Final Fantasy XII

#81
Jeg fant to filmklipp som viser litt av kampsystemet i Final Fantasy XII, og nå har jeg klart å laste den opp. Vi bør gi en hjertlig takk til Vagrant Zero fra Gamespot-forumet.

Kampsystem (1) *
Kampsystem (2)
*


* Jeg anbefaler å skru ned lyden til et lavt nivå når dere spiller filmklippet. Lydkvaliteten er særdeles dårlig.
 
#82
ikke ta sorgene på forskudd da. jeg er sikker på at de har tatt dette valget med omhu. Tror ikke square finner på noe fanteri som fansen absolutt ikke liker.
 
C

Crizpy

Gjest
#84
Opprinnelig skrevet av Ravi@15.05.2004, 01.30
ikke ta sorgene på forskudd da. jeg er sikker på at de har tatt dette valget med omhu. Tror ikke square finner på noe fanteri som fansen absolutt ikke liker.
Må jeg minne deg på FFX-2?
:(
 
#86
Det er helt tydelig at Square Enix har utviklet et spill med rykende ferske elementer og funksjoner, og etter å ha sett klippet som Kilik la ut, innser jeg hvor mye jeg gleder meg til å få prøvd dette spillet selv. Jeg sier meg helt enig med Lurtz angående miljøet og karakterene, spesielt ansiktstrekkene som skaper en litt mer alvorlig og dyster stemning. Og selv om kameradreining kanskje ikke er det viktigste, kan det likevel være litt herlig å nyte utsikten og omgivelsene en gang iblant. Men nå skal jeg for all del ikke glemme kampsystemet, som hittil ser ut til å være glimrende. Allikevel lurer jeg på hvem denne Rake er. Det virket jo nesten som om han er hovedpersonen. Kanskje vi får oppleve et spill med opptil flere hovedkarakterer (à la Final Fantasy VI)?

Akk og ve! Nå kjenner jeg hvor dumt det er at Final Fantasy XII er blitt utsatt ...


Rake? Hvor har du det fra? Han karen i de 3 små kampsystem klippene, sant? Og hvor har du fått vite at det kanskje er enda en hovedperson? Vet du om noen bilder? Sorry alle spørsmålene, men er litt lost innen FFXII akkurat nå...


Selv synes jeg FFXII ser kjempespennende ut. Hadde et litt dårlig blikk på det i starten, men nå tror jeg det kommer til å bli konge. Characterene er litt like dog. Veldig like ansiktstrekk. Glad de valgte å ta realistiske mennesker. Er generelt med fan av det enn animestil i spill. (Selvfølgelig unntak, som f.eks Zelda!)
Tror Square-Enix kommer til å gjøre en god jobb denne gangen!
 

Kilik

Lokal moderator
#87
Gamespots Greg Kasavin virker svært så positiv til det nye systemet:
--------------------------------------------------------------------

Final Fantasy XII does away with the awkward, yet ancient, role-playing conventions of random battles and jarring transitions between exploration and combat. Instead, in Final Fantasy XII, you'll never get taken out of the core gameplay experience, except when the game shows you a cinematic cutscene or when you access your status menus.

That means combat occurs seamlessly within the game's fully 3D environments--no screen-shattering, no your-guys-on-one-side-bad-guys-on-the-other-side battle screen, no signature Final Fantasy victory music as you collect your gil and cure potions after you win. None of that. And you know what? We got the distinct impression that this is the best thing to happen to the series in a while. By extension, it may well be representative of a refreshing, new direction for the console role-playing genre to head toward.

Admittedly, that last statement may be a bit over the top. The truth is, Square's Vagrant Story actually played similarly, only it featured a weird location-based, rhythm-based combat system, whereas Final Fantasy XII is more by the book and lets you command up to three characters at a time instead of just one (and you see all three characters running around in the environment). Basically, the action occurs in real time, but you can always pause to issue new orders. The simplest order is to make all your characters attack a given foe, in which case they'll stand there and dish out the pain as often as they're able to attack, which is fundamentally similar to combat in previous Final Fantasies.

However, you can get pretty tactical with this system and use the physical location to your advantage. You can have your ranged attackers hang back and fire away while your melee fighters suffer the pain on the front lines, for example. The signature spells of Final Fantasy all seem to be here, though we didn't get to try out any summoning spells or anything too spectacular. Still, we felt good about the combat, which comes across as more dynamic and somehow more plausible than in previous games.

It wouldn't be a Final Fantasy without some strange gameplay "system," and this next chapter will be no exception. This time you can assign "gambits" to your characters, which work like tactical orders. The basic gambit determines whether or not members of your party will follow the main character's lead, but other gambits may allow characters to deploy different strategies in battle by default. Such systems tend to be pretty deep, and frankly, we didn't get to explore this aspect of the game in too much detail during our relatively brief time spent with the game.
 
#89
Opprinnelig skrevet av BZer0+26.05.2004, 16.30-->
<!--QuoteBegin-Kilik
Etter å ha sett den videoen, må jeg faktisk si at jeg begynner å glede meg litt til FFXII. Tror kampsystemet blir genialt. Hvis det nå bare er et "walkable" verdenskart og airships som du styrer selv, tror jeg dette kan bli et bra FF. Sannsynligvis det beste på PS2 i hvertfall.[/b]
Helt enig! har gledet meg lenge til FFXII nå. Masse characters, tøft kampsystem, verdenskart(!!). Har jo ikke vært noe old fashion verdenskart siden IX jo!
 
#90
Opprinnelig skrevet av Crizpy@14.05.2004, 13.55
HVORFOR MÅ DE BEGYNNE MED NYE TING!!!
Jeg som gleda meg til et ol`fashion ff spill
saa spill et av klassikerne da vel. ;)
Jeg maa si jeg gleder meg til aa se hvordan det nye kampsystemet blir. Saa langt virker det veldig bra.
Noen som vet om SquareEnix har noen planer om a lansere den demoen de hadde paa e3 sammen med et av demmers kommende spill snart ? Den demoen var vist veldig lang ! Nesten 4-5 timer eller noe slikt leste jeg en plass :D
 
#91
Opprinnelig skrevet av ShoDan+28.05.2004, 09.54-->
<!--QuoteBegin-Crizpy
@14.05.2004, 13.55
HVORFOR MÅ DE BEGYNNE MED NYE TING!!!
Jeg som gleda meg til et ol`fashion ff spill
saa spill et av klassikerne da vel. ;)
Jeg maa si jeg gleder meg til aa se hvordan det nye kampsystemet blir. Saa langt virker det veldig bra.
Noen som vet om SquareEnix har noen planer om a lansere den demoen de hadde paa e3 sammen med et av demmers kommende spill snart ? Den demoen var vist veldig lang ! Nesten 4-5 timer eller noe slikt leste jeg en plass :D [/b]
Spillet skulle jo bli ganske stort da. Hørte det skulle komme på 2 dvd'er. Og det skulle være mye langre enn det som er vanlig i FF-spill.
 
C

cloud_fan

Gjest
#93
har ikke lest alt men jeg tror ff-12 kommer til å bli ganske bra! :konge:
Jeg syntes også at bade x og x-2 var drit bra :)
er det foressten et topic om KH-2 :svette: ?
Og det med 2-cder det blir vel ikke slik som med ffx? :(
 
#94
Opprinnelig skrevet av Pliskin@28.05.2004, 17.21
Skal ikke si helt sikkert, men jeg mener å ha lest at FFXII kommer på en DVD.
I november ifjor skal square ha sagt i en pressekonferanske at FFXII vil komme på to DVDer. Men hvis det er kommet ny info om en DVD ville det vært rart. Square sa også at spillet skal bli så stort at det trengte to DVDer. Men vi får vel vente å se...til neste år :rulleøyne: (digger denn smilyen)
 
#97
Sitat fra en på GameFAQs. Gidder ikke oversette.

Actually, the battle system is much more reminiscent of... oh, KotOR. No random encounters, you can move your characters in the middle of battle, positioning (i.e. higher ground, defensive objects) matters... you can either input commands manually or let the members of your party fight on a "Gambit" system.

Also, the AI is beefed up. If you get into battle near a friendly guard outpost, for instance, the guards will come help you. Enemies will call for help, more monsters will join in the middle of battle, if losing, enemies might run away to heal up.
Dette høres jo veldig lovende ut. Men så fortsetter han...

Any character can wield any type of weapon, and the more you use things, the better you get at it. You use swords/fistfight? Better Strength, you get better at those weapons. Use guns? Get better with guns, higher accuracy and speed. Use white/black/blue/green magic? Get better at that, get better magic stats and MP. Get hit a lot? get higher Defense and HP.
:( Et eller annet supergeni hos SquareEnix har tydeligvis bestemt seg for å bruke opp igjen level-systemet fra FFIIj! >_<


Enda en ny trailer forresten: http://www.gametrailers.com/gt_vault/t_fin..._12_e3_2k4.html
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#98
Actually, the battle system is much more reminiscent of... oh, KotOR. No random encounters, you can move your characters in the middle of battle, positioning (i.e. higher ground, defensive objects) matters... you can either input commands manually or let the members of your party fight on a "Gambit" system.

Also, the AI is beefed up. If you get into battle near a friendly guard outpost, for instance, the guards will come help you. Enemies will call for help, more monsters will join in the middle of battle, if losing, enemies might run away to heal up.

Any character can wield any type of weapon, and the more you use things, the better you get at it. You use swords/fistfight? Better Strength, you get better at those weapons. Use guns? Get better with guns, higher accuracy and speed. Use white/black/blue/green magic? Get better at that, get better magic stats and MP. Get hit a lot? get higher Defense and HP.
Sinnssykt fett! Dette kan jo faktisk bli bra... og det hadde jeg egentlig ikke trodd.
Hvis de kjører med et sånt skillsystem tror jeg resultatet kan bli meget, meget artig.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#99
Jeg hater, HATER sånne skillsystemer. Da jeg gikk gjennom FFIIj hacket jeg spillet for å gi meg max i alle stats. Secret of Mana irriterte meg også grenseløst. Endte opp med at hver person bare brukte en type våpen.
 
Det der er ikke en helt sikker kilde, da. :p

I could be wrong on the "stand there getting hit" thing. To tell the truth, I'm not sure how the customization works... all I know is that you're going to be able to customize the hell out of your characters.