[Multi] Elder Scrolls V: Skyrim

Jeg ser ikke helt poenget med det der. Det verste er når du hører en dame ha helt lik replikk som flere menn i spillet, ordrett. Det er som om Bethesda ikke engang prøver åh vent
 
Mulig jeg høres helt n00b ut nå, men er det mulig å finne et sted hvor man kan legge fra seg våpen, rustninger, dragebeindeler osv. sånn at jeg slipper å drasse det med meg? Eller må man droppe eller selge det?
 
Du kan legge det fra deg hvor som helst, f.eks. i skap, skuffer, eller på døde folk (siste vet jeg ikke hvor trygt er). Når du har åpnet et skap (eller hvadetnåer) så kan du klikke deg ned til dine egne ting, og så trykke en knapp (firkant på PlayStation) for å lempe ting inn i skapet.
 
Det er et tegn på latskap eller noe at alle stemmeskuespillerne blir innstruert i å si akkurat de samme kontekstsensetive linjene. Istedetfor at samtlige sier at de tok ei pil i kneet kan en si at han tidligere jobba som livvakt for jarlen, men ble kicka ut for å ha vært på fylla for mye eller ei dame kan si at hu fikk unge og måtte slå seg til ro.
 
Fredrik skrev:
Mulig jeg høres helt n00b ut nå, men er det mulig å finne et sted hvor man kan legge fra seg våpen, rustninger, dragebeindeler osv. sånn at jeg slipper å drasse det med meg? Eller må man droppe eller selge det?
Det beste er å kjøpe seg et hus og legge ting fra seg der.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Som sheriffen sa; kjøp hus. Gjør noen mainquests, så Jarlen i Whiterun mo i knæra av å se deg, kjøp kåk for 5k, og du får en kiste du kan legge alt mulig rælnytte ting i.
 
Maximum: Men hva er vel egentlig en belønning? Hvorfor er det en belønning å få bedre våpen og rustning? Hvordan gleder dette deg som spiller? Hva er det du som spiller oppnår med dette? Hvorfor føler du det som en belønning? Reflekter litt over dette, og du vil etterhvert innse at det faktisk er det estetiske som driver deg. Prøv å reflektere litt over forholdet mellom spilleren og avataren, og hvordan en spilldesigner bør gå frem for å forene deres målsetninger. Med andre ord: Hva slags type feedback skal man gi spilleren når avataren handler positivt?
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Begitt meg ut på The Dark Brotherhood nå. Hittil så er det tilfredsstillende
 
Ok, trenger litt hjelp nå. På oppdraget "Hard Answers" når jeg skal snakke til Enthir etter jeg har gjort den greia med Calcelmo's Stone osv, så ender det med at han bare sier "This is going to be terrible for our business". Altså, uansett hva man gjør, så kan jeg ikke stille han spørsmål eller snakke med han om noe som helst. Så er helt stuck. Kan hende det er en bug.
 
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Hard_Answers#Bugs

Her er det bare å slå seg løs. Av og til lurer jeg på hva jeg skulle gjort uten Elder Scrolls-wikien for det har vært noen jævla rare bugs jeg aldri hadde klart å finne ut av hvis det ikke hadde vært for den. Som for eksempel hva man skal gjøre etter man har tatt The Forsworn Conspiracy og
alle vaktene i Markath angriper deg selv om man har avslørt konspirasjonen og gjort opp for seg
og dritten bare nullstiller seg etterpå og man er fucked.

Her er mer om dette:
If you choose to help the Forsworn in the quest "Forsworn Conspiracy", your bounty will never be able to be removed from the city. After finishing No One Escapes Cidhna Mine, guards approach the player and enter the dialog to start the quest again. If the player chooses to be arrested and thrown into Cidhna mine, the dialog loops back to he beginning again. It is impossible to do quests in the city as canceling the dialog results in the guards going hostile. Confirmed. Confirmed for PC as well.
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Markarth_(City)#Bugs
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Gjorde nettopp Forsworn Conspiracy. Hadde den i questloggen i godt over 50timer før jeg hoppa på den, og hadde aldri noen problemer med den. Gjorde questet som en baws, null stress.

Dette var også questet som ga meg sidequest achievment, kan være en grunn? Aner ikke, kan jo være at jeg tilfeldigvis hadde med meg en kjele i inventoryen, og at Bethesda synes det er en god grunn til å overskride bugs.

Ellers må det sies at etter 70+ timer har spillet fryst tre ganger, hatt litt lav framerate i noen dungeons og hatt én flyvende mammut. Føler meg relativt heldig med mitt eksemplar
 
Det er lite tekniske bugs virker det som. Det eneste som har skjedd meg var at den hengte seg opp i loadinga en gang, ellers har alt gått knirkefritt foruten et par questbugs jeg måtte bruke wikien til å finne ut av.
 
Faen. Jeg må legge dette spillet på hylla for godt... Uansett hvor jeg går hen, så blir jeg angrepet av alle folka som ser meg. Hva har jeg gjort galt? D;
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Vilt gjett: Du er blitt vampyr.
 
Jo 'a, men det skal jeg vel ikke være hele dagen?
 
Denne modden, om jeg får den til å funke dævver jeg. Hovedsaklig fordi jeg da slipper å mappe shouts og kan bruke de når som helst.