Final Fantasy XIII (PS3, 360)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Touché.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Var på nippet til å kjøpe det i går, men etter å ha gått litt aktivt til verks med å se videoer, lese anmeldelser og andre inntrykk så legger jeg det på is foreløpig, kanskje jeg kjøper det når det blir satt ned i pris. Innså etterhvert at den eneste grunnen til at jeg er nyskjerrig på dette er fordi det heter Final Fantasy, rent bortsett fra at det del av en spillserie jeg rådigga for 10 år siden appelerer ikke dette til meg overhodet.
Dis. Tror jeg runder VII igjen heller. Eller prøver meg på IX, har det liggende men har aldri begynt på det. :eek:
 
Eller prøver meg på IX, har det liggende men har aldri begynt på det. :eek:
IX holder seg bemerkelsesverdig godt til å være PS1-spill. Grafikken er fremdeles brukanes, gameplayet er raskt og kontrollene er fine. Det er ikke mongo som VIII eller like gammeldags som VII. Thinaraner vil gaudre over loadetidene men de er ikke så ille. Jeg spilte det noen timer i vinter og ble overrasket over hvor spillbart det fremdeles er. Jeg sier go for it.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Dis. Tror jeg runder VII igjen heller. Eller prøver meg på IX, har det liggende men har aldri begynt på det. :eek:
Gjør det. IX er seriens beste etter VII.

Off-topic: kjøpte XIII i dag.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Og hvis du prøver det der i FFVII kommer du til å tape ganske hardt.

Men å holde inne O funker.
 
Hvem sier at det blir først bra etter 20 timer? Hva er det i såfall som forrandres og gjør at det da plutselig blir helt anderledes?

Edit: Bah... jeg svarte på siste posten på forrige side. Dette var altså til yeti sin påstand om at det først blir bra etter 20 timer.
 
Er vel en del som reagerer på at man ikke får full frihet og kontroll over kampene før etter mange timer er gått hvis jeg har forstått riktig.
 
Synes jeg rett og slett høres ut som den vanlige sutringa og FF hatinga. Gleder meg stort til å få skaffa meg dette så kan få gjort meg opp en mening selv.
 
[yt]A_SAhWpgS8c[/yt]

Jepp.

Det der nokså tidlig i spillet. Har spillet 6-7 timer nå, og kan garantere at det er mye mer som foregår enn dette når du kommer bittelitt lenger ut i spillet. Det går faktisk ganske hektisk for seg, og det er en del å gjøre. Det å kun ha direkte kontroll over en enkelt person gjør det ikke til noen mindre bragd at det er sannsynligvis det Final Fantasy spillet du er mest aktiv på under kampene, og du må bruke hjernen litt for å vinne, særlig hvis du også er interessert i å få topp-karakter på slutten av kampen. Jepp, du blir gardert fra 0 til 5 stjerner.

Så battlesystemet er faktisk veldig bra, og jeg har enda ikke fått tilgang til summons, så der får vi enda en dimensjon i kampen. Jeg vil faktisk påstå at kampene er bedre enn i FFXII. Sånt sett er jeg fornøyd med spillet. Bare synd det så lang har vært mer lineært enn Super Mario Bros. Hvis du husker reisene mellom hver by i FFX, så vet du hva du har å vente deg. Historien har potensiale, men dårlig skrevet med flau dialog til tider. Mindre enn spektakulære voice-overs og mangel på noe virkelig engasjerende musikk gjør at det ikke klarer å skape den gode Final Fantasy atmosfæren som SNES og PS1 generasjonen av Square spill har.