[Multi] Dragon's Dogma [PS3 360 PC]

#81
Ikke viktigst, men absolutt en stor del av opplevelsen sier nå jeg.
 

Lodin

Der Waaaah
#82
Jeg var ihvertfall imponert under kampen mot hydraen når den kveila seg rundt i et fort og reiv ned tårn og dritt mens masse soldater gjøv løs på den og partyet mitt prøvde å få oversikt midt i clusterfucket. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#83
Testa jo demoen, og det er en del bedre når ting rører på seg, men fy fader det traff et par greiner på vei ned fra styggetreet gitt.
 

Lodin

Der Waaaah
#84
Nå er jeg kommi til hovedstaden i spillet, Gran Soren og fifaen så diger denne byen er. Som et lite stykke Asscreed og akkurat som i det kan man snike seg langs takene og pælme vakter ned fra dem.
Forøvrig skifta jeg yrke fra Fighter til Warrior. Det betyr at jeg kan bruke tohåndsvåpen og det betyr igjen at jeg er treig som et helvete, men det spiller ingen rolle for jeg har en to meter lang stålbjelke av et sverd. Trenger bare bytte ut ene hånda med en kanon nå så er jeg klar. =D
 
#85
Må si jeg digger dette spillet!! Selvfølgelig lagde jeg duden fra Berserk, også har jeg hu dama som følgesvenn. Som Lodin bytta jeg til warrior når jeg kom til Gran Soren og jeg digger det så langt. Om jeg snart kan få en skill som gjør at jeg kan rushe på og denge driten av fiendene mine med det gigantiske sverdet mitt så blir jeg helt fornøyd, for warrior er noe herk mot fiender som løper fort.
 
#86
Dobbelpost fordi det er bare å legge til Kyosanim(PS3) dersom noen vil byttelåne pawns!
 

Lodin

Der Waaaah
#87
Post bilder av Casca og Gatsu plox!
Forøvrig vurderer jeg å skifte til mage og levle litt mot magi og så skifte til mystisk ridder. Warrior er gøy, men for begrensende med bare tre special moves.
 

Lodin

Der Waaaah
#88
Ok, nå ble denne spillen virkelige episke saker. Jeg ble sendt ut til et fort tatt over av goblingser for å hjelpe noen soldater med å ta det tilbake. Slaget gikk over tre deler hvor vi måtte snike oss inn i borggården, åpne porten for de allierte og så komme oss inn i hovedbygget og slakte 'ingser. Den planen gikk såklart i dass når det viste seg at de hadde flere kykloper på lager. På det punktet var jeg mage så for det meste sto jeg i bakgrunnen og spamma buffs og ildkuler, men bare det er fete saker. Ble og mye mer strategisk siden man da må skaffe seg skikkelig oversikt over hvem som trenger hjelp til enhver tid istedetfor å bare gyve løs i fronten.
Uansett redda vi dagen så nå digger alle meg enda litt mer. Fant forøvrig Berserk-stashet nå så planen er å skifte til mystic knight og mixe opp med litt fra begge settene og være The Dark Hawk. :p
Men ja, når man først vender seg til all den sære dritten til dette spillen er det virkelig noe for seg selv. Utrolig at japser har greid å lage noe som kan måle seg med et Elder Scrolls i åpen verden man kan utforske.
 
#89
Skulle til å skrive om dette missionet. Det var AWESOME!! Jeg sprang på med gigasverdet mitt og moste goblins!! Når jeg kuttet meg oppover trappene... jeg følte meg som Gatsu =P Hvor fant du berserk-stash?
 

Lodin

Der Waaaah
#90
Ikke no kjempespoiler, men men.
Øst for Gran Soren er det et steinbrudd med inngang til en dungeon som leder sørover. Det er en trader der som ber deg drepe monsterene inni der og når man har gjort det setter han opp butikk i det som ser ut som en bar der inne.
 
#91
Vest, mann. Vest. Fant duden og gjorde missionet til sist, men holy shit... det er jo flere hundre tusen dersom man skal kjøpe alt bare til gatsu. Tar nok en stund får jeg har slike summer...
 

Lodin

Der Waaaah
#93
Der var det runna og dette er uten tvil et av mine favoritt RPGer og årets beste spill. Hele reisen har vært episk fra ende til annen og jeg så virkelig ikke at de skulle gå helt MGS4 på slutten.
Her er noen erfaringer jeg har gjort meg på turen, myntet på nye oppreiste.

Følg spillets råd. Når de sier at man skal holde seg på veien så mener de det. Når de sier at man kun bør reise i dagslys så mener de det. Alternativet er at man plutselig befinner seg midt i bushen, ikke kan se en dritt og blir angrepet av ulver, vandøde og en chimera sånn helt plutselig. Pass også på å ha med olje til lampa og nok healing items og ikke gi dem til pawnsene med mindre du vil de skal bruke dem. De er ganske sparsomme, men man vet aldri. Ha derimot minst fire lamper med deg og gi to til gjestene dine når du hyrer dem.

Spill nesten akkurat sånn du vil. Spillet er delvis Elder Scrolls i at man kan spille litt av hver klasse og det er fullt mulig, men det lønner seg å holde seg til to erketyper for det meste. Hver av dem bygger enten strength, stamina eller magic hovedsaklig og for å kunne bli effektiv bør man ha litt fokus. Når det er sagt skal jeg skifte fra magiker/kriger til rogue nå som det er rønna så man får muligheten etterhvert. Eller man kan drite i det og heller grinde litt her og der.

Ikke overvurder monsterne. Eller jo, gjør det i starten. Hvis du derimot gjør de fleste quester og ikke suser gjennom storyen vil du bli såpass kraftig at det meste er overkommelig. Det største problemet med de store fiendene er ofte at man må finne det svake punktet deres. Det er og viktig å huske at selvom det virker som de har jævla mye liv så er de også halvdaue når man har tatt ut halve livet deres. Et eksempel er griffer som sansynligvis har fått vingene sine herpa på det tidspunktet og ikke lenger er mye til fare.

All traskinga er slitsom. Heldigvis får man etterhvert steiner som lar en teleportere til Gran Soren. I starten er de dyre når man må ut med 20k for en, men et stykke uti blir 20k plukkfisk og det største problemet er at kisen som selger dem er utsolgt. Hadde vel ti stykker med meg når jeg runna det. Når man så finner en krystall som kan settes hvor som helst og kan teleporteres til går ting raskt kjappere.

Pass på pawnen din. AIen i spillet er både utrolig teit og jævla smart. For at slaven din skal fungere sånn du vil må du sjekke åssen "inclination" de har. Mens de følger deg observerer de hva du gjør og begynner å kopiere det og det er ikke alltid så fett. Forsåvidt jævlig kult at de lærer seg å mine fjellvegger og plukke opp hodeskaller siden du gjør det, men om de er magiker vil man helst at de skal holde seg litt unna og ikke klatre rundt på fiender. Bruk både samtalestolen som finnes flere steder og kjøp potions av fyren i encampment som direkte lar en stille inn oppførsel. En av grunnene til at dette er lurt er at folk som skal leie pawnen din ofte ser på åssen han er innstilt og velger de som ikke er totalt tilbakestående.

Pass på kjæresten din. Spillet har romances og akkurat som Dragon Age 2 er den uberegnelig. Når man snakker med folk, men hovedsaklig ved å gi dem gaver eller gjøre quester for dem så begynner de å digge deg. Digger de deg nok forelsker de seg. Det spiller ingen rolle hvilket kjønn. På et tidspunkt velger spillet ut den siste personen som forelska seg i deg til å bli din utkårede og det gjør deg sansynligvis homo. Det er særlig kjipt hvis det er en viktig person som smeden i Gran Soren siden personen flytter hjem til deg. Man merker når de faller for en så det er egentlig bare å ta med seg en masse rask til en annen NPC og gi i gaver.

DLC erke mye kult ass. Pakkene Capcom har sluppet sålangt er ikke all verden. En gang i uka slipper de pakker med 10 quester til 80 funbux og disse er bare hidden packages ala. GTA som vises på kartet. Jeg kjøper de fordi man får ok med XP og de gir grunn til å utforske, men de fleste syns de er søppel. Ellers er det sluppet pakker med hår, våpen som gir bonuser mot spesifikke fiender og noen fler småmissions hvor man skal drepe 20 harpies fek.s. Ikke særlig kreativt eller givende, men men. Forhåpentligvis har Capcom et eller annet lurt på lager de neste seks ukene.

Så sånn er det. Jeg gir det 9
er av 10 siden det lille som er av negativer ikke gjør meg en dritt og alt det positive veier opp. Nå skal jeg starte på New Game+ for det er en ting dette har og det er det ikke ofte jeg gidder dille med. Så får vi se om det har noen nye dragedildoer å by på der.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#94
Måtte så klart ha dette jeg også, og selv om jeg bare har spilt en knapp time har jeg allerede drept en chimera, en kyklop og en hydra så det er all good. Kampsystemet er så langt veldig simpelt siden jeg er vant med Dark Souls, men det er mye større fokus på coop så det virker greit foreløpig. Uansett er det vanskelig å fatte hva Capcom tenkte på da de ikke la inn online coop i spillet, men men. Kan jo velsigne dere med følgende stilige skjermskudd av mine ferske helter:



Midt i har vi min heltinne Sviss, det grønne utysket til høyre er Lodins drømmedame Gobbelina, og vinner av Miss Søppel-i-bagasjerommet til venstre er min drømmedame Snus Kjerra. Han løken bakerst til høyre er standard-nissen du får på starten av spillet og jeg liker'n ikke selv om han er magiker og dermed uunnværlig. Ødelegger for girl-poweren vår, ikke sant.
 

Lodin

Der Waaaah
#95
Protip: Jeg fårke lånt pawnen din før du før du sover siden det er da den lastes opp på serveren.
Og er Gobbelina mage eller sorcerer hos deg? Skifta i går og hu er ikke helt optimal til det siste ennå.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#96
Mage. Og jeg har snorka, så da skal det vel funke?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#98
... Pawns er også horer?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Har lagt litt mer tid i dette, og... vel. Har kommet meg til Gran Soren, som da tydeligvis er hovedstaden eller noe jazz. Min tapre bande har lagt mange banditter og furier i grava, eskortert ei kjerre, utforska en brønn og klart seg ganske greit. Men! Noen ting irriterer skikkelig.

På den ene siden er dette veldig som Reckoning bare japansk og med flere folk i gjengen, komplett med at du kjøper deg nye skillz du kan mappe til ymse knapper, og det er jo ålreit. Noe som ikke er ålreit, er at Capcom så på kartsystemet til Reckoning, og tenkte "Nei veit dere hva gutta, det kartsystemet der er alt for bra. Spillet vårt må ha noe som fungerer mye dårligere", og så lagde de kartsystemet i Dragon's Dogma. De fleste sidequestene mine viser ikke noe mål i det hele tatt siden det bare står et område (f.eks. "Witchwood") og så må du selv finne det området og gjøre det du skal (som regel samle tjue ulvetestikler). Greit nok, men så har vi de questene som faktisk er markert. Hvis du ikke er i et område hvor du kan se stedet du skal til på kartet, er bare nærmeste utgang markert. Hvis du zoomer ut, ser du ikke noen markør i det hele tatt. Så, for å finne ut hvor du skal, må du gå ut den markerte utgangen, finne kartet, søke etter markøren, og så dra dit og håpe at det er riktig sted. Dermed fikk jeg en quest hvor jeg skulle eskortere en kis til "Encampment". Aha, der har jeg jo vært, bare å toge ned tenkte jeg. Joda, feil Encampment fordi jeg ikke sjekka kartet, det jeg skulle til var i motsatt retning. Tidligere hadde jeg en quest i Witchwood, så jeg labba i vei og kom et stykke da jeg ble tatt i bakhold av bangditter. Døde hardt en gang, prøvde en gang til og kom litt videre bare sånn at jeg kunne havne i et enda hardere bakhold, døde og tenkte at okay da må dette være noe jeg skal gjøre seinere. Så jeg gjorde en storyquest isteden, og da jeg kom fram til Gran Soren fikk jeg beskjed om at jeg hadde faila den Witchwood-questen og aldri kunne gjøre den igjen. :argh: Nå har jeg en quest hvor jeg skal gi en greie til ei dame. Har den greia, og jeg har navnet på dama, men det er ikke markert hvor i verden hun befinner seg, så jeg får bare håpe jeg treffer henne tilfeldig. Sukk.

Så, ja, det er et artig nok action-RPG, men når folk mekker noe som er så avhengig av at du veit hvor du skal hen og så bare sier at her får du faenmeg finne ut alt selv, da blir jeg litt irriterings. Men men, går seg vel til.