*sigh*
Martin: utløp for frustrasjon over at autosave fucker han i beinet
Scary: lern2tvspill
Nei, han spurte hvordan man fikk et hus i megaton og fikk svar. Han sa han ikke hadde skills nok til å desarmere bomba og jeg svarte hvordan han kunne fikse det og la til lern2tvspill fordi han slang det i trynet på Houseman. Han sa at lern2rpg var et bedre svar. Jeg la til at lern2tvspill også dekker autosave.
Martin: autosave er dårlig
Scary: "autosave funker som den skal"
Autosave funker som den skal... selvfølgelig gjør den det. Er det virkelig noen som trodde at det var poenget mitt? Jeg påpekte også at lern2tvspill dekker det også (hvilket du ikke gadd å få med), som åpenbart var et hint til da han satt seg fast. Med det mente jeg at å ikke følge reglene i spillet, for så å si at det var autosavinga sin skyld at man setter seg fast ikke funker.
Buggz: Poengtering om at og hvordan autosavinga fungerer dårlig og at "som den skal" dermed er et tåpelig argument.
Scary: Begynn å grine, lagre manuelt, lern2tvspill.
Jeh, du tok ikke poenget mitt, så du fikk et sarkastisk svar. Enkelt og greit.
Yetipants: Hvorfor er det autosaving i spillet i det hele tatt hvis den fungerer så dårlig?
Scary: Bethesda liker det slik.
Igjen, spar meg. Jeg oppfattet dette som å helle bensin på et bål, hvorfor skal han ikke få igjen med samme mynt? Hvis du ikke var spydig her, Yeti, får du ha meg tilgitt. Du er ikke akkurat kjent for å svare uten spydigheter.
Buggz: sarkatisk innlegg om Bethesda Den Allmektige Spillutvikler som påpeker hva diskusjonen faktisk handler om og at du kommer med lite konstruktive innlegg.
Scary: Åh, du tar ikke poenget mitt, fatter du ikke at jeg overdriver? Jeg har aldri hørt om at et studio så stort som Bethesda har laget noe de ikke er fornøyde med.
Påpeker at du fortsatt ikke var på bølgelengde, noe du selv skriver her at du ikke var/er(?). Igjen hvorfor skal ikke sarkastiske innlegg få sarkastiske svar? Men nå som vi først har dette temaet i gang, hvor vanskelig er det å lage en slik autosavefunksjon egentlig? Siden du er softwareingeniør og greier.
SG: flere innlegg som diskuterer litt opp og ned på autosave-systemet samt kommer med forslag til hvordan det kunne ha blitt gjort. Alltid gøy å spekulere litt, og hei: vi er faktisk t.o.m. enige om at Fallout3 er et bra spill.
Scary: Hei, jeg er sikker på at Bethesda er fornøyde og jeg gidder ikke diskutere autosave.
Ja, sånn bortsett fra at jeg svarte kun to folk og ikke hele SG har du jo fullstendig rett. Morbo hadde en relativt god post og jeg skal innrømme han fikk et dårlig svar. Jeg kan utdype hva jeg mente når du svarer på spørsmålet om hvor vanskelig det er å lage en autosavefunksjon. Martin har klart å vri seg over til det han kan best: å kalle folk for idioter. Hvorfor skal jeg gidde å gi et bra svar til det?
Scary: Halo er for lineært, så det kan ikke sammenlignes. Her er forresten en sammenligning med 3DStudioMax.
Okay, jeg klarer ikke å se systemet fra Halo kan bli overført til Fallout. Lyst til å forklare hvordan du mener det kan gjøres? La du forresten merke til at jeg sa at en annen løsning er en mulighet? Eller hva med "(helt fantastisk)" jeg la til foran sammenlignnga med 3D Max? Jeg mener nå fortsatt at den sammenligninga er relativt lik det som skjedde med Martin.
Sist men ikke minst spør jeg deg også: Hva tror du jeg mener om autosavinga i Fallout?