Final Fantasy IX [PS1]

HVor mange prosent vil du gi spillet?

  • 0% - 10%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 11% - 20%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 21% - 30%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 31% - 40%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 41% - 50%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 51% - 60%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 61% - 70%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 71% - 80%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 81% - 90%

    Stemmer: 0 0,0%
  • 91% - 100%

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#41
FFIX er et kongespill. Etter min mening bedre enn både FFVIII, FFX og FFX-2. Stemninger er helt topp, en throwback til de gamle spillene. Og hvem digger vel ikke Garnet??
 
#42
Opprinnelig skrevet av CloudGal@24.03.2004, 00.27
Jeg har hørt at det står på den edilion veggen at det egentlige navnet til Garnet er Sarha. Går det ann å lese det en plass på veggen, jeg har prøvd men har ikke funnet noe, noen som har ?
Jeg er meget sikker på at dette er riktig, bortsett fra at jeg tror det staves Sarah.
Jeg har aldri sett dette på eidolonveggen før, men dette er sannelig et spørsmål jeg virkelig MÅ grave etter! Har faktisk alltid lurt på hvor det står selv. Dette kan komme inn under FAQ'en i post 1. :)
Jeg kan love at dette spørsmålet VIL bli besvart idag


FFIX-guiden
http://www.sisamez.com/ffix/FFIX-guide.txt
Den er fryktelig langt fra ferdig. Har da hvertfall kommet et stykke, og dere vil sikkert slite litt med 1000 hopp på hoppetauet. Jeg har dessuten ingen laptop, så jeg kan ikke skrive noe når ikke pappa er hjemme uten å bruke laptopen sin. Skummelt.

Treige kamper
Jeg la kanskje ikke merke til det fordi dette var mitt første FF... Fenrir?!? Hva med deg? Du spilte FFIX først...
 
#43
Opprinnelig skrevet av soppe@23.03.2004, 20.48
Jeg har hørt at det står på den edilion veggen at det egentlige navnet til Garnet er Sarha. Går det ann å lese det en plass på veggen, jeg har prøvd men har ikke funnet noe, noen som har ?
Les i FAQ'en i første post. Jeg redigerte nylig inn svaret. ;)
 
#44
Jeg har selv testet akkurat dette, og etterpå kalte jeg henne Sarah ved hjelp av Namingway. Men nå har Sisa lagt ut info om hvordan å gjøre dette (tror jeg, jeg har ikke giddet å sjekke), så da er det bare for dere å prøve det også!
 
C

Crizpy

Gjest
#45
Digger alt på FFIX.
Verdenskartet, musikken, folka..(untak noen) og..ja. som sagt av han derre duden jeg ikke husker navent på, men kalte seg Dark_auron sa: Det er rett og slett koselig!!
Byene tar kaka..Gjenomført bra.
Sisamez: du er ikke fjortis, bare litt dum. For det er faktisk jævlig enkelt, og ekstremt genialt system.

top notch
 
#46
FFIX er på andreplass hos min ranking (etter ffvii såklart). bra historie, feete personer som er med og digger ability systemet der du lærer etter hvilket våpen/accesory du har på deg. kongespill! :thumbsup:
 
#47
FFIX er et konge spill, men hva er det som er så forbanna tøft med Vivi. Jeg har hørt noen si han er sjarmerende.????han ar jo ikke noe fjes....hmmm!! Har også problemer med å tegne ham....................stemte 91-100%
 
#48
Opprinnelig skrevet av Vampire_man@26.03.2004, 21.16
FFIX er et konge spill, men hva er det som er så forbanna tøft med Vivi. Jeg har hørt noen si han er sjarmerende.????han ar jo ikke noe fjes....hmmm!! Har også problemer med å tegne ham....................stemte 91-100%
Akkuratt det der med vivi er jeg enig med deg i, han er jo kul da men asså noen over driver det der med vivi.

xxXXXXXSPOILERXXXxxxxIKKE SE NED VIS DU IKKE HAR RUNDA FFIX.!







Vivi er jo 9 år, to år etter tror jeg det står på slutten å da har han fått seg en hel hau med unge, det er litt morsomt synes nå jeg. PS! Det begjynner å bli en stund siden jeg sist runda FFIX så det kan jo være jeg skreiv noe feil.
 
#49
Soppe: du vet tydeligvis ikke hva du snakker om her. Black Mager kan ikke få barn, de er produsert. De er nok bare "barna" hans, kan jeg tenke meg. Muligens indikerer det at Kuja overlevde.

Vivi har jo sjarmen selv om han ikke har utseendet til en liten unge. Personligheten har også mye å si. ;) Skjønner du ikke personligheten hans, mister du mye av spillet. Slik er det.
 
#50
Personligheten til vivi foradrer seg jo, i starten er han en redd liten magiker så utvikler han seg til å bli tøffer å hardere.
 

EagleJin

Bear Necessity
#51
Ja, Vivis personlighet forandrer seg, men ikke så drastisk som du sier, soppe. Gjennom hele spillet er han den samme lille magikeren, men nysgjerrigheten og viljen etter å vite driver han, og gir styrke til å møte utfordringene selv om han er liten. Det er dette som gjør Vivi til den beste (synes jeg) karakteren i spillet.

Om Kuja overlevde eller ikke vet man ikke. Zidane overlevde, så det kan godt hende at han fikk Kuja ut før døden inntraff. kanskje Kuja kom tilbake til Terra som en ny person,med et nytt syn på livet og ikke lenger opptatt av "urettferdigheten livet fører mot han".

Kanskje Vivi til og med har evnen til å bytte kjønn, slik som flere amfibier kan, og derfor har fått barn... Et annet spørsmål er hvor kommer Vivi fra? Er han en av de produserte svartmagipraktiserende? I så fall; stod Kuja forproduksjonen? Betyr det at også Vivi har røtter på Terra?

Who knows!? FF-verdenen er til for å spekulere i.
 
#52
Opprinnelig skrevet av sisamez@27.03.2004, 00.48
De er nok bare "barna" hans, kan jeg tenke meg. Muligens indikerer det at Kuja overlevde.

JA!

WOHOO!
LENGE LEVE KUJA!
Kuja er i bunnen en godhjertet person!
 
#53
Opprinnelig skrevet av Non Existant One+27.03.2004, 13.30-->
<!--QuoteBegin-sisamez
@27.03.2004, 00.48
De er nok bare "barna" hans, kan jeg tenke meg. Muligens indikerer det at Kuja overlevde.

JA!

WOHOO!
LENGE LEVE KUJA!
Kuja er i bunnen en godhjertet person! [/b]
Det er vel å overdrive litt, er det ikke...? Kuja var kool han, men syns personlig Garland hadde litt mer stil. Kuja var litt for vag, rent designmessig.
 
#57
esspam!

Hyulvinji = klok, btw
Vivi er/var ( :( ) vel "injisert" av en sjel fra Terra... tror jeg. Hvis jeg har skjønt det riktig. Han var også en tidlig versjon av Black Mage'ene. Han er produsert, indeed.
Om Kuja må være for at produksjonen skal fungere, vet jeg ikke, men det er en teori å tenke over.

Kuja kom kanskje tilbake som... dærndærndærn... Ipsen??

Det du sier om Vivi er ren poesi. Lagt merke til at Vivi snubler mindre og mindre, desto mer han lærer om sin eksistens? Det du sier, betyr også at du nesten ikke kan mislike Zidane, siden han var inspirasjonskilden til Vivi.
 
#58
FFIX var mitt første FF.

Hvis jeg sammenlinger det med FFVIII så er d litt barnseligt, men et bra spill.

Absolutt verdig til å bli kalt FinalFantasy...

Et litt off-topic spørsmål; vet dere noe om noen releas date til FFVII: Advent-Children?

SVAR SNAREST!!!!!!!!! :eek:
 
#60
FFIX er så utrolig søtt. Definitivt ett av mine yndlingsspill, selv om jeg ikke har spilt det så mye:) 91-100% Man MÅ bare like det!