Final Fantasy XII

Opprinnelig skrevet av Tyrion+19.08.2005, 02.18-->
Opprinnelig skrevet av IronFist@19.08.2005, 01.58
<!--QuoteBegin-Tyrion
@11.04.2004, 01.09
Jeg gleder meg veldig til XII. Håper det fjerne noe av det dårligere inntrykket jeg har fått av ff siden X-2.

Alle screenshots og fmv'er tyder på at dette spillet kommer til å ihvertfall se bra ut.

Storyen er jeg litt usikker på. Vaan er tyv og Ashe er datter av kongen. (er det bare jeg som føler IX settingen her?) Vaan er jo i tillegg prikk lik Zidane.

Sier ikke at IX er et dårlig spill, men håper virkelig ikke vi får ett nytt.

Håper Square kan dra seg opp av søla og slå til med et spill som er bedre enn alle de andre :thumbsup:
15298​


square har aldrig skuffet, square hadde planer om å lage et "jente" spill. og det var smart av dem å heller lage et "sub" spill. altså ffx2. isteden for å lage et helt egen ff spill med jenter. da kunne godt ffxii blitt jente spillet. og det eneste de ville var å tiltrekke det kvinnelige markedet. og det er forsåvidt smart av square.
men jeg kjønner hva du mener tyrion, ffx2 kom i feil tidspunkt. men nå kommer an hel haug med perler fra square. og jeg gleder meg som en unge.:):):)
253177​
Det var ikke laget på feil tidspunkt. Det skulle aldri vært laget. Mindre enn 10% av de som gamer er jenter så å appelere til dem synes jeg er en jævla dårlig ide. Særlig når jenter stort sett elsker spill som Rayman, Crash Bandicot og singstar. Ikke RPG. RPG er for oss tapere som ønsker oss et bedre liv der vi kan slå løs på fiender i random battle og cure venner. Vi spiller RPG for å spille våre alternative liv.

=D
253184​
[/b]
er helt enig. ff er ikke noe jentespill. de kan holde seg til doshin the giant. det er det eneste de kan forholde seg til. hehe.
nda, det finnes sikkert noen hardkokte kvinnelige fans der ute, men ikke mange nok.. :)
 
Faktisk er FF et av de mest populære rpg'ene blant jenter. De setter gjerne Final Fantasy og Rayman som sine to favorittspill.
 
Dette kan jeg røyke til, kjærsten til kameraten min er hardkokt girl-gamer og hun forguda ff x-2. Og den første ff XII tegningen som kom var det bilde av en jente som ligna på Rinoa. Så jeg er glad for at det ble sån, og jeg velger å glede meg til ff XII som en unge.

Og viss denne linken er riktig er det ikke så ALT for LENGE til ff VII: Advent children.


LinkzzZZzZoR


Our heaven is worth the waiting.
 
To av søstrene mine (de som er gamle nok) mine spiller FF. Ei er 14 og ei er 16. De hadde begge problemer i starten, men nå har de skjønt hvordan det funker, og spiller jevnt og trutt. Kun FFX, men likevel... Så Final Fantasy appellerer absolutt til jenter. Jeg får dem derimot ikke til å spille Zelda, forstå det den som kan.
 
Opprinnelig skrevet av IronFist+19.08.2005, 02.27-->
Opprinnelig skrevet av Tyrion@19.08.2005, 02.18
Opprinnelig skrevet av IronFist@19.08.2005, 01.58
<!--QuoteBegin-Tyrion
@11.04.2004, 01.09
Jeg gleder meg veldig til XII. Håper det fjerne noe av det dårligere inntrykket jeg har fått av ff siden X-2.

Alle screenshots og fmv'er tyder på at dette spillet kommer til å ihvertfall se bra ut.

Storyen er jeg litt usikker på. Vaan er tyv og Ashe er datter av kongen. (er det bare jeg som føler IX settingen her?) Vaan er jo i tillegg prikk lik Zidane.

Sier ikke at IX er et dårlig spill, men håper virkelig ikke vi får ett nytt.

Håper Square kan dra seg opp av søla og slå til med et spill som er bedre enn alle de andre :thumbsup:
15298​


square har aldrig skuffet, square hadde planer om å lage et "jente" spill. og det var smart av dem å heller lage et "sub" spill. altså ffx2. isteden for å lage et helt egen ff spill med jenter. da kunne godt ffxii blitt jente spillet. og det eneste de ville var å tiltrekke det kvinnelige markedet. og det er forsåvidt smart av square.
men jeg kjønner hva du mener tyrion, ffx2 kom i feil tidspunkt. men nå kommer an hel haug med perler fra square. og jeg gleder meg som en unge.:):):)
253177​


Det var ikke laget på feil tidspunkt. Det skulle aldri vært laget. Mindre enn 10% av de som gamer er jenter så å appelere til dem synes jeg er en jævla dårlig ide. Særlig når jenter stort sett elsker spill som Rayman, Crash Bandicot og singstar. Ikke RPG. RPG er for oss tapere som ønsker oss et bedre liv der vi kan slå løs på fiender i random battle og cure venner. Vi spiller RPG for å spille våre alternative liv.

=D
253184​
er helt enig. ff er ikke noe jentespill. de kan holde seg til doshin the giant. det er det eneste de kan forholde seg til. hehe.
nda, det finnes sikkert noen hardkokte kvinnelige fans der ute, men ikke mange nok.. :)
253188​
[/b]
Får vel si noe her jeg da, som er en jente som elsker FF (Har desverre bare spilt fra VIII opp til XI + X-2)
Dere har rett at markede med spill er mye større for gutter enn for jenter, men blant alle de tusene av guttene som spiller RPG, er det faktisk noen jenter og. Er nok den eneste av alle vennene mine som spiller RPG, men vil tro at jeg har akkurat samme glede og forståelse av spillene som alle dere gutta. Med at du putter alle jenter i samme båt som om du skulle kjenne oss blir vel litt feil?
Med å lage X-2 var for å prøve å få fler jenter inn i FF serien med å lage et spill som retta seg mot oss. Jeg som har spilt mye FF og kan såpass om det likte jeg ikke dette "imaget" til X-2. Det er ikke for alle jentene som driver med å spille, men for å få fler jenter til å trekke oppmerksomheten mot FF serien. Jeg tror dette var et smart trekk av Square. Man skal ikke "gi opp" jentene bare fordi vi er mindretall. Det er ganske egoistisk, synes dere ikke?
 
"Med å lage X-2 var for å prøve å få fler jenter inn i FF serien med å lage et spill som retta seg mot oss. Jeg som har spilt mye FF og kan såpass om det likte jeg ikke dette "imaget" til X-2. Det er ikke for alle jentene som driver med å spille, men for å få fler jenter til å trekke oppmerksomheten mot FF serien. Jeg tror dette var et smart trekk av Square. Man skal ikke "gi opp" jentene bare fordi vi er mindretall. Det er ganske egoistisk, synes dere ikke?"

Her skriver du akkurat det jeg mener. De jentene som spiller FF spiller ikke FF fordi de synes X-2 er bra, men snarere fordi de liker de andre gamle spillene! Den gruppen mennesker SPICEGIRLS X-2 prøver å få oppmerksomhet spiller ikke tv-spill uansett. Det er de for opptatt til å henge på kjøpesentre og tygge tyggegummi til.

Hva slags jenter har de tenkt på at skal spille dette spillet? Paris Hilton og Jessica Simpson? Fordi hele spillet er så dumt at det blir flaut.
 
Det er jo det som er FFX-2. Strålende gameplay, elendig historie(ikke at de prøvde heller), og en direkte skam for å være oppfølgeren til FFX, og for å være et spill som har noe å gjøre med Spira's historie i det hele tatt, en historie som hadde enormt med potensiale.

Men gameplayet fenger, og hvis man liker J-RPGS, så er dette noe for alle. Dette spillet skulle vært et helt eget spill, og ikke FF :)
 
Opprinnelig skrevet av SleepRunner-@03.08.2005, 16.52
lurer bare på en liten ting, håper noen av dere RPG-freaks kan hjelpe meg :rulleøyne:..here goes, hvilket spill var det første i RPG sjangeren?
247720​
Er ganske sikker på at det er Dragon Quest.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Square-Enix klikka i vinkel over at 1UP hadde lagt ut den videoen, så den er borte nå.

Fikk iallefall sett den før den forsvant, og ... wow. Bare ... wow. Det nye kampsystemet ser dødsbra ut.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Ja, det ser utrolig kult ut og jeg må spille dette spillet nå! Jeg kommer til å måtte legges inn hvis ikke FFXII og KH2 snart kommer ut :(
 
Plager meg litt at de har fjernet Random Encounters. (eller hva det heter)

Får håpe de gjør dette for fansens skyld denne gangen. Og ikke for pengene.
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg har endelig fått skaffet meg en kopi av den spillbare demoen av FFXII som følger med Dragon Quest VIII i USA.
Introen begynner med en galaktisk krig, nesten som hentet fra en Star Wars-spill. Noe særlig om setting/story er det ikke å si da demoen består av to små levels, en strand-level og en dungeon-level, hvor sistnevnte er rimelig generisk. Grafikken i spillet er ikke så veldig forbedret fra FFX, men teknisk mer imponerende ettersom fiendene nå vises i spillverdenen. I tillegg er in-game cutscenes en god del bedre. Man kan velge mellom active og wait. Active er spillet helt real-time og ikke ulikt Kingdom Hearts, mens Wait minner mer om kampsystemet til Star Wars: KOTOR. Likevel føles det absolutt som et FF-spill og jeg tror ikke gamle FF-fans blir skuffet over forandringene. Å slippe random encounters må jeg si er en befrielse. En helt unødvendig tradisjon etter min mening. Nå kan man selv bestemme hvem man vil kjempe mot og ingen ventetid før en kamp begynner. Ingen startmeny implementert i demoen, så kan ikke si noe mer detaljert om systemet.
 
Berre ein ting: Klarer du grovt å tolke personligdomen til Vaan ut frå oppførselen hans og dialogane i demoen? Eg er litt nysgjerrig på korleis han er. Ved dei siste Square Enix-spela har det alltid vori noko å sette fingeren på, og i verste fall noko som har øydelagt spelet på fleire punkt.
 
Det blir deilig å slippe random encounters - det er det eneste jeg ikke liker med Final Fantasy-serien. Gleder meg sinnsykt mye nå. Har det blitt satt noen lanseringsdato?
 

Kilik

Lokal moderator
Berre ein ting: Klarer du grovt å tolke personligdomen til Vaan ut frå oppførselen hans og dialogane i demoen? Eg er litt nysgjerrig på korleis han er. Ved dei siste Square Enix-spela har det alltid vori noko å sette fingeren på, og i verste fall noko som har øydelagt spelet på fleire punkt.
[/b]
Var veldig lite dialoger/cutscenes å dømme ut fra, men førsteinntrykket minner kanskje litt om Tidus.

Kan ellers ta med at spillet minner en del om FFXI stilmessig.

Etter hvor kort demoen var og avslørte lite nytt, tror jeg det fortsatt er en stund til det kommer ut. Jeg tipper sommeren 2006 i Japan og høsten 2006 i USA/Europa.
 
Hvordan er kampsystemet i forhold til Final Fantasy XI?

Redigert:

From a practical standpoint, the easiest way to describe FFXII's gameplay is as an attempt to take Final Fantasy XI offline -- a sensation that is especially pronounced in the Active mode.[/b]
Fikk vel til dels svar på det her ...

Hadde ikke gjort meg noe om kampsystemet ble veldig likt det i FFXI.
 

Kilik

Lokal moderator
Nå har jeg ikke spilt FFXI, men en kamerat som prøvde demoen sammen med meg i går synes det var veldig likt FFXI.