Den sosiale World of Warcraft-tråden

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(Grønn Zebra @ 22.11.06, 14.59) 36098
Så 10 spirit er faktsik 6,5mp/5sec?
[/b]
Jepp, 10 spirit = 6,25 mp5 men det er selvsagt utenfor 5 sekunders regelen. Hver gang vi caster en spell (må fullføres), startes en 5 sekunders timer. I de 5 sekundene virker ikke spirit regen med mindre man har % mana regen while casting som f.eks meditation talentet til priests som gir 15% og Transcendence 3 set bonus som gir 15% til, totalt 30%. Har man meditation + 3x tier 2 gir 10 spirit deg 30%(spirit/4)+13 sett at du caster hele tiden, noe som er urealistisk.

Noen tabeller:

Med 30% regen while casting
-------------------------------------

mp5..........spirit......... Time spent in FSR
1.00......... 5.33........ 100.00%
1.00......... 4.32......... 90.00%
1.00......... 3.64......... 80.00%
1.00......... 3.14......... 70.00%
1.00......... 2.76......... 60.00%
1.00......... 2.46......... 50.00%
1.00......... 2.39......... 47.30%
1.00......... 2.22......... 40.00%
1.00......... 2.03......... 30.00%
1.00......... 1.86......... 20.00%
1.00......... 1.72......... 10.00%
1.00......... 1.60......... 0.01%

0% regen while casting:
--------------------------------

mp5..........spirit........ Time spent in FSR
1.00..........160.00.......99.00%
1.00......... 16.00........ 90.00%
1.00......... 8.00......... 80.00%
1.00......... 5.33......... 70.00%
1.00......... 4.00......... 60.00%
1.00......... 3.20......... 50.00%
1.00......... 2.67......... 40.00%
1.00......... 2.39......... 33.00%
1.00......... 2.29......... 30.00%
1.00......... 2.00......... 20.00%
1.00......... 1.78......... 10.00%
1.00......... 1.60......... 0.00%

FSR = five second rule

Lurtz

Dr. Van Nostrand
MP5 utstyr er ikke dårlig, ikke spirit heller. Tingen er at det avhenger veldig av situasjonen, hvilken boss man skal ta. Jeg kan ta 2 ekstreme eksempler fra Naxxramas.

Patchwerk:

Slår som en trailer, slår fort, vi snakker om hatefull strikes på 5000-8000 skade på en av offtankene hvert 2. sekund i gjennomsnitt (1,2 sekunder er den egentlige timeren, men tar man med dodge/parry så er det ikke fult så ille). Dette krever så å si kontinuerlig healing, man kan ikke kanselere mange heals før det går galt her. Så her får man en høy % av tiden sin innenfor FSR, derfor blir spirit til mp5 ratioen høy og mp5 gear er the way to go på denne bossen.

Noth the plaguebringer:

Slår passe hardt på MT og addene slår passe hardt på off tank, medium intensivitet holder her. Men, i løpet av kampen så teleporter Noth vekk i lengre perioder 2 ganger (gjør han det en 3.gang får du problemer). I denne tiden healer man langt mindre.
Her spirit the way to go siden spirit til mp5 ratioen her vil være lav pga lite tid innenfor FSR.

På de fleste bossene er en balanse mellom mp5 og spirit det beste akkurat som en balanse mellom +healing og overall healing er det beste.

Snakk om å få det inn med teskje da for helvete. :kos:

Gz til Lurtz, Kel down om en uke? :D

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(Grønn Zebra @ 22.11.06, 16.12) 36109
Aha så mp5 gear er bedre enn spirit gear når det er hektisk healing altså? Ja jeg er ganske nub som priest :(
[/b]
Ja. Du kan tenke deg at dersom du fullfører en spell så startes en timer som teller ned fra 5 sekunder. I de 5 sekundene regenererer du ikke mana med spirit (med mindre du har talents). Caster du et nytt spell før de 5 sekundene er over, restartes timeren. Det vil si at dersom du caster heals veldig intensivt så vil denne timeren sjelden få annledning til å telle ned, slik at spirit regen starter igjen, fordi du stadig fornyer den med nye spells. Ergo, spirit bidrar mindre til den totale regenerering.
MP5 stats ignorerer 5 sekunders regelen, men til gjengjeld så får du ikke noe mer regen dersom du er utenfor 5 sekunders regelen, som du ville gjort med spirit.

Last ned addonen FiveSec, så kan du se timeren som en bar.

Eivind: Takk. Vet ikke helt når vi får ned KT. Tok et tulleforsøk på han bare. Fase 1 virket litt som Gothik fase 1, virket ikke så altfor vanskelig. Fase 2 og 3 er visst litt mer grimt såvidt jeg har forstått. Gi oss et par uker ;)

Lurtz

Dr. Van Nostrand
ag_unitframes ace basert unitframes, du finner de på www.wowace.com

Jeg kan ikke annet enn å anbefale Ace baserte addons på det varmeste. Jeg bruker også bartender2 action bars og perfectraid (raid frames) og FuBar med diverse plugins.

Mitt nye hemmelige prosjekt, grr. :trollmann:

41 ruin locks er vel verre å møte synes jeg, da ser man faen ikke hva man blir truffet av engang, ihvertfall de med verst gear.

Laster ned nu.
anngående filmen, locken sugde, og du er flink. Det er derfor du vant, jeg tviler på at du slår en som har fått skikkelig teken på CCing med fear og pet charge.Rett og slett fordi du ender opp med å ikke slå på ham.

Spørs litt. har jo hamstring og intercept. at han stunner meg er ikke altid en dum ting heller.
Har drept en del warlocker med felguard, men har også blitt eid en del.
Blir mye bedre på level 70 da jeg har enrage and deathwish

warlocks har 3x stun, 3x fear og 1 deathcoil, de fleste med grei +dmg får deg i bakken før du rekker å gjøre noe, som er jævlig kjipt.

Skillzcoil11death er det som gjør lock så utrolig best i pvp, ærlig talt; blizzard skrev at dem designa spellen som en defensiv spell, 99% av alle lockene starter med DC, dem gir faen at det healer dem for 600 hp. XD
Redigert: Fear er også vannvittig bra om du ikke er UD har jeg lagt merke til. XD Jeg fatter ikke at fear ikke breaker etter dots, og shadowbolt osv.

Men en lock uten felhunter har jeg en god sjans mot, med felhunter kan du egentlig bare drite i det. Jeg må jo fjerne alle mine buffs før kampen i det hele tatt starter. -_-rr

paladinen min har rundt 4700 hp, en lock i wsg med MC gear (det jeg så ihvertfall) feara meg, dota og shadowbolta meg ned, orker ikke å bruke bubble i wsg men. Jeg hadde også på shadowresistance aura.

Er som jeg sa det istad, mainen min er jo UD, så nå som min shammy bamsejeger ku er lvl 49 twink så skjønner jeg hvor i helvete irriterende bra fear egentlig er, tremor totem ticker hvert 5 sek og bare da har den en sjanse for å fjerne det. ¨(Husker ikke nøyaktig proccsjansen er vel 20% ++) Ikke såå ofte.

De bonusetta til tier1 og tier2 ( + 100 og 150 resist) og bonus tier3 shadowbolt healer deg er bare sinnsykt til pvp.

Alså, stakkars alliance priest og forsåvidt også horde (trinket horde deathwish osv, alt de har er en aoe-fear hvert 30sek. Jeg hadde ikke klaget om priest f.eks hadde fått en
slags polly som f.eks sleep (som også kan wotf ut av) eller noe lignende