skaffe seg ekstra +hit hvis man går fury og prøve å ha rundt 7-10% ekstra +hit

Hvem som mind controller Raz har lite å si, så lenge det ikke er en viktig klasse. Som oftest er det enten en mage som ikke behøver å sheepe, eller en warrior/Hunter som ikke behøver å kite.
En ting jeg glemte å si, er: For guds skyld, ikke bruk volley før du har tatt minst 70% av eggene. Det er meningsløst, etter volley må mages løpe inn og slenge opp frostnovas fort som faen, så er det bare å feare på. Man kan gjøre det tilfeldig, ellers kan man lage grupper med en priest, warlock og warrior som fearer sammen

SITAT(Citan @ 26.07.06, 17.17) 16746
MS/enrage 31-20 holder i massevis

men jo mer AP unbuffed han vil få jo bedre PvE dps er det å gi om han finner seg to gode 1h våpen og går fury 17-34
disse to er imba sammen:

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=21650 for MH
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19363 for OH

også huske på å skaffe seg ekstra +hit hvis man går fury og prøve å ha rundt 7-10% ekstra +hit
[/b]
Eller bare rank14 øks som mainhand og eventuelt den nye r14 daggeren (hvis du har den) som offhand.
Ikke vits i å sløse bort masse dkp og knulle de andre folka i guilden din i ræva så du kan få en liten oppgradering du aldri merker.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(di Valore Scadente @ 26.07.06, 14.12) 16714
edit; så Lurtz, du mener altså at shamans er buff/healers? En ren supportklasse? Så hvorfor, igjen, få både shamans og bubbleboys på samme side? HVORFOR? Nei, man trenger ikke en ekstra supportklasse, nei, nei, man gjør ikke det. FIKS Shamans FFS! /hormones
[/b]
Jepp, begge er support klasser, men de bidrar allikevel med forskjellige typer support. Shamans har mer offensiv support, samt noen unike funksjoner (som tremor totem). Paladins er mer defensiv support. Paladins cleanser, shaman purger for å si et eksempel. Shamans can også interrupte spells med earth shock (veldig bra på C`thun). De kan snare med earthbind totems på Razorgore.
Det er her jeg håper blizzard gjør en god jobb når de deler ut talents/abilites fra 60 til 70 for de to klassene, sørge for at de bidrar med forskjellige typer buffs, men av samme kvalitet. Kanskje gitt shamans en eller annen totem som increaser spell damage/spell crit/healing. Når jeg tenker shaman så forestiller jeg meg litt mer sære buffs kanskje, litt spesielle ting. Paladins derimot så tenker jeg litt mer klassiske buffs slik de har nå. Shamans kunne kanskje fått noen ting alla de vi ser på Witch doctorene i Warcraft 3.
Jeg synes i hvertfall ikke at det å ha 2 support klasser av totalt 9 klasser en gal fordeling. Jeg håper i hvertfall at på level 70 så kan vi ha defensive support klasser sammen med offensive support klasser. Begge klassene er jo også kompetente healers.

SITAT(Karl @ 30.07.06, 14.55) 17308
Og der aktiverte jeg kontoen min igjen. =(
[/b]

Er det nå alle som spiller wow på sg skal skrive i caps "HVA VAR DET JEG SA?!"

Og der var jeg ferdig med min WoW konto. Var ganske tungt å selge den, men behovet for pengene var stor.
Bruker sikkert pengene jeg får til overs til å kjøpe meg et nytt eksemplar av WoW en eller annen gang jeg finner en server jeg gidder å startepå... Hvis jeg orker å levle til 60 en gang til da.

Og der aktiverte jeg min andre account...

en hvor jeg har Affable, roguen, og en med en hunter og en mage, hunteren full epixx, magen holder jeg på å geare opp.

Henholdshvis på Burning blade og Trollbane, Horde og Alliance.

Hunteren heter Gromm, magen heter Heripotar, kontakt meg. :geek:

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
SITAT(Carlito @ 31.07.06, 17.13) 17538
Og der var jeg ferdig med min WoW konto. Var ganske tungt å selge den, men behovet for pengene var stor.
Bruker sikkert pengene jeg får til overs til å kjøpe meg et nytt eksemplar av WoW en eller annen gang jeg finner en server jeg gidder å startepå... Hvis jeg orker å levle til 60 en gang til da.
[/b]
Kan jeg like så godt slette Carltio fra friends list? :( Solgte du til en norsk kar eller en eller annen random fra teh intarnet?

SITAT(Grønn Zebra @ 04.08.06, 14.31) 18184
Kan jeg like så godt slette Carltio fra friends list? :( Solgte du til en norsk kar eller en eller annen random fra teh intarnet?
[/b]
Ja, du kan slette Carltio fra friends list. Solgte den til en random fyr.
Skulle hatt pengetrær i hagen. Det er så kjipt uten wow når jeg er hjemme og ikke har noe å gjøre... TV sucks!

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Du kan sikkert få låne accounten min fra tid til annen hvis du vil. Legg meg til på msn eller noe hvis du har lyst. Regner med at du er til å stole på...