SITAT(SHDR @ 10.12.06, 17.44) 40928
Livsstilssykdommene har endel med all kjøttspisingen å gjøre også, vil jeg påstå, uten at jeg kan dokumentere det. Det er ikke bare det rene kjøttet i seg selv, men alt det fører med seg av sauser og tilbehør og måten vi spiser det på: all kjøttdeigen og de andre blandede kjøttproduktene, for eksempel. Jeg kjenner til eksempler på folk som har gjennomgått rene frukt- eller grønnsaksdietter og spist utelukkende grønt i f.eks. en uke for å rense opp i magen og fordøyelsessystemet, og følt seg mye friskere etterpå. Det tror jeg flere av oss kunne ha godt av.
Som en motvekt til de feite og slappe vegetarianerne som har blitt nevnt kan jeg presentere en poster boy for de positive sidene ved vegetarisme, nemlig Dennis Lyxzén, vokalist i International Noise Conspiracy og tidligere Refused (helt til høyre på bildet). 34 år gammel og ser ut som om han er i begynnelsen av 20-årene:
Bottom line: Vi spiser kjøtt fordi vi liker det, men i ytterste konsekvens kan vi også spise kjøtt fordi det er den meste effektive måten å holde seg i live på. At vi blir feite og får hjerte- og karsykdommer, er fordi vi er slappe slasker som lever usunt (...)
[/b]
[/b]
Som en motvekt til de feite og slappe vegetarianerne som har blitt nevnt kan jeg presentere en poster boy for de positive sidene ved vegetarisme, nemlig Dennis Lyxzén, vokalist i International Noise Conspiracy og tidligere Refused (helt til høyre på bildet). 34 år gammel og ser ut som om han er i begynnelsen av 20-årene: