Final Fantasy IX [PS1]

HVor mange prosent vil du gi spillet?

  • 0% - 10%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 11% - 20%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 21% - 30%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 31% - 40%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 41% - 50%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 51% - 60%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 61% - 70%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 71% - 80%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 81% - 90%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 91% - 100%

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#61
FFIX var det aller første spillet jeg spilte. Og jeg falt pladask for det, historien,figurene,stedene,musikken, osv. Kampsystemet var vrient for en fersking som meg, men jeg fikk dreisen på det til slutt.
Min favoritt karakter var nok Vivi, som jeg kalte Max. Denne lille figuren som ville finne sin plass i livet. Det var så trist når jeg var ferdig med hele historien. Men jeg skal nok spille det en gang til en gang. Bare for å mimre.............
 
#63
FFIX synes jeg er virkelig bra untatt åpningsvideoen, jeg skjønte ikke noe av den før i sta. Jeg har runna dette spillet to ganger hittil, den første gangen ble det bare en vanlig gjennomgang, den andre gangen fikk jeg noe som lignet på en universal-fil.

Historien i spillet synes jeg kunne bli litt for tynn, og ikke den mest gjennomtenkte.
Men battle systemet likte jeg godt, detteer det eneste spillet jeg ikke har gått lei av å levle opp og få nye abillities.

Men, alt i alt er ikke dette det beste av ff. jeg gir det 65%.
 
#64
Jeg stemte 91%-100%.

Dette er helt klart et av de beste i serien. Det jeg liker mest med spillet er den koselige stemningen, og ikke minst musikken i spillet. Veldig mange fine melodier i dette spillet.
Selv om jeg syns VII var bedre ligger IX tett innpå.
 
#65
Opprinnelig skrevet av El Niño@13.04.2004, 16.05
FFIX synes jeg er virkelig bra untatt åpningsvideoen, jeg skjønte ikke noe av den før i sta. Jeg har runna dette spillet to ganger hittil, den første gangen ble det bare en vanlig gjennomgang, den andre gangen fikk jeg noe som lignet på en universal-fil.

Historien i spillet synes jeg kunne bli litt for tynn, og ikke den mest gjennomtenkte.
Men battle systemet likte jeg godt, detteer det eneste spillet jeg ikke har gått lei av å levle opp og få nye abillities.

Men, alt i alt er ikke dette det beste av ff. jeg gir det 65%.
Ingen får en universalfil i et spill de gir 65/100. Nekter jeg å tro.
 
#67
*byggmakker theme*

Æsj, dobbelposting.


Hvorfor dobbelposter jeg? Jo, det har seg slik at jeg liker dette emnet og håper vi kan ha flere slike emner i denne seksjonen. Da kan man finne informative ting om spill man kanskje vurderer å anskaffe - det være seg lovlig eller ulovlig, ikke at det har betydning.

Nei, brumm for dette emnet, for jeg ønsker et liv for slike emner her!

No?
 
#68
Har kommet til slutten av cd3, og er rett å slett litt skuffet over spillet. Likte VII og VIII mye bedre.
 
#70
jaja. Tregt battlesystem, likte ikke histroien så veldig godt, likte ikke systemet for å lære nye ting.

Men liker alle de søte karakterene og den flotte musikken...
 
C

Crizpy

Gjest
#71
Det som er litt dritt med IX er at trance tingen, ja den suger rett og slett.
Og det tar helvetes lang tid å loade kampscenene. Må zoome inn fra alle mulige vinkler og sånn.
Men måten folk lærer seg ting på er bra. Du må ha bra ting for å lære bra abilities, det gjør våpena du skaffer deg bedre. istedet for at det er kanskje 3 mer i attack, lærer du en helt ny ting.
 
#72
Ja trancen sugde, du kunne ikke spare den til en annen kamp å det var frustrerende når du fikk trance rett før kampen var slutt å du ikke fikk bruke den! Men den var jo med zidane jækeli krafti!
 
#73
Det er faktisk Freyas Trance det er mest kraft i. Om man levler henne opp til level 99 og bruker hennes Jump-ability under en Trance, vil hun angripe mange ganger med skaden 6000-9999. Det var en på et annet forum jeg er medlem på som slo Kuja ved å kun bruke ett trekk på denne måten. Det komiske var at siden vedkommende ved dette forumet hadde drept alle de andre karakterene på forhånd, og Freya var i luften, tok Kuja Flare og andre angrep på seg selv. Han skadet faktisk seg selv! :ler:

Jeg er redd for å reklamere, men håper moderatorene lar det gå for denne gangen: http://www.ffwa.org/forums/showthread.php?t=51205

Jeg benytter også sjansen til å spørre om noen av de andre limit-systemene har in-game forklaringer?

Og... Trance gjør faktisk spillet litt vanskeligere enn Limits - for ikke å snakke om Overdrive - gjør... Vil dere ha dødelig simple spill?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#74
Opprinnelig skrevet av gamemaster@09.06.2004, 18.54
Har kommet til slutten av cd3, og er rett å slett litt skuffet over spillet. Likte VII og VIII mye bedre.
Spill det igjen. Det hjelper. Det kan jeg love deg.

Etter å ha fullført spillet for 5. gang nå har jeg endelig kommet til den slutningen at dette er det nest beste spillet i serien. Jeg har lenge hatt vanskeligheter med å kåre en 2. plass, siden alle spillene fra FFVI til FFX har vært verdige, men nå har jeg endelig bestemt meg.

Når vi er inne på dette med negative ting, kan jeg nevne et par jeg også.

Trance: En stor skuffelse etter systemet i FFVII. Det er rett og slett for dårlig gjennomtenkt, og heller ikke særlig bra. Å få limit break skal være bra og noe å se fram til. Slik er det ikke i mange tilfeller av trance. Garnet, Vivi og Eiko sine er de værste. Double Magic er vanlige angrep i FFVII og FFVIII, som man kan bruke i hvilken som helst kamp når man har fått tilgang til det. Men noen er bra, som f.eks. Zidane og Steiner. Og det er dumt at de ikke kan spares, ja.

Loading: Som Crizpy nevnte er det dette med kampene. Det tar gørlang tid før kampene virkelig starter. Er dette nødvendig, eller er det fordi det tar så lang tid å loade dem opp? Kan umulig tro det. Så er det visse treigheter i kampene selv. Noen ganger går det tid uten at noen gjør noe, selv om man allerede har valgt kommandoer. Meget irriterende.

Eidolons er for dårlig mot slutten av spillet. Dette har jeg nevnt før. I kampen mot Garland lot jeg Zidane, Freya og Steiner slå 5000+ i vanlig angrep, mens jeg lot Garnet bruke Bahamut. Summon skal liksom være det ultimate å bruke i bosskamper, noe som er så bra og koster så mye MP at man sparer det til bosskamper, men så skader den patetiske 3500. Ingen stor sak, men jeg synes det er litt dumt.

En ting som gjør spillet veldig bra er alle utfordringene man kan gjøre. Level 1 Walkthroug, Excalibur II og ikke minst Max Stats. Skal man ha en universalfil i FFIX med max stats, må man nemlig sørge for å spille gjennom hele spillet på Level 1, før man begynner å oppgradere ting. Jeg anbefaler å lese gjennom

Ænni FAQ'en

Meget interresant lesning.
 
#75
Who gave you that FAQ, my dear Garland?

Du sier faktisk noe helt åndsfraværende her. Poenget med Eidolons er at du selv kan styre hvor mye de skader. De fleste styres av hvor mange du har av gjenstanden Eidolonen læres av. For eksempel Ramuh. Ramuh læres av Peridot. Desto fler Peridots du har, desto mer skader du fienden.

Vi har også eksempelet Atomos, der det finnes to "versjoner". En versjon med full film, og en med kort film, der den fulle skader mest. Jo flere Amethyster du har, jo større er sjansen for å få full film.

Så har vi Phoenix, som læres av Phoenix Pinion. Jo fler PP'er du har, jo større er sjansen for Rebirth Flame. (At laget gjenopplives ved full KO.)

Og Carbuncle er det faktisk 4 versjoner av. Den vanlige er Ruby Light. (Da har du enten en Ruby equipped, eller ingen andre gjeldende steiner.) De andre er Emerald Light, og to til som jeg ikke husker i øyeblikket. De forskjellige gir laget ditt forskjellige positive statuser.
 
#76
Og så har du Fenrir med Terrestial Rage og 1000 Year Old Dust.

Du glemte forresten å nevne boost. Det er en ferdighet som forlenger filmsekvensen til Eidolonene, men som samtidig gjør angrepene mer skadelige. Under forrige gjennomgang skadet jeg 9999 med Bahamut. 99 garnets og boost viser seg å kunne skape et helvete for en hvilken som helst motstander.
 
C

Crizpy

Gjest
#77
Det som er litt kjipærn er at du må se på en 5 minutters lang filmsnutt når du tar like mye helse med et slag fra Steiner
 
#78
Slik er det jo i de aller fleste Final Fantasy-spillene. Med unntak av Knights of the Round, kan vi vel si at alle summons blir til slutt et valg som ikke er så gunstig.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#79
Opprinnelig skrevet av Sisamez@09.06.2004, 19.53
Who gave you that FAQ, my dear Garland?
I fant it on my datamaskin. Husker at jeg hadde lite å gjøre en gang, så jeg lastet ned alle guidene på FFIX, og da ble nok den med.

Joda, jeg ble vel forklart dette med at Eidolons forrige gang jeg klaget, men jeg synes fremdeles det er litt kjipt. Men sånn er nå jeg. Kast stein på meg så mye dere vil. :p

Og så har du Fenrir med Terrestial Rage og 1000 Year Old Dust.
Synes du det er moro å kunne skrive brukernavnet ditt når du snakker om seriøse ting, altså at du nevner opprinnelsen til brukernavnet. Det gjør jeg. Jeg frydet meg da jeg skrev Garland i den forrige posten min.

Nei, nå er jeg nok for trøtt her. :gevær:
 
#80
Opprinnelig skrevet av Fenrir@09.06.2004, 23.06
Og så har du Fenrir med Terrestial Rage og 1000 Year Old Dust.

Du glemte forresten å nevne boost. Det er en ferdighet som forlenger filmsekvensen til Eidolonene, men som samtidig gjør angrepene mer skadelige. Under forrige gjennomgang skadet jeg 9999 med Bahamut. 99 garnets og boost viser seg å kunne skape et helvete for en hvilken som helst motstander.
Flaks jeg skrev at alt bare var eksempler, da!

Har noen sett Freya-slår-Kuja-på-ett-trekk-filmen ennå? Er den ikke genial?