Final Fantasy XII

ville bare si at jeg gleder meg noe jævlig til FFXII :ler: , forresten, vet dere når spillet kommer ut i amerika evt. i norge? det er vel ikke online-spill slik som det er i FFXI? håper jeg kan få svar på det :ehm...:
 
Det er ikke et MMORPG som FFXI, nei. Angående release tror jeg ingen ting er satt enda. Det jeg har hørt er at spillet skal slippes i Japan våren 2006, så da må man kanskje regne med å måtte vente til høsten 2006 på en amerikansk utgave. Er vi heldige har vi spillet i Europa før jul 2006. Lokalisering av FF-spill pleier alltid å ta lang tid, dessverre. :(
 
ok såpass :( det er jo såååå lenge til >_< klarer ikke å vente så lenge på et slik spill, jeg mener, FF-seriene er jo de kuleste og beste spillene jeg har spilt noen gang. men jeg må desverre vente :confused: Takk for svaret :svette:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hm. Fra Penny Arcades rant-seksjon, 18. november:

Opprinnelig skrevet av Tycho
Final Fantasy XII is an insult to a once proud franchise and to the people who have made it so. I think that gets it across.

With the extended delays of the title, I had imagined that the rough trade they received at the hands of almost every person who saw it had sunk in and they had begun to realize the intense shame they'd bring upon themselves by continuing in this direction. That's not what happened. They're Final Goddamn Fantasy, they don't have to worry about larger industry trends toward approachability and away from turn or phase based combat. They create trends, like a massive stellar body distorts local space.

This isn't just slavish devotion to tradition - the fact of the matter is that the system they had works better. It's more explicit regarding game events, and the player has greater control. You don't have to take my word for it - Dragon Quest VIII is awesome, and includes the same demo I played. There are two combat modes, the "Wait" mode being slightly less bad but not what you might call "good." Give it a whirl, the whole thing is trash. If for some reason you do enjoy it - and I've certainly done my best here to lower expectations - then rejoice. You must be the person they're trying to appeal to.
Vet ikke helt hva jeg skal si om dette.
 
Tja, det er en del overdrivelser ute å går. FFXII demoen er så potent som den kan være i den spinkle form den er i. Du får så og si ingen dialoger, det hele er satt opp som to korte levels som består av 99,9% slossing og 0,1% åpning av kister/dører/krukker.

Selve slossesystemet er ganske identisk FFXI sitt, men du har istedet kontrollen over flere personer. I tillegg går det mer flytende og selve angrepet går mye raskere enn FFXI, hvor det tok nesten to sekunder å ta frem/legge vekk våpenet. Her er det så og si ingen merkbar overgang.

For min del virker det helt greit gameplay-messig, men det er nok historien og/eller musikken/atmosfæren som gjør at FFXII står eller faller. Dette virker det som vi ikke vil få vite før den japanske eller amerikanske fullversjonen er ute.

Forøvrig er Dragon Quest VIII et genialt spill. Verdenskart i full størrelse? Ja takk! Regner med at det vil bli noe lignende på FFXII.
 
Uff, jeg gleder meg til å prøve den demoen. Har den hjemme, men jeg venter forsatt på Swap Magic.

Jeg har alltid vært negativ til FFXII, er spent på å se om demoen klarer å få meg til å forandre mening.

Men det jeg gleder meg aller mest til er Dragon Quest VIII ^_^
 
Uff, jeg gleder meg til å prøve den demoen. Har den hjemme, men jeg venter forsatt på Swap Magic.

Jeg har alltid vært negativ til FFXII, er spent på å se om demoen klarer å få meg til å forandre mening.

Men det jeg gleder meg aller mest til er Dragon Quest VIII ^_^
[/b]

Mye negativt ute å går om FFXII. Gleder meg uansett veldig mye.

Demo? Hvor har du fått tak i det?
Og kommer Dragon Quest VIII til Europa?
 

Kilik

Lokal moderator
Demoen følger med DQVIII i USA. Spillet er foreløpig ikke annonsert for Europa så vidt jeg vet...

Square har forøvrig lansert en ny brus sammen med et japansk bryggeri, og selvsagt er navnet Final Fantasy Potion.
 
Tenkte jeg skulle si at det er released to nye karakterer til spillet nå.

With Larsa and Vayne, two new characters have also been revealed. The 27-year old Vayne Carudas Solidor is the son of Gramis, the 11th emperor of Arcadia and heir to the throne. While Gramis has four children among whom Vayne is only the third, his two elder brothers died in battle. Their deaths however are said to have happened in connection with the cover up of a conspiracy. Larsa is the 12-year old fourth son of Gramis and Vayne's younger brother. He is second in line to succeed Gramis as emperor and tries hard to gain the respect of his father and older brother.

www.rpgfan.com

Bilder av dem er på den offesielle sida.

Synes faktisk det var et tøft design på dem begge. Selvom Vayne minna meg svært mye om Laguna fra FFVIII. Uansett, løp å se =)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg får vel komme med mine to cents og bidra litt med inntrykket jeg satt igjen med av Vaan etter demoen.
For det første: Vaan er ikke en luftpirat, han er en wannabe-luftpirat. Det eneste du hører ham si i introen er "Woooow!!! Er du en EKTE LUFTPIRAT?!?!? Får jeg bli med deg, vææærsåsnill??!?" med griseirriterende drittunge-stemme.
Tidus' irriterende egenskaper opphøyd i femte er hva jeg fikk ut av dette. :(

Kampsystemet var... annerledes, i det minste. Det fungerte nøyaktig som i de forrige, bortsett fra at det ikke er noen egen kampskjerm, det er mye mer krøkkete å velge hvem du skal angripe og man kan virre rundt mens man venter på at karakterene skal få nok tid på seg til å slå med et jævla sverd, eller noe. Kan det være ekstremt muskelsvinn som fører til at Ivalices innbyggere må ha femten sekunder på seg før de orker å svinge et sverd? Kanskje vi får svaret i løpet av tre timer med cutscenes? Følg for all del med!
Ellers er jeg dritskuffet over at all sjarmen som var i FFTA-Ivalice er blitt sugd ut. Nu Mou-ene ser ut som triste Gollumer med elefantører istedenfor Tussi, for eksempel. Noe som er temmelig pung, for det at spillet foregår i Ivalice var nesten det eneste som fristet meg ved FFXII. Usj.
 
Jeg får vel komme med mine to cents og bidra litt med inntrykket jeg satt igjen med av Vaan etter demoen.
For det første: Vaan er ikke en luftpirat, han er en wannabe-luftpirat.
[/b]
Det er ingen som har sagt noe annet. Han er en person som drømmer om å bli luftpirat - det er beskrivelsen han alltid har hatt. Basch er luftpiraten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg vet. Det var en kommentar som uttrykte min misnøye over å måtte spille som en masete guttevalp istedenfor en kul veteran som kan sine ting.
Dog er vel dette antitetisk til Squenix' historiemal (ung, uerfaren helt redder verden og får seg dame mens han lærer noe viktig om sitt opphav underveis), så jeg burde vel sett det komme. :(
 
Jeg vet. Det var en kommentar som uttrykte min misnøye over å måtte spille som en masete guttevalp istedenfor en kul veteran som kan sine ting.
Dog er vel dette antitetisk til Squenix' historiemal (ung, uerfaren helt redder verden og får seg dame mens han lærer noe viktig om sitt opphav underveis), så jeg burde vel sett det komme. :(
[/b]
Hei, det er sånn vi liker det okey!?
 
Utifra demoen fikk jeg inntrykk av at det ikke var en spesiell hovedperson. Mer som med Final Fantasy VI, hvor det var nesten like mye fokus på alle karakterene. Spesielt med tanke på at du ikke trenger å ha Vaan som leder engang.
 
Gleder meg sinnsykt! nytt kamp system og greier!

Er det sant at spillet er fordelt på to dvd-cder?

:blunk: ganske langt spill da isåfall.

EDIT: Faen ta deg Yetipants. Mista lysten til å kjøpe det. :(

:)
 
Gleder meg sinnsykt! nytt kamp system og greier!

Er det sant at spillet er fordelt på to dvd-cder?

:blunk: ganske langt spill da isåfall.

EDIT: Faen ta deg Yetipants. Mista lysten til å kjøpe det. :(

:)
[/b]

.....dvd-cder?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tusen takk, Yetipants. Nå slipper jeg å bruke penger på dette.[/b]
Ingen hårsmak. :)
 
Nha. Jeg skal kjøpe det uannsett. Har nesten alle spillene i samlinga så jeg blir nesten nødt til å kjøpe det uannsett hvor bra det er :D, mangler bare 5'ern og 4'ern.