Final Fantasy XII

For meg virker det som om Final Fantasy serien går mot sine siste dager. Square Enix klarte overgangen fra PSone til PS2 svært dårlig med de to middemådige spillene Final Fantasy X og X - 2 og utifra tilbakemeldingene her så høres det ut som om FF12 kommer til å bli enda et FF spill med en irriterende, skaphomofil hovedperson...

Faen :confused:
 
Nå er det ikke alle som har samme mening som deg om FFX da. Faktisk ganske mange som liker det spillet.

Det er vanligvis bare folk som ikke liker forandring som klager på FFX (stemmer, ikke noe verdenskart osv.)
 
"Never change a winning team" ^^

Hvis du ikke er en fjortiss av dimensjoner så må du gå med på at FFX ikke engang rekker FFVII til anklene? Eller har du ikke spillt noen andre FF spill enn de to på PS2? :ehm...:
 
"Never change a winning team" ^^

Hvis du ikke er en fjortiss av dimensjoner så må du gå med på at FFX ikke engang rekker FFVII til anklene? Eller har du ikke spillt noen andre FF spill enn de to på PS2? :ehm...:
[/b]

Men du virkelig at alle spill som ikke overgår FFVII er dårlig? Å utrykke at man er en "fjortiss av dimensjoner" som argument om at FFX er dårlig sier bare hvor uargumenterende og dominerende du er - Det faktumet at man må -være noe- for å like FFX. Jeg synes du skal faen meg begrunne hvorfor du sier noe så idiotisk. Det er greit at du ikke liker FFX, det respekterer jeg. Men å kalle de som synes FFX er bra sier bare hvor voksen du er i hue.

Jeg sier verken at FFVII er dårlig eller at FFX er bra, men jeg blir så provosert av folk som oppfører seg som du gjør nå.
 
Han sier da ikke at FFX er dårlig, bare at det er dårligere enn FFVII. Ellers er jeg ganske enig med deg - det er teit å sette en hel fanbase i bås.

Jeg syns faktisk at FFX er bedre enn FFVII, men det har noe med at jeg ikke liker kampsystemet i FFVII. Jeg kunne tåle det før, og det var nok til at jeg rundet det for mange år siden, men jeg orker ikke å spille det nå lengre. FFX derimot, har temmelig genialt kampsystem, til å være random encounters ...

Det er med andre ord bedre gameplay i FFX, og det er jo det som er det viktigste når man skal vurdere et spill.

Stemmeskuespillerne er forresten horrible til tider, men det er allikevel bedre enn ingenting.
 
Nå er det ikke alle som har samme mening som deg om FFX da. Faktisk ganske mange som liker det spillet.

Det er vanligvis bare folk som ikke liker forandring som klager på FFX (stemmer, ikke noe verdenskart osv.)
[/b]

Vis du ser litt nøyere etter kan du se at han starter posten med, "For meg virker det som..."

Det der med at vanligvis folk ikke liker FFX på grunn av forandringer: Det går vel faktisk ikke ann å ikke like forandringer. Enten liker man selve forandringen, eller så gjør man ikke.
 
Jeg synes FFX var et kongespill. Jeg elsket det spillet. Med unntak av latterscena til Tidus og Yuna. Jeg skjønner heller ikke hva som er så galt med Tidus. Personligheten hans passer til innholdet i spillet. So there...
 
Det er vanligvis bare folk som ikke liker forandring som klager på FFX (stemmer, ikke noe verdenskart osv.)
[/b]
Jeg kan forstå at folk klager på stemmeskuespillet - det er jo rævva, men kartet klarer jeg ikke å forstå at noen vil savne. Det har jo bare vært et irritasjonsmoment tidligere: løp fra A til B, på den lange og kjedelige ruten treffer man på masse irriterende monstre. «Men vent! Vi har jo mindre valgfrihet når de tar fra oss verdenskartet!» Pisspreik! Man følger en rød, feit og jævlig tydelig tråd uansett. Eneste jeg husker er at i sjuern er det en by man ikke trenger å dra til, noe som bare er teit siden man da kanskje går glipp av et potensielt kult sted.

Verdenskartet er jo ikke gøy! Er det virkelig noen som kan, med hånden på hjertet, si at det er gøy å sløse bort minutter på å løpe til neste by? Det skjer jo ingenting historiemessig ...
 
Ja, jeg liker faktisk og bare løpe rundt på world mapet og sloss mot mobs. :blunk:

Når det gjelder FFX så syns jeg ikke det er et dårlig spill. Nei, jeg syns det er en god 4 på terningen, men når de forrige spillene i serien er klare 6,ere må man jo bli litt skuffet. Det er min mening. Ser at det er mange her som nevner at grunnen til at så mange ikke likte FFX var at de ikke liker forandringer. Det er godt mulig, men jeg er veldig glad i forandringer så lenge de er gode. Jeg satte ikke så stor pris på de nye funksjonene i FFX og jeg satte enda mindre pris på Tidus. Jeg både håper og tror at FFXII kommer til å bli bedre enn FFX og nå som jeg har lest en del og sett noen filmer på internett kan jeg si at jeg virkelig gleder meg til høsten. Det er da det kommer er det ikke?

Over og ut ..
 
"Never change a winning team" ^^

Hvis du ikke er en fjortiss av dimensjoner så må du gå med på at FFX ikke engang rekker FFVII til anklene? Eller har du ikke spillt noen andre FF spill enn de to på PS2? :ehm...:
[/b]
Selvfølgelig. Jeg må jo naturlivis være verdens største fjortis siden jeg liker spill som er mindre enn 5 år gamle, ikke sant? Man er jo ikke old-school og kul sånn som deg hvis man liker nye spill. Uff, dumme meg. :svette:

Og for å svare på det andre spørsmålet ditt, så har jeg spilt alle FF spillene fra I til X-2. Det eneste jeg ikke har fullført av dem er V.
 
Okey...okey

FFX var bra, dere kan ikke si imot. Det var kanskje ikke like bra som FFVII. Men FFX er et veldig bra spill.
De som mener at FF var bedre før sier det bare for de er så knyttet til de gamle spillene. Eks: hardcore Metallica fans vil alltid synes at de gamle skivene er bedre. Bare fordi de kom først.
FFVIII var skikkelig kjedelig spør du meg.

Men en ting som er sikkert, er at FFX-2 ikke var helt 10 av 10. Men det var gøy å spille det. :ler:

Så, FFXII blir nok driiit fett...... alle FF spillene er egentlig fete.
 
Jeg kan forstå at folk klager på stemmeskuespillet - det er jo rævva, men kartet klarer jeg ikke å forstå at noen vil savne. Det har jo bare vært et irritasjonsmoment tidligere: løp fra A til B, på den lange og kjedelige ruten treffer man på masse irriterende monstre. «Men vent! Vi har jo mindre valgfrihet når de tar fra oss verdenskartet!» Pisspreik! Man følger en rød, feit og jævlig tydelig tråd uansett. Eneste jeg husker er at i sjuern er det en by man ikke trenger å dra til, noe som bare er teit siden man da kanskje går glipp av et potensielt kult sted.

Verdenskartet er jo ikke gøy! Er det virkelig noen som kan, med hånden på hjertet, si at det er gøy å sløse bort minutter på å løpe til neste by? Det skjer jo ingenting historiemessig ...
[/b]
Det finnes en bråte hemmeligheter på verdenskartene som for eksempel byer, hemmelige steder med mange fete ting og i en del av de eldre spillene får man også hemmelige karakterer. Man får også grave dypere ned i historien på noen av stedene. Selvfølgelig noe av dette finnes i Final Fantasy X, men å bare trykke vilt på et "verdenskart" for å finne hemmeligheter, er ikke helt det samme som å løpe rundt på et stort, stort verdenskart og leite selv. Du får nemlig skattejakt-følesen i de eldre titlene, det får man ikke i FFX. Og det er nettop det som mange savner.
 
Selvfølgelig. Jeg må jo naturlivis være verdens største fjortis siden jeg liker spill som er mindre enn 5 år gamle, ikke sant? Man er jo ikke old-school og kul sånn som deg hvis man liker nye spill. Uff, dumme meg. :svette:

Og for å svare på det andre spørsmålet ditt, så har jeg spilt alle FF spillene fra I til X-2. Det eneste jeg ikke har fullført av dem er V.
[/b]
Hehe, når jeg ser på det jeg skrev litt lenger opp på siden her så innser jeg hvor dum jeg må ha virket. Jeg er faktisk ikke så old school, men jeg setter mer pris på FF til PSone en til PS2.

Bra at du har spillt alle! =D
 
<div class='quotemain'>
Jeg kan forstå at folk klager på stemmeskuespillet - det er jo rævva, men kartet klarer jeg ikke å forstå at noen vil savne. Det har jo bare vært et irritasjonsmoment tidligere: løp fra A til B, på den lange og kjedelige ruten treffer man på masse irriterende monstre. «Men vent! Vi har jo mindre valgfrihet når de tar fra oss verdenskartet!» Pisspreik! Man følger en rød, feit og jævlig tydelig tråd uansett. Eneste jeg husker er at i sjuern er det en by man ikke trenger å dra til, noe som bare er teit siden man da kanskje går glipp av et potensielt kult sted.

Verdenskartet er jo ikke gøy! Er det virkelig noen som kan, med hånden på hjertet, si at det er gøy å sløse bort minutter på å løpe til neste by? Det skjer jo ingenting historiemessig ...
[/b]
Det finnes en bråte hemmeligheter på verdenskartene som for eksempel byer, hemmelige steder med mange fete ting og i en del av de eldre spillene får man også hemmelige karakterer. Man får også grave dypere ned i historien på noen av stedene. Selvfølgelig noe av dette finnes i Final Fantasy X, men å bare trykke vilt på et "verdenskart" for å finne hemmeligheter, er ikke helt det samme som å løpe rundt på et stort, stort verdenskart og leite selv. Du får nemlig skattejakt-følesen i de eldre titlene, det får man ikke i FFX. Og det er nettop det som mange savner.
[/b][/quote]

Ringe Ding Ding Bingo! Akkurat det der hadde jeg tenkt å skrive. Adventurefølelsen går opp med en million prosent så fort man kan løpe rundt på verdenskartet. Ta f.eks FF IX som utnyttet kartet på en genial måte med Chocobo skattejakt greiene.

Ååh nå vil jeg spille FFIX.
 
<div class='quotemain'>
Jeg kan forstå at folk klager på stemmeskuespillet - det er jo rævva, men kartet klarer jeg ikke å forstå at noen vil savne. Det har jo bare vært et irritasjonsmoment tidligere: løp fra A til B, på den lange og kjedelige ruten treffer man på masse irriterende monstre. «Men vent! Vi har jo mindre valgfrihet når de tar fra oss verdenskartet!» Pisspreik! Man følger en rød, feit og jævlig tydelig tråd uansett. Eneste jeg husker er at i sjuern er det en by man ikke trenger å dra til, noe som bare er teit siden man da kanskje går glipp av et potensielt kult sted.

Verdenskartet er jo ikke gøy! Er det virkelig noen som kan, med hånden på hjertet, si at det er gøy å sløse bort minutter på å løpe til neste by? Det skjer jo ingenting historiemessig ...
[/b]
Det finnes en bråte hemmeligheter på verdenskartene som for eksempel byer, hemmelige steder med mange fete ting og i en del av de eldre spillene får man også hemmelige karakterer. Man får også grave dypere ned i historien på noen av stedene. Selvfølgelig noe av dette finnes i Final Fantasy X, men å bare trykke vilt på et "verdenskart" for å finne hemmeligheter, er ikke helt det samme som å løpe rundt på et stort, stort verdenskart og leite selv. Du får nemlig skattejakt-følesen i de eldre titlene, det får man ikke i FFX. Og det er nettop det som mange savner.
[/b][/quote]
Nå ... nå kom jeg akkurat på chocobo-skattejaktgreiene, noe som faktisk var ganske tøft, tøft nok til at jeg gadd å samle alle skattene. Det hadde jeg helt glemt. :flau:

Men fortsatt, jeg syns ikke det er så kult når dødskule steder som gjerne går dypere inn i historien, er hemmelige/skjulte. Hva om jeg går glipp av akkurat det? Dessuten er det kjedelig å løpe/fly/ri/kjøre fra A til B på verdenskartet. Hadde vært greit om det var et verdenskart, men at det kun ble brukt til mini-games o.l., syns jeg.
 
De stedene som forteller litt mer om historien, går ikke inn på noe viktig. Det er stort sett bare smådetaljer, som for eksempel litt mer om historien til karakterer, stedene, verdenen etc.

Men jeg er engi med deg i at det kan være kjedelig å løpe/fly/ri/kjøre fra A til B på verdenskartet. Kremeksemplet er jo når man må finne det hvite SeeD-skipet i FFVIII, som jeg brukte over en time på. Det var bedritent til de grader. Men personlig, hvis det skulle blir for mye randomkamper og gåing på en gang, løser jeg randomkamper med å holde inne X-knappen, slik at de angriper, mens jeg bare gjør på noe annet i mellomtiden som for eksempel se på TV, lese litt på Internett, MSN etc. Så noe stort negativt problem er det ikke for min del. Men på en annen side er jeg en av de som liker FFX. Jeg er ikke så vanvittig storbegeistret for verdenskartet, så utkutting av det til fordel for flere vanskelige bosskamper var helt greit.

Konklusjonen er at jeg egentlig er ganske likegyldig i spørsmålet om verdenskart er positivt eller negativt. Begge har sine fordeler/ulemper, men jeg tror litt av grunnen til at jeg er mer åpen for utkutting av verdenskart nå en før, er at nå har jeg så mange spill å spille, siden økonomien min aldri har vært bedre, og dermed er jeg ikke interessert i å bruke tid på å finne alle mulige hemmeligheter med ett bestemt spill. Da vil jeg heller gjøre det raskest mulig, slik at jeg også får spilt flere gode spill. Men på en annen side elsket jeg å utforske verdenskartet i FFVII da jeg var mindre. Jeg husker selv da jeg klarte å skaffe meg Golden Chocobo slik at jeg endelig kunne sjekke hva som var på øyen oppe i høyre hjørnet. Men grunnen for at jeg tok meg tid til alt dette, var at jeg ikke hadde så mange andre spillalternativer...
 
Dette med verdenskart - jeg tror nok vi kommer til å få verdenskart i flere og flere slike spill heretter. Eneste forskjellen vil være at verdenskartet vil være i full størrelse, slik som på Dragon Quest VIII eller ikke minst Final Fantasy XI og WoW. Dette er jo verdenskart i og for seg, bare at bygningene ikke er krympet til miniatyr.
 
Dette med verdenskart - jeg tror nok vi kommer til å få verdenskart i flere og flere slike spill heretter. Eneste forskjellen vil være at verdenskartet vil være i full størrelse, slik som på Dragon Quest VIII eller ikke minst Final Fantasy XI og WoW. Dette er jo verdenskart i og for seg, bare at bygningene ikke er krympet til miniatyr.
[/b]
Den metoden der er ikke så dum syns jeg, tror faktisk jeg ville likt den veldig godt :)
 
Noen som har sett denne traileren med Kiss Me Goodbye som bakgrunnslåt? Vakker låt, minner meg om en blanding av Memories of Life fra FFIX og Eyes On Me fra FFVIII.

Beste traileren til nå, synes jeg. Får inntrykk av at det er mye følelser i dette spillet, noe som gjorde FFVII og FFIX så bra.

Final Fantasy XII Kiss Me Goodbye Trailer