Final Fantasy XII-tråden

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg fikk spillet til bursdagen min rett før påske, men dro til danmark og fikk ikke begynt å spille før på onsdagen.

har spilt det i 24-25 timer nu og jeg må si at jeg elsker det hittil.
kampsystemet synes jeg er helt nydelig. Jeg synes at esper er chill. ja, jo. jeg må jo heale esperen, men jeg klarer lettere å drepe 5 av de oppgraderte varulvene som er rundt de svarte chokoboene med en esper enn med quickenings. dvs. jeg bruker ikke opp mp'en på alle karakterene på den måten.

historien er ganske mye smoothere enn tidligere. Vaan har irriterende stemme, men er egentlig med bare fordi han har lyst til det.
Balthier er han solo, og fran er chewbakka.
de som mener at det ikke er inspirert av star wars er på bærtur og plukker sopp.
 
SITAT(agradula @ 11.04.07, 10.25) 60391
Jeg fikk spillet til bursdagen min rett før påske, men dro til danmark og fikk ikke begynt å spille før på onsdagen.

har spilt det i 24-25 timer nu og jeg må si at jeg elsker det hittil.
kampsystemet synes jeg er helt nydelig. Jeg synes at esper er chill. ja, jo. jeg må jo heale esperen, men jeg klarer lettere å drepe 5 av de oppgraderte varulvene som er rundt de svarte chokoboene med en esper enn med quickenings. dvs. jeg bruker ikke opp mp'en på alle karakterene på den måten.

historien er ganske mye smoothere enn tidligere. Vaan har irriterende stemme, men er egentlig med bare fordi han har lyst til det.
Balthier er han solo, og fran er chewbakka.
de som mener at det ikke er inspirert av star wars er på bærtur og plukker sopp.
[/b]
jeg synes historien er en av de feteste i FF så langt, og jeg har spil det meste av ff. men favoritten er jo fortsatt VI/III. eneste som er litt skuffende eller veldig skuffende er musikken! ellers så digger jeg kampsystemet gambits fungerer veldig bra:) er sjukemeldt hele uka nå så da blir det mye spilling. eneste jeg ikke helt skjønner enda er quickenings ? noen som kan gi en liten forklaring på hvordan det fungerer ?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Quickenings er et merkelig system. Personen du ber bruke en quickening vil utføre et spesialangrep, og mens han/hun holder på med det, kan du la en av de andre lagmedlemmene (eller det samme) følge opp med sin egen quickening, ved å trykke på knappen som står foran navnet deres. Trykk R2 for å shuffle hvis det ikke er noen knapper å trykke på. Hvis du får opp Mist Charge fyller den en quickening-slot.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg skjønner ikke hva problemet folk har med quickenings. Det eneste var første gangen jeg tok en quickening. da gikk det til helvete. men nå har jeg gjennomsnittlig 5-6hits. har jeg flaks (suger litt på r2'ingen, fordi jeg klarer å trykke litt for fort), så får jeg 9-10 hits.
 
tok netopp en sidequest i nam yensa sandsea og hjalp en moogle fikk en slags blomst. noen som vet hva denne er til ??
og en ting til zertinan caverns, er det no stæsj der som er verdt ¨å få med seg der? er lvl 19 kanskje jeg skulle venta til jeg var litt høyere lvl?
EDIT: fant ut hva blomsten var til;)
 
Såvidt jeg har sett, er Zertinian Caverns bare en tilknytning av de forskjellige kontinentene. Jeg har klart å utforske littegranne foreløpig (er lvl. 35), så min erfaring er dog ikke helt fullstendig.
 
forresten er det noen som har klart å ta demon wall i Hall of the Destroyer? den med 22000 og no i hp?
er lvl 20 og bør kunne klare å ta den bare jeg får til det jævla Quickening faenskapet!
 
Jepp. Enkel sak med quickenings. Kan lønne seg å ha quickening med minst 4 folk slik at du kan bytte ut en av dem og deretter starte en ny quickeningskombo. Når du har greid veggen får du tilgang til to dører som fører til et hemmelig område innenfor tempelet, hvor det er en viss sjanse for at Demonsbane dropper. Og ja, det er verdt å reloade og ta demon wall på nytt for å få tak i sverdet.
 
SITAT(monty @ 11.04.07, 23.11) 60478
Jepp. Enkel sak med quickenings. Kan lønne seg å ha quickening med minst 4 folk slik at du kan bytte ut en av dem og deretter starte en ny quickeningskombo. Når du har greid veggen får du tilgang til to dører som fører til et hemmelig område innenfor tempelet, hvor det er en viss sjanse for at Demonsbane dropper. Og ja, det er verdt å reloade og ta demon wall på nytt for å få tak i sverdet.
[/b]
det må være no jeg har misforstått med quickenings, jeg får ikke mere enn 4 hits og gjør bare rundt 3000hp i damage. hvordan gjølr jeg egentlig det her ? og hva brukes R2 knappen til? mulig jeg som er retard her men jeg trenger en forklaring på hvordan jeg lager lange chains...
er det sånn at hvis det ikke er noen quickening options igjen så skal du shuffle for så å få sjansen til å gjøre flere ?
 
har klart å få til rundt 7000hp i skade med quickenings og fått hpèn på bossen ned til 25% ca. skal prøve å kaste berserk på hele gjengen å se om jeg får den ned da. er dete mulig å bytte ut characters under kampen `?
 
Kan være frustrerende til tider ja, men med litt flaks er det jævlig effektivt. Pass på at du ikke trykker inn R2 som en galing, da det er fort gjort å shuffle forbi mist-charges. Forøvrig, om du har to quickenings på en eller flere av folkene dine ville jeg ikke ha brukt opp to mist-charges på en quickening, og heller satset på å få til cataclysm som krever en chain med 7 nivå 1 quickenings. Ellers må du passe på at du alltid benytter deg av mist-charge i stedet for å aktivere det neste angrepet med en gang.
 
SITAT(monty @ 12.04.07, 15.27) 60608
Kan være frustrerende til tider ja, men med litt flaks er det jævlig effektivt. Pass på at du ikke trykker inn R2 som en galing, da det er fort gjort å shuffle forbi mist-charges. Forøvrig, om du har to quickenings på en eller flere av folkene dine ville jeg ikke ha brukt opp to mist-charges på en quickening, og heller satset på å få til cataclysm som krever en chain med 7 nivå 1 quickenings. Ellers må du passe på at du alltid benytter deg av mist-charge i stedet for å aktivere det neste angrepet med en gang.
[/b]
det som er frustrerende er at alt går så fort så jeg får ikke med meg når det kommer mist charge. og er mist charge på en spesiell knapp?? og det er som du sier man må ha litt flaks. må hvertfall opp på over 7 chains for å få nok damage til å ta den jævla wallen. er det mulig å skippe den kampen og dra tilbake når jeg er høyere level for å ta den?? har fått den ned til rundt 10-20% av hp`en
er forøvrig lvl 21 med vaan, basch, og fran. har lvl 1 quickenings på alle 3. Klarer bare ikke gå videre i spillet uten å ta den wallen plager meg skikkelig lol
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Mist Charge kommer opp tilfeldig, akkurat som de andre chainene. Og du bør strengt tatt ha mer enn lv 1-quickenings på folka dine for at Quickenings skal være veldig hjelpsomme.

Jeg prøvde aldri å gå tilbake for å ta Demon Wall selv, jeg bare rømte. Ingen skam i det. :)
 
pff. Lvl 1 quickenings/1 mist charge duger i massevis. Men om du kun har det på bare 3 av folka dine kan det være litt verre. Som et siste forsøk kan du ta ut en av de har quickening og bytt han ut med en av de som ikke har det. Utføre quickeningkomboen, bytt ut han som ikke har quickening med han som har, og bruk han til å starte opp en ny chain. Mist-charge er samme knappen du bruker for å aktivere quickeningene.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Herregud, zaijin, les manualen eller sjekk tutorialene i spillet iblandt.

Du bytter figurer på samme måte som du vanligvis gjør det. Eneste er at du ikke kan bytte ut noen som er en target (navnet deres er rødt).
 
demon wall R.I.P :)
tok den ned lett som faen. Lærte meg quickenings med alle 6 karakterene og skrudde opp battle speed helt opp, det resulterte i at jeg fikk inn flere hits mens wallen fortsatt bevegde seg i samme tempo. kjørte på med 2 quickenings og kasta berserk på alle. Har også fått inn mer enn 10 hits på quickenings!