[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
For min egen del ble hesteeventyret noe kortere enn jeg hadde sett for meg. For å feire kjøpet av min nye hest, tok jeg en frisk ridetur opp i fjellet på vei mot noe kalt Orphan Rock (skulle hente en kniv av noe slag der). Tok feil avkjørsel fra E6-en og møtte ei berte som pussa noen is-skrømt på meg. Det positive var at Fetthesten tok støyten slik at Snus Kjerra kunne skarpflyge til hælvete vekk og sverge hevn om noen levels, det negative var at jeg ikke en gang fant liket hennes siden hun ble blåst over alle hauger.


Spørsmålet melder seg: Kommer Bethesda til å ta ansvar og gi ut hesterustning-DLC-et alle skriker etter?
 

SHDR

Gullmedlem
Jeg lempa hesten min da jeg ramla over en drage. Faen, tenkte jeg, det var tusen spenn jeg aldri ser igjen. Ruslet rundt over viddene og gråt over gampen mens jeg raidet grotter for å få råd til ny farkost. Så kom jeg til Solitude, og oppdaget fast travel-kjerra. Tenkte, hm, det passer godt, jeg trenger å komme meg til Hrhothgar. Kjørte dit, og hvem er det som møter meg ved porten til skjeggebusene?

GAMPEN!
 
Jupp, hesten kommer tilbake hver gang man bruker fast travel, med mindre den er død selvsagt.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Fikk akkurat kraften til å forandre meg til en varulv :brainfuck:
 
Tør ikke kjøpe meg hest fordi jeg er redd for å miste den. Har derimot snart spart opp til hus, så da får jeg endelig et sted å lagre all stæsjet siden jeg er en hoarder i dette spillet.
 
Merker jeg skulle gitt litt for en sånn "respec" greie :p - ALLTID blir første karaktern litt herpa på feilbruk av perkpoints.. Men.. Spørs nå hvor mye det egentlig har å si.. Tror kanskje det er nok points til å "endre".

Tilfelle er at jeg har brukt light armor og har 3 points brukt der. Men burde egentlig i grunn brukt heavy armor, og points deretter.. Men 3 points er da ikke stort.. regner jeg med. (Forøvrig samme bortkastelse i onehand våpen, da jeg bruker 2h hele tida)

Ellers er magikere awesome. Og stealth/dualwield/thieves/whatever er awesome..
 
Her viser en trollkvinne meg hennes beste tryllekunster
 
Spiller med en Ranger/Thief/Assassin Kajiht, men faen om jeg helt skjønner hvordan man spiller en slik en. Ved nærkamp, som jeg helst prøver å unngå så mye som overhodet mulig, så blir det bare å vifte med armene når jeg bruker dual wield, men føler da at jeg er fullstendig åpen for angrep. Så da må jeg bare løpe som faen bakover og angripe når det er en åpning eller? Ser ikke ut til at det gjør noe mer skade av at jeg kommer meg rundt motstanderen heller. Er umulig å unngå nærkamp helt her, så det må jo være noe jeg er ment å gjøre. Kanskje bare gi opp, og bruke god gammeldags sword'n'shield.

Magi har jeg fullstendig oversett, i frykt for å bruke perks poeng på feil tre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Strafing og hit'n'run er sånn du slåss i Elder Scrolls, det er bare å deale med det.

Av nyere eventyr så tenkte jeg at kanskje det var lurt å følge hovedquesten litt, så jeg tusla opp på et digert fjell for å finne drakekviskrarane. Eller dragevrælerne, alt etter som. Funka som faen det, nå kan jeg beine som Usain Bolt i to sekunder i tillegg til at jeg kan få folk til å se litt forvirra ut et øyeblikk. Beste superkreftene noensinne (nei). Men ja, lukta en quest i byen ved foten av fjellet (Ivarsheim eller noe), og hvis du ikke har vært der ennå så kan jeg tipse om at du vil ned i den gravhaugen rett ved siden av byen. Prat med vertshuseieren først.

En annen ting som var awesome var at jeg møtte et istroll på vei opp mot dragefolket, og etter et par forsøk på veien opp ga jeg faen og sprang videre. På vei ned igjen tenkte jeg at det var på tide å vise hvor skapet skulle stå, så jeg løp inn og ga'n et par tette inklusive badehette før jeg igjen pilte vekk; forskjellen var at nå fant jeg fram flammekasteren i høyrehånda og mekka sprøstekt troll. Kampsystemet kan fortsatt hoppe i ælva, men jaggu føles det fett å dælje noe du egentlig akkurat er for pinglete til å klare. Lurer på om jeg skal tuske til meg noe magi etter hvert, selv om Nords som meg egentlig synes det er for kjerringer og menn med knekk i håndleddet.

På lang sikt er det uansett ingen tvil om hva jeg går for, perk-messig: Et godt stykke opp på Heavy Armor-treet får man en kjekkas som gjør at big-ass rustning ikke veier noe som helst og ikke gjør deg tregere. Så, ja, satser på den. Må ha 70 i Heavy Armor for å få den, og jeg ligger på litt over 20, men bare jeg tar tiden til hjelp har jeg trua.
 
Hadde bare Bethesda lånt kampsystemet/kontrollene til Souls spilla... :(

The Witcher 2 systemet hadde også vært en stor forbedring.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Folka i spillet sier jo tilogmed at Dual Wield er en passe dårlig ide med mindre du satser på å bruteforce kamper og satse på at du deler ut mer smerte fortere enn fienden.

Kom hjem fra jobb og planla å ta turen opp High Hrothgard sånn som Fetthest, men det var bare et par ting jeg måtte få unnagjort først. Bl.a å miste kompanjongen min. Forhåpentligvis dro hun tilbake til jarlen istedenfor å bli spist opp av en bjønn.

Kvart på ett var jeg endelig der oppe. Trollet var null problem med trippel skade på alvebuen min (fant den i den tidligere nevnte gravhaugen bak en Master låst dør og en Expert låst kiste). Så kom jeg til å usain bolte mens jeg løp ned fjellet, bare synd at den shouten sender deg rett framover så jeg havnet midt uti lufta som i en Bippe Stankelbein-tegnefilm før jeg datt ned og brakk nakken.
 
Jeg har alltid lett for å utsette hule-kryping i alle slike spill, ikke vet jeg hvorfor. Sannsynligvis noe med at jeg foretrekker å snike rundt i vakker natur fremfor å kravle nede i støvete gamle grotter med skumle monstre. På en annen side så har alle hulene i dette spillet hatt glimrende design, så det er vel ingen grunn til å grue seg. Går nok glipp av mye godsaker når jeg spiller på den måten også.

Pil og bue er ikke fantastisk på trange arealer. Men men, jeg satser på sverd og skjold, så har jeg med meg en slik dagger sånn i tilfelle jeg vil snik-drepe noen (går det bare med dagger? Eneste jeg har fått til med).
 
:penga: (hint:se full størrelse)
 
Jeg har alltid lett for å utsette hule-kryping i alle slike spill, ikke vet jeg hvorfor. Sannsynligvis noe med at jeg foretrekker å snike rundt i vakker natur fremfor å kravle nede i støvete gamle grotter med skumle monstre. På en annen side så har alle hulene i dette spillet hatt glimrende design, så det er vel ingen grunn til å grue seg. Går nok glipp av mye godsaker når jeg spiller på den måten også.

Pil og bue er ikke fantastisk på trange arealer. Men men, jeg satser på sverd og skjold, så har jeg med meg en slik dagger sånn i tilfelle jeg vil snik-drepe noen (går det bare med dagger? Eneste jeg har fått til med).
Går ann med sverd også vet jeg. Når det kommer til sånn "tyv/snike/dualwield" opplegg tror jeg man skal satse stort på snik-dreping i hovedsak. Da dette vil bli hovedmetoden å drepe effektivt på. Bue er veldig, veldig kjekt før man får høy sneak og perkpoints på det treet. (f.eks første perk på sneak treet er 20% vanskeligere å bli oppdaget når du sniker) Hjelper stort på snikdrap på nært hold :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kan informere om at i Oblivion spilte jeg - hvem skulle trodd - også en Nord-barbar med Greatsword, og jeg ble den råeste snikmorderen i sju prestegjeld. Så ja, så lenge du er undetected og har høy stealth går det an å ta stealth kill med en Volkswagen hvis du har en for hånden.
 
Det eier å snike seg rundt i huler og skyte banditter med pil og bue. Det eier mye å være ute i marka også, spesielt på natta når det er nordlys og måneskinn. Prøvde med på en giant i går, det var ikke noen god ide. Litt morsomt å se meg fly flere hundre meter unna etter å ha blitt daska av klubba, men som vanlig har jeg sverget hevn til når jeg blir sterkere.
 

Lodin

Der Waaaah
Man får bare bonus for å stealth kille med enhåndsvåpen. Med den rette perken kan gjøre 15 ganger damage med dolker. =D
Kjøpte forøvrig hus nå. Er relativt blakk så det blir å gjøre noen tjuvjobber så jeg kan innrede stedet.