Driv3r

D

Doctor Downs

Gjest
Du har en standardpistol med uendelig ammo. Mulig Glock. I tillegg har du en som jeg tror er en beretta, pluss en med lyddemper. Du har et submaskingevær, MAC-10, Tech 9, M4 og en granatkaster. Tror det var det.
 
Jeg skal garantert ha spillet i morgen. Vurderer å dra med en gang butikken åpner. Men så lurte jeg litt på noe:

Aquila: Du skriver at du hadde kjøpt spillet og på samme dagen klart 1. by. Vil du da si at spillet er kort?

Hvor stor er byene i forhold til f.eks True Crime?

Hvor likt er spillet GTA serien og True Crime?

Hvor mange biler?

Kommer PAL versjonen på mandag, eller den 25.juni?

Og så kom jeg ikke på noe mer jeg lurte på...
 
Pal versjonen har release 22. juni, altså på tirsdag. Du finner sikkert steder som har det til salgs fra i morgen av. NTSC har release 25. juni, altså på fredag.

Byene er middels store. Det er nok plass å boltre seg på. True Crime hadde en kjempestor by som har så og si null variasjon, så byene er bedre på Driv3r. Ingenting å frykte. Byene i Driv3r har omtrent like god oppbygning som i GTA, altså svært variert, selv innenfor hver enkelt by. Det er ikke så altfor mange bygningene som går igjen.

I følge den offisielle siden så skal det være sammenlagt opp til 70 ulike kjøretøyer. Har allerede funnet et par hemmelige biler.

Spillet er i en klasse for seg selv. Jeg vil si at det har mer likheter med The Getaway ann med GTA, men spillet er mye bedre enn The Getaway. Gameplayet er faktisk, i mine øyne, langt bedre enn i GTA, særlig bilkjøringen. GTA har den mer tegnefilm aktige sarkastiske humoren, mens Driv3r er mer realistisk, og kan på en måte ikke helt sammenlignes (jeg sliter hvertfall med å si hva som er best).

Driv3r og GTA er to spill av denne typen som er must-haves uansett konsoll. Man kan ikke velge den ene overfor den andre, hvis du liker begge stilene begge godt. GTA hadde også en hel haug med bugs of feil, og det gjelder også Driv3r. Ikke la bugsene ødelegge for spillopplevelsen, det gjør det hvertfall ikke for meg.
 
Flott, gleder meg!
Pal versjonen har release 22. juni, altså på tirsdag. Du finner sikkert steder som har det til salgs fra i morgen av. NTSC har release 25. juni, altså på fredag.
Er det ikke motsatt da? Driv3r er vel et am. spill?
Spillet er i en klasse for seg selv. Jeg vil si at det har mer likheter med The Getaway ann med GTA, men spillet er mye bedre enn The Getaway.
Satser på at det ikke er for likt The Getaway, for det var et spill som jeg syntes var kjedelig. Ikke dårlig, men kjedelig...
Du har en standardpistol med uendelig ammo. Mulig Glock. I tillegg har du en som jeg tror er en beretta, pluss en med lyddemper. Du har et submaskingevær, MAC-10, Tech 9, M4 og en granatkaster. Tror det var det.
+ AK 47, er det alle våpene i spillet? Kan man samle de opp eller kan man kun bruke et og et våpen?

Sitter egentlig nå og ber om at det kommer på elkjøp i morgen!

Edit: Elkjøp Her står det 21.juni!!!!
 
Jeg er ikke sikker på om man kan gå inn i bygninger og sånn men man kan jo kjøre bilder,båter og mortsykler.

Pluss at det er free roam mulighet der.
 
Free roam, eller Take A Ride som det heter i Driver spillene, er bygd opp på samme måten som i de gamle spillene. Du har 3 hideouts på alle byene, hvor du kan hente helse og ammo til de våpnene du har funnet hittil. Du kan ha alle våpnene du finner i jakkelomma (les: inventory'n). Dersom du blir etterlyst, så finnes det en grense mellom arrestasjon og "dead or alive" for å si det sånn. Den grensa er ganske lavt nede på ettersøkt-skalaen, men dersom du er under den skalaen og klarer å riste av deg purken, kan du bare bytte bil, så er du ikke lenger ettersøkt. Dersom du kommer OVER grensen, så vil du aldri bli kvitt ettersøkt statusen din, men politiet vil alltid være ute etter deg, helt til du blir drept på en eller annen måte. Brutalt, men noe mer realistisk enn GTA, hvor du kan bli kvitt ettersøkt statusen din uansett hvor høyt oppe den er. Dette skjer ikke her.

Altså, dersom du kjører på rødt, og purken ser deg, så går du fri dersom du klarer å riste han av deg uten at statuslinjen går over grensen, og finner deg en ny bil.

EDIT: Nei, Driv3r er ute i amerika den 25. juni. Det kommer til tirsdag her i PAL. Det er fakta. Ikke noe å diskutere en gang.
 
Rått, liker det!

Var inne på et annent forum, hvor mange hadde et dårlig inntrykk av Driver 3. De mente at grafikken var hypet opp og at kontrollen ikke var noe bra. Er dere enige i det? Hvis dere skulle gitt spillet en karakter, hva ville dere gitt det på en skala fra 1-10 og hvorfor?

edit:
Jeg er ikke sikker på om man kan gå inn i bygninger og sånn men man kan jo kjøre bilder,båter og mortsykler.

Pluss at det er free roam mulighet der.
Kan man gå inn i bygninger og lader spillet da?
 
C

Chaz

Gjest
Aquila: Du skriver at du hadde kjøpt spillet og på samme dagen klart 1. by. Vil du da si at spillet er kort?
Jeg kan svare på den. Samme dag som jeg mottok spillet kom jeg meg til 3. by.
Undercover-delen er ikke i det største laget, men man har jo free roam som gir mer moro, pluss noen mini-spill.

Jeg er ikke sikker på om man kan gå inn i bygninger og sånn men man kan jo kjøre bilder,båter og mortsykler.
Man kan gå inn i visse bygninger i hver by

Har man like stor frihet i spillet som i GTA?
Du kan gjøre det meste du vil. GTA gir flere muligheter, men jeg synes Driv3r er bra nok. Er nok av typen spill jeg går fortere lei enn GTA f.eks, men absolutt verdt å teste

Kan man gå inn i bygninger og lader spillet da?
HELE byen loades før du velger, eller blir satt i en by. Så null loading i bygninger, eller til øyer f.eks

Hvis dere skulle gitt spillet en karakter, hva ville dere gitt det på en skala fra 1-10 og hvorfor?
Jeg ville gitt det 7/10 eller 8/10. Klarer ikke bestemme meg helt. Det er fin grafikk på bilene, men personer, landskap og bygninger kan være mindre detaljert(I en litt stor grad til tider), men jeg liker grafikken absolutt. Kontrollen er bra så fort man blir vant til den. Til fots i skytekamper har etterhvert forbedret seg, noe som var noe klundrete i starten. I bil funker kontrollen knirkefritt egentlig.
Det er et spill jeg sikkert vil spille mye, for så å legge bort og dra det fram igjen siden. Anbefales :tommelopp:
 
Undercover-delen er ikke i det største laget, men man har jo free roam som gir mer moro, pluss noen mini-spill.
Hvilke andre typer "deler/modes" finnes?

Skal dra ned på elkjøp å se om de har det ihvertfall.

edit:
Det er fin grafikk på bilene, men personer, landskap og bygninger kan være mindre detaljert(I en litt stor grad til tider), men jeg liker grafikken absolutt. Kontrollen er bra så fort man blir vant til den.
Spilte du xbox eller ps2 versjonen?
 
C

Chaz

Gjest
Opprinnelig skrevet av Lt Snake@20.06.2004, 23.04
Hvilke andre typer "deler/modes" finnes?
Skriver rett fra manualen:

Quick Chase
Chase and destroy the opponent's car before the timer runs out

Quick Getaway
Ditch the cops in the fastest time possible

Trail Blaser
Knock over a trail of cones placed around the city. You'll start with a set time on the clock and receive one additional second for each cone hit. Reach the end in the fastest time while hitting as many cones as possible

Survival
Survive as long as possible while manic cops ram and try to wreck you

Checkpoint Race
Race from one checkpoint to another. Each checkpoint is placed somewhere in the city. Use your map to find the quickest route through all of the gates in the fastest possible time

Gate Race
Drive through as many cone gates as possible. If you hit a cone, time is deducted from your total. The gates become narrower as you progress. Reach the end before time runs out.

Spilte du xbox eller ps2 versjonen?
Xbox-versjonen

Er litt forvirra, er spillet ute i Norge? (Ps2 eller Xbox spiller ingen rolle)
Jeg bestillte hos Gamesmix til Xbox og fikk det i går
 
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@20.06.2004, 21.51
Free roam, eller Take A Ride som det heter i Driver spillene, er bygd opp på samme måten som i de gamle spillene. Du har 3 hideouts på alle byene, hvor du kan hente helse og ammo til de våpnene du har funnet hittil. Du kan ha alle våpnene du finner i jakkelomma (les: inventory'n).  Dersom du blir etterlyst, så finnes det en grense mellom arrestasjon og "dead or alive" for å si det sånn. Den grensa er ganske lavt nede på ettersøkt-skalaen, men dersom du er under den skalaen og klarer å riste av deg purken, kan du bare bytte bil, så er du ikke lenger ettersøkt. Dersom du kommer OVER grensen, så vil du aldri bli kvitt ettersøkt statusen din, men politiet vil alltid være ute etter deg, helt til du blir drept på en eller annen måte. Brutalt, men noe mer realistisk enn GTA, hvor du kan bli kvitt ettersøkt statusen din uansett hvor høyt oppe den er. Dette skjer ikke her.

Altså, dersom du kjører på rødt, og purken ser deg, så går du fri dersom du klarer å riste han av deg uten at statuslinjen går over grensen, og finner deg en ny bil.

EDIT: Nei, Driv3r er ute i amerika den 25. juni. Det kommer til tirsdag her i PAL. Det er fakta. Ikke noe å diskutere en gang.
Driv3r har release 21. Juni i USA som Red Dragon sier og 25. Juni i UK.. 22. Juni her i Norge tydeligvis!!!

Infoen er å finne på tothegame!
 
Ok, men jeg stoler ikke på ToTheGame 100% heller. Jeg tror fortsatt på 25. juni til NTSC og 22. juni til PAL. Det er det som er datoen på de offisielle forumsidene til Driv3r også.

Jeg vil så veldig veldig gjerne gi spillet 9/10 til nå. Jeg har ennå ikke spillt undercover, for det vil jeg spare til jeg får originalen. Men jeg har hatt så mye moro med spillet til nå, at det er vanskelig å si mindre enn 9/10.

MEN... jeg føler samtidig at det ikke vil være riktig å gi det 9/10, siden det har såpass mye bugs og småfeil, men likevel ikke har ødelagt spillegleden min. Det er ingen spill som er perfekte, og dette spillet har så godt gameplay at de mange mange bugsene som spillet har egentlig føles ubetydelige. Det er ikke alle som klarer å se forbi slike feil, men hvis du gjør det vil du ha et sinnsykt bra spill i hendene.