Final Fantasy X

#22
bæææææ!

Her er jo folka n00bs!

Skal du pumpe Characters i level så burde du skaffe:

(*Partyet = De 3 folka du skal sloss med)
-Master\King Tonberry i monster arena (Calm Lands)
-Alle i partyet må ha armour med : Overdrive -> AP, Trippel AP, Auto Haste og (helst) Auto Pheonix!
-Alle i partyet ditt må ha overdrive mode "Comrade". (Overdrive Gauge fylles opp når en av de 2 andre tar skade)
-Alle i partyet må ha drept en del fiender. (Gå rundt å slakt små fiends o.l i en halvtime og du er sikra)
-Equip alle i partyet med et våpen som IKKE har break damage limit!

SÅ!

Når du har fått til alt på lista ovenfor så peller du deg inn på Monster Arena, betaler han kisen for å sloss mot Tonberry King!
begynner morroa:
Du lar de som har drept flest fiender slå tonberry en gang (attack), Tonberry countrer da det angripet med "lampa" si (husker ikke hva angrepet heter), hvis char. som angrep tonberry har drept mer enn 999 fiender så vil angrepet til Tonberry gjøre 99999 damage, da vil char. som angrep dø, og de to andre vil få SINNSYKT mye AP! (Husk du har jo : Overdrive mode: Comrade, Overdrive->AP, og Trippel AP!!!)
Når char. har mottatt 99999 damage (og dør) så vil en av de 2 andre automatisk kaste Pheonix Down på den døde, og han\hun vil komme tilbake til live. Så er det bare å la neste man hoppe på Tonberry....
Dette skal du gjenta helt til Tonberry står rett forran deg.
VIKTIG!
Når Tonberry står rett forran deg må du bytte ut 1-2 av Char. med en av de 4 andre.
OBS De 1-2 nye som kommer inn på banen bør ha våpen med "break damage limit" slik at tonberry dør på 2-3 slag.

Til dere som fatta hva jeg har forklart : Lykke til! :tommelopp:
Til dere som ikke fatta hva jeg har skrevet : Spill mer FFX!

PS:
Det skal nevnes at du ikke trenger:
-Auto Haste
-Auto Pheonix
-Trippel AP
Disse bare gjør det mye enklere.
Det essensielle er:
-Overdrive mode : Comrade
-Overdrive -> AP (på Armour)
-At Char. har drept mange fiender (slik at tonberry gjør 99999 damage)

Jeg har ikke spilt FFX i 200 timer for ingenting! :trollmann:
Hilsen Den nye FF kongen! :ler:
 
#23
Opprinnelig skrevet av LunaticPandora@04.01.2005, 00.08
Hvis du tenker på å oppgradere folk fortest ved å komme deg rundt på sphere griden, så er det enkelte steder som kan hjelpe deg mer enn andre (f.eks komme seg til steder på shere griden der det er mange frie "slots" hvor du kan putte inn spheres etter eget ønske). Altså steder hvor teleport spheres etc. er lettere å få tak i enn andre steder. Kunne godt nevnt noen steder for deg, men siden jeg ikke vet hvor langt du har kommet kan dette ødelegge noe av spillopplevelsen for deg. Egentlig så tror jeg du etter hvert vil finne ut at å oppgradere karakterene i FF X ikke er vanskelig, og egentlig ikke tar så lang tid som i mange andre RPG spill.
157922​
Fett FFVIII nick, det skal du ha.. Men å fly rundt på Sphere Grid'en og fylle opp tomme slots er det du skal gjøre helt til slutt..
Grunn:
Det er vanskelig å få tak i Spheres som fyller tomme Sphere slots "tidlig" i spillet.
Derfor er det mye lurere å bruke Power\mana\speed spheres til å aktivere de som allerede er der.
 
#24
Hmm...kommer helt anpå hva du mener med tidlig. Jeg mener at bl.a. Omega Dungeon er tidlig, siden det er et av de første side-questene jeg alltid tar. Der finner du spheres som forflytter deg rundt, og også spheres som fyller tomme plasser. Strenght, agility, magic etc. Men "tidlig" kan selvfølgelig tolkes på flere måter. BTW...Takk for positiv tilbake melding på nicket mitt :D .
 
#25
*innlegget inneholder spoilere*

ja, monster arenaen er nice.

men hvis du stinker å ikke gidder finne ut hvordan best å ta fiender i monster arenaen uten å feige ut med å bruke walkthroughs å lignende så er det ganske ålreit å finne en av de hemmelige koordinatene på mapet (bare å kjøre cursoren rundt omkring til du finner no, er veldig lett å finne). der er det en meget nice hule som jeg ikke husker navnet på hvor creaturene du dreper gir deg plenty med erfaring å er lette å banke... en av de omega våpnene er der. omega våpnene er piece of kake dem og forresten så det er jo letttjent erfaring... hvertfall en av dem er veldig enkel.

men iallefall. for å klare FFX har du ikke bruk for å sanke erfaring ettersom spillet er veldig lineært å har ikke den friheten som tidligere ff spill. man må presse seg gjennom en smal sti fra start til slutt omtrent som å spille en film som man ikke kan påvirke, man må følge strømmen innenfor den tunellen man har fått å bevege seg på. er i stor grad designet for å gå rett fra a til b til c osv. så man kan uten store problemer gå rett fra start til slutt. nemo problemo. så å drive å hamstre kills for å bli bedre er ikke vits hvis ditt eneste mål er å klare spillet.. i tidligere ff spill som var friere måtte man gjøre dette, men ikke i FFX.

men når det er sagt er det mye man kan gjøre utenom å følge storyen som å annskaffe seg flere aeons og de "beste" våpnene til karakterene. men det er egentlig bare bortkastet tid siden man får ikke noe igjen for å gjøre det annet enn masse stress med å springe rundt i en sammenklemt verden på de samme trange plassene som tidligere å lete etter ting soom man overhodet ikke har bruk for og som gir deg en større hodepine ved siste motstander enn nødvendig grunnet flere aeons...
 
#26
Opprinnelig skrevet av Scwepps@11.01.2005, 16.01
*innlegget inneholder spoilere*

ja, monster arenaen er nice.

men hvis du stinker å ikke gidder finne ut hvordan best å ta fiender i monster arenaen uten å feige ut med å bruke walkthroughs å lignende så er det ganske ålreit å finne en av de hemmelige koordinatene på mapet (bare å kjøre cursoren rundt omkring til du finner no, er veldig lett å finne). der er det en meget nice hule som jeg ikke husker navnet på hvor creaturene du dreper gir deg plenty med erfaring å er lette å banke... en av de omega våpnene er der. omega våpnene er piece of kake dem og forresten så det er jo letttjent erfaring... hvertfall en av dem er veldig enkel.

men iallefall. for å klare FFX har du ikke bruk for å sanke erfaring ettersom spillet er veldig lineært å har ikke den friheten som tidligere ff spill. man må presse seg gjennom en smal sti fra start til slutt omtrent som å spille en film som man ikke kan påvirke, man må følge strømmen innenfor den tunellen man har fått å bevege seg på. er i stor grad designet for å gå rett fra a til b til c osv. så man kan uten store problemer gå rett fra start til slutt. nemo problemo. så å drive å hamstre kills for å bli bedre er ikke vits hvis ditt eneste mål er å klare spillet.. i tidligere ff spill som var friere måtte man gjøre dette, men ikke i FFX.

men når det er sagt er det mye man kan gjøre utenom å følge storyen som å annskaffe seg flere aeons og de "beste" våpnene til karakterene. men det er egentlig bare bortkastet tid siden man får ikke noe igjen for å gjøre det annet enn masse stress med å springe rundt i en sammenklemt verden på de samme trange plassene som tidligere å lete etter ting soom man overhodet ikke har bruk for og som gir deg en større hodepine ved siste motstander enn nødvendig grunnet flere aeons...
161911​
*SPOILER*
Jeg er enig i det meste du sier, men jeg mener at det ikke er bortkasta tid å få de beste våpnene og å oppgradere karakterene. For det vil du trenge for å slå de verste fiendene.... Jeg snakker da i hovedsak om Nemesis og Penance. Men du trenger det jo for å ta de fleste dark aeons og original creatures i monster arena. Den eneste jeg har slått uten er dark ifrit og Tonberry King, tror jeg. Hvis du ikke har slått alle fiendene i spillet vil jeg påstå at du ikke har fått fullt utbytte av spillet. Men bare for å fullføre historien så er det sant som du sier; da vil du ikke trenge de beste våpnene og de beste statsene.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#28
Bra du sier fra, siden så mange lurer. :tommelopp:
 

EagleJin

Bear Necessity
#29
Han har jo rett :D

Om noen fremdeles skulle lure på hvordan bli kvitt status (confuse, paralyze, silence osv):
Les manualen! Om jeg ikke er helt på trynet står det en liste der over div. stats og hvordan bli kvitt dem.

(yay, et ekstra innlegg)
 
#30
Å kalle det en skam for FF serien blir og overdrive. FFX har på mange måter kuttet ut det jeg elsket i de gammle spillene, nemelig det at man kunne gjøre så sinsykt mye. Man kunne dra hvor man ville. Mens her må man følge en rett linje melleom store deler av spillet. Men alt i alt har det det jeg leter etter når jeg kjøper spill. En god historie med fine karakterer. Mye slik som jeg velger hvem filmer jeg skal se. FFX er rett og slett en fin film, med interaktive funksjoner. på en positiv måte. Chrystal Chronicles derimot....det er fy-fy.
 
#33
ffcc fy fy? Jeg går utifra at du har spilt crystal chronicles mye da eller? Det er ikke standard ff nei, men hvor står det at det må være det for å være bra? Visuelt er spillet nydelig, utrolig detaljert og fult av farger. Gameplayet er enkelt å sette seg inn i og hele mail systemet er morsomt. Det at du ikke lvler i den vanlige forstand gjør at du slipper den lvl grinden som raskt kan drepe et spill.... Historien utvikler seg etter hvert(ja er enig at den er litt tynn ibegynnelsen, men den kommer...) Og har du venner du kan spille med er dette et multiplayer (Action)RPG uten sidestykke.

innovativt og utrolig morro med flere spillere.... Anbefales til alle som liker spill ala gauntlett legends/BG dark alliance.....
 
#34
Problemet er mere det at det er ikke final fantasy, som titlen gir seg ut for å være. karakterene har jo ingen personlighet, og kampsystemt er bare rot. Dette med multiplayer er bare unødvendig og ikke morsomt i det hele tatt. fysj og fy! Nei takker meg til gamle dager, som FF IV og V.
 
L

Lenne224

Gjest
#35
jeg pumpa ikke mine characters egenlig. jeg runda spillet med høyest hp 6000(Auron) og noe ,og lavest(lulu) 1500 og noe. jeg brukte aeons. og jeg elsket ffx. for det var det første ff spillet jeg runda. men elsker 7 mer:)
 
#36
Meg og.. Derfor vil jeg alltid elske det :forelsket:
 
#37
Har faktisk ikke rundet dette spillet selv om jeg har spilt det mye.
ble lei av spillet på den svære grønne åpne plassen der de hadde tatt sin for mange år siden(husker ikke hva stedet heter siden det er en stund siden).

Kjedelig at det ikke er noe map i spillet så man kan dra tilbake til steder man har vært før. man er liksom nødt til å følge spillets gang hele tiden, ikke noe frihet.
 
#38
det kommer etter at du har drept G dama ;P lol
viss du fortsatt er på calmfields så møter du en boss ganske snart^^





*SPOILER* yunalesca^^