Koselig måten du kritiserer meg for å definere om det er spill eller ikke samtidig som du i setningen før tar deg friheten å definere om det er et spill eller ikke.
Men joda, jeg er ikke uenig i at det bare er et underholdningsprogram, men det er del av det jeg kritiserer det for. Det skal få lov til å være det, men der hvor Wii Fit og Brain Training har en annen funksjon enn å bare slå ihjel tid står Wii Music på egne ben og skal kun underholde. Problemet her er jo at jeg personlig har spilt veldig lite Wii Music, nettopp fordi det ikke var noe gameplay å spille.
For å bryte det litt ned, diskusjonen om at casualsgamers tar over alt osv har vi to hatt før, og er (naturlig nok) helt enige. Men det jeg gjør er å kritisere fra samme perspektiv som de som leser det har, om jeg hadde anmeldt Wii Music for db hadde det vært en helt annen tone enn det jeg serverer for dere. Om spillskribenter driver forbrukerveiledning og eventuelt på hvilken måte er en annen diskusjon, men det er da virkelig ingenting galt i da utgangspunkt i egen "kultur" spesielt om man ser an hvem de potensielle leserne er.
Men uff, jeg lurer meg bare unna å være produktiv her, for å ta det kort kritiserer jeg at Nintendo serverer drit uansett hvem målgruppen er, jeg ser at det finnes mennesker som ikke ser det fete i GH/Rock band og isteden bare vil vifte og late som men jeg synes ikke Wii Music er bra nok til dette heller, ikke minst med tanke på alt utstyret som må skaffes og betales for for fullt utbytte.
Det blir som alle de tusen kose-med-søte-dyr spill til DSen, nesten alle har de samme mekanikkene og temaer (og de selger som faen uansett) MEN Nintendo har sagt "hei, om kidsa skal kjøpe de spilla kan de like gjerne være bra" og ga ut Nintendogs som er samme greia, bare bedre; mer gjennomført. Det kunne de også gjort med Wii Music, synes jeg. Det hadde de sikkert gjort og, hadde det vært (mer direkte) konkurrenter.