Elite: Dangerous har en egen tråd nå, og den er kun online

Lodin

Der Waaaah
#61
Hvis vi skal gjøre det må vi koordinere utenfor spillet og avtale jall om system vi skal møtes i og sånt. Dill til spillet som gjør sånt lettere står såklart på den massive todo-lista.

Planen for i morra er ihvertfall å sette meg ned med et ark og skrive ned de viktigste funksjonen til skipa og så remappe stikka og minikeyboardet. Det blir kjedelig og knot.

Uansett er jeg Zarles Krieger i spillen. Kontonavnet evt. er Lodrin.
 

Terje

mostly harmless
#62
Som nevnt tidligere er jeg Dreven. heh.

Tilbringer tiden uti ødemarka "øst" for imperiet og er fortsatt Onkel Reisende Mac. Leker litt med tanken på å biffe opp gønnerne og skaffe en warrant scanner og dusørjegre litt på si.
 
#63
Har skaffet spillet, satt i et par timer i går kveld og lærte meg hvordan man tar av og lander og sånn. Heter Valcurudîn ingame, men aner ikke når jeg får tid og mulighet til å spille det neste gang :p

Edith: Forresten, hvis noen, som meg, har et Saitek X55, så finnes det et verktøy for å få en visuell fremstilling av hva du har satt som bindings: http://www.mcdee.net/elite/

Her er mine for øyeblikket, men jeg tror jeg skal flytte på et par funksjoner, for eksempel hva som er "UI select":


 
Sist redigert:

Terje

mostly harmless
#64
Både jeg og Lodin bruker X52. Funker det verktøyet med den? Jeg er igrunn relativt fornøyd med oppsettet på min, men gjør stadig justeringer.
 
#65
Verktøyet sier spesifikt «X-55», så jeg tviler på det funker for X-52.
 

Lodin

Der Waaaah
#66
Har kjøpt meg prumpete Transport så nå promper jeg rundt i galaksen og dette er blitt Space Truck Simulator 3300. Vurderer å skru av musikken og streame Hotmix Radio via Winamp istedet.

Ellers da?
 

Terje

mostly harmless
#68
Det ser imponerende ut. Men, Chris Roberts og hans evne til å love fem ganger mer enn han leverer gjør at jeg er forsiktig med å forvente for mye av SC. Men jeg vil absolutt spille det hvis det leverer.

Nå skal det sies at Elite heller ikke har levert 100% enda. Nå er Elite et spill som vil utvikle seg over tid og aldri være ferdig utvikla i den forstand, men det ble åpenbart lansert litt for tidlig og etter tre oppdateringer sliter det fortsatt med en del bugs rundt oppdrag og reputation som ikke burde eksistert lenger. Serverne er ganske stabile da og det gjør de vel til bortimot de eneste som har klart å lansere et onlinespill uten alvorlig servertrøbbel i år. Det skal de ha.
 
#69
Såeh. Jeg fikk nettopp overlevert dette til låns til litt uti romjula. Vurderer sterkt å ringe hjem og avlyse julefeiringen:
 
#70
Etter en liten time ble jeg litt småsliten og uggen, så jeg tok meg en pause. Så fikk jeg et dumt innfall og bestemte meg for å laste ned en berg-og-dalbane-demo. Nå er jeg direkte kvalm og utafor. Så sånn endte min første kveld med Oculus Rift, og i morgen reiser jeg hjem. Jaja.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#71
@einarjh: Anbefaler å teste dette når du føler deg bra igjen.
http://digitalcybercherries.com/



Greia er kort fortalt en virtuell spillehall, med MAME-emulerte arkademaskiner, Super Nintendo /Nintendo 8-bit og Game Boy-emulator i ett. Det kommer også med komplett med automatisk nedlasting av ROM-ene som inngår i arkadehallen (rundt 60 spill totalt - og MANGE klassikere.) Musikken i bakgrunnen er genuin 80-90-tallspop som ser ut til å streames fra radiokanaler på nettet. Man kan også velge musikk selv ved å plukke opp kassetter som ligger strødd rundt og putte dem i den virtuelle boomboxen.

 
#72
Det får bli ved en senere anledning, nå er Riften pakket ned igjen D; - får heller se om jeg hopper på Crescent Bay når den en dag kommer.
 

Terje

mostly harmless
#73
Den siste dev diaryen til Braben hvor han går gjennom utviklingsprosessen og snakker om de beste øyeblikkene underveis for hans egen del. Også en del fine gameplay-klipp underveis i denne.

 

Lodin

Der Waaaah
#74
Mens Pissfire velger å anmelde spillet og ruller en femmer. Litt vel tidlig, men utgiverne hevder jo at det er ferdig selvom de og hevder at det ikke er det. :v
 

Lodin

Der Waaaah
#78
Hvorfor ikke gå for TrackIR istedet? Såvidt jeg kunne se fra videoen på sida deres virker det bare hakket mer nøyaktig enn FacetrackNoir som er ganske shabby.
 
#79
Hvorfor ikke gå for TrackIR istedet? Såvidt jeg kunne se fra videoen på sida deres virker det bare hakket mer nøyaktig enn FacetrackNoir som er ganske shabby.
Den litt dyrere versjonen har en 9-axis sensor, som virker bra.
Mer info: http://www.invensense.com/mems/gyro/mpu9150.html

Sparer fremdeles 6-700 kontra TrackIR på ebay.

Må teipe den fast på toppen av headsettet, så blir litt ghettoløsning. Men men.
 

Terje

mostly harmless
#80
Jeg er interessert, får ikke satt opp TraxkIR ordentlig hos meg så en sånn kamerafri løsning kan være helt gull her. Setter pris på en tilbakemelding om det funker greit eller ikke.