Rakk såvidt å se starten på MS-konferansen i reprise før Silverlight dreit på seg (tusen takk, Microsoft), den konka litt inn i Gears of War-traileren. Får bare si at jeg gleder meg til Halo Prime, det så master sjeft ut. Splinter Cell: Forgettable Subtitle går i "Modern Warfare er jeg faen så lei nå"-fella, noe av det som gjorde Conviction så artig var jo nettopp at man var i sivile, urbane områder og faktisk følte seg som Jason Bourne (antar jeg, har aldri sett noen av filmene). Uansett virka gameplayet mye likt som Conviction, og jeg syntes det var en bra spille så får vi se om jeg hæler settingen. Nye Gears of War blir vel kjøpt bare jeg får spilt ferdig Gears of War 2 og 3. Fikk såvidt med meg noe jall om FIFA 13 og sånn håndeggball de spiller i USA men hvem i helvete bryr seg. Ikke han eks-håndeggspilleren de hadde taua inn til å presentere rusket, iallfall.
Og ellers så jeg traileren til Far Cry 3, og det håper jeg blir litt stas. Kan styre meg for plottet (Heart of Darkness retold, dette var jaggu nytenkende), men de visuelle motivene var ålreite og en mer fokusert utgave av Far Cry 2 er noe alle burde ønske seg. Sony får jeg sjekke når jeg kommer hjem, håper de presenterer noe nytt og spennende til Vita (som jeg har planer om å coppe i Statene).
Uansett, basert på det jeg så og det jeg leser så er jeg skikkelig, skikkelig skuffa over Microsoft-presentasjonen. Det går an å håpe at Fable: The Journey blir bra, men ellers ser det ut som om Kinect har vært en skikkelig flopp. 2012 var liksom året hvor de faktisk måtte ha noe skikkelig spektakulært å komme med, isteden er det helt basic stemmegjenkjenning som burde vært standard fra dag 1. Hvorfor går det ikke an å bruke håndsignaler for å gjøre enkle ting på Xbox-en eller i spill, for eksempel? Je skjønne itt'no. Nå som jeg får skikkelig kåk går det faktisk an å ha en Kinect i stua også, men det spørs om ikke jeg dropper det hvis dette er høydepunktet. Og det er det jo, neste år blir det ny Xbox. Edge naila det:
“Today, it’s all about Xbox 360,” droned Mattrick, kicking off what’s best described as an excellent advert for gaming on PC.
Edit: Sjekka såvidt ut demoen av Watch Dogs nå, og det virka interessant. Liker at plottet ikke er at du blir forrådt av arbeidsgiveren din og må avdekke en konspirasjon. Selv om det sikkert blir det etterhvert.