[Multi] Dragon's Dogma [PS3 360 PC]

Haha, Aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt det der i løpet av min tid som pilgrim til Gran Soren.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
No! They hold the advantage!
'Tis a troubling foe!
Strength in numbers, Arisen!
'Tis no ordinary wolf!

Ellers, det begynner å løsne her nå, føler jeg. Tok en kvist hvor jeg skulle toge nordover fra Gran Soren, og bestemte meg like greit for å dytte flaksen såpass at jeg bare gønna på selv om det ble natt. Det viste seg at Assassin av typen fersk var mer enn nok for å holde både billige og dyre ulver, snøfurier og zombier unna, så jeg følte meg forholdsvis barsk da jeg returnerte neste morra etter å ha dinga sånn cirka fem levler og flere Vocation Ranks. Og så møtte jeg denne sjarmerende karen.

På teksten står det "rarities", men jeg kan sverge på at jeg hørte "relatives" i spillet.

Jeg vil vel kanskje beskrive dette litt som en slags miks mellom Dark Souls og Nier, uten at det dermed betyr at historien er noe bra. Den visuelle stilen er veldig Nier, og det at ting er såpass løst og at du bare kan rase rundt som du vil; bredden er mer Souls, og øh at det så klart er litt døllere enn Nier. Det er ikke helt der at du etter hvert får magi som gjør spillet til en bullet-hell-skyter, dessverre.
 
Jeg tok meg en tur ned i ruinene kalt Everfall og møtte på no svært jævlig trollete no som alle pawnsa var enig om at var "too powerfull", hoppa på ryggen hans og beistet tok sats og hoppet ned i abysset og tok selvmord g itt. Hadde jeg flaks eller var det meninga, til dere som har vært igjennom detta? Jeg kan ikke annet enn å le hvertfall.

Kan også si at jeg satt på ryggen til den traff bakken gitt uten å få så mye som en skramme.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg bare spurta rett opp igjen, i en sekvens som nok var det dølleste hittil i spillet. Rimelig antiklimaktisk også. Fikk kvist komplettert da jeg prata med Detective Chief Inspector Barnaby etterpå, så det var nok det lureste å gjøre.
 
En annen spesiell ting er at man får tildelt det som skal være det beste 2-håndsverdet før slutten av spillet i et eskorteoppdrag, dette var da det første jeg tok. Vurderer å selge det ettersom jeg ikke bruker den slags våpen og det går til vendor for 115 k, men vet ikke om jeg tørr :S Eller om det faktisk er masse penger.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er ikke masse penger, har hatt mer flere ganger bare med loot og quest rewards.
 

Lodin

Der Waaaah
Warrior har noen passive skills som er verdt å skaffe seg så jeg hadde beholdt sverdet og levla det litt. En annen som er verdt å skaffe seg er Strider sin Sinew. Den gjør at vekta ens alltid regnes som en grad lettere enn den faktisk er og er utrolig nyttig.
Jo også har som sagt ogeren i Everfall en tendens til å hoppe ned og dø. Man tar heller ikke skade om man henger på den om det skjer. Noe annet som er artig med ogere er at de elsker damer. Om den begynner å hoppe rundt å klapp betyr det at den har tenkt å plukke opp ei dame og løpe avgårde med hu. Hva som er plannen etter det vil jeg ikke vite.

Sånn ellers er jeg kommet til en kamp mot en cockatrice. Den er jævlig kjip siden den forsteiner folk ved å puste på dem og jeg har ikke no Secret Softener som kurerer dette. :sukk:
Vurderer å leie inn to folk på level 100+ og la dem håndtere skiten siden jeg sliter som faen.
 
Da jeg eskorterte jævelen til Shadow fort så møtte jeg på en drage. Det var faktisk noe av det skumleste jeg har opplevd i mitt gaminglife. Rett og slett fordi den så meg! og jeg fikk flammer etter meg mens jeg spamma F2 og håpte at eskorten ikke skulle dø såklart.
 
Da har jeg fått klokket inn noen timer med dette sjæl. Valgte å starte opp på hard mode og tror det var et rimelig bra valg å starte som strider da jeg dauer bare noe ser stygt på meg. Like greit å stå litt på avstand med buen sin og heller la pawnsene jobbe litt mer intimt med slemmingene. Regner nå i hvert fall store mengder med gull jeg kan bruke på å utlikne oddsene litte granne. En ting som gjorde meg jævlig grinete var at Lost and Found kvisten i starten plutselig ble kansellert bare fordi. Begynte på den så snart den var tilgjengelig, men ble grisebanket på veien av noen banditter og tenkte i bakhodet at her skal jeg sikkert returnere en annen gang når jeg har bedre utstyr. Så feil kan man ta, for når jeg hadde loket litt rundt i Gran Soren og tenkte jeg skulle plukke opp igjen det questet, så var det jaggu ikke tilgjengelig lengre :argh:.

Ellers så belaget jeg meg på å måtte bruke en kontroller av et eller annet slag for å spille dette komfortabelt. Til min store overraskelse så viste det seg at mus og tastatur fungerer helt utmerket. Menyene er dog ganske jævlige til tider.
 

Lodin

Der Waaaah
Hard er no piss de slang sammen som DLC og ikke verdt å røre. Ihvertfall ikke før new game + og om man hater seg selv. Du vil sansynligvis slite no sinnsykt etterhvert.
Og lol, vi advarte deg mot Lost & Found.

Sånn ellers er planen å myrde Grigori i dag. Blir episk.
 
Nå skal jeg faen meg tilbake i den banditskogen igjen og sliter som faen selv om jeg er 10 levler høyere enn sist... Fader meg beste spillen! Men eier forøvrig Kykloper og Chimeraer nå. Kyklopene er kanskje litt for enkle egentlig, hvertfall som pil og bue-skytter.
 
Prøvde å ikke lese for nøye i tråden for å ikke bli spoilet, så lost and found gikk meg hus forbi. Er uansett helt utilgivelig å holde på sånn uten å gi noe kontekst om hvorfor man ikke kan fullføre questet. Byttet vocation til warrior og skaffet meg den augmenten som reduserer fysisk skade, så nå blir jeg ikke oneshottet av alt og ingenting lengre. Syntes ikke hard mode er så altfor ille, det kan være billig som faen til tider, men det tvinger deg til å alltid følge med på omgivelsene dine og posisjonere deg taktisk i kamper. Mistenker at spillet er mer God of War enn Dark Souls på normal uten å ha prøvd det selv. Det at man kan lagre når man vil letter og byrden betraktelig.
 

Lodin

Der Waaaah
Dra til Casardis om natta og snakk med dama ved brygga. Da kommer du til Bitter Black Isle som helt klart prøver å være Dark Souls. Fortell meg så hvor lett spillet er på hard. =D
Sånn ellers mister du nok en gang visse quests du ikke har fullført når du får mulighet til å møte duke Edmund, bare så du er klar over det. De eneste som er konstante er de som dukker opp på notice boards.
Jo også siden du spiller på hard får du såpass mye ekstra XP at du godt kan leie en overlevla pawn. Siden du er på vennelista mi vil Gobette være gratis og hu er level 45 og satt til å kaste kraftigere spells som Bolide og Maelstrom. Bare gjør det da.
 
Her sett at hu står i riftet mitt og gjør seg deilig, skal ta hun ut en tur. Ellers så er det ingen som gidder å leie pawnen min, det gjør meg trist.
 

Lodin

Der Waaaah
Hvem er du på Steam igjen? Har 120 folk med spillet på lista mi. Kan sikkert ta med pawnen din og noen andre herfra og dille litt.
Mener å huske at jeg dro med meg pawnen til Thinaran på PS3 og drepte wywernen sør for Shadow Fort så han fikk dritmye RC. Brukte såklart Makers Finger siden det ellers hadde vært umulig med to så ubruklige pawns.
MF er såklart noe alle bør kjøpe fra Fournival, han skalla bartemannen med frakk i Gran Soren. Absolutt alle fiender dør om de blir truffet av den pila. Selv Grigori eller
Senechal
blir instakilla. Den pila eier.
 
Så det du sier er at man kan kjøpe et item som dreper den kraftigste jævelen i spillet?
 

Lodin

Der Waaaah
Jepp, en pil og fienden blir stunna med fancy effekter og så dæljer man til en gang og den er død. Det finnes dog bare en av dem per game så den er verdt å spare til man møter døden eller satan (ja de er med i spillet.)
Man bør dog ikke drepe Grigori med den siden hver gang man dreper en drage så blir noe av utstyret ens dragonforged og får veldig mye bedre stats. Det skjer ikke med MF.
 

Lodin

Der Waaaah
Aight. Husker aldri hva noen her heter omtrent, untatt Terje siden han er Terje på Steam også. :v
Ogres er hardbarka, men og ment som en vits. De elsker å plukke opp damer for så å løpe vekk og det svake punktet deres er rumpa. En lett måte å frustrere dem er å hekte seg på ryggen deres, uansett klasse, siden de da hopper opp og smeller ned med ryggen først. Hopp av før det og gå bananas til den reiser seg.