F.E.A.R.

#81
Baha, det er skummelt. :flau: Har foreløpig ikke spilt så altfor mye, men førsteinntrykket er veldig bra. Grafikken er skarp og god og plottet virker bra, men det beste er stemningen. Jeg blir ofte pissredd når jeg sitter der. Selv om jeg ikke er høy i hatten der og da, så elsker jeg det. :D

Skal definitivt spilles mer de kommende dagene. En stor overraskelse for min del, visste ikke så mye om spillet (dog, tittelen er vel ganske selvforklarende) og hadde ikke prøvd demoen.
 
#82
Ble voldsomt skremt når jeg spilte multipalyer-demoen her i stad. Styring var intuitivt og alt gikk glatt.

Nå må jeg bare lære meg å treffe disse idiotene.
 
#83
Er bare å pracce litt UT2004 med meg det, så skal du se at du blir pro. FEAR ser forresten ut som et veldig skummel spill. :(
 
#84
Ungikk den gråsvarte skjermen ved å gå på egenskaper på shortcutten FEAR, og endre kompatibiliteten til Windass 98...hvis noen lurte.

Er ganske creepy spill, har hoppet mange ganger til nå :p

Har innstillingene på medium..og res på 1024x7xx...kjører 100% glatt hele tiden. Fikk voldsomme FPS droppings når jeg spilte det for første gang. Så det hjalp å skru ned grafikken, så får vi vente til neste gfx driver..
 
#85
Runna det nå :p Har spilt konstant i hele dag.. Spillet er alt for kort, ellers enn det så er det drit fett;D Hmm slutten fucker med hodet ditt
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#86
Det er noe galt med F.E.A.R. på min PC. Det ser en god del kjipere ut enn Half-Life 2, men går i rundt 12fps. HL2 går fra 40-90fps (avhengig av hvor mye som skjer). Sært.
 
#87
Det samme er tilfelle på min maksin også Yeti. Det har sikkert noe med hvor flinke folk er til å programere. Bare se på BF2. Half-Life og & ser mye bedre ut, men stiller ikke på langt nær så høye maskin specs.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#88
Vet dere, jeg fant ut hva som var feil. Spillet liker ikke gamepaden min, så når jeg deaktiverer den går det mye bedre.
 

SHDR

Gullmedlem
#89
Hm. Hvor langt er det, egentlig? Er i en eller annen kloakk hvor det er en lysbue som slår ut av en ødelagt sikringsboks. Er jeg halvveis? En tredel? Jeg håper jeg er omtrent en tredel, jeg er lei av dritlange spill.

Synes foreløpig det minner meg farlig mye om Half-Life 2. Skikkelig veldesignete kampsituasjoner, men jeg har ikke merket så mye til den fabelaktige AI-en enda. Har vært altfor opptatt med å poppe kæpper i folks æsser i slåvv måsjon.

Det jeg derimot har merket meg er kopibeskyttelsen. "Please insert the original game CD in the new drive K:" Ja? Den *STÅR* i K:? Hvor skal den ellers stå? Ellers virker det fint. Dumt at den fine teknologien brukes på å rendre mørke, stygge og ukreative underjordiske settinger. Det er heller ikke nødvendig å ha 80% negative space på skjermen til enhver tid bare fordi du har dynamisk lys. Mørke er fint og skummelt og alt det der, men la nå den jævla lommelykta være konstant på. Også: Signal-to-crate-ratioen i FEAR er jævlig lav. Leveldesignet BESTÅR av crates og catwalks. Det funker, men det er omtrent like kreativt som kokt kål.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#90
Om du er kommet til Interval 3 kan du vel egentlig holde godt kjeft angående hva leveldesignet består av, eller hur? ;)
Det tar seg opp etterhvert, jeg er på Interval 6 og har vært gjennom et svært godt designet kontorbygg, blant annet. Mer enn hva Doom 3 gav meg, selv om jeg er enig i at FEAR følger mye av den samme lysfilosofien.
 

Lodin

Der Waaaah
#91
Må også si meg enig i at den LOL Doom 3 mørkt dealen irriterer etter en stund. Hadde ikke vært halvparten så ille om ikke absolutt alle motstandere ser ut til å ha night-vision briller (selv de jævla sikkerhetsvaktene).
Jeg hadde heller ikke dødd om spillet hadde hatt med et lite stealth aspekt hvor man effektivt kunne gjemme seg i skyggene ala Riddick.
 
#92
Har endelig skaffet meg FEAR jeg også, var rimelig ivrig etter å skaffe meg det, men lysten dabet litt av etter demoen.

Jeg har et par ting som irriterer meg. Akkurat som Sahdar nevnte så er leveldesignet utrolig kjedelig, men det tar seg opp etterhvert. Alle områdene ser nesten helt like ut og utviklerne har fokusert på crappy lysetting og såkalte "skumle" scener i stendenfor vakre bumpmapping overflater og fysikk a'la Doom 3. Sorry mac, det funker ikke. Doom 3 slår FEAR på alle punkter. Det er mer skummelt, lyssettingen er bedre og detaljene i Doom 3 ga meg en liten ereksjon. En ting jeg legger spesielt merke til er hvor mye spillet krever. Hvorfor krever det mer enn Half Life 2, Far Cry og Doom 3 når det ikke ser det grann mer imponerende? Alle tingene jeg beskrev over er med på gjøre min opplevelse av spillet sånn midt på treet.

Det er selvfølgelig ikke bare negativt med FEAR. Selve actionsekvensene er utrolige kule. Ingenting slår slow-effekten. Dette er ikke nytt, men monolith gjør det på en slik måte at det er enda mer gøy å skyte folk. Støvet virvler opp og AI søker dekning og flanker deg så godt de kan. AI er som sagt bra, men ikke halvparten så gå som utviklerne lovet.

Jeg var ute etter et skikkelig skummelt actionspill, men fikk heller et detaljfattig actionspill som leker The ring (som i seg selv suger hardt)

PS: Innlegget er fullt av skrivefeil, ingen trenger og poengtere det ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#93
Tjæh. Akkurat detaljene i områdene man slåss i interesserer meg midt i ræva, selv om det er stas å kunne se på en vegg laget av glassbyggerglass og kunne konstatere at jo, det ser veldig ekte ut. En ting jeg har merket meg så langt er at arenaene du møter fiender i er designet med samme øye for layout som i Halo, og det setter jeg veldig pris på. Det er barskt å kunne spotte en bande folk som ikke har sett deg enda, legge ut en prox-granat, stille seg bak dekke, vente til jævelskapen går av for så å bykse frem, sette på slomo og vekselvis rive folk i to med hagleskudd og knuse kranier med kolben. Det at det faktisk blir støvskyer, merker og hull i omgivelsene (GeoMod, gå og legg deg) etter kampen gjør det bare enda fetere.
Og det at AI-en er såpass god - jeg har sett soldater bykse rundt og klatre over små vegger for å kunne flanke meg ut, jeg har kunnet lure noen til å legge seg i bakhold for så å snike meg rundt og pistolwhippe dem - gjør det bare enda mer tilfredsstillende. Herlig. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#94
AIen er jævla suveren i forhold til alt annet, det er det ikke tvil om. En ting som er gøy er å sette på evig med-kit og slow-mo og se hvordan de reagerer når man ikke fighter tilbake.
Men de har visse svakheter. Vel er den hoppe over et lite hinder greia de ofte gjør kul, men sjelden er den særlig praktisk. Rundt halvparten av tida jeg ser dem gjøre det er det helt meningsløst og siden jeg som oftest lett kan sette på slow-mo så er de ekstremt utsatte. Det ser utrolig stilig ut, men det er som oftest utrolig teit.
Liker også at de på måfå skriker at jeg flanker dem.
Veldig fin advarsel bortsett fra at eneste måten for meg å nå dem er en rett og oversiktlig gang. Åssen i helvete skal jeg kunne flanke dere fra sida når det kun er en vei å møte dere og dere står vendt den veien!?!
Og så er det den lille delen hvor de er helt blinde for svære blinkende landminer som ligger midt i gangen (mulig det forandres med vanskligheten da.)

Men som sagt, annet enn litt sånt dilldall så er dette den beste AIen i noe FPS.
 
#95
Der må jeg rette på deg Lodin, den helt klart beste AIen noensinne er lagkameratene dine i Star Wars: Republic Commando, det sier jeg ikke bare fordi jeg liker spillet, men fordi det er sant. Din beskrivelse av AIen i FEAR tar jeg som buggy...og det liker vi vel ikke, gjør vi vel? :)
 
#96
F.E.A.R. har den beste AI-en jeg har sett i noen FPS-spill til nå, men ... det er vel kanskje bare jeg som blir imponert over at fiendene faktisk prøver å flanke meg?

Jeg elsker forresten noen av de tingene de roper:
«We can't stop him!»
«He's too fast!»
«He's wiped out the whole squad!»

Jeg føler meg flink når jeg hører de skrekkslagne stemmene deres rope slike ting. ^_^
 
#97
Jeg elsker dette spillet.
Har aldri spillt noe så fantastiskt på min maskin.
Ulikt Doom3, så gjorde jeg nesten av meg hvert 5te minutt.
Stemningen var altså suveren!
Lyd og musikk var også ganske fantastiskt og jeg nøt det fra begynnelse til slutt.
Det som jeg synes var ganske greit var også det at mann kunne få mer bakgrunnsinfo fra telefoner og laptoper... litt lite kreativt, men gjorde da susen.
AI'en er DEN beste jeg har spillt mot, er dog enig med det Loding sa, at deres antagelser at du skulle flanke dem når dem sto med en particle-canon i annen en bygning, 2 etasjer over deg, var litt på grensen.
Også det med kryping under rør, og hopping over rekkverk var nokså tåpelig, etter som at dem ble rasskjørt med kuler hver gang dem gjorde det.
Jeg er ikke så utrolig kresen på baner ol. så jeg følte ikke noen trang til å sutre.

Jeg nøt dette spillet med lyset av utover kveldene, så for meg tok spillet 5dager å gjennomføre på Hard, som egentlig ikke var noe særlig vanskelig <_< ... så... jeg skal nå kaste meg igjennom på Extreme... eller hva det nå enn kalles i F.E.A.R., men jeg må nok si at F.E.A.R. faktisk var litt for lett...

EDIT: Ok. Det er ganske vanskelig å måtte velge mellom Partical- og Repedative-canon ut mot slutten :rulleøyne:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#98
Synes igrunn de voicemailene og radiobeskjedene var på grensen til ubrukelige, de er jævlig vanskelige å følge med på når bakgrunnsstøyen forstyrrer, det spilles noe skummel musikk og en stor kar med hagle står og slår deg i ansiktet. Alternativet blir å stå på stedet hvil mens man hører noen snakke om "the assfucking of the century".
 
#99
Yetipants: Det burde nå være ganske tilgivelig etter som at de var ganske enkle å ignorere... og hvor enn du hadde klart å løpe hen mens du hørte på meldingene er for meg ganske mystisk, etter som at jeg aldri ble angrepet da jeg hørte på noen av dem... :blink:
 

Novastrum

Feminist-elitist
Der må jeg rette på deg Lodin, den helt klart beste AIen noensinne er lagkameratene dine i Star Wars: Republic Commando, det sier jeg ikke bare fordi jeg liker spillet, men fordi det er sant. Din beskrivelse av AIen i FEAR tar jeg som buggy...og det liker vi vel ikke, gjør vi vel? :)
[/b]
Vel, det er jo en stor forskjell på AI-er som skal planlegge hva en annen AI gjør, enn en AI som skal beregne hva et menneske gjør i forskjellige situasjoner. Da blir det en helt teit sammenligning. Dessuten har ikke AI-en noe med hvor "flinke" de er til å drepe deg. Det er måten de initierer angrep, og flanker, og samarbeider på som er strålende. Å lage en AI som dreper "on sight" er den enkleste jobben i verden - det betyr ikke at AI-en er god.

F.E.A.R.-AI er fantastisk. Spiller igjennom noen av områdene et titalls ganger, bare for å se alle de forskjellige tingene de bestemmer seg for å gjøre.

Satan i japan, jeg er dårlig til å forklare ting idag.