Det nye spillet til Platinum Games er Vanquish!

#21
Vel, jeg synes det er merkelig at et selskap som er kjent for fantastiske og relativt originale spill (som God Hand, Okami, Bayonetta, Viewtiful Joe) plutselig lager et spill som, hvertfall ut i fra det vi har sett foreløpig, ser ut til å være veldig langt i fra det de er kjent for og istedet likner veldig mye på det vi har sett litt for mye av nå. Men som sagt, det KAN hende spillet vil overraske og være enda en perle fra PG. Om det ikke blir det, er det hvertfall fint om det hjelper dem å tjene penger så de kan produsere flere strålende spill senere. Worst case scenario er om dette spillet blir dårlig men selger dritbra, og derfor fortsetter de med slike spill. Kanskje til og med melker ut tittelen så mye de kan.
Vanquish 2 3 ODST
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Det store spørsmålet nå er hvordan vi kan drive ut ånden til SirkusMartin fra kroppen til Erlend, ettersom den tydeligvis har slått seg ned der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Det ser ytterst gloriøst ut. Den der rakett-dodge-greia håper jeg blir like fundamental i gameplayet som Witch Time er i Bayonetta.
 
#27
Faen, dette ser digg ut jo. Pt games er min waifu.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#29

Drauden

SGs kollektive lillebror
#32
Hva enn dere ser i dette spillet, er jeg tydeligvis blind for. Ser ut som no generisk tredjepersons skytespill satt i en generisk mechaverden, klisjéfylt manus og rævva stemmeskuespill.

Sure is Japan in here.
 

SHDR

Gullmedlem
#33
Samme som Bayonetta: Ekstremt over-the-top postmoderne take på noe som egentlig er en helt konvensjonell genre-piece, med Japans mest talentfulle utviklere bak roret. Det ser ut som gull, det går i hundre, det kommer til å være teit og fett på én gang, blablabla.

Basically, jeg projiserer alt jeg ønsker meg fra et action-spill på Vanquish og håper jeg ikke blir skuffa. Hvis jeg bare tror hardt nok kan det hende jeg slipper å bli skuffa selv om spillet er ræv fordi jeg overtaler meg selv om at det er konge.
 
#34
Produsenten bak er jo kjent for å lage BRA klisjéfylt manus (Resident Evil, God Hand), så hva er galt her?
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#36
Hva enn dere ser i dette spillet, er jeg tydeligvis blind for. Ser ut som no generisk tredjepersons skytespill satt i en generisk mechaverden, klisjéfylt manus og rævva stemmeskuespill.

Sure is Japan in here.
Jeg er enthused for mange av samme grunnene som Bayonetta. Mange hater det fordi det er idiotisk og retarded. Jeg elsker det fordi det er idiotisk og retarded, og genialt.
 

SHDR

Gullmedlem
#37
Nettopp. Det er wilfully stupid, og jeg respekterer det. Mye mer ærlig og redelig enn den øyehimlefremkallende Joseph Conrad-runkefesten i FarCry 2, for eksempel, som desperat forsøker å være djupt selv om spillet handler om negere som setter fyr på gress.

Forøvrig må du få sjekka synet, Drauden. Det vi har sett av fortellingen minner langt mer om Metal Gear Solid-style bullshitravaganza enn po-faced "FUCK YEA SOLDIER ON BOYS YOUR WIFE IS DEAD AND THEYRE FUCKING YOUR SON TO DEATH AS WE SPEAK"-style vestlig spillfortelling. Jeg liker det, fordi jeg ikke spiller videospill for å bli fôra info, men for å drepe den. Dermed er nonsensfortellinger P*E*R*F*E*K*T.

Det er forøvrig en del lurifakseri i Bayonetta som er totalt precious og vitner om at utviklerne har hjerner i tillegg til adrenalinkjertler. Dere får lete.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#38
Kanskje jeg bør spille Bayonetta først, så kanskje jeg ser det dere ser.
Ellers ser jeg hva du mener med Metal Gear Solid-style bullshitravaganza, som har mye artigere fortellinger enn et standard vestlig skytespill. Selv MGS4, der prøver Kojima for hardt og det blir bare kjedelig men det finnes et dugg av motivasjon i det minste.

Jeg hadde egentlig tenkt til å spørre hva japanerne har mot Russland og hvorfor russerne angriper San Francisco av alle steder...men ja; bullshitravaganza
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#40