E3 2012 Infotråd

Sonys tur nå snart. Namco driver og teaser om at det er en surprise i en Tales video, så jeg krysser fingre, tær og alt annet for at Tales of Xillia dukker opp.

Sony snakker høyt om seg selv, som vanlig. Og de juger som bare faen, som vanlig. Og Sony Rip Off Bros ser enda mer sjarmløst ut enn jeg trodde. Og enda mer skamløst ut.

Dette var en ganske stor opptur fra MS sin i det minste. God of War, Beyond og ikke minst The Last of Us var høydepunktene.

Skuffet over at det ikke var noe mer om Last Guardian.

Enda en mehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh her fra min side. Var ikke stort bedre enn Microsoft sin. God of War er en kjip serie, det vet jeg fra før av, men kunne de vist noe tammere gameplay-sekvens? Var som å se den bilkjøringen fra EA-konferansen om igjen. Bare fem minutter med RRRRRAAAHH UHHHRRRR HURRRRR RRREEERRHHRHR ME ANGRY. Og de grusomme minuttene med de fuckings bøkene, hva faen var det? Hvem trodde det var en god ide å bruke nesten halve konferansen på det søppelet? Beyond klarer jeg ikke bry meg om, kan ikke disse folka bare begynne å lage animasjonsfilm istedet? Eller ville det blitt for tydelig da at de virkelig ikke har noe å by på innen storytelling når det ikke er gjemt bak et tonn QTE og illusjonen av valg? The Last of Us så interessant ut, tydelig at det er samme kontroller og grafikkmotor som Uncharted, som ikke gjør så mye. Ser voldsomt cinematisk ut da. Snork.

Lodin

Der Waaaah
Hva gikk galt med presentasjonen av Wonderbook? Hørte det var årets Twilight Princess.
Men men, titta på noen tubber nå og det virka helt greit. De hadde ihvertfall no nytt å vise så de kommer høyere opp enn MS og EA.

E: 1313 ser ut som no ræl.

Shinra85

Spillegals effort emo
1313 så ut som en basic cover-shooter med identisk klatresekvens som i Uncharted 2 (er noe sånt i 3 også? Ikke tæshja ennå).

Så iallefall sjelløst, kjedelig og generisk ut

Novastrum

Feminist-elitist
Xbox er jo faktisk Microsofts forsøk på å ta over stua med underholdning. Spill er bare en del av det.
Det heter E3: Electronic Entertainment Expo, altså passer det ganske bra med nikedrit, kinect og all annen sprøyt som ikke hardkår gamers bryr seg om

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Noe sted jeg kan se reprise av Sonykonferansen i går?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Rakk såvidt å se starten på MS-konferansen i reprise før Silverlight dreit på seg (tusen takk, Microsoft), den konka litt inn i Gears of War-traileren. Får bare si at jeg gleder meg til Halo Prime, det så master sjeft ut. Splinter Cell: Forgettable Subtitle går i "Modern Warfare er jeg faen så lei nå"-fella, noe av det som gjorde Conviction så artig var jo nettopp at man var i sivile, urbane områder og faktisk følte seg som Jason Bourne (antar jeg, har aldri sett noen av filmene). Uansett virka gameplayet mye likt som Conviction, og jeg syntes det var en bra spille så får vi se om jeg hæler settingen. Nye Gears of War blir vel kjøpt bare jeg får spilt ferdig Gears of War 2 og 3. Fikk såvidt med meg noe jall om FIFA 13 og sånn håndeggball de spiller i USA men hvem i helvete bryr seg. Ikke han eks-håndeggspilleren de hadde taua inn til å presentere rusket, iallfall.

Og ellers så jeg traileren til Far Cry 3, og det håper jeg blir litt stas. Kan styre meg for plottet (Heart of Darkness retold, dette var jaggu nytenkende), men de visuelle motivene var ålreite og en mer fokusert utgave av Far Cry 2 er noe alle burde ønske seg. Sony får jeg sjekke når jeg kommer hjem, håper de presenterer noe nytt og spennende til Vita (som jeg har planer om å coppe i Statene).

Uansett, basert på det jeg så og det jeg leser så er jeg skikkelig, skikkelig skuffa over Microsoft-presentasjonen. Det går an å håpe at Fable: The Journey blir bra, men ellers ser det ut som om Kinect har vært en skikkelig flopp. 2012 var liksom året hvor de faktisk måtte ha noe skikkelig spektakulært å komme med, isteden er det helt basic stemmegjenkjenning som burde vært standard fra dag 1. Hvorfor går det ikke an å bruke håndsignaler for å gjøre enkle ting på Xbox-en eller i spill, for eksempel? Je skjønne itt'no. Nå som jeg får skikkelig kåk går det faktisk an å ha en Kinect i stua også, men det spørs om ikke jeg dropper det hvis dette er høydepunktet. Og det er det jo, neste år blir det ny Xbox. Edge naila det:
“Today, it’s all about Xbox 360,” droned Mattrick, kicking off what’s best described as an excellent advert for gaming on PC.
Edit: Sjekka såvidt ut demoen av Watch Dogs nå, og det virka interessant. Liker at plottet ikke er at du blir forrådt av arbeidsgiveren din og må avdekke en konspirasjon. Selv om det sikkert blir det etterhvert.

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Sony konferansen:

- Dub step

-Jack Trenton like sleik/tan/deilig/bærum.no som vannelig

-Juno the game ...meh spilte aldri Heavy Rain

-Super Sony Smash Bros. på Vita med cross play og Bio Shock

-masse media apps til ps3/vita som aldri kommer utenfor USA

-Cowadooty til Vita

-Ass creed til Vita

-Kokain hvit Vita

-Ass Cred: Færder Seilasen

-4 player co-op i Farcry 3 (disclaimer farcry2 er en av favoritt spillene mine)

-multi rasial harmonisk familie viser frem gimmicky move/eyetoy wonderbook

-God of war force unleashed, jeg er utbrent på den serien uten å ha spilt ett eneste av spillene

-Last of us/The Road herlig og se ett spill uten regen helath for en gangs skyld også høyner det survival følelsen

Welp ingen Last Guardian da er vel den spilen avlyst

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen

Den voice command-greia var litt artig da, spesielt hvis du tenker litt over det.

«Xbox, sci-fi»
*fem titler kommer opp på dashboardet*
Så for å bla gjennom for å finne noe må du …
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
«Xbox, next»
etc

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke sant, derfor jeg tenker håndbevegelser. Bare vift med hånda for å bla fram og tilbake, det var liksom det som var greia med Kinect.