Den sosiale World of Warcraft-tråden

Dernos' videoer er 1 av 100. Det blir det samme som å bedømme en Windfury shaman, altså helt latterlig.

Uenig .. det der skjer meg veldig ofte med den skaden der, og på min shammy så prccer jo WF jevnlig .. faktisk mye, ville bare vise potenisalet til paladins nå, og mine erfaringer den siste uka har vært .. vel .. jævlig. Dessuten har spillet endret seg, er ikke mange som klager på windfury shammy aka ZOMG1 ES spam!

Er vel heller det at folk er vant til det.

Og Duke, Han critter 90% i alle fighter, noen 100%, en paladin med hans gear har vel maks, og da snakker vi maks, 25% crittchance melee, og rundt 10% på spells, + 15% på jugements (Crusader strike er ikke judgemenent), så og si alle PvP klippene er i BG, hvor han har beserker og popper trinket. Det der er en paladin + 40% mer dmg.

Skal jeg legge ut klipp hvor jeg har AV buff og 2 shotter warriors med tier 2.5?
Han lager en pvp film, hvor han skal vise paladin DPS økningen, og han buffer seg selv maks i alle fights, og han klarer heller ikke å få timern på autoswing - crusader strike riktig.

(Autoswing - vente rundt 3 sec (kommer ann på weapon speed))

Og såklart skjer det ofte med deg. Hver gang en mage angriper meg får jeg av en eller annen grunn en fireballcritt i trynet. Når en shaman kommer bakfra får jeg WF for 2k, osv. Det er vel det at du legger ti ganger så stor vekt på når noen eier deg uten at du kan gjøre noe, enn når de ikke klarer å drepe deg.

(Melee gear har jeg 30% critt MED ALT jeg har av dps gear, da har jeg 2300 mana, jeg løp rundt sånn med retribution build, og jeg holdte på å kaste opp over hvor random hele greia er, skal jeg drepe noen med retribution må det skje KJAPT, altså critts, slik du ser på filmen. Det nytter lite å slå på en warrior med CS for 400 og autoswing for 300)

Also .. ikke overdriv, den vidden der er bare et eksempel, du kan nevne fireballscritts i nord og sør(takk for eye for an eye talentet) men paladin har blitt boostet opp vannvittig pvp-messig, alt jeg vil fram til er paladins potensiale pvp-meesig nå, rett og slett .. ikke noe mer. Så trenger ikke noe klipp fra deg med AV-buff, i vidden bruker han sine egne

Jeg legger for faen meg ikke hverken ti eller noe slags vekt på om noen tar meg, blir sjelden eid. :p
Men den siste uka så har det vært grusomt mange tilfeller av at jeg lever i 3-4 sec mot palas, som er fakta - så kommer du og sier at jeg legger vekt på det? Igjen; jeg ville bare vise fram at det der vil skje, og jeg tror ikke at han har spilt så mye i bg for å få filmet det, tross alt .. det der har jeg opplevet mange ganger allerede.

Anyway, du kan paladin ikke sant? Hva er cd på det nye stasjet? Eller det jeg mer lurer på .. når er det en paladin vil bruke alt det nye greiene.
Folk ser ut til å hylle de såkalte vidoene hans, jeg har ærlig talt lite peil på palas pvp messig nå, du har nevnt noe - men er han en brukbar spiller?

Edit : http://img141.imageshack.us/my.php?image=cancelledpx8.gif

HAHA ... det bildet der sier seriøst sannheten.

Crusader Strike: 100% Weapondmg + 40% spelldmg, altså et GM våpen har cirka 360 dmg sier vi, med 350 spelldmg vil våpnet hitte for cirka 450-500. 5 Sec cooldown. Imba.

"paladin har blitt boostet opp vannvittig pvp-messig"

WHEY, så du mener vi får lov til å leke warriors med 2000 mana og såvidt nok til en heal? Koslig da,

Du vet at silence faktisk stenger divine sheild nå? Faen dere mager er jo ikke kjent for 5-sec dmg i det heletatt, og nå har dere silence i tre sec som forhindrer paladins i å heale og bobble, hele 9 sec om dere tar ham MENS han caster, men fifaen buff ass.

Sorry, jeg klarer ikke å holde meg seriøs, DEN ENESTE buffen paladins har fått, var 15% critt på judgement i Retribution treet, og det var bare fordi judgementcritts har blitt senket som et helvete.
Fortalte jeg deg om Seal of Command proccen da? Nei oisann nerf her også. Vanligvis proccet den 60%, nå proccer den 20% (I følge census til rundt 200 stykker), vet du hva critt chancen på SoC Proc er? Samme som spellcritten din, før var det meleecritt, men neida, blizz skal fucke oss enda mer, nå må man ofre STR, AGI og CRITT for INT og spelldmg mens man skal være holywarrior, jævlig fint. Men her er det beste! SoC Procen ... ER et melee slag! Jada gutta, spellcritt, men meleeslag, som betyr at det kan dodges, parries, misses og såvidt jeg vet RESSISTES. Jada.

Nei, paladin er IKKE buffet, healing er buffet ja, retribution er like mye som det var, fordi paladins nå kan løpe inn i en gruppe og 1shotte 1 person OM DE CRITTER PÅ ALLE ATTACKS PÅ RAD, betyr ikke at de har blitt buffet.

Hva skjer når du critter på 2x fireballs duke? :rulleøyne:

Paladins har blitt minst buffet av alle klassene: Warlock - Hunter - Mage - Rogue - Shaman - Priest - Warrior - og er har vi stakars små paladins.

Edit: Jeg lo, godt. Av tegningen XD

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Paladin healing er buffet vanvittig mye. Paladins som faktisk er geared for healing i PvP og er holy specced er usannsynelig gode healers. Med shield har vel en paladin rundt 60% ren armor mitigation + block med shield, i tillegg har de en rekke skills som kan brukes defensivt, dvs Hammer of justice (som jeg faktisk tør påstå er gjennomsnittelig mer effektiv enn Psychic scream for øyeblikket, 30% av tilfellene blir resisted, de andre breaker på 1-2 sekunder som regel pga trinkets og abilities), Divine shield, Blessing of protection og blessing of freedom. Stor crit sjanse gjør at paladins gjør god burst healing, spesielt når holy light har potensiale til å være 2 sec cast og healer så mye som den gjør, i tillegg til det er crit heals gratis.
La oss helt til slutt nevne at paladins er hybridklasse i ordets rette forstand, de skal ha muligheten til 3 ting, men de skal ikke kunne gjøre det like bra eller bedre enn klassene som er spesialisert på feltet.

La oss se på priest. 2500-3000 armor buffet med inner fire (som gjerne dispelles fort som fanden). Power word: shield (dispelles fort som fanden). Pain suppression (41 point talent, dispelles fort som fanden). Psychic scream, lider av at warlock sin mulighet til chain fearing er altfor bra, så selve effekten fear nerfes til ingenting og ødelegger en skill som har et halvt minutt cooldown totalt. Psychic scream er ekstra ille for alliance da de må takle Will of the forsaken i tillegg. Alt vi har av forsvar kan altså dispelles uten at det engang er mulighet for negative konsekvenser (alla unstable affliction). Da sitter vi igjen med rundt 4000hp (i Naxxramas gear), 900 armor og null skills alla blink eller vanish. Vi kan specce for Blessed resilience, Blessed recovery og Martyrdom for å øke overlevelse en del, men vi kan fortsatt ikke matche en paladin som er dedikert til healing,
Fordelene til priest er flash heal og renew, men det er det eneste også.
Priest omtales av blizzard som "The master of healing". Er det ikke da ironisk at vi gjør det best som shadow priest i PvP? Jeg spilte PvE specced shadow priest i PvP i går og totalt voldtok enhver som måtte være idiotisk nok til å prøve å angripe meg. Hadde jeg hatt PvP shadow med silence, improvd psychic scream og martyrdom så kunne de i hvertfall gått hjem og lagt seg.
Dette er ikke annet enn elendig design av klassen priest. Master of healing SKAL og MÅ være den beste healeren også i en PvP situasjon, det får heller gå på bekostning av et overpowered shadow tre (overpowered PvP messig).

Hvor mye mana tar crusader strike?

Vel, ærlig talt .. paladins på forumet hyller jo blizz for de nye endringene, så noe har skjedd. :p

Ja, det med silence stenger divinde shield fikk jeg med meg, men jeg har jo ikke silence da. :( Da er det verre med felputty coutnerspell som er bedre enn min egen.
Men det virker som du har rett med den pala vidden,.

Angående det, tror ikke du vi har fått nerf der? Counterspell og iceblock har fått global cooldown noe som er et helvete i og med at cs ser ut til å lide av lagg i 0.5 sec, du ANER ikke hvor mange ganger counterspell bommer når den egentlig skal treffe, vær smart .. ser du meg ta en fireblast, CoC osv go for heal.
Og særlig iceblock, jeg kan neste godta at den har global cd nå, men at den OGSÅ har global cd når du skal gå ut av den, det er jo nesten for dumt, må jo mashe inne iceblock knappen. >.<

Vel, da jeg var fire så hadde jeg 32% crittsjanse med scorsh og fireblast, men ignite har blitt nerfet, og det ekstremt, jo da .. rollings ignite fungerer ikke lengre, men den gamle buggen i pvp har kommet tilbake, jeg critter med scorsh .. yay .. fireblast critt .. oi .. fortsatt 120 per tick til tross for en ny fireblast critt på 1300?
Og der gikk jeg frost i pvp til det blir fikset. (Dessuten liker jeg frostpeten ^.^ )

SITAT
Hva skjer når du critter på 2x fireballs duke? rolleyes.gif[/b]
Jo det skal jeg fortelle deg :) Når fireballene mine (sjelden gang rekker i pvp, burstdamage ftw) critter for 2,2-2,6 og jeg har ca 60% hp igjen så har jeg faktisk dødd. Jeg critta 4 ganger på rad mot paladin, det drepte meg. :p Og om jeg hadde overlevd det der? Ranged execute aka hammer of morrapuler(wrath)

Vel, vi er enige at wow enda har problemer, det med priest er f.eks er ræv, jeg har nevnt før at priest egentlig trenger litt mer ground controll, ok .. vi har shadowpriest, men det blir jo nesten som å ta med seg en gimped warlock .. nesten. Som det står nå så er paladin den beste pvp healer uten tvil, å møte 2 paladins i 2v2 arena var også .. vel .. det tok litt tid. :(

Lurtz : En paladins som diskuterer *bubble* : " Priests, can be same as locks really, but hey, they have a bubble ffs...NOT ON COOLDOWN, cheaper heals, so erm... "

En siste ting, jeg gleder meg faktisk til å starte en paladin, ser ut som de har mye kule spells osv; det må forresten nesten bli en alt på horde, jeg elsker alliance egentlig, men har blitt så vant med horde at det vil virke litt .. unaturlig. (Fjern gnomer så kommer jeg til alliance)

Edit : Digger den TBC introen, genialt laget .. Men den kua som ble gjort om til polly skulle bare brukt trinket eller no. XD

Edit 2 : HAHA, detr første som skjer når jeg skifter vindu er at jeg ser en pala tar hammer of morrapuler på en orc, så critter min frosbolt han for 2500. :D

Gnomer eier:D Selvom grunnen til at jeg spiller en gnom warrior nå er fordi jeg blei dritt lei tauren shamanen min og tenkte jeg skulle rolle den styggeste karakteren i spillet, så jeg lagde meg en skallet gnom med det styggeste fjeset jeg kunne finne:D Men jeg elsker han nå!

Paladin har blitt bedre, og for de som faktisk kan spille paladin, er det veldig gøy. Men jeg er lei av å bli voldtatt på grunn av noe som likner et terningspill.

Jeg har 5k hp, i BG bruker jeg så og si aldri divine shield om det ikke er utrolig viktig at FC overlever / vi capper en Node i AB, en random mage sheeper meg, han har blått gear - > 2k fireball critt - > 2,5k pyroblast (3 min mage) -> død pga ignite, magen hadde rundt 70/60% HP igjen, så ikke helt etter.

Eye for an Eye: all spell critical strikes against the paladin cause 30% damage to the caster. Eye for an eye damage can not exceed 50% of the paladins HP.

1000 fireball = 333 skade. Eye for an eye kan critte, men det er uhyre sjeldent, da det går på spellcritt. Men ja, critter den på en pyroblast som går for 3k sitter man lett igjen med 2k dmg på deg selv av og til.

Også må vi huske på at i filmen har han AQ40 og Naxxramas gear, fyren har også det verste spelldmg gearet og meleegearet, da han viser gearet sitt i tidligere filmer.

Tier 2 = Grand Marshall gear
AQ40 og Naxxramas er det ekvaliente av 5-10 lvler høyere.

SITAT
men det spiller ingen trille så lenge unknownoobmages pyroblast hits me for 3.7k [/b]
Eller MS critter meg for 3,6. Ærlig talt, du snakker om 3-min mages AP med nye spellpower talentet, de andre 3 min er man udugelig og dessuten, pom + pyro hver 3 min critter heller lite, men kan skje, er tross alt blizz feil som nerfer elemental mages(var jo de som oppfordret oss å ta elemental da vår patch kom)

Jeg siterer fra en genial post

SITAT
As for the mage, I really pity what they've done to the mage class in 2.0. Removed rolling ignites, placed the most important spells on global cooldown (counterspell and iceblock). Elemental mages have become redundant again, leaving mages no option but to adopt the dull 3 min mage build (pom pyro) which so infuriates every other class. Surely you should be enocuraging varied builds which make for more interesting fights not forcing an entire class down a single cookie cutter build.
[/b]
http://forums.wow-europe.com/thread.html?t...60300&sid=1

SITAT
vi capper en Node i AB, en random mage sheeper meg, han har blått gear - > 2k fireball critt - > 2,5k pyroblast (3 min mage)[/b]
Vel .. dette er hva som skjer når jeg polly en pally. (trinket?) hammer of justice, blink - polly .. *bubble*
sight! kan ikke ta flaget for 12 sek .. *13 sec senere* prøver å polly .. repetence eller åssen det skrives .. men se der, der kom backup. Paladinen holdt flagget i 30 sek ja!

Og jeg kan love deg, INGEN mage i blått gear kan critte for 2,k - pyro 2,5. Da skal du seriøst pimpe opp + dmg noe så insane at du går rundt med maks 2-2,5k hp og 4- 4,5k intellect. Jeg i min elementalbuild ( maks talent på fire pvp) critta for 2k++ fireballs uten trinkets.

Alså, jeg springer rundt med tittelen High warlord over hodet mitt, det er grunnen til min store + dmg.

Magen min har 300 spelldmg og 3200 hp, blått gear og 2 epics, med firebuild gikk pyroen for 2.9k på en uheldig warrior, dette var med zg trinket, uten hadde det vel vært .. Ja 2,4k eller 2,5.

Ikke sant, zg trinketen har mye å si, men giff link til profilen din da. :p

Anyway, så har vi det å caste en 6 sec pyroblast i pvp da. Noe som egentlig er vanskelig, da må du specce arcane. POM gir deg + 100% dmg utnyttelse så om den critter da er du nokså heldig, vent .. POM .. Arcane power er ikke langt unna. ^_^

Som sagt, jeg gjorde nærmest 5k fireballcritt da jeg tok 40 talents i arcane, men herregud å kjedelig det var.
2000 fireblast critts var egenlig det sykeste. . er jo insta attack med 8sec(6,5 talent) cd. Scorsh på 1,700 critt, alt med AP og trinket seff .. uten det så critta scorsh på vel ..900-1000.

Jeg driter i om du synes det er kjedelig når jeg kommer løpende i wsg med flagget og blir instagibbed :p

"OMFG STFU NOOB U R WEARING PLATE ARMOR L2P QQ MORENOOB"

jadda..

Jeg kan ærlig talt bare si at jeg synes det er forstårlig. :p 3-min mage er seriøst for bra med alt cd nede.

Men i WSG når du charger meg med to healers i bakgrunnen og zomg! Egentlig dreper alt som er a? :p

SITAT(Duke @ 14.12.06, 15.07) 42051
Eller MS critter meg for 3,6. Ærlig talt, du snakker om 3-min mages AP med nye spellpower talentet, de andre 3 min er man udugelig og dessuten, pom + pyro hver 3 min critter heller lite, men kan skje, er tross alt blizz feil som nerfer elemental mages(var jo de som oppfordret oss å ta elemental da vår patch kom)
[/b]
Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har critta mer enn 2.5k med mortal strike.

Må tilbake til 1.6 da jeg hadde tuf, 40% enrage, ikke noe weapon normalization og 40% berserker buff i wsg.

SITAT(Duke @ 14.12.06, 15.21) 42057
Jeg kan ærlig talt bare si at jeg synes det er forstårlig. :p 3-min mage er seriøst for bra med alt cd nede.

Men i WSG når du charger meg med to healers i bakgrunnen og zomg! Egentlig dreper alt som er a? :p
[/b]
Ja, aller når du kommer med 2 3min mages bak deg og eier healerene mine