[Multi] Dragon's Dogma [PS3 360 PC]

Lodin

Der Waaaah
Sist jeg sjekka var det sånn alle JRPGer er. Som i at de vil at du skal sjekke en guide.
Men men, de questene som enten er å drepe 25 ulver eller finne 25 ulvetestikler kan du egentlig drite i. Drep ulver hver gang du treffer dem og less testiklene over i stashet ditt og så løses de av seg selv. Når det gjelder quester med markers kan man som oftest dra opp kartet og så skifte til det over hele Gransys så skal markeren dukke opp et sted. Er dog noen ganger det ikke funker.
Og ja, questen hvor du skal redde Quora i Witchwood dreit jeg meg også ut på. Man går glipp av tre andre quester med heksa som bor der, men det erke noen big whoop. Tok de glatt i NG+.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvis du starter opp Dark Arisen og velger Continue så fortsetter du på samme gamet som i vanilla-dogma bare at det er mer å gjøre.

Men ja jeg anskaffa dette og det er stygt som draugen, innimellom irriterende (HOLD KJEFT PAWNS), vanskelig, men har noe over seg … Har bare kommet til Gran Soren sålangt, hvor jeg blåste alle penga mine i sjappa på nytt utstyr og så umiddelbart klarte å angripe noen ved et uhell sånn at jeg ble slengt i fangehullet. Heldigvis bærte pawnen min på alt stæsjet mitt. Jeg lagde en hueg Zangief-lignende fyr som heter Zordon og han har med seg en gjeng tenåringer med attityd.
 

Lodin

Der Waaaah
Beste med å spille Dragedildo på PS3? Jeg slipper å gi en våt fjert i chievsene siden ingen i hele verden bryr seg om trophies. :smugdog:

Det vprste med å spille Dark Arisen? De gikk fra denne themelåta:

Til denne:

Fra awesome japansk buttrock til no kjip nudlete baladegnål! :argh:
 

Lodin

Der Waaaah
Kan jo poste her om at moddinga har starta for fullt. Bla. har folk greid å dra over shadere, filtetre og annen dritt fra Skyrim av alle ting. Nexus er som vanlig stedet man går for sånt. Venter litt med å teste dog.

Såklart er dette noe som har blitt mekka.



Og såklart er (NWS) dette den mest populære modden. For selvfølgelig er det det. :sukk:

E: jo og som før nevnt bytter man om til denne fila for å få Into Free, den ekte introlåta på hovedskjermen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kom meg endelig til Gran Soren og da vanka det ny Vocation, nemlig Assassin. Fikk med noen passende kostymer på kjøpet, og det mest passende var jaggu dette:



Hvis noen spør etter meg, så er jeg den sexylubne berta som driver med dronning-cosplay og tilfeldig knivstikking.
 

Lodin

Der Waaaah
Mens jeg er kommi til Blue Moon Tower og skal denge griffen. Spiller Mystic Knight siden det er den feteste klassen. Ihvertfall når man får Canon som gjør at man mekker en energikule som man så dæljer løs på som om man spiller baseball. Goblingsen er forøvrig snart ferdigutdanna Sorcerer og maner fram tornader og meteorregn i hytt og vær.



Og Fetthest, den kjolen suger. Statsene er forsåvidt gode, men 50% av dame-pawnene i Gran Soren bruker den og hatten man får av Feste. Jeg leier aldri noen som bruker NPC-klær.

Ellers da? Når man kommer til hovedstaden ligger det en Eternal Ferrystone i kista. Ikke alle får med seg det, men man kan altså teleportere evig med den.
Det gjør bla. at eskorteoppdrag er dritenkle. Etter at du har drept goblingsene i Shadow Fort slenger man ut en port crystal. Så stikker man til hotellet i Gran Soren og plukker opp oppdragene til Mercedes eller Ser Bernaise. Så teleporterer man tilbake til fortet siden de vil dit og oppdraget er fullført.
Ser Bernaise gir deg forøvrig en av de desidert beste sweihanderene i hele spillet.
Belønning for pawn-leie er delvis borka i Europa. Har hora ut Gobette en haug med ganger og bare to av dem fikk jeg RC og gave. Jævla irriterende, men Capcom ser på sakene.
Om du trenger RC til å leie pawns av høyere level eller noe fra sjappa får man mye fra notisbrettet i kjelleren til Pawns Guild. Å finne pinglefjomser er no dritt, men eneste alternativ for meg akkurat nå. Godt jeg husker hvor de er.
Også ikke glem at det er gratis å leie slaven til noen som er på vennelista di på Steam. Jeg joina en gruppe Goons så nå har jeg nøyaktig hundre folk jeg kan leie folk fra i alle mulige klasser og levels. Det er jævlig praktisk og gjør også at jeg har leid David Bowie, Ozzy, Shrek og Guy Fieri og det er ikke en eneste loli i sikte. :smugdog:

Forøvrig avslørte spillet hvem min livs kjærlighet er istad. :brainfuck:
 
Dette spillen gir deg virkelig en slag i trynen. Har akkurat startet og har et quest der jeg skal finne ei dame for så å komme meg videre til hva jeg forstår er hovedbyen. Men det er da voldsomt å man skal bli rekt av banditter så tidlig i spillet da! Noen tips til hvordan man knuller banditter med skjold? For det der er noe av det hardeste jeg har opplevd såpass tidlig i et spill.

Fader meg mer hardcore enn super bugga alex the kid på sega master system når jeg var 7 år.

Men fy faen jeg elsker det så langt og kampsystemet er forbanna herlig og kan ikke skjønne hvorfor ikke alle setter det systemet som utgangspunkt hver gang det er snakk om å lage en ny RPG. Svakheter og klatring på fiender er forbaska barskt! Følte meg konge når jeg klatret oppover ryggen på kyklopen og pwna facen hans med to rustne dolker. Og det føltes ganske fett når den 3 meter høye og feite pawnen min med downsyndrom satt oppå en øglemann og man hører han roper at jeg må hugge av halen på jævelen med dundrebass-stemme.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Er det hu lørva som har tusla inn i stedet med det lovende navnet Witchwood? Hvis ja, så møter du noen rimelig hardcore bangditter på veien over fjellet. Lusk forbi dem, skauen er mucho simplere. Jeg synes akkurat det aspektet ved spillet er skikkelig fett, at du kan utforske forholdsvis fritt men at du må ta ansvaret selv; litt som da jeg spilte WoW. Hvis du tusker litt lenger ned fra fjellovergangen havner du i et bakhold, forresten, og hvis du stikker av fra det bakholdet ramler du rett på et digert troll som moser deg med klubba si. Så det er jo kos. ^^
 
Aha, du har helt rett ja, lørva burde ha en god grunn, si. Det som er litt irriterende er at du hele tiden tenker at jeg burde klare det, men de to skjoldpeisene ødelegger alt. Takk for heads-up, da ser jeg litt lysere på det igrunn, så lenge trollet holder seg unna.
 
Har heldigvis spilt nok RPGs til å vite at det er viktig å få companions til å komplimentere hverandre. Kjører strider, tenkte assassin og fighter/tank som pawn, utover det har jeg en mage og enda en strider. Tenkte å kjøre dobbel med mages egentlig.
 

Lodin

Der Waaaah
Ah yes, questen hvor man skal redde Quina. Det er et sted mange ragequitter spillet fordi de ikke klarer ta ut den tredje gruppa banditter. Det andre stedet folk dropper spillet er når de kommer til Gran Soren med hydrahodet og får beskjed om at questen for å redde Quina er kanselert fordi de utsatte den pga. bandittene (noe både jeg og Fetthest gjorde første gang). Overkommer man de to er man dangan og uansett er det først i GS at spillet åpner seg og blir virkelig fett.
Maximum: To magikere er en god strategi. Jeg kjører alltid en mage som healer og buffer og en sorceror som drapsdreper alt. Pleier og å ha en slåsser og en bueskytter.
Forøvrig er to veldig fine oppskrifter: Manacle (håndjern i tre) og et mineral av no slag. Det gir deg skeleton key som åpner låste dører.
Big Nut og Harpspud Sauce eller Milk. Det gir veldig bra healing potions. Om man finner en av de små dammene med en bauta som healer kan man og fylle tomme flasker med vannet og disse healer hele partyet.
Jo også enda et råd:
They're Masterworks all! You can't go wrong!