Final Fantasy IX [PS1]

HVor mange prosent vil du gi spillet?

  • 0% - 10%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 11% - 20%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 21% - 30%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 31% - 40%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 41% - 50%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 51% - 60%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 61% - 70%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 71% - 80%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 81% - 90%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 91% - 100%

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#1
Crizpy og Sisamez
» <a href=\'http://www.ffmognet.com/ffix_ipsenkuja.php\' target=\'_blank\'>Les teorien</a>


<span style=\'color:#f00\'>Hjelp meg litt. Skal jeg ha teoriene markert slik med spoilere? Elelr ser det for dumt ut?
 
#2
Dette er helt klart et av FF spillene som er mest undervurdert.
Elsker personlig dette spillet ganske mye, langt mer enn nummer 8 og 10.
Andre sier dette spillet er for søtt, jeg sier det er sjarmerende.
Liker på en måte hele verdenen.

Har faktisk ikke spillet men er på jakt. Er det noen som veit hvor jeg kan skaffe
meg det, alle steder utenom Spiderman.
( :evil: )
 
#3
FFIX - helt klart det mest avslappende og koselige FF-spillene. Er det virkelig undervurdert? Jeg har ikke sett det få noe negativ omtale.

FFIX er det eneste spillet som jeg virkelig kan slappe av med. De søte små sidehistoriene og den fengendende stemningen får meg til å glemme alt annet. Det kan være litt farlig hvis jeg skal satse på høye karakterer på skolen. ^_^

Spillets karakterer er bra designet, og det er et utrolig bra samspill mellom dem. Dette er et av FFIX's største styrker. Humor er lagt vekt på.

Jeg foretrekker dette over FFVIII og FFX. Det blir spesielt bra etter å ha spilt FFI - FFVIII. Det er tross alt et litt nostalgisk Final Fantasy spill.

Hjelp meg litt. Skal jeg ha teoriene markert slik med spoilere? Elelr ser det for dumt ut?
Kan du ikke heller skrive " OBS! MULIGE SPOILERE" eller noe slikt øverst i innlegget?
 
#4
Opprinnelig skrevet av Triel@21.03.2004, 17.40
Hjelp meg litt. Skal jeg ha teoriene markert slik med spoilere? Elelr ser det for dumt ut?
Kan du ikke heller skrive " OBS! MULIGE SPOILERE" eller noe slikt øverst i innlegget?
Problemet med det er at det da vil oppstå problemer for nybegynnere som ønsker å få hjelp i FAQ-en som etterhvert vil dukke opp.

Nybegynnere kan ikke alltid noe for at de leser ting de ikke bør...
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
#5
stemte 80-90%

Synes spillets story og karakterer ikke holder helt mål. Gameplayet halter også. Battlesystemet er grusomt treigt.
Spillet er veldig koselig å stemmningsfullt, men det har sine mangler.

Hadde battlesystemet vært bra, så hadde jeg stemt 90-100% :)
 
#6
Har ikke spilt så altfor mye av det selv, men jeg har sett en del
på det mens andre har spilt. Jeg syns også det er mye bedre enn
FFX, når det gjelder alt så å si. Et skikkelig FF i gammel eventyr-stil.

Får bare håpe på at FFXII blir det neste FF i denne stilen, hvis det i det
hele tatt kommer et nytt slikt et. Ser jo hvertfall sånn ut på traileren. ;)
 
#9
Jeg gir spillet mellom 70 og 85%. Det er på min personlige topp tre av FF-spillene.
 
#10
Jeg ville ikke gitt spillet mer enn 91%. Likte spillet veldig godt. Men i forhold til de andre FF spillene synes jeg at battle systemet i FFIX var dårlig. Utrolig dårlig responstid på kommandoene du ga og når karakterne fikk somla seg til å gjøre det. Likte heller ikke så godt spellene og spesial angrepene. De var ganske kjedelig, selv om mange av summoning spellene var veldig kule(som alltid).
Men verden til FFIX likte jeg utrolig godt. Kunne godt tenkt meg å henge mange av bakgrunnene på veggen. :$
 
#11
Hadde vel gitt det rundt 85%, det hadde tjent noen ekstra hvis ikke kampene hadde vært så horribelt treige.
 
#12
Kjørte på med 91-100%. Spillet har en utrolig medrivende historie, et godt ability-system og en fantastisk stemning. Litt vrient å forklare, det er rett og slett KOSELIG å spille det. Pluss at Vivi helt klart er på topp 3-listen over gode spillfigurer. Sammen med Sephy og Magus, for de som bryr seg.
 
#13
91%-100%

Meget bra spill. Absolutt undervurdert, det er altfor mange som klager på spillet. Det skjønner jeg ikke for det har alt et godt FF-spill skal ha. Vakker historie, fantastisk grafikk, musikk og atmosfære, en hovedkarakter med en ekte personlighet, stor klassiskille, fantasi så det holder, interessant gameplay.

Likevel er dette et av de mest forhattede FF-spillene, utrolig nok mer enn FFVIII. For min del er dette hakket bedre enn FFVIII og langt langt bedre enn FFX og FFX-2 (som forøvrig nesten ikke kan sammenlignes).
 
#15
Jeg mener at det absolutt ikke er undervurdert i det hele tatt, det har jo høstet god kritikk overalt, men kommer kanskje litt i skyggen av FFVII og FFVIII på dette forumet.
Historien er meget god, herlig middelaldersk stemning, digg musikk, men gameplaymessig er det svakere enn de andre FF-spillene. Treigt kampsystem og ability systemet er både lite nyskapende og litt for enkelt. Det er liksom ikke så "avansert" og nytt slik som de andre systemene, da tenker jeg først og fremst på de nyeste titlene. Men ikke misforstå meg, jeg synes det er ett veldig bra spill. Ville nok gitt det 92 %.
 
#16
Det har høstet gode kritikker, men på svært mange fora (bøyes det ikke slik?) er det ofte sinnsykt mange VII-fanboys. Både VIII og IX blir gjerne sett litt ned på. Spesielt junction i VIII, som fjortisene ikke helt taklet etter det enkle og strømlinjeformede systemet i VII.
 
#18
Nå har jeg startet FFIX på ny ... tror dere at jeg noensinne klarer å fullføre FFX-2?

Introen var virkelig vidunerlig.

btw: Jeg liker ikke Junction. Er jeg fjortis?
Nei, du liker enkelt og greit ikke Junction. Jeg har forståelse for det, selvom jeg egentlig elsket det systemet. Det er vel ikke gøy for alle.
 

EagleJin

Bear Necessity
#19
Hmm.. Spillet er undervurdert. Man må bare spille det et par ganger for å innse verdien i det. Før var jeg ikke så positiv til 9'eren, men nå har jeg spilt gjennom 3 ganger, og både story og stemning kommer bedre fram. Så bare en ikke tenker på det trege kampsystemet er spillet absolutt blandt de bedre.

Jeg stemte 81-90%
Fremgangen går litt for fort mot slutten av spillet, og forvirrer noe + tregt kampsystem. Ellers er det bare frydespill
:ninja:
 
#20
Jeg har faktisk aldri brydd meg om det trege kampsystemet. Er dette noe som har irritert dere etter dere hørte om det på internett, eller fra før?