Final Fantasy IX [PS1]

HVor mange prosent vil du gi spillet?

  • 0% - 10%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 11% - 20%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 21% - 30%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 31% - 40%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 41% - 50%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 51% - 60%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 61% - 70%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 71% - 80%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 81% - 90%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 91% - 100%

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#81
Gir dette spillet 91-100%. synes det er et fantastisk spill. det er et spill jeg lett savner, og da må jeg runde det igjen. og nå som dere har diskutert det har savnet blitt vekket igjen. må spille :p
 
#82
uuuum Kuja VS doubble reflecting ring uuuuum
 
#83
Opprinnelig skrevet av GarlandG@10.06.2004, 08.45
Og så har du Fenrir med Terrestial Rage og 1000 Year Old Dust.
Synes du det er moro å kunne skrive brukernavnet ditt når du snakker om seriøse ting, altså at du nevner opprinnelsen til brukernavnet. Det gjør jeg. Jeg frydet meg da jeg skrev Garland i den forrige posten min.
Vel, moro og moro ... :p Det har heller blitt slik at jeg tenker først på meg selv når navnet Fenrir nevnes, og ikke norrøn mytologi som jeg egentlig kanskje burde gjøre.
 
C

cloud_fan

Gjest
#84
Har nettopp fått det men spillet er jo genialt! :)
(iallefall til Ice cavern mooglen, har komt dit!)
 
C

Crizpy

Gjest
#86
Opprinnelig skrevet av Fenrir@10.06.2004, 06.42
Slik er det jo i de aller fleste Final Fantasy-spillene. Med unntak av Knights of the Round, kan vi vel si at alle summons blir til slutt et valg som ikke er så gunstig.
Eden i FFVIII er også et untak.
Jeg vil si summons i FFVII er best.. ikke pga kor, men phenix..
Link den med final attack, og du er nesten uovervinnelig.
 
#87
Skader ikke Eden bare 4 x 9999? Jeg vet ikke helt sikkert selv, for jeg har aldri fått tak i den. Men hvis den gjør det: Er ikke Lionheart flere hakk bedre?
 
C

Crizpy

Gjest
#88
Den skader over 30000.(jeg har fått den til å gå mye høyere) men ja, Lionheart er bedre, men hvis du har feks. Quistis til å summone og Squall til å ta lionheart, funker det fett, og Eden blir et untak.

Men eden bruker helvetes lang tid, men fint tidsfordriv er å boste den til 255 :)
 
#89
Opprinnelig skrevet av Crizpy@10.06.2004, 17.56
men hvis du har feks. Quistis til å summone og Squall til å ta lionheart, funker det fett, og Eden blir et untak.
Kan ikke jeg da si: "Men hvis du bruker Garnet til å kalle fram Eidolons og Steiner til å bruke Doomsday Sword, funker det fett, og Bahamut og Ark blir et unntak."

Siden Garnet har dårlige fysiske angrep, kan du jo like så greit bruke Eidolons. Dermed er de faktisk nyttige allikevel. Det samme gjelder dessuten Eiko. :)

Jeg skjønner imidlertid poenget ditt.
 
C

Crizpy

Gjest
#90
Opprinnelig skrevet av Fenrir+10.06.2004, 17.31-->
<!--QuoteBegin-Crizpy
@10.06.2004, 17.56
men hvis du har feks. Quistis til å summone og Squall til å ta lionheart, funker det fett, og Eden blir et untak.
Kan ikke jeg da si: "Men hvis du bruker Garnet til å kalle fram Eidolons og Steiner til å bruke Doomsday Sword, funker det fett, og Bahamut og Ark blir et unntak."

Siden Garnet har dårlige fysiske angrep, kan du jo like så greit bruke Eidolons. Dermed er de faktisk nyttige allikevel. Det samme gjelder dessuten Eiko. :)

Jeg skjønner imidlertid poenget ditt. [/b]
Ja, du har jo rett i det da..
Men Eidolons tar så lite i FFIX som GC, eller summons tar i andre spill, så jeg ser det faktisk unødvendig. Du må bruke de til å heale de andre alikevel :p :p
 
#91
GC? GF, kanskje?



Rebirth Flame eier faktisk! Phoenix og Carbuncle er to geniale Eidoloner! Da spesiel Phoenix, som i tillegg til å knerte fienden med Fire-magi, hjelper deg med kurerende magi. So in you face, mofo!
 
C

Crizpy

Gjest
#92
Må jeg minne om at FFVII sin phenix er mye bedre?
Konklusjonen min er at eidolons i FFIX suger.
 
#93
Selv om Final Fantasy IX har sine kjipe elementer, "klarer" du, Sisamez, likevel å skyve det unna og finne det lille positive ved det. Jeg skulle ønske du kunne prøvd det samme med de andre FF-spillene. :rulleøyne:
 
#95
Prek? :p

Selvfølgelig har det et unikt preg over seg! Men har ikke de andre FF-spillene det òg?

Link = tull
Link = seriøs


Redigert:

Merk at jeg ikke har noe imot at Sisamez har den evnen. Det er bare dumt at han som sagt ikke kan bruke den evnen når han spiller de andre Final Fantasy-spillene også.
 
#96
Opprinnelig skrevet av Fenrir@10.06.2004, 18.24
Selv om Final Fantasy IX har sine kjipe elementer, "klarer" du, Sisamez, likevel å skyve det unna og finne det lille positive ved det. Jeg skulle ønske du kunne prøvd det samme med de andre FF-spillene. :rulleøyne:
Og hva er negativt med Eidolonene, om jeg tør spørre? De er føkkings pingler i alle spillene (Unntatt GF som gjør spillet lett. Til nå, that is...) om man ikke gjør noe med dem, så hvorfor klage?

EDIT:
Preg, ja... Om du hinter til FFX-2 skal jeg forklare deg preget... Det preges av mengel på stemning.
Det er stemning i nesten alt i FFIX. Om ikke alt?
 
C

Crizpy

Gjest
#97
Uten GF hadde jo FFVIII vært faens umulig.
Men jeg utnytter junction systemet til det fulle (takket være abilities til GFene) så jeg bruker de faktisk aldri!
Jeg synes det er kjedelig og unødvendig når feks. Squall med Darkside tar 9999 helse, og har satt drain på staus attack, så han får 9999 helse av å slå.
Da ligger jeg på 9000 helse heletida (også takket være junction systemet)
Selfølgelig litt mindre i begynnelsen, men å bruke GF i summonsammenheng i FFVIII gjør jeg jææævlig sjeldent.

Edit: Skrivefeil.. har en stygg uvane til å skrive GC istedet for GF
 
#98
Opprinnelig skrevet av Sisamez+10.06.2004, 20.44-->
<!--QuoteBegin-Fenrir
@10.06.2004, 18.24
Selv om Final Fantasy IX har sine kjipe elementer, "klarer" du, Sisamez, likevel å skyve det unna og finne det lille positive ved det. Jeg skulle ønske du kunne prøvd det samme med de andre FF-spillene. :rulleøyne:
Og hva er negativt med Eidolonene, om jeg tør spørre? De er føkkings pingler i alle spillene (Unntatt GF som gjør spillet lett. Til nå, that is...) om man ikke gjør noe med dem, så hvorfor klage?[/b]
Det er ingenting negativt med Eidolonene. Og det var heller ikke akkurat det jeg siktet til.

Hvis et eller annet medlem i forumet forteller om en bakside med Final Fantasy IX, skal du alltid forsvare det negative -- eksempelvis trance-systemet. Hva med å forsvare baksidene til de andre spillene også? Kanskje du kan finne noe positivt med Northern Crater istedenfor å klage? Kanskje noe med Final Fantasy X-2 også? Eller er det umulig (for deg)?

... >_<
 
#99
Det er umulig for meg, siden jeg ikke har kunnskapen til det...

Jeg kan godt i at FFX-2 har sine lyspunkter, som grafikk, horete bekledning :p, "Final Fantasy". Men som en helhet er det ikke noe for meg.

Jeg vet ikke nok om krateret til å se noe positivt om det, men i går var jeg ekstra negativ fordi jeg kjedet livet av meg i tillegg til en enorm sult som ikke slukket ved å spise en baguette.

Kall meg gjerne fanatiker, for det er det jeg er.
 
C

Crizpy

Gjest
Opprinnelig skrevet av Fenrir@10.06.2004, 18.44
Prek? :p

Selvfølgelig har det et unikt preg over seg! Men har ikke de andre FF-spillene det òg?
Jo, de har det, men det er noe spessielt over FFIX.
Kan ikke sette fingeren på helt hva det er... trur det er den middeladerlige stemmingen (hvis det er et ord)
Men det er spessielt.