E3 2010 - Konferansene

Lodin

Der Waaaah
Og sånn ellers skal Justin "Tysk?" Beiber gjøre noe under MS sin pressekonferanse. Vi glær oss. :qen:

SHDR

Gullmedlem
Wii Music er en av de verste konseptene til å treffe spillmarkedet. Jeg grösser ved tanken på at et så skittent, grunnt, meningslöst spill skal selge for 600 spenn, og om du skal ha det moro med fire stykker må du kjöpe et hav av stäsj som flere wiimotes og Fit-brettet, bare for å late som man spiller musikk. Ikke så utrolig annerledes enn (det fantasiske konseptet) Guitar Hero, men hos sistnevnte er det en enorm dybde og masse innhold.

De jävla anmelderne er jo heller ikke enige, leser du wikien ser du Wii Music tom. har fått brukbare kritikker og karakterer. Tullete, en DVD med peisbrann er mer underholdende, og merker jeg blir forbanna når Wii Music blir presentert som et ordentlig spill. Jeg önsker casualgamere velkommen, men ha litt kritisk sans vär så snill.
Bitch, please. Det er ikke et spill, det er underholdningsprogramvare av samme klasse som Wii Fit og Brain Training. Henvender seg ikke til hardcore-markedet i det hele tatt. Also, hva som er et spill og ikke er ikke opp til deg å avgjøre, såvidt jeg vet er ikke spillskribenter og hardcore-gamere representative for hva folk som ikke er vokst opp med spillkonvensjoner finner moro. Den holdningen kommer med tid og stunder til å redusere hardcoren til en kulturell ghetto der gamere runker og runker over hva som er mest "tr00", litt à la black metal-folka som griner over at banda ikke spiller inn musikken i skauen på en slik:

Personlig finner jeg Guitar Hero og Rock Band møkk kjedelig, og foretrekker på mange måter Wii Music, hvor jeg kan pusle litt og leke litt istedet for å bli straffet fordi jeg mangler rytmesans. Jeg har lyst til å leke med musikk, men jeg har ikke lyst til å lære meg en haug med låter utenat så jeg kan late som jeg spiller dem på plastgitarer. Sowwie.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Koselig måten du kritiserer meg for å definere om det er spill eller ikke samtidig som du i setningen før tar deg friheten å definere om det er et spill eller ikke.
Men joda, jeg er ikke uenig i at det bare er et underholdningsprogram, men det er del av det jeg kritiserer det for. Det skal få lov til å være det, men der hvor Wii Fit og Brain Training har en annen funksjon enn å bare slå ihjel tid står Wii Music på egne ben og skal kun underholde. Problemet her er jo at jeg personlig har spilt veldig lite Wii Music, nettopp fordi det ikke var noe gameplay å spille.

For å bryte det litt ned, diskusjonen om at casualsgamers tar over alt osv har vi to hatt før, og er (naturlig nok) helt enige. Men det jeg gjør er å kritisere fra samme perspektiv som de som leser det har, om jeg hadde anmeldt Wii Music for db hadde det vært en helt annen tone enn det jeg serverer for dere. Om spillskribenter driver forbrukerveiledning og eventuelt på hvilken måte er en annen diskusjon, men det er da virkelig ingenting galt i da utgangspunkt i egen "kultur" spesielt om man ser an hvem de potensielle leserne er.

Men uff, jeg lurer meg bare unna å være produktiv her, for å ta det kort kritiserer jeg at Nintendo serverer drit uansett hvem målgruppen er, jeg ser at det finnes mennesker som ikke ser det fete i GH/Rock band og isteden bare vil vifte og late som men jeg synes ikke Wii Music er bra nok til dette heller, ikke minst med tanke på alt utstyret som må skaffes og betales for for fullt utbytte.
Det blir som alle de tusen kose-med-søte-dyr spill til DSen, nesten alle har de samme mekanikkene og temaer (og de selger som faen uansett) MEN Nintendo har sagt "hei, om kidsa skal kjøpe de spilla kan de like gjerne være bra" og ga ut Nintendogs som er samme greia, bare bedre; mer gjennomført. Det kunne de også gjort med Wii Music, synes jeg. Det hadde de sikkert gjort og, hadde det vært (mer direkte) konkurrenter.

SHDR

Gullmedlem
JustinCase skrev:
Koselig måten du kritiserer meg for å definere om det er spill eller ikke samtidig som du i setningen før tar deg friheten å definere om det er et spill eller ikke.
Morrahjerne. Jeg får forsøke å ro meg i land ved å påstå at det jeg egentlig mente (lizm) var at Wii Music ikke er et "spill" i den tradisjonelle forstanden vi tenker på spill (mål- og konkurranseorienterte, utfordringsdrevne, etc) men heller "underholdningsprogramvare" for folk som vil pusle med noe men ikke bli stilt krav til eller risikere å "miste" tid og innsats ved å tape.

Kilik

Lokal moderator
Følgende er å finne ved Square Enix-booten:

-The 3rd Birthday
-Deus Ex: Human Revolution
-Dungeon Siege 3
-Final Fantasy XIV
-Final Fantasy: The 4 Heroes of Light
-Front Mission Evolved
-Kane & Lynch 2: Dog Days
-Kingdom Hearts: Birth by Sleep
-Kingdom Hearts: Re:coded
-Lara Croft and the Guardian of Light
-The Tales of Bearsworth Manor: Chaotic Conflicts
-The Tales of Bearsworth Manor: Puzzling Pages

Mulig de har en overraskelse eller to på lur på noen av pressekonferansene, men dette er altså hva de har å tilby på messegulvet.

Og sånn ellers skal Justin "Tysk?" Beiber gjøre noe under MS sin pressekonferanse. Vi glær oss. :qen:
Slik som Duffy sang på deres konferanse for et par år siden? Justin er jo dritpopulær, så dette kommer sikkert til å vekke NOE interesse. Fortsatt, allerede et minus hos Microsoft fra meg.

D

Deleted member 91

Gjest
Krysser forøvrig fingra for no releasedatoings på Gas: Fuel for Fun, spirituell oppfølger til Mashed og Mashed: Fully Loaded, som jeg vet jeg ikke er alene om å huske her på forumet. Ryktene sier 2011, noe som hadde sugd noe jævlig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Mashed var grisefett på SG-treffet bækk in de dei husker jeg. Sånt vil vi ha mer av.

D

Deleted member 91

Gjest
Morrofakta: Mashed: Fully Loaded på isbrettet og de senere bretta av Alien Hominid PDA-minispillet sto for en økning på 1000% av vold i hjemmet. True story.

Kilik

Lokal moderator
Den Valve press releasen var jo bare en confirmation på den saken de posta tidligere? Vi har jo fortsatt en big surprise i vente osv. *håpe håpe håpe*

demake

Seksuelt godteri
Jeg og Hakara ruller E3 på tv'n. Øl og pastamat.

Hahah. Natal er endelig niggerproof