Duke Nukem 4 ever! SG-tråd nummer 496

Lodin

Der Waaaah
Og når det gjelder liv hadde jeg delvis beholdt egosystemet, men kun latt en tredjedel av det regenne. Resten burde bygges opp av "healtpacks" i form av opplagte ting som porr og sprit.
Siden evig ammo tydligvis er en viktig greie ved bossene kan man også putte trillebarer ala vprste søpla fra syden ved dem.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg synes ikke begrensningene på våpnene er så katastrofale, det er mest det at de er så vanvittig kraftige at det stort sett ikke spiller noen rolle hva du tar med deg siden alt gølver det meste på ett eller to skudd. Det var en av tinga som gjorde Duke Nukem 3D artig, men der var det mange flere fiender rundt omkring pluss at områdene var mye mer åpne. DNF blir bare dølt. Ja, og jeg prøvde å spille på Hard. Det eneste som skjedde var selvfølgelig at Duke tålte mye mindre. Den måten der å mekke vanskelighetsgrader på er fortsatt ikke godkjent, folkens. :argh:
 
Altså, Yeti har jo rett, selv om ikke alt er direkte fordømmende lesning (ånei, kraftige våpen!). Forskjellen er vel mest at jeg, i hvert fall de første timene, har syntes det er moro å spille. Som jeg skrev er det ikke et interessant spilldesign, det er milevis fra Halo, men jeg vet ikke om rett fram+kveste aliens og sparke dem i fjeset nødvendigvis er noe verre enn andre enkle gleder.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Fetthest skrev:
hvor åpenbart det er at samtlige kvinnelige figurer er den samme modellen gjentatt i det uendelige, kanskje med litt annen hårfarge hvis gutta virkelig har lagt seg i selen
Du glemmer at de varierer hudfarge og puppestørrelse:


Runna spillen nå (nei, det er ikke spesielt langt) og. Vel. Det er Duke. Det er egentlig ikke et spesielt bra spill, men det er Duke. Er ikke mer å si.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Er det altså Duke? Som en som aldri har spilt de eldre Duke-spilla i mer enn kanskje 20 minutter sammenlagt, har alltid Duke vært såpass absurd kvinnefiendtlig, barnslig og generelt sett fitte usmakelig? Det inntrykket jeg satt med var liksom at det var en slags parodi/pastisj på åttitalls-actionhelter, med liksom litt dårlige pikselerte tits for å skape fan. Bæsjekasting og kidnapping av kjærringer mot deres egen vilje virker på meg som noe ganske annet. For ikke å snakke om gameplay-mekanikkene som jeg vaffal får inntrykk av ikke er særlig Duke, dvs super-linære brune brett, to-våpenssystem og oppladbar helse.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Duke 3D var som du sier mye referanser, pikk- og prompehumor og generelt sett jævla harry på en artig måte. DNF er bare... Altså, det prøver altfor hardt. Tenk Sonic på Mega Drive vs. de nåværende spillene. Det er bare et jævla rot. Fetthesten slang ut en link til en forsideartikkel på SA som egentlig sier alt som trengs. Her er den igjen hvis du ikke gidder å bla bakover.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Altså, Yeti har jo rett, selv om ikke alt er direkte fordømmende lesning (ånei, kraftige våpen!). Forskjellen er vel mest at jeg, i hvert fall de første timene, har syntes det er moro å spille. Som jeg skrev er det ikke et interessant spilldesign, det er milevis fra Halo, men jeg vet ikke om rett fram+kveste aliens og sparke dem i fjeset nødvendigvis er noe verre enn andre enkle gleder.
Nei, bevare meg vel. Det er bare den gjennomførte gi faen-holdninga og den fullstendig usmakelige estetikken som gnir meg feil vei, som det heter.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
In 1996, Stallone and Schwarzenegger were on the wane, so Duke's beefcake eighties action movie clichés carried some satirical weight. In 2011, he's a parody of something that no longer exists, the gaming equivalent of an embarrassing uncle who still says "Whaaaaassup?" and pretends to breakdance at wedding receptions.
:D
 
Jeg har nå hatt gleden av å prøve dette spillet, og kan konkludere med at det gidder jeg ikke gjøre igjen. Min ryktebaserte skepsis viste seg å være genial.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Ut fra den anmeldelsen der, virker det hvertfall som at mesterrasen er den eneste måten å spille det på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Legg også merke til at den omtalen der klagde over at man tåler så lite og at det er så lett å dø, mens jeg - som spiller på PC - klagde over det motsatte. Kanskje på tide å sette "PC vinner igjen" i signaturen så jeg slipper å skrive det så ofte. :riffa:
 
Det har vel strengt tatt aldri vært noen tvil om at PC er milevis foran konsoller hva gjelder skytespill. Med unntak av Goldeneye.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Stemmer, Goldeneye ligger såpass langt bak at "milevis" blir et for svakt uttrykk.

Nei altså jeg bare synes Goldeneye er noe skrot.
 
Da er du forvirret og burde oppsøke psykolog. Goldeneye var konge, i motsetning til Perfect Dark og ethvert annet skytespill til N64.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Der likte jeg deg veldig godt, Satanfisken, som gikk imot Yetipants og sa at Goldeneye er best. Men så presterer du å snakke stygt om Perfect Dark...