Et JRPG mange synes er bra

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
De nedgraderingsgreiene høres interessante ut... Noen som har noe info om det?
 
I 1995 startet en gigantisk krangel mellom Nintendo og Square. Krangelen gikk ut på formatet til nintendo og kapasitet. Square mente at kartridge systemet var utdatert og ikke hadde nok kapsitet til å kjøre square sine fremtidige spill.
Dette nektet selfølgelig Nintendo for. men alikavel så hadde square en avtale med nintendo og begynte å lage FFVII til N64. og fullførte faktisk spillet året etter. og var klar for release.

Men så var det noe som skjedde mellom square og nintendo ledelsen så de begynte å "virkelig" krangle. og square hadde fått nok. og kjøper seg ut av avtalen til nintendo.

Og da var sony LYNSJAPPT ut å ville lage en avtale med square. de hadde hvert ute etter square LENGE.

for de viste at square var en uslept diamant, og kom til å bli en gigantfirma om ikke lenge.
sony lagde en avtale med square og sikkret seg dem. og den avtalen gikk ut på at de kun skulle lage spill for playstation og andre sony platform. men sony stoppet ikke der, de kjøpte faktisk 25% av square sine aksjer. på den tiden var 25% ikke mere en noen milioner, men idag er det snakk om miliarder av miliarder. men square kjøpte tilbake aksjene sine av sony i 2004, så de ikke lenger er medeiere av square.

Ehhh, jo tilbake til poenget.. Sony og Square ble bestevenner og fikk til en sikkelig sammarbeid. og så var dem fremme til spørsmålet om FFVII.

square ville omgjøre hele FFFVII til sonys konsol, altså ikke endre story elller noe, men totalt remake grafikken osv.
Men dett hadde ikke sony tid til, de ville, MÅTTE ha et ff spill til konsolen sin UMIDELLBART.
ps1 hadde faktisk ikke gjort det så bra på denne tiden.

sony og square kom frem til en enighet om at de skulle re rendre FFVII og nedgradere noe av texturen, men samtidig oppgradere noen andre deler av grafikken. for eksemper cg grafikken. som ikke eksisterte til N64. dette ble laget på nytt, spesielt til playstation.
Og MYE anet ble addet.

og så var spillet klart for release til ps1 i begynnelsen av 1997 i japan.
dermed ble historie laget.
Sony fløy til værs og ble tidenes mest solgte konsol, FFVII ble tidenes mest solgte spill og senere tidenes mest solgte game-franchise.

og sony er evig takknemelig for at square sørget for at sony playstation ble den maskinen som revelusjonerte spillverden.

tenk dere så små marginer endrer så mye, underlig å tenke på. men spillverden kunne ha sett veldig anerledes ut hadde det ikke hvert for disse tilfeldighetene.



^_^
 
Hmmm. her har vi en som kan litt :tommelopp:

greit å ha noen med litt peil på forumet også. så slipper vi så mye sladder og håpløse rykter.

geostigma kan vel sette noen på plass tenker jeg.


Og i tilleg er a jente :D (cool)

:)
 
Høh, den story'en der er helt annerledes enn noe jeg har hørt hvertfall. FFVII var langt fra ferdig til N64, men istedenfor å begynne på nytt konverterte de bare til PS formatet. Sony kjøpte heller ikke aksjer i Square før etter den store katastrofefilmen The Spirit Within, da Square var på randen av konkurs. Sony har fortsatt en andel i Square-Enix (som det heter nå).

Nintendo og Squaresoft var riktignok uenige i formatet, og Squaresoft ønsket mer plass. Derfor gikk de over til Sony. Sony og Nintendo hadde egentlig en avtale om å lage en CD-basert konsoll, men Nintendo trakk seg i siste liten og Sony valgte å lage en konsoll selv. Squaresoft foretrakk Sonys strategi, og fulgte etter.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Eyh, bare jeg som elsket Advent Children...?

Litt off-topic, men ikke helt, så ja, hva synes dere...? =D
 
Det tror jeg ikke du må, i og med at dette er et emne som visstnok kun skulle handle om FFVII (selv om tittelen er noe misvisende, og det selvsagt er diskutabelt om det er tidenes beste RPG).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nå ble den PERFEKT. Yar!
 
Blæ, dere er altfor kåte på å skifte emnetitler for tida. Liksom innlegg kan også emnetitler være subjektive, oder what? Jeg ser iallfall ikke det uavvendelige i å gjøre titlene mer objektive. Det er bare årsak til forvirring.

Nei, patt heller på en sukkerstang og vær glad, dere. Ingenting er morsommere enn provokasjoner uansett. :)
 
Det var da svært til en utilslørt krass tone De skulle ha, da, din jævla despot. :D

Kritikk er en fin-fin ting, så drit i å behandle meg som avfall.
 
Opprinnelig skrevet av Lodin@20.09.2005, 15.30
Smella på deg din jævla mytterist. Vi som styrer denne skuta.  :mad:
262800​
Pah. Du veit det er teit. Du veit hva som må til. Bøy. Fremover.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fant disse på et annet forum og måtte bare poste det. Folk har moddet PC-versjonen av FFVII sånn at character-modellene fra battle mode har blitt integrert inn i alle delene av hovedspillet:



 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Den modden der tror jeg at jeg har liggende på harddisken et sted, men om jeg husker rett fikk jeg den ikke til å funke skikkelig.
 
Det der er en "mod" som kom ut i 1999, et år etter at FFVII kom til pc.

den modden er helt elendig og en skam å bruke. den er full av glitcher og bugs, og fungerer aldrig som den skal. det er rett og slett en dårlig debug version.

men jeg skal være enig i at ideen bak er god, å bruke in battle figurene som main figures. men square hadde ikke anledning eller tid til å gjøre den transaksjonen, de figurene vi ser i FFVII er orginalt fra N64.

Også når spille skulle til sony istedet, endra dem battle figurene så de ser mye mere realistiske og kulere, men fikk ikke endret det på resten av spillet.. desverre.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Shows what you know!

Fra samme forumthread:

For anyone who remembers the old model, this is quite an improvement. Add to the fact that the game is finally patched so that it doesn't crash all the time.
:)