Final Fantasy Quotes Quiz

EagleJin

Bear Necessity
Squall: "It's none of your..."
Quistis: "Business"

Korrekt, Hyulvinji. Squall og Quistis i Final Fantasy VIII. Det er forresten helt i starten av spillet, når Quistis kommer og besøker ham på sykestua.

EagleJin

Bear Necessity
Oh.. Glemte visst å skrive hvor i spillet det var. På vei fra sykestua, på vei til klasserommet for kort briefing om SeeD-eksamen. Det skjer noe lignende på "the vessel" til Dollet også, men her sier Squistus :)P) "whatever".

Okay.. neste:

"What you pursue will be yours, but you will loose something dear"

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
"I don't know if it's good or bad"

Ja, dette er Cait Sith første gang du møter han, og dette sier han tredje gang han prøver å spå deg.

Jauda:

Would you trust a man that murdered his own father?

C

Crizpy

Gjest
Ehh...Det har jeg faktisk hørt i en film og. men husker ikke hvem.
Men jeg regner med at det er Kuja som sier det.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Riktig at det er Seymour som omtales, men det er ikke Tidus som sier det.

C

Crizpy

Gjest
Da er det vel Seymore som sier det selv?
Faen jeg sugde på den her.

Edit: jeg går heller for auron

Final Fantasy X. Det er Maester Kinoc som spør Seymour om dette i Bevelle. Seymour vil forvisse seg om at Yuna dør i Via Purifico. Kinoc forlanger å bli med.

Jeg er altfor sikker på at svaret er riktig, så jeg lager et nytt et. Sorry, docta G.

«Allow me to perform my last duty to you. My last as your guardian.»

Hvem? Til hvem? Hvor?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Fanden, den der var lei. Jeg husker den så veldig godt, men klarer bare ikke å plassere den. Jeg vet egentlig at det er Lulu som sier det, men jeg er ikke helt sikker.

Kan det være at hun sier det til Father Zuke når han kommer ruslende i/på (ingen av dem passer egentlig) Calm Lands. Eller sier hun det til en den andre av de hun var guardian for, som jeg ikke husker hvem er.

Svaret ditt var selvfølgelig helt korrekt.

Hun sier det til åndemaneren hun tidligere var guardian for, ja, altså hun i Cavern of the Stolen Fayth. Å få vite navnet blir kanskje litt mye å be om, så nytt sitat!

Hun heter forresten Lady Ginnem. :bæ:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Lady Ginnem, ja. Selvfølgelig.

She said she was waiting for you in some underground laboratory! What a
pervert!.

Eiko, når Mikoto gar bedt henne fortelle Zidane at han skal møte henne. Eiko sier altså dette på Terra, til Zidane, i FFIX, på CD3.

IKKE JUKS NÅ, GAGGEN!

EagleJin

Bear Necessity
Ganske sikker på at det er Puck mot slutten av spillet (FFIX :p), når han krasjer med en av unga til Vivi...

nice animasjon, Sisa ;)

ny:
"You are to lazy(...)"
hmm.. virker litt for vanskelig kanskje?

En annen på omtrent samme stedet i spillet:
"Are you messing with the army?"

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Neida, jeg hadde tatt den uten den nederste. You are too lazy er svaret du får når du svarer "Who cares" på spørsmålet du nevner nederst. Vedkommende som sier det er en ihvertfall en Shinra-soldat, han som har kommandoen over gruppen Cloud joiner i Junon. Dette er rett etter at Rufus har tatt heisen opp til den øverste delen av Junon.

Så får vi se om noen klarer denne:

playing hard to get, eh?

Jeg tror det er Zidane som flørter med Garnet (/Dagger/Sarah, whaeva) på transportskipet som tar av ved Dali. Det er altså rett før Black Waltz nummer 3 ankommer.