Final Fantasy XII

Kilik

Lokal moderator
Spillet er på nytt utsatt. Nå kommer det ut i Japan TIDLIGST april 2005. Trolig ikke før til sommeren. Dette betyr nok ganske sikkert 2006-lansering for PAL-versjonen.
 
Folk er jo litt trangsynte da..... FFIX var ment som en hyllest, som sisames sier
Uansett så ser ffXII dritbra ut, og hvsi det er i det hele tatt like bra som FF VII, VIII og IX så kjøper jeg det
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Nooj* aka noriX*@22.05.2005, 00.53
Folk er jo litt trangsynte da..... FFIX var ment som en hyllest, som sisames sier
Uansett så ser ffXII dritbra ut, og hvsi det er i det hele tatt like bra som FF VII, VIII og IX så kjøper jeg det
224388​
Ohoy! Noen gjenoppliver emnet!

PS: Sisamez*
 

Kilik

Lokal moderator
...og spillet er på nytt utsatt i Japan. Men nå har vi endelig en fastsatt dato:
16.mars 2006. Nesten fem år etter FFX...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Prisløst. Dette slår jo alle rekorder. Det tok tre år mellom FFVI og FFVII, men det er igrunn forståelig med tanke på alt surret med at de gikk over fra Nintendo til PS. Men hva i all verden er grunnen til at dette har tatt så lang tid? Jeg husker det var snakk om at spillet skulle komme i 2004 en gang, så nå har det altså blitt utsatt to år. Da antar jeg også at det ikke kommer til Eurpoa før PS3 er sluppet. Morsomt.

Og så kommer neste spørsmål. Når kommer FFXIII? 2015?
 
Jeg tipper at hovedgrunnen til utsettelsen er alle disse andre FF-sakene Squenix jobber med. X antall FFVII-spinoffs f.eks.
 
De har jo rundt 3000 ansatte så det skulle jo egentlig ikke være noe problem.

Uansett, så vil dette si at vi i Europa får dette spillet tidligst i 3. kvartal, men vil heller tro det kommer til å bli en juletittel. For min del så gjør ikke denne utsettelsen så mye, siden jeg har mer enn nok av spill å spille. I tillegg så er det bedre med et utsatt og gjennomført spill heller enn et fremskyndet og uført spill.
 

Kilik

Lokal moderator
1up.com har en interessant story om dette.
Det hevdes det har blitt utsatt til tidlig 2006 for å hindre at spillet konkurrerer med selskapets eget Kingdom Hearts 2 som kommer ut senere i år.
Minst like interessant er det at spillet har skiftet regissør. Yasumi Matsuno (FF Tactics, Vagrant Story) skal ha forlatt prosjektet i sinne etter at store deler av FFXII-teamet har forlatt Square-Enix til fordel for Sakaguchis Mistwalker-selskap. Kanskje ikke så rart med alle utsettelsene med dette i tankene?
 
Det er fullt forståelig at de vil utsette Final Fantasy XII med tanke på Kingdom Hearts II. Men er det noen som har anelse om hvorfor store deler av FFXII-teamet forlot Square Enix i det hele tatt? Er det mulig at de mistet engasjementet? I så fall, med hvilken grunn? Jeg bare håper at dette ikke er indikasjoner på at Final Fantasy XII ikke vil leve opp til forventningene. Nå sier jeg derimot ikke at jeg tar del i pessimist-partiet; jeg ser lyst på Final Fantasy XII og tror det kan bli et knallspill. Men som sagt, disse nyheten impliserer dessverre noen smånegative tanker ...
 
Tviler på at dette vil få noen følger på kvaliteten til FFXII siden spillet nesten er helt ferdig. Men derimot andre fremtidige FF-spill vil kanskje lide litt, siden Squareenix tross alt mister gode spillutviklere. Men på en annen side igjen vil kanskje Mistwalker-spillene, Lost Odyssey og Blue Dragon, bli enda bedre.
 
Vel, jeg mente ikke at kvaliteten vil bli dårligere som årsak av at de forlater Square Enix-teamet. Jeg tenkte heller på at de dro fordi kvaliteten allerede er dårlig. De skjønte at Final Fantasy XII ikke vil bli den store (kassa-)suksessen, eller den såkalte «savior of the series» – som så mange har kalt spillet og håper er det reelle svaret. Husk: Noen tror Final Fantasy XII kommer til å bidra oppbyggende for Final Fantasy-serien, mens andre spår nok en fiasko. Og hvem vil vel være med og bistå til sistnevnte?

Merk at dette er fullstendig hypotetisk, og det samsvarer for all del ikke med formodningene mine.
 
Å ja, da forstår jeg. Det kan nok hende, ja. Og at det i tillegg har vært mye uenigheter og krangling, noe som igjen kan føre til et dårligere produkt. Og tatt i betraktning at dette ikke akkurat er første gangen FFXII blir utsatt heller, så det kan være interne problemer som har ført til de tidligere utsettelsene(?).
 
Opprinnelig skrevet av Final Fantasy Mognet
Spillbar demonstrasjon av Final Fantasy XII

Square Enix ga den japanske tilhengerskaren endelig muligheten til å prøve en spillbar demonstrasjon av Final Fantasy XII. På Square Enix Party 2005 ble det satt opp 200 boder hvor tilhengerne kunne nyte små fragmenter av det mest etterlengtede spillet fra Square Enix. Men trass i mange boder oppstod likevel den kjente, buktende køen. Det var tydelig at mange japanere hadde lengtet etter denne dagen.

Demonstrasjonen fokuserer hovedsakelig på gameplayet og varer i om lag 15 minutter. Den har samme oppbygning som Final Fantasy X-demoen tillagt Playstation-konverteringen av Final Fantasy VI. Med andre ord kan du spille to separate hendelser: Foon Coast og Miliam Ruins.

Hvis du velger Foon Coast, møter du på mange kjente fiender (blant annet Mandragora), og de som ofte besøker Vana’diel i Final Fantasy XI vil især merke likheter. I denne delen av demonstrasjonen møter du en drage ved navn Rock Eater. Men før konfrontasjonen skjer, må du beseire tre Sleipnirs. Det er her Final Fantasy XII viser sine nye implementeringer; faktum er at Mandragoras og Sleipnirs er bitre fiender, noe som utvilsomt er et gode for deg som spiller. Mens disse to slåss og er opptatt med hverandre, kan du nemlig intervenere og kveste dem ettertrykkelig. Aberet med dette er at motstanderne kan få assistanse fra andre likesinnede. Derfor må du være påpasselig og forvente det verste – til enhver tid.

Når du omsider konfronterer Rock Eater, kan du tilkalle Hashmurim. Hvis Hashmurim – eller et liknende monster – tilkalles, vil karakteren som tilkalte den, fortsatt være deltakende i kampen mens de andre to på laget ditt holder seg unna. Angrep oppstår fra begge parter før demonstrasjonen til slutt ender med en kort sekvens, samt en mektig Summon-teknikk.

Detaljer om Miliam Ruins er foreløpig ikke funnet.

Såkalt green magic er også implementert. Tross et nytt og ukjent navn har vi likevel sett magien før. Green magic er all statusforøkning, for eksempel i Strength eller Defense. Eksempler på dette er «Cheer» og «Focus». Førstnevnte har vi sett i Final Fantasy X, og sistnevnte også i Final Fantasy IX. Altså er det ikke den største innovasjonen, men vi har i det minste en ny avdeling med magi.

Kilde: RPGFan.com
247135​
Jeg tror jeg kommer til å like følelsen av at motstanderne ikke bare er ute etter deg, men også andre.
 
Opprinnelig skrevet av Kilik@30.07.2005, 21.13
...og spillet er på nytt utsatt i Japan. Men nå har vi endelig en fastsatt dato:
16.mars 2006. Nesten fem år etter FFX...
246694​
Nå må dere huske at XI kom ut i 2004 her i Europa. Jeg vet at mange som ikke ser på XI som en del av FF serien, men det heter tross alt XI.

Så det er nok ikke så lenge mellom datoene som dere skal ha det til.

Dessuten tror jeg ikke der er ENIX folka som drar. Snarere de som har holdt på med FF i alle år som følger sin store leder Sakaguchi. Også når de lar Nobou, Guden av FF musikken dra til selskapet sier litt om hvor mye av det gamle FF vi kommer til å oppleve.

Tror XII blir en flopp. Håper de overasker meg. Dessuten om Yasumi Matsuno er samma karen som lagde X-2 kan de bare gå å henge seg.