E3 2009

demake

Seksuelt godteri
Dett var dett.

Microsoft har bestemt seg for å "cater to casuals" og viser frem mumbo jumbo pedolokkemat alle veit ikke kommer til å funke for fem flate øre. Cred for å lokka Hideous Kojima ut av glattcella og i tillegg lært han engelske gloser.

Nintendo leverer den pinligste og dølleste konferansen noensinne og lanserer tilbehør (en jævla pulsmåler) selv ikke Nintendo skulle fått sluppet unna med. To nye rehash Mario-spill og et Metroid-spill som så rimelig meeeeeh ut.

Sony babler i vei om tall, statistikker og annet bullshit ingen bryr seg om. Snakker om en håndholdt konsoll som ingen eier og ingen vil ha. Tok seg ørlitegrann opp mot slutten da de annonserte Final Fantasy XIV Online med release neste år, og til slutt viste en barsk video av Kratos som dreper for fote.
 

demake

Seksuelt godteri
Hahaha!
Yeti er den beste spillskribenten!

Og røkla på Spillverket lar seg gladelig trolle.
 
Ang Natal kan teknologien deles i fire slik jeg skjønner det:

Fjesgjenkjenning: Det brukes i større og større grad på pc-er etc, og bør nok fungere greit i et miljø hvor kameraet har samme posisjon og noenlunde samme lys/bakgrunn konstant.

Stemmegjenkjenning: Tja, litt vanskeligere, særlig hvis de skal begynne å gjenkjenne ord, men mobiler har da prøvd seg på dette i hvertfall ti år, så etterhvert funker det kanskje. Krever greit god mikrofon.

Bevegelsesgjenkjenning: Å se bevegelser er ikke så vanskelig med et kamera eller to, gjenkjenne dem er litt vanskeligere(demonstrert med dama som virket krakilsk), og gyroskoper kan nok gjenkjenne bevegelser lettere enn kameraer. Likeve greit gjennomførbart med store bevegelser.

Romgjenkjenning: Å se hvor en bruker er i rommet med to kameraer(dybdesyn) vil nok fort bli det vanskelige her, særlig når en bare har kroppen å forholde seg til og ikke en lyskilde som ps3 sin. Dette blir buggy og MS vil vel gjerne ligge etter Ninty i mange år fremover pga. dette.

Jeg tror de to første egenskapene er ganske deilige å ha til vanlig, bevegelsesgjenkjenning kan forsåvidt funke greit i menysystemer etc, men blir fort for slitsomt ettersom små bevegelser vil være mindre effektive enn med gyro. Uansett kommer vel ikke dette før julen 2011/2012 antar jeg, blir spennende å se om det går ann å bruke alt sammen uten å ha klare farger på klærne, stor plass foran tv-en og godt lys.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Ungen dør. Revefuglehesten dør av ensomhet. I called it first.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Så nettopp noen av de siste trailerene for diverse PSP-spill, og jeg må si at det er rimelig kult at utviklere har blitt så flinke med den at de kan mekke skikkelige trailere helt ingame.
 
Jeg syns greia til yeti der var ganske rævva og faila hardt, men kommentarene der er jo en gullgruve. Folk er virkelig idioter, men så snakker vi tross alt diskusjon.no crewet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg syns greia til yeti der var ganske rævva og faila hardt
Frenzy da.

Knis. Nei, skreiv den der for å få istand litt oppmerksomhet, det kan alle og enhver se. Ingen lot til å catche at jeg faktisk prøvde å komme med noen spådommer i tillegg til å ta et aldri så lite sleivspark mot alle som spontanejakulerer over E3-pressejippoene hvert år, men men så sånn er det mer da. Det som er litt priceless er at de aller fleste begynner med "jeg har ingenting imot ironi og sarkasme, men..." og så sier de noe om at det er for overdrevet og barnslig og fjortis og sånt.
 
Hei Frode! Hyggelig at du setter pris på en slik liten filleserie som Forza-bilspillene, men forskning tyder på at folk er mye mer interessert i å kjøre bil på ordentlig istedenfor å late som om de kjører bil på TV-en. Det er mye artigere å kræsje i 120km/t på ordentlig istedenfor å gjøre det på liksom, det er vi nok begge enige i!
jeg lo.
 
Hvis ikke ting har endra seg så er det vel fortsatt betalt av Sony selv? I så fall skulle jeg tørre å vedde på at det ikke dukker opp andre steder.

Jeg spår forresten av Sony og MS begge kommer til å feile i å ta noen vesentlig del av det publikummet de prøver på. At de klarer å ha en diger og bonga-bonga-pisj-aktig avsløring uten en eneste bit fristende spillprogramvare tyder på at de ikke har skjønt at Wii Sports (og branding, branding, branding) solgte Wii.
 
Hvilket publikum er det Nintendo sikter seg inn mot nå? De eldre?

Kan jo ikke riskere at noen gamliser dauer midt i en hektisk session så greit med pulssjekk som kan slå av spillet (eller kjapt bytte over til bilder av bikkjer eller noe) for å roe ned pulsen før det er for seint. Genialt.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Whoa. Makan til usjarmerende og ræva grafikk på det nye mariospillet.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Angående branding av maskinene er nok ikke 360 og PS3 så langt etter i forhold til å være top-of-mind hos barnefamilier, de bygger på dette så de har et reelt tilbud til Wiiens vingling og risting. Wiien står definitivt fortsatt sterkest her, men et bredere tilbud er aldri negativt (ikke for oss eller barnefamiliene). Så får vi vente og se hvordan de nye duppedittene blir merkebygget og markedsført.

Angående artikkelen til Trygggve: Jeg reagerer ikke på at den er så "morsom" og "edgy" (it´s not), men at den er ganske lite informerende og konstruktiv.
Edit: Misforstå meg rett, Yeti synes sikkert det er veldig underholdende å lese all flammingen mot han så han kan svare i kjent stil.

For min egen del har jeg storkost meg under E3! Så alt live bortsett fra de første 20 minuttene av Sony sin, men ryktene sier jeg ikke gikk glipp av så mye. Vet ikke enda hvilken produsent jeg synes var best, Sony overrasket såpass at jeg må se Microsoft sin en gang til.