Final Fantasy XIII (PS3, 360)

Får spillet på tirsdag fra gamezone. må si jeg gleder meg ! Hvis det blir like nyskapende som FFXII blir jeg veldig fornøyd. Bare de ikke drar det for langt og går bort fra alt som gjorde FF serien en hit i det hele tatt. Det jeg ikke liker med de nye generasjons FF er characterne. Skjønner meg ikke helt på stilen. Er det plutselig ikke bra nok med middelalderstil med rustninger, skjold cloacks osv ? En annen ting er historiene. Hvor har det blitt av alle villains ? Som feks. Kefka/Gestahl fra VI og Sephiroth/Shinra fra VII? Det er den eneste feilen jeg ser med de nyeste FF spill. Det er vanskelig å bli knytta til characterne og bry seg om verdenen du spiller i. Når det gjelder battle systemet håper jeg det blir like nyskapende som FFXII. Det var etter min mening utrolig bra gjennomført. Bare synd at det var veldig livløse characters/verden som man befant seg i.
Få tilbake de spennende historiene ! FFVI med hele esper greia var drit spennende !! samme med VII og hele sephiroth/zack/cloud/jenova clone greia og shinra corp. Tror også de tar feil når de tror at en mere "mainstream" FF vil selge bedre. en mainstream spiller vil aldri gå for et rpg spill uansett. Det er de trofaste FF fans som alltid kommer til å kjøpe FF etter min mening.

Og hva er greia med hele leona lewis theme sangen ?! Det er bare ekstremt EMO og gay, har ikke no i et FF spill å gjøre i det hele tatt. Får håpe resten av soundtracket er av god kvalitet. Mimrer tilbake fra FF VI som har det beste soundtracket av alle spillene etter min mening. Kunne sitte å høre på musikken LENGE uten å spille .Stemningsfull musikk og ikke bare meningsløs bakgrunnsmusikk som jeg følte FF X og XII i stor grad hadde gjennom hele spillet.

noen eksempler på stemningsfull musikk er feks. fra FFVI Når du går inn i byen Narshe, eller Empire sangen og overworld theme hvis noen husker disse ? Og fra VII første gangen du kommer til Nibelheim ? De siste FF spill har vært fullstendig blotta for sånn type stemningsfull musikk. Ta feks. XII, nevn en bra sang ? Samme med X . Nå ble det mange poster etter hverandre, kunne sikkert vært en post men har ikke posta her på LENGE så glemte meg:) http://ps3.ign.com/articles/107/1074843p1.html 30 timer inn hos ps3ign reviewen
 
FFX har til tider veldig fine temaer, og du kan ikke la være å like piano-stykket To Zanarkand. For min del har FFX et helt greit soundtrack, og over gjennomsnittet. FFXII hadde ikke så mye å skryte av for min del. Jeg liker melodiøs musikk, og det er dette Nobuo Uematsu var så flink på. Han gjorde litt av soundtracked til FFX, men veldig lite på FFXII (bare hovedtemaet tror jeg). Siden Uematsu ikke lenger lage musikken til FF spillene, så blir det selvsagt en annen stil enn den mange av oss foretrekker.

Blir spennende å prøve FFXIII, men jeg er skeptisk. Ja, jeg liker den gamle stilen best, skyt meg. Jeg har allerede gått inn for å ikke begynne spillet og forestille meg et Final Fantasy, men heller et helt tilfeldig spill. Forventer jeg Final Fantasy kan det hende jeg blir skuffet.

EDGE ga 6 til FFX, og det var heller ikke første gangen jeg var uenig i en anmeldelse fra dem.
 

demake

Seksuelt godteri
Det er bare ekstremt EMO og gay
Prøv igjen å trekke paralleller mellom homser og emoer, eller enda verre, homser og Leona Lewis, og jeg skal oppsøke deg i nattens mulm og mørke med gaffatape og en throbbende kuk mellom beina.

Edit: Tilbake til gamer.no med deg. Husj!
Edit2: FF-serien er homo fra før, så hvem bryr seg om Leona Lewis synger eller ei?

Anywhooo...skal jeg plukke med FFXIII fra jobben i dag? y/n
 
Prøv igjen å trekke paralleller mellom homser og emoer, eller enda verre, homser og Leona Lewis, og jeg skal oppsøke deg i nattens mulm og mørke med gaffatape og en throbbende kuk mellom beina.

Edit: Tilbake til gamer.no med deg. Husj!
Edit2: FF-serien er homo fra før, så hvem bryr seg om Leona Lewis synger eller ei?

Anywhooo...skal jeg plukke med FFXIII fra jobben i dag? y/n
Y, om du ikke har sånn sykt lyst på spillet selv kan du i det minste le av fansen som enda venter.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Sjekk ut Edge-anmeldelsen Hestefettsen posta, den er veldig on point i forhold til min opplevelse selv om karakteren ikke helt reflekterer teksten. Jeg hatet riktignok ikke de første timene like mye og har fra minutt en hatt "Final Fantasy"-følelsen, men utover det.
 
Ta feks. XII, nevn en bra sang ?
ÅH JEG VET! Hele soundtracket. Hvilken fagits er det som ikke liker dette mesterverket av et soundtrack?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Dette spillet kan umulig være mer emo enn FF7 og 8.
Nå er ikke de spilla så veldig emo akkurat da.

Sånn ellers så er FFXII-soundtracket bæsj, så de som liker det.... ja, dere skjønner.
 
HITOSHI SAKIMOTO ER EN GUD DIN HEDNING

Sånn ellers så er jeg enig med han litt over her, jeg har aldri hørt om Leona Lewis før dette men sangen hennes funket bra. Generisk musikk til en generisk trailer.
 
demake. Er du leona lewis fan siden du tar deg så nær ? Hehe følte jeg traff et sårt punkt. Men det var egentlig bare for å understreke at jeg synes det blir litt klissete å ha med i et rpg spill:) Kumool enig med deg der, hva er så emo med FF VII? FF VIII derimot er litt tvilsomt ! Og når det gjelder soundtracket til XII så mener jeg det er veldig upersonlig og framkaller ingen følelser i det hele tatt hos meg.
 
HITOSHI SAKIMOTO ER EN GUD DIN HEDNING

Sånn ellers så er jeg enig med han litt over her, jeg har aldri hørt om Leona Lewis før dette men sangen hennes funket bra. Generisk musikk til en generisk trailer.
Leona lewis vant idol i Usa, han har ikke no i et Final Fantasy spill å gjøre fysj !
 
Emoheten til Squall i FFVIII er forståelig når du innser at stakkaren er omringet av komplette idioter.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er det omgivelsene som avgjør hvorvidt man er emo?
 
Leona lewis vant idol i Usa, han har ikke no i et Final Fantasy spill å gjøre fysj !
Unnskyld, men hva i alle dager er det du snakker om? For det første er Leona Lewis en dame, og for det andre vant hun X-Factor sesong 3 i UK. Hun har aldri vært med i idol, og i hvert fall ikke idol i USA.

Og FFXIII ser ut som et godt spill. Ikke noe mer enn det.
 

demake

Seksuelt godteri
demake. Er du leona lewis fan siden du tar deg så nær ? Hehe følte jeg traff et sårt punkt. Men det var egentlig bare for å understreke at jeg synes det blir litt klissete å ha med i et rpg spill:) Kumool enig med deg der, hva er så emo med FF VII? FF VIII derimot er litt tvilsomt ! Og når det gjelder soundtracket til XII så mener jeg det er veldig upersonlig og framkaller ingen følelser i det hele tatt hos meg.
Nei, jeg er soper, din kraftnigger. Vil ha meg frabedt å få trekt Leona Lewis inn i mine seksuelle preferanser.
Nuvel. Plukka med meg spillet fra jobb. Ser ut til at det blir mye hentai i kjølvannet av detta spillet også... Venter med å spille til i mårra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
You tell'em, Steve-Dave.

Sånn ellers kan jeg fastslå at FFVII er noe emosuppefaen for jeg har spilt helt fram til etter at du må traske gjennom den trasige landsbyen og sippe-flashbacket til Cloud fra da Sephiroth fucka opp shit. Oppsummert: GRINE GRINE GRINE.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg vet ikke hvem Leona Lewis er, men det er mye som tyder på at hun er av hunkjønnet art, og da hadde jeg galtt dytt a kuken i henne. demake vinner uasett, for han er tøffere enn zaijin any day.!!