Den sosiale World of Warcraft-tråden

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du er klar over at det finnes spill kalt "actionspill"? Og at det er en bitteliten smule mer action der enn i WoW...? :p
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
SITAT(Eivind @ 07.11.06, 16.21) 33003
Vel, for å være ærlig begynner interessen for wow å dabbe, men det er vel mest fordi jeg har gjort det meste. Blir vel bedre når expansion kommer.

Og ja, wow er bedre enn EVE i min mening, men kan jo også være fordi wow er et av de få MMOene med playerbase.

Det er ikke som om wow er det første MMOet jeg har testet, jeg har spilt en del Matrix Online, AO og litt EVE (tipper jeg har brukt rundt 30 timer).
Nei, EVE er ikke drittkjedelig, det var bare får å formulere det slik du gjør om wow.
EVE funker ja, men det er ikke et spill for meg, det ble for mye kjøring og for lite action. PvP var heller ikke utrolig festlig
[/b]
Nå må du ikke drive å sammenligne forskjellige sjangere her Eivind.

Joda, timesink i EVE er enorm. Men når jeg leser om en spillerbasert økonomi, at spillerenes handlinger påvirker hele økosystemet så blir jeg ikke annet en meget interessert. Men så kan du også mere kontroll over hva du bruker tiden din til i EVE. Skills trenes jo mens du er avlogget, du kan gå og pvp'e litt, mine litt. Spillet dytter deg ikke i noen fast retning, det er en sandboks som du lager dit eget slott i. Matrix og AO er jo bare Sci-fi spin-offs av DIKU, EVE er, gosh, noe nytt. EVE promoterer faktisk emergent gameplay. Jeg kan lese side opp og side ned på EVE forumene. PRØVER du det på WOW-eu forumene så har du et mareritt i vente; joda det er latterkrampe, latterkrampe av menneskeheten, av europas uvitenhet og bessevisser-ism.

Og å si at spill som har 10k+ personer per server og et som har rundt 100k på en server blir litt vel fjernt. Playerbasen i WoW er stor, men det har absolutt ingen virkning på selve spillet, bortsett fra at det blir enklere å bortforklare catassing; "Det er jo tross alt syv mill andre som driver med dette :eek:".

Do your homework, plz?
 
Jeg liker å lese i denne tråden, selv om jeg ikke har så mye å bidra med selv, men nå begynner jeg å bli så jævlig lei alle som kommer og begynner å kverulere. Hva faen opppnår du med det?
Kan du ikke la tråden være hvis du synes Wow er så forbanna skit?
 
SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 17.57) 33025
Du er klar over at det finnes spill kalt "actionspill"? Og at det er en bitteliten smule mer action der enn i WoW...? :p
[/b]

Og du er klar over at en pvp system hvor 80 spillere, hendholdvis 40 på hvert lag, sloss mot hverandre, hvor alle må gjøre sin rolle, og det bedre enn mostanderen, for å vinne? Hva med instanced action? ja, det finnes, bare spør hardcore PvEere her, som Lurtz, Kozeloz, Razzly, Carlito, Scadente og alle andre som har spilt litt.

Ja, du får action med en gang i wow, men såklart ikke de første 10 minuttene, slik du tydligvis forventet. Du kan spise arugmentet ditt, for det var faktsik noe av det dummeste du har sagt i denne tråden, noensinne. :D
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Bare gjør Strat Baron 45min i blått gear, mere action enn de fleste action-spillene på markedet idag. Faktisk så kreves det skills, fleksibilitet og rask tenking der. Nå snakker jeg ikke om å gjøre det epic'ed out, men i pre-MC og ZG gear.

Og følelsen av å endelig klare det? Unbeatable.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
SITAT
EVE har mer dybde fordi ... Det tar 20 minutter å komme seg fra a til b?

Nå, Cycerin, ville du likt det om jeg kom inn i et EVE emne og oppførte meg sånn? Jeg har mange flere argumenter jeg kan bruke om hvorfor EVE er dårlig, men jeg kan tenke lengre enn min egen nese og skjønne hvorfor folk liker det, noe visse personer ikke klarer.
[/b]
Jeg har spilt - og vært avhengig av WoW selv og skjønner godt hvorfor folk liker det. Jeg vet like mye om spillet som det du gjør, og har omtrent samme erfaring. Jeg vet også at du har omtrent 5% så mye erfaring som jeg har fra EVE.

Jeg kunne godt holdt en god og lang monolog om hvorfor eve har mer dybde enn WoW, men det orker jeg ikke. Så da får jeg heller linke hit.

SITAT
Players, through the use of blueprints and in-game skills, can gain the ability to build items ranging from basic ammunition to cutting-edge capital ship hulls, and manufacture them for personal use or for sale. Pricing and availability of goods varies from region to region within the EVE universe. These aspects contribute to an economic environment influenced by factors like scarcity of resources, specialization of labor and supply/demand dynamics.[21]

The economy is closely tied with the (also player driven) political aspect of the game. Player corporations (the EVE equivalent of guilds) rise and fall as they struggle for market dominance as well as territorial control. One example worth noting is when an independent industrial corporation was attacked by a military alliance to prevent it from delivering a prototype capital ship to their enemies; a demonstration of the level of interaction between the in-game economy and politics.[22]
[/b]
Politikk, økonomi, intriger - en sammenhengende, levende verden som krever mer hjerne enn spilletid for å lykkes.

Og med dette skal jeg slutte med denne kveruleringa.
 
Står ingenting om at man må ha T3, står at noen av klassene har t3 modellene som placeholders. men det virker som om de forskjellige specc-settene til hver klasse har forksjellig utseende? Det er nice:D
 
SITAT(Bamsefar @ 07.11.06, 18.13) 33036
Jeg liker å lese i denne tråden, selv om jeg ikke har så mye å bidra med selv, men nå begynner jeg å bli så jævlig lei alle som kommer og begynner å kverulere. Hva faen opppnår du med det?
Kan du ikke la tråden være hvis du synes Wow er så forbanna skit?
[/b]
"fordi det er en diskusjonsforum og her skal det diskuteres.
men det skjønner sikkert ikke du med din <sett inn vanskelig ord her> hjerne.
Altså det rompekulla negerhore medlemet #113 liker dette spillet, og det finner jeg meg tross alt ikke i, siden det er et diskusjonsforum og jeg prøver så godt jeg kan med mine <sett inn vanskelig ord her> evner og lage problemer å irritere folk på alle mulige måter BLAHBLAHBLAHBNLAH"

bare gi faen i det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Eivind @ 07.11.06, 18.21) 33043
Og du er klar over at en pvp system hvor 80 spillere, hendholdvis 40 på hvert lag, sloss mot hverandre, hvor alle må gjøre sin rolle, og det bedre enn mostanderen, for å vinne? Hva med instanced action? ja, det finnes, bare spør hardcore PvEere her, som Lurtz, Kozeloz, Razzly, Carlito, Scadente og alle andre som har spilt litt.

Ja, du får action med en gang i wow, men såklart ikke de første 10 minuttene, slik du tydligvis forventet. Du kan spise arugmentet ditt, for det var faktsik noe av det dummeste du har sagt i denne tråden, noensinne. :D[/b]
Spørs om ikke jeg får finne fram min gamle kompis Mr. Matematikk her, gitt. Vi bruker et tilfeldig valgt actionspill som eksempel - jeg velger meg Mutant Storm Reloaded, siden det er konge:

Mengde tid i World of Warcraft uten action: Dritmye.
Mengde tid i Mutant Storm Reloaded uten action: 0,1% (innlastingstider og sånn).
Vinner med tanke på mest action per tidsenhet: Mutant Storm Reloaded.

Ergo: Spilleren som foretrekker action, spiller noe annet enn WoW.

How do you like them apples? :D
 
SITAT(Maximum @ 07.11.06, 19.02) 33054
Står ingenting om at man må ha T3, står at noen av klassene har t3 modellene som placeholders. men det virker som om de forskjellige specc-settene til hver klasse har forksjellig utseende? Det er nice:D
[/b]
For å ikke snakke om hvor digg det endelig blir med forskjellige sett for de forskjellige spillestilene = D .
 
SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 19.22) 33060
Vi bruker et tilfeldig valgt actionspill som eksempel - jeg velger meg Mutant Storm Reloaded, siden det er konge:[/b]
Din mening
Finnes garantert hardcore RPG fans som hater Final Fantasy spillene

SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 19.22) 33060
Mengde tid i World of Warcraft uten action: Dritmye.[/b]
Din mening
Mange folk har forskjellig definisjon av 'action' i et spill

SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 19.22) 33060
Mengde tid i Mutant Storm Reloaded uten action: 0,1% (innlastingstider og sånn).[/b]
Din mening
Kan sikkert stemme det uansett

SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 19.22) 33060
Vinner med tanke på mest action per tidsenhet: Mutant Storm Reloaded.[/b]
Din mening
igjen, mange folk har forskjellig definisjon av ordet 'action' i et spill

SITAT(Yetipants @ 07.11.06, 19.22) 33060
Ergo: Spilleren som foretrekker action, spiller noe annet enn WoW.[/b]
Din mening
Du vet at folk har forskjellig smak?

Og uansett hvor mye faenskap du vil si om WoW i det heletatt så sier jeg bare: Care

Jeg digger WoW like mye som for over 1 1/2år siden da jeg skaffet meg det og ja jeg gleder meg til TBC.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, jeg ser du bryr deg nok til å svare meg, så akkurat "care" var litt overflødig. Din Care Bear.

Pass på å rette alle innleggene til Eivind og føy på "din mening" der også, da. Litt viktig at vi presiserer hva som er våre egne meninger og ikke, siden det er så sinnssykt vanskelig å se forskjell.

Hvis vi definerer "action" som "kamp", da? Er det fortsatt nonstop, 100% action i World of Warcraft? Du må denge drager mens du handler? Allerede på innloggingsskjermen hører du den umiskjennelige lyden av ulver som river figuren din fra hverandre? Jeg vil høre din mening, men pass på å si ifra om det er din mening eller ikke. Det er så vanskelig å se forskjell på din mening og andres meninger.
 
I min mening dør dette emnet mer og mer jo lenger dere gidder å snakke om ting folk overhodet ikke bryr seg om.
Skaff dere netcom familie og snakk der, gratis ringetid Yey..
 
SITAT(Evehr @ 07.11.06, 19.57) 33078
I min mening dør dette emnet mer og mer jo lenger dere gidder å snakke om ting folk overhodet ikke bryr seg om.
Skaff dere netcom familie og snakk der, gratis ringetid Yey..
[/b]
Å snakke om noe ingen bryr seg om er noe folk kun gjør når det ikke er noe annet å si. Så, hvordan er været der du bor?
 
Nåja, det virker som " Den sosiale World of Warcraft-tråden" handler om ting i wow folk liker å snakke om.

Om en eller annen fyr ikke liker det, er det selfølgelig greit, men det betyr ikke at noen egentlig bryr seg om det.
Det latterlige er at folk som sier de ikke bryr seg, faktisk gidder å svare...så da betyr det vel at de bryr seg alikevel.
UANSETT "det er et diskusjonsforum (..)"