Duke Nukem 4 ever! SG-tråd nummer 496

Har inntrykk av at de fleste spill er easy på hard for Feti.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Enten det eller så er Duke Nukem Forever sinnssykt enkelt. Eneste jeg sleit med var et par kamper mot de telepatiske romvesenfolka.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Spilte demoen her om dagen. Eller deler av den, før jeg ramla i bakken og spytta over hvor dårlig dette spillet var.

Så sånn er det.
 
Den beste unnskyldningen.
 
Somla meg endelig til å plukke det opp i dag, og så langt har det levert. Det hylekoret til haterene er så brutalt påtatt.
 
Fra forumet til Gearbox:
The development team has been hard at work combing through the feedback provided here and elsewhere, with updates based on this feedback currently in the works for all three platforms.

Among the changes coming to PC are a new expanded inventory option that allows you to carry up to four weapons in the single-player campaign, Valve Anti-Cheat System (VAC) support, push-to-talk voice chat, the ability to adjust FOV plus other fixes and improvements that are still being tested.
Sier litt om tingenes tilstand når man jubler over å få muligheten til å justere FOV og push-to-talk. Kunne vel gitt oss muligheten til å holde alle våpnene mens de først var i gang.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Endelig er dagen kommet! Klokka halv fire i ettermiddag braker det løs, og da mener jeg så klart at den første DLC-pakka til Duke Nukem Forever slippes! Vi som av mystiske årsaker klarte å hustle en Borderlands GOTY-kode fra Gearbox, og andre som forhåndsbestilte spillet, får den GRATIS !!!!

Og hva er det så for noe fint du får med i pakka? Jo, den heter "Hail to the Icons Parody Pack" og fra bildet som fulgte med i mailen jeg fikk fra Gearbox kan det se ut som om Duke nå kan dresse seg opp i blant annet ei kokkelue og en caps som med litt godvilje minner om capsen til Scout fra TF2, om enn i feil farge. Jeg veit ikke om dette er en del av pakka, da. Offesielt får du:
The Hail to the Icons Parody Pack add-on for Duke Nukem Forever is now available! It offers three new multiplayer game modes, four new maps, as well as new weapons.
Må uansett si at det lønte seg stort å være First Access Club-medlem; ikke bare fikk jeg demoen før konsollfolket, jeg får også fire nye brett til en multiplayer-modus jeg aldri har spilt og heller aldri kommer til å prøve. Hurra!
 
Jeg forventa ikke allverden, men dette var virkelig, virkelig, virkelig rævva. Det er styggere enn Duke Nukem 64, kontrollene er på grensen til det uspillbare sammenlignet med alt som har kommet ut de siste 12 årene og det er kjemisk renset for all humor. Det eneste positive jeg kommer på er recapen av Duke 3D i introfilmen. Skjønner godt at 3D Reals ikke ville gi dette ut.

Og i løpet av 12 spilte de bare inn èn jævla hoppelyd? Virkelig?
 
Jeg forventa ikke allverden, men dette var virkelig, virkelig, virkelig rævva. Det er styggere enn Duke Nukem 64
Bare siden dette er alt for dumt til å en gang funke som hyperbole, så måtte jeg.



Jeg skal være med på at humoren er variabel, men er gira på å høre hva du mener gjør kontrollene i DNF verdt å gråte over.

Det er ikke det at jeg syntes DNF var en fantastisk spillopplevelse, men jeg skjønner ikke hvor butthurten kommer fra. Er spillet for likeframt og enkelt? Er det Dam Top-bossen som gjør at folk rageposter? (Akkurat det kan jeg eventuelt skjønne.) Eller atte hvorfor egentlig? Greit, det er smakløst og litt lemfeldig skrudd ihop, men det er også jevnt over humrende teit, og tilbyr punchy leketøy og en befriende rett-fram skyteopplevelse. Hva gjør det verdt å hate?

Er det rett og slett bare det at man ikke klarer å legge fra seg det faktum at spillet var i produksjon en mannsalder?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hva gjør det verdt å hate?

Er det rett og slett bare det at man ikke klarer å legge fra seg det faktum at spillet var i produksjon en mannsalder?
Svak trolling ohoi. Det er ikke verdt å hate Duke Nukem Forever, men det er derimot verdt å spille det for å se hvordan et spill blir når det stiftes sammen av et knippe ideer ingen egentlig helt veit hvorfor ble realisert ut over at sjefen så det i et annet spill for noen år siden og syntes det var stilig. DNF benytter seg av samtlige FPS-triks som ble fasa ut rundt årtusenskiftet; "bosskamper" hvor bossen er en større utgave av en vanlig fiende bare med tre tusen ganger mer HP, faens plattformsekvenser hvor du enten ikke kan se skikkelig når du må hoppe, eller så bare spretter du rundt siden den skitkule hinderløypa utviklerne laget var for vanskelig å navigere ved egen maskin, og øyeblikket hvor jeg nesten begynte å gråte: Bilsekvensen hvor kjerra stopper etter fem minutter sånn at du må ut og finne mer bensin.

Mer da: Flere av brettene bærer synlig preg av at de måtte klippes til for å få spillet til å henge sammen, våpnene føles av en eller annen grunn mindre kraftige enn i Duke 3D, og - vel - flere av sekvensene i spillet er kopiert og limt flere ganger, inklusive den siste bosskampen. Og, så klart, spillet demonstrerer et kvinnesyn som går ganske mange mil forbi det man så i Duke 3D og over i usminka kvinneforakt. For meg føltes det omtrent like elegant og gjennomtenkt som det ville gjort hvis f.eks. Marcus Fenix i Gears of War hadde referert til Cole som "fuckin' nigger", eller noe.

Og, igjen, at du velger deg ut faens Duke Nukem Forever som noe verdt å forsvare er litt gåtefullt. Spill Bulletstorm for noe som er faktisk artig, en milliard ganger bedre designet og ikke sier at livet til kjerringer ikke er verdt noe.

Og hvis du kommer med "eh men mye prating i Bulletstorm a" så skal jeg spille sekvensen fra starten av Hive-brettet i DNF for deg konstant neste gang du kommer på besøk.