Duke Nukem 4 ever! SG-tråd nummer 496

Der likte jeg deg veldig godt, Satanfisken, som gikk imot Yetipants og sa at Goldeneye er best. Men så presterer du å snakke stygt om Perfect Dark...
Jeg ble lovet at det skulle være bedre enn Goldeneye. Kommer man med en sånn lovnad uten å holde den blir det automatisk udigg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det var sikkert konge, hvis man aldri hadde vært borti skytespill før på den tida.

Når det er sagt tror jeg ikke så veldig mange vil synes Duke Nukem Forever er konge, selv om man aldri har spilt noen skytespill før. Har vært på demningen og dengt den første bossen i spillet to ganger til, og nå driver jeg og lusker rundt nedi en kraftstasjon. Skal snart få kjøre gaffeltruck lover navnet på brettet, så vi får se hvordan det blir.

Edit: Der ja, da har man jaggu fullført Duke Nukem Forever. Hva skal man si? Noen sekvenser var artige, men så kom det jaggu noen undervannsbrett og fullstendig rævkjørte hele dealen. Og hvis noen vil ha et hint til hvordan sistebossen er, så forestill dere bossen helt på starten av spillet (eller i demoen), bare at han må gølves tre ganger.

Så. Dette er, på alle måter det har noe å si, Call of Duke. Det finnes ikke mulighet for å bli overraska av noe som helst i dette spillet, og Duke Nukem-personaen blir så jævla slitsom i lengden. Eneste gangen jeg flirte av en vits var da Duke stemte i med "America, fuck yeah" etter at noen sa "America is counting on you" og det sier vel hvor lista ligger. Ja, og det var en Donkey Kong-vits jeg likte uten at jeg lo av den.

Så. Dette er en gangbar miks av gammalt og shooter du jour-materiale, og det er noen steder det er skikkelig tydelig at ting er stifta sammen ettersom de holdt på. Alt det kjipe til tross blir det aldri fullstendig krise; mye på grunn av at våpenspillet er såpass overdrevet (jfr. det jeg skrev tidligere med for kraftige våpen), og at spillet har en grei sans for pacing. Tenker jeg gir det 5/10, legg på valgfritt antall poeng hvis du føler trangen til å fistpumpe når Duke kommer med en oneliner eller sprenger noe (mao. en gang annethvert minutt sånn rundt regnet).
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Terningkast én i VG, selv om
Men rett skal være rett. Det er deler av dette spillet som helt klart fortjener mer enn teningkast én. Det er til og med partier her som er ganske OK. Men summen av denne spillopplevelsen - totalinntrykket - er helt miserabelt. Summen er verdt mindre enn sine bestanddeler. To pluss to blir én for Duke Nukem.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Kommentarene :S

"Jammen det er duke da hva forventer du lissom."

Jeg forventer et jævla godt spill, slik som Duke 3D en gang var.

At de har bygget hele spillet rundt hovedpersonen og drittvitser betyr bare at de har misforstått 79% av hva som gjorde duke fett. Hadde de skjønt humoren ville de dratt en greie med at Duke ikke forstår hva som har skjedd med samfunnet og spill- og filmbransjen de siste 14 åra, og gjort en historie der han gjør narr av samtiden vår, og den pretensiøse kulturelle smørja vi lever i. I steden gjør de ham til en føkkings blond pedopervoguido som går rundt og snakker erotisk om bæsjing hele dagen.
 
Fortsatt moro. Snart ferdig. (Edit: Liten overdrivelse der ja. Ghost Town)

Lite erotisk snakk om bæsjing da, litt skuff.
 

Terje

mostly harmless
Noe av det beste med spillet var å bli ferdig med det og få tilgang til ekstramaterialene, som bestod av konseptskisser, skjermskudd og de diverse trailerne fra hele utviklingsperioden. Som avslører at elementer som Hoover Dam, kasinoet, interaktivt flipperspill og en hel del andre greier har vært der helt siden utviklingen startet på nittitallet. Som igjen betyr at de har jobbet ut fra det samme designdokumentet som har vært stort sett uforandret siden begynnelsen. Forklarer en god del egentlig. Men gjør ikke spillopplevelsen noe bedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det mest deprimerende med spillet var å se rulleteksten, og tidslinja over utviklinga av spillet. Førstnevnte er lang som et vondt år; jeg rakk å riste fram 10 Play Coins på 3DS-en samt spille en runde StreetPass Quest og hadde fortsatt tid til overs før rulleteksten var ferdig. Tidslinja begynner i 1996, slutter i 2011 og har merket av rundt tjue viktige hendelser i utviklinga av Duke Nukem Forever. Mer enn det var det altså ikke som skjedde i løpet av den prosessen.
 
Hallo, alle kan se at det der er SHDR.
 

Lodin

Der Waaaah
Der var det runna og... hrrm. Siste biten i demninga var rett og slett no dritt men alt før det eide og siste boss pluss slutten var awesome så jeg angrer ikke på at jeg vedda på Douk. Om ikke annet håper jeg virkelig Gearbox får lov til å lage en oppfølger.

Dagens protip får bli at man bør titte på extrasene når man er ferdig. Trailere vi aldri har sett før, fyldig tidslinje som inkluderer balls of steel youtubben, cheats som stammer fra no til Nintendo 64 og soundboard med lydklipp som ikke engang er brukt i spillen følger med. :yoshi:
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Spillen fikk for øvrig terningkast 2 hos Dagbladet/Pressfire. Virker mer fair enn VGs slakt, selv om det kanskje er for uferdig/uinspirert til å fortjene en treer (uten at jeg har spilt det, da).
 

Novastrum

Feminist-elitist
Igjen. Kommentarene.

"Det er sånn Duke Nukem alltid har vært."

ARGGHHHHHHHH:argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Morons gonna moron.