[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Lodin

Der Waaaah
Tid for denne igjen: FFFFFFFFFFFFFFFffffffffffffffffff!!! :argh:
Dragons have finally descended on Xbox 360 with today’s launch of The Elder Scrolls V: Skyrim. Bethesda Game Studios delivers the most eagerly anticipated game of the year offering a complete world open for exploration any way you choose.

And when the last dragon has been slayed and the last book opened, Xbox LIVE will be your destination for exclusive access to The Elder Scrolls V: Skyrim add-on content. 30 days before you find it anywhere else, the first two content drops for The Elder Scrolls V: Skyrim will be available exclusively on Xbox LIVE.

So sharpen your blades and restock your potions – adventure awaits. The Elder Scrolls V: Skyrim has arrived and when comes the post-launch call for add-on content heroes, Xbox LIVE will be home to those leading the charge.

Drauden

SGs kollektive lillebror
Glitchdrepte tre mamutter og en kjempe i stad - samtidig. Brukte hundrevis av piler. Var fremdeles ganske epic.

Lodin

Der Waaaah
Min ene gikk vekk fra flokken fordi noen banditter dreiv å prepra den med piler. Når de daua tok jeg over med en kombinasjon av flammespray og piler når jeg regenna mana mens jeg spratt omkring på no steiner hvor jævelen ikke kunne nå meg. Vil ikke møte en i nærkamp.

Nabbe

Har fin hatt.
Satt meg ned med dette sånn i sekstiden i går... kom til meg selv rundt kl. tre, uten at jeg er hundre prosent sikker på hva jeg har brukt all tiden på. Var i utgangspunktet litt skeptisk siden jeg i grunn ikke kom noe særlig overens med Oblivion, men dette... dette... dette er awesome. Like overveldende som Fallout 3 var første gangen, hvilket betyr at jeg må forsøke å holde meg selv litt i nakken for å unngå å ende opp som zombie før helgen er omme. I går glemte jeg rett og slett å ete.

Kampsystemet er ikke all that, men det er ikke ræva at det trekker noe særlig ned heller. Weapons of choice så langt har vært dualwielding av magi og en enchanted krigsøks, bue for stealth kills, ev. flammer ut av begge hender om situasjonen krever det. Er dog temmelig sikker på at jeg vil fokusere mer på magi enn på melee siden førstnevnte uten tvil virker mer gøy. Ikke møtt på de største utfordringene ennå, og det er i min bok helt greit siden jeg ikke har vandret altfor langt ut i det fri. Kom til et sted i går hvor jeg fort innså at jeg var en smule underpowered, hvor jeg da pent trakk meg tilbake mens jeg viste en flammende finger til dicksa og lovet å komme tilbake om et par levler. Takk, Bethesda, for at dere ikke kjørte Oblivion-stil på levelscaling, siik at jeg faktisk kan vende tilbake når jeg er mer badass.

Men. Som vanlig i denne typen spill så ender jeg nok opp med å rett og slett starte på nytt nå som jeg føler meg litt mer komfortabel med ting og tang. Har brukt et bar skillpoints på ting jeg ikke er helt sikker på om jeg virkelig trenger, og føler jeg har fokusert på litt feil skills.

Uansett så er dette penger vel brukt for min del, til tross for at jeg må ofre en del annet. Storkoste meg i går, ser fram til å kose meg mer i dag og i kjent Nabbe-stil kommer jeg nok til å brenne av noen hundre timer på dette etterhvert. For å gi et perfekt eksempel på hvor bitt av basillen jeg er, så skal jeg på konsert med et av favorittbanda på tirsdag, og deretter til Amsterdam i fem dager fra og med søndag, men jeg har nesten mer lyst til å sitte hjemme og prompe. Got deamit.

Figuren min er forresten en hardkjerne Khajiit ved navn Mufasa. Så sånn er det.

Haha, jeg tenkte å teste det samme, men greide å gå på snørra og satt meg fast mellom no steiner etter et par minutter med intens bueskyting, raega hardt og tenkte aldri igjen! Eller aldri igjen før jeg blir høyere level, var jo bare lvl 7.

Syntes det også er vanskelig å bestemme meg for hvilke perks jeg vil ha, siden jeg switcher mellom magi, skjold, dual og bue hele tida. Men heller vel mest mot å kjøre hardcore dødsmaskin up front and personal med heavy armor.

Pissa også greit i buksa da jeg luska rundt og en drage plutselig poppa opp rett foran meg, så jeg feiga ut og løp for livet istede for å gå til angrep.

Shinra85

Spillegals effort emo
Kjører fierce dual wielding biatsj, rase Redguard. Heftig med one-handed (til å være level 5), og meget grei Heavy Armor. Kjører også bue som en baws. Langt fra langt i spillet, er fortsatt der at jeg lurer på om jeg skal spille storyen, eller traske rundt. Jeg VEIT det blir flere gjennomspillinger... Må jo være en usympatisk og magiregjerende øgle ved navn (heh) Shelldon engang. Er fokusert på å gjøre quests inntil jeg ser noe spennende, ender opp med å bli voldtatt av en mammutflokk med noen Giants hakk i hæl...

Kampsystemet er mindre bedritent, men langt ifra perfekt. Som en dual wield hardkjerne tøs, så skal det være en del run'n'slash fra min side, så jeg klager egentlig ikke.

Uansett; spillen er morsom!

Fake edit: blir vel som med New Vegas at jeg følger storyen et stykke før jeg ender opp i en fjellkjede uten å helt finne veien ned igjen, for så å traske rundt endeløst alene å utforske <3

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Er kampsystemet bedre enn i the witcher? For det har jeg virkelig aldri likt. Skjønner jo at det er dårligere enn dark og demon's souls, men kan det sammenlignes med andre spill, helst spill bethesda ikke har laget. Noe av det som ødela oblivion og fallout 3 for meg, og da snakker vi totalt ødela, var nettopp kampsystemet. Gidder ikke spille et spill hvor jeg bare blir sint på kampsystemet. Vil mye heller ha småting å klage på i det.

Gjør jeg noe spesielt for å få sånne killscreens eller dukker de opp helt tilfeldig? Har fått mange sånne der jeg har instakillet banditter og sånt men aldri her skjønt hva som har gjort det. Er det gode gamle random critical hit eller hur?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Har merket at enkelte ganger når fienden har veldig lite HP går de ned på kne. Kanskje jeg ikke får noe kill move fordi jeg er katte og ikke bruker våpen. Har ikke funnet noe etthåndsvåpen som gjør mer enn 10 i skade ennå så.

Man kan ikke kjøpe perks i unarmed i dette spillet, kan man vel? :/

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Killmoves dukker vel bare opp hvis slaget ditt dreper fienden, etter det jeg har skjønt.

Ang. kampsystemet er melee veldig lite givende mens magi er ganske fett. Jeg kjører en skjold-magi-kombo der jeg skyter en ildstråle med høyre og og timer skjoldet med venstre akkurat idet jeg blir slått til. Det er ganske kule bønner, men det er litt synd at man ikke får mer feedback fra fiendene enn at de brenner litt, fryser, eller har gnister som går rundt kroppen deres. De detter bakover om jeg smekker de med skjoldet, hvilket fungerer bra siden jeg helst står bittelitt på avstand mens jeg griller dem. Jeg tror og håper det kommer noen flere gromme spells etter hvert.

Til syvende og sist er det utforskingen og følelsen av å bli sterkere som driver meg i Elder Scrolls, og det er derfor jeg spilte Morrowind med det ræva kampsystemet i flere hundre timer med mange figurer, og omtrent ikke rørte Oblivion etter noen få timer. Jeg kom meg nylig til en hule med en vampyr inni som grisa meg til helvete og tilbake. Jeg kom i alle fall halvveis inn, tok noen fiender, fant litt loot og akter å komme tilbake når jeg er sterkere.

SHDR

Gullmedlem
Har cruisa ned til Bleikebekken og funnet ei gullko. Har avlagt jarlen et besøk, så jeg veit at det er ei steintavle eller noe her nede. Gullkloa passer inn I en lås omgitt av dreieskiver med dyremotiv, men jeg får ikke åpnet døra. Skivene er dreiet så de viser vingedrit, bjønn og ugle, men jeg har en mistanke om at jeg ikke er dragekisen innerst. What gives?

Har ikke gjort meg opp mening om spillen enda. Det er dritstygt på ultra, animasjonene er ghetto, kampsystemet er funksjonelt men uambisiøst. Men character progression ser skikkelig lovende ut og eventyrånden kommer lett over meg. Kattesjuska mi kommer nok til å bli her en stund.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Shadd: Det ligger en journal et sted i samme dungeon. Journalen gir cluen "Hvis du har kloen, har du svaret i håndflaten".

Tenk Resident Evil.

Lodin

Der Waaaah
Og selvfølgelig er det masse folk som har buggen som gjør at man ikke kan vri på ting når man titter på dem i inventory. =D

Hvis man er hardbarka magikar, er det vits å dra til Winterhold tidlig i spillet? Og er det strevsomt?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kommer iallfall på en måte det går an å finne det ut på.

Selv driver jeg fortsatt og diller i Whiterun, har most en dragings og akkurat joina Companions. Liker at det hele tida renner inn småquests som tar meg litt videre i samme område slik at jeg får utforska skikkelig. Snubla over en leirplass med noen kjemper og minst en mammut, for lulz quicksava jeg og sprinta bort for å daske den ene kjempa litt. Hvis noen lurer på hvordan det gikk så går det jo an å nevne at jeg brått var omtrent femti meter unna leirbålet. Dermed gjorde jeg det eneste rette, luska inn og dirka opp kista (en liten aside her er at jeg digger at Expert-låsplukking ikke er sånn "hei du er ikke bra nok på låsplukking så dette kan du ikke låsplukke" som tidligere, det bare er skikkelig vanskelig) og bam nå har jeg nye sko og plutselig masse penger. :smugdog:

Så ja, det er ingenting radikalt nytt i Skyrim så langt, bare et digert sted hvor det går an å ha noen fortellende eventyr sånn dann og vann og det passer meg utmerket. Liker også settingen, høyfjell og myr eier generisk fantasy når som helst.

Fikk også med meg på Twitter at flere klager på grensesnittet i menyen, noe jeg ikke helt skjønner. Enkelt og greit å bruke taster til å navigere seg rundt, går fortere enn å bruke mus. Synes det føles langt mer naturlig og oversiktlig enn Morrowind eller Oblivion.