[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Thieves Guild handler ikke om tjuving i det hele tatt, det er Medieval Gangsters Guild.
 
Basen til Thieves Guild suger ja, tar evigheter å komme seg dit. Har tatt noen av sidequestene deres, og også begynt med Dark Brotherhood. Fokuset i går var å redusere antall quests i journalen og jeg gikk gjort unna ganske mange av dem, men tror likevel jeg endte opp med å ha flere quester enn jeg begynte med. Det er så faens mye å gjøre at man kan bli svimmel. Og når jeg først har noe i lista må jeg ta det.

Trenger å finne et nytt sverd. Jeg er level 16 eller noe og bruker fremdeles Steel Sword. Må gjøre noe med det.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Om du har muligheten, så enchant steel swords med fire damage. Funka gull for meg en periode. Har nå 2x Falmer Swords jeg rocker rundt med, samler opp krystaller for en liten enchantings på de også. Ikke testa ennå, men funker det å enchante buer? Må man da enchante selve pilene eller bua? Les: for lat til å ha sjekka det ut selv.

Ellers så har jeg thugga rundt i Thieves Guild, mest pga jeg måtte få en verdi på en gem. Bare piss, da det trigga et fetching quest av dimensjoner... Fått tre likvideringsoppdrag fra Dark Brotherhood, usikker på om jeg bør gjøre de. Dårlig magefølelse for konsekvensene.

Måtte hoppe over spoileren min tidligere.
Etter utallige forsøk krøyp jeg til korset og sjekka guiden. En Redguard dualwield hoe på level 14 var litt svakt, level 24 var recommended "if you want to have a challenge". Jævla necromancers...
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Liker Lodin, stoler på han. Legge hjertet mitt i Thieves Guild for hans skyld <3
 
Thieve's Guild blir bedre. Mye bedre. Verdt å fortsette.

Shinra85: du enchater bua, men så kan du også velge å bruke gift på pilene.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Fett! Da skal Forsworn-bua enchantes og pilene forgiftes. Og Thieves Guild skal fortsettes på. Litt mer skeptisk til Dark Brotherhood, though...
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Anbefaler at du tar en tur til toppen av Mount Kilkreath vest for Solitude. Der finner du en statue som gir deg en quest.
Har den i bakhånd, altså questet. Tips for gjennomføring, forruten høyere level enn 14?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Nå er jo jeg level 33, så … vet ikke? Er noen fiender i den ene quest-dungeonen som jeg aldri har sett før eller etter, men de er ikke vriene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Min taktikk hvis det er noe jeg er usikker på i Skyrim er å slenge meg uti med huet først, sånn i billedlig forstand. Jesus oppfant ikke quicksave for at vi skulle tenke oss om.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Det siste jeg gjorde i dette spillet var å begynne på Hangover-questet. Plutselig var jeg et helt annet sted på kartet, og siden jeg drev med noe i byen jeg var i så tenkte jeg gnøøh også sava jeg og slo av.

Planen min videre blir å finne Brorskapet og Tyvelauget, deretter la min skogalv tyvmorder gjøre det kan gjør best.Tyvmyrde/tyve generelt.
 
Anbefaler at du tar en tur til toppen av Mount Kilkreath vest for Solitude. Der finner du en statue som gir deg en quest.
Nice. Skal teste i kveld. Har ikke vært innom Solitude enda.

Hadde tenkt å vente litt med den siden av kartet til jeg hadde fått litt mer kontroll over hva som skjer på østsida men etter en drikkekonkurranse i Riften våkna jeg plutselig opp på motsatt side av kartet så den planen faila litt.
 
Et annet tips et å peise på med smithing ved å lage leather bracers til krampa tar deg, vips så har du verdens beste armor og våpen. Og ikke minst får du oppgradert alt sammen og da kan du bare sitte å le hele veien hjem med fire(som i varmt og ikke 4) enchants. 7 poeng fra dragon armor og par og femti dragon scales liggende i huset :D
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Nå er jo jeg level 33, så … vet ikke? Er noen fiender i den ene quest-dungeonen som jeg aldri har sett før eller etter, men de er ikke vriene.
Kommet dithen at det er et lys jeg har røska igjennom hele kjeller'n, og på slutta (regner jeg med) er det en necromancer med føkka spells. Er der det butter. Null stress med skyggekukene og falmers

Yeti: gjort. Min strategi også. Bare bittert å måtte vente med resta når man føler man er 4cm fra mål. Får heller bare vente og queste met
 
Bråmekka en ny char i natt. Tenkte litt "nye" veier i form av spillestil i forhold til mitt standard system som har lett for å bli litt kjedelig :p - Kjørte på med en "Cleric" aktig sak, level 11 nå. Fokus på heavy armor, one handed, restoration og conjuration. Er Breton. Var forøvrig en rimelig artig måte å spille på, med summons og healing og mace. ^_^
 
Labba inn i Labyrinthian
Bonedragon. Au.

Får gjøre noe annet mens jeg blir sterkere. Akkurat her skulle jeg ønske at det var skalering.. Var ganske dypt inne i magi-historien og så må jeg ta pause for å bli sterkere.

Forsøk 2: Fikk strafa og drept alt i første rommet. Vandrer videre.
 
SPOILER

I forbindelse med Labyrinthian: Hovedbossen som er en del av mage-guild-questet er latterlig vanskelig, og jeg fikk det kun til fordi spillet glitchet slik at han sto urørlig uten å angripe. I tillegg er det en hule du må besøke i forbindelse med Find Shalidor's Writings med Draugr Deathlords som dreper meg, nå i level 28,
med en pil. Nå spiller jeg en mage med fokus på å spamme fiendene med thunderbolts før de rekker å angripe, men litt margin trenger jeg.
 
Du kan bruke spoiler tag (akkurat som quote tags) for det - jeg har sneket meg videre og klart alt opp til bossen nå, og har med meg en psyko regen potion som jeg håper skal holde. Evt så har spektralbuene en 30 magicka absorb funksjon som bør hjelpe.

Er forøvrig ganske lik som deg her: har shock spells og restoration, i tillegg til enchantment og litt i sneak. Eneste jeg sliter med er større mengder fiender på en gang.

e: etter en 20 minutter fabelaktig magiduell står jeg nå med tidenes feteste maske og quest completed. Hurra!
 
For dere som har fullført Thieves Guild questa:

Hvordan får jeg beholdningen til fencen over 1000gold?