Den sosiale World of Warcraft-tråden

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Å levle til 90 med magen er ikke det jeg gleder meg mest til nei, men håper det er noen instancer og ålreite områder som gjør det levelig. For deretter å leke med panda håper jeg går fint da jeg skal spille en helt ny klasse både i spillet og for meg (healer).
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Skal vel grinde tanken og healeren til 90 når jeg får ork og tid, men da bare for kos og litt LFR. Men. Det. Haster. Ikke. Akuratt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg spiller! Starte en monk som hittil står stille på level 25 men har en mage på 90 jeg koser meg med, tenkte å skrive mer om det senere men MoP er bra!
 
Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men følte jeg mistet litt av lysta til å spille det. Hva har de gjort med heroics forresten? jeg kan jo tanke driten med dyret mitt som hunter, og det med en gang jeg dinga 90. Blei liksom litt feil da jeg endte opp i den "logge på, gjøre daylies, logge av" allerede 2 dag som level 90:sukk:

Men blir nok å prøve litt mer senere og kanskje teste ut LFR og muligens få opp de andre karakterene.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Joda, merket litt av det samme selv. Har kjørt LFR og en og annen heroic men har blitt en del daylies selv om jeg i utgangspunktet synes det er en kjedelig grind. Nå har kompisen min endelig blitt 90 med monken sin så vi har startet med arena og noen BGs som gir en bra avveksling.
 
Eneste i wow som virker tilnærmet interessant om man ikke er hjernedød/har downs er arena og hc raiding. Walkover-content for alle som ikke kan spille femten timer om dagen, de vil jo ikke ha utfordring uansett.

Som sagt har de en trøstepremie igjen i form av arena, men til og med det har blitt så cookie-cutter og NO FUN ALLOWED at det egentlig ikke hjelper.
 
Spiller veldig casual. Det jeg sitter igjen med er at WoW har tatt opp konkurransen med farmville. Hadde jeg ikke hatt noen gratismåneder så hadde jeg nok ikke spilt.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
På tide med en liten oppdatering, transferet til Tarren Mill for å bli med i det beste helnorske guildet Nerds of Norway, hatt julepause men skal i gang nå, har 9/16 hittil men uansett ny mount!

 
Kom tilfeldig over denne tråden + den første WoW tråden under et googlesøk mens jeg søkte på noe annet.
Nesten flau over mine egne poster fra 2005-2007 men ja for noe nostalgiske øyeblikk som kom!

Ser at en del av dere fra "the good old days" er her fremdeles, mer eller mindre. Spiller dere fortsatt aktivt eller er WoW-karrieren lagt på hylla for godt?

Personlig så spiller jeg fremdeles aktivt i dag med heroic raiding, men fulltidsjobb + aktiv raiding gir lite rom til å gjøre annet moro ved siden av.

Da jeg alltid har hatt sansen for retro-spilling så har jeg også i det siste par årene brukt mye tid på en privat server for å nyte vanilla og tbc dagene igjen. Blir aldri det samme men minnene kommer fort tilbake =)
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hei du!

Såvidt meg bekjent er jeg den eneste igjen på forumet som raider for tiden, har hatt masse trøbbel med å finne riktig raidteam i MoP men har endelig slått meg til ro med en hyggelig gjeng, gjøre bare Normals frem mot 5.2 så satser vi litt mer da. To raidkvelder i uka holder for timeplanen min.

Har lekt med tanken å henge på en privat vanillaserver, var da jeg hadde min storhetstid som gnom warlock og ja, 40-man BWL var utrolig gøyalt.
 
Har fortsatt hardon for vanilla-wow selv ass. Private servere er så ræva at jeg ikke orker men, særlig ikke de du må levle selv på (for dere som ikke husker det, lvl 1-60 i vanilla var helt grusomt).
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Ja faen, derfor jeg hater levling den dag i dag, det sugde FOR mye back in the day.

Hadde jeg hatt tid hadde jeg slengt meg på en, men får vel prioritere den lille MMO-tiden jeg har.
 
Tok cirka en full uke (med sikker 10-12 timer spilling per dag) hvor man visste nøyaktig hvor man skulle grinde for å nå 60. Og ja, å gjøre quests, bortsett fra de få hvor man fikk et item man hadde bruk for, var bare å glemme.
 
Ja kan se den.

Regner vel med at linking til privatserver i selve tråden er fy-fy (husker at Frenzy var veldig nøyaktig på det) men kan gi dere lenker i PM.

Serverne jeg er på er veldig "blizzlike" dvs. adminene på serverne jobber med å gjøre det så likt som mulig iht. hvordan det var før i tiden. Hovedforskjellen er at serverne dems har da økt exp.rates(12x og 1x) så leveling går mye fortere, uten at du dinger 60 umiddelbart (De har en instant 60 server også men den spiller jeg ikke på).
De har bl.a. klassisk PvP system med ranks og alle raids er åpne på dems hovedserver med 12x rates (2-3 av bossene i Naxx40 mangler scripting tror jeg men det kommer).
 
Det er bare å linke ivei. Frenzy har svettet til de evige jaktmarker.
 
http://www.wow-one.com
De har 3 servere, en med 12x exp rates, instant 60 og 1x exp.rate(egen side til denne serveren: http://www.emeralddream.com).
Alle serverne kjører patch 1.12.1 men 1x serveren har progressiv åpning av content dvs. åpnes opp content av admins i samme hastighet som vanilla wow (akkurat nå har de kun MC og Onyxia for PvE og WSG for PvP).

De har også en TBC server som kjører patch 2.4.3. Der har de alt under heroic 5man, T4 og T5 content åpent
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
MC < 3 Onyxia < 3

PvE i Vanilla eide fifan. Merker jeg er noe fristet, om ikke for annet enn å bruke dritmye tid på å sette opp mine egne super-DPS-builds på warlocken (jeg var kompis med en Paladin som healet meg når jeg tok aggro, all survivability dreit jeg i her skulle det pew-pews).